Ledit, neonit ym. valoviritykset #4

Nitroo`
Pyörä:
Yamaha Slider
Liittynyt:
28.9.2008 12:31

ViestiKirjoittanut Nitroo` » 30.9.2009 21:57

Scaleo1 kirjoitti:
Nitroo` kirjoitti:Miten toi ledinauha asennetaan ? ja tarviiko vain on/off kytkimen ? -> http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118220375//
Tarviit kytkimen, ellet halua, että se palaa kokoajan. Laitat akusta + navasta johon katkasijalle, katkasijalta lednauhalle ja lednauhan miinusjohto runkoon.

Itse olen laittanut tuollatavalla, mutta mulla menee viel katkasijan lisäksi virtalukon kautta. Lisäksi sulake kannattaa olla tai jos et vaivaudu sitä laittamaan, niin piä poika palovakuutukset kunnossa ;D

En oo varma, että onko tossa nauhassa johtoi valmiina, jos ei ole niin sun pitää siihen johot kolvata...

Minne sulake tulee sitten? kun elektoniikka ei oo mun vahvimmia puolia (:
On ollu Yamaha DT, Mbk Nitro 70cc, Derbi DRD PRO ja nyt Yamaha Slider, että oon kyll mopoja ruuvannut.


M : Scott Voltage lasit -> http://www.motot.net/talli/osat/id21435/
.
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 30.9.2009 22:59

Nitroo` kirjoitti:
Scaleo1 kirjoitti:
Nitroo` kirjoitti:Miten toi ledinauha asennetaan ? ja tarviiko vain on/off kytkimen ? -> http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0118220375//
Tarviit kytkimen, ellet halua, että se palaa kokoajan. Laitat akusta + navasta johon katkasijalle, katkasijalta lednauhalle ja lednauhan miinusjohto runkoon.

Itse olen laittanut tuollatavalla, mutta mulla menee viel katkasijan lisäksi virtalukon kautta. Lisäksi sulake kannattaa olla tai jos et vaivaudu sitä laittamaan, niin piä poika palovakuutukset kunnossa ;D

En oo varma, että onko tossa nauhassa johtoi valmiina, jos ei ole niin sun pitää siihen johot kolvata...

Minne sulake tulee sitten? kun elektoniikka ei oo mun vahvimmia puolia (:
Akkuun kun laitat valolle plus napaan johon, niin ihan siihen alkuun 5-15cm päähän siihejohtoon akun ja katkasimen väliin. Sen takia mahdollisimman lähelle akkua, että jos johto esim rikkoontuu niin on sulake, joka menee rikki, ettei tulis oikosulkua...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
kiinan_ihme
Pyörä:
sym jet euro x, Cpi Oliver
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
10.4.2009 19:04
??????????

ViestiKirjoittanut kiinan_ihme » 22.11.2009 20:05

toimiskohan tällaiset vilkkuina jos kytkis vaan suoraan entisten vilkkujen johtoihin

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/putkivalot-sininen-p-3826.html
``Ei tällä kuuhun mennä...´´
robbhan
Liittynyt:
12.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut robbhan » 24.11.2009 0:14

kiinan_ihme kirjoitti:toimiskohan tällaiset vilkkuina jos kytkis vaan suoraan entisten vilkkujen johtoihin

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/putkivalot-sininen-p-3826.html

Ja mitäköhän mahtaa poliisisetä tykätä, viimeeksi kuin itse tarkistin vilkkujen oli oltava oranssit :lol: . Mutta joo kyllä kai sen pitäisi toimia kunhan virta joka releen läpi tulee on sitä 12v ettei mitään vastusta matkassa.
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 25.11.2009 14:54

robbhan kirjoitti:
kiinan_ihme kirjoitti:toimiskohan tällaiset vilkkuina jos kytkis vaan suoraan entisten vilkkujen johtoihin

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/putkivalot-sininen-p-3826.html

Ja mitäköhän mahtaa poliisisetä tykätä, viimeeksi kuin itse tarkistin vilkkujen oli oltava oranssit :lol: . Mutta joo kyllä kai sen pitäisi toimia kunhan virta joka releen läpi tulee on sitä 12v ettei mitään vastusta matkassa.

Et oo tosissas :eek:
Siis ihan oikeestiko meinasit laittaa putkivalot vilkkujen sijasta? Suosittelisin lämpimästi laittamaan noi valot vaikka mopon pohjaan ja pitämään vilkut vanhalla paikallaan.
[taisipas muutenkin olla trolli :roll: ]
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 25.11.2009 22:39

En löytäny parempaakaan nii laitoin tän tänne.

Mulla on Baotian Milan Sport -08 ja aattelin laittaa siihe crossistongan. Siinä on kuitenki valot kiinni stongassa nii pitäis keksii joku viritys niille. Onko mitään ehdotuksia mihin noi valot laittaisi ? Sitten vielä että pitääkö se muutoskatsastaa jos valot laittaa jonnekki muualle ja laittaa crossistongan?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 26.11.2009 21:11

vrtnn kirjoitti:En löytäny parempaakaan nii laitoin tän tänne.

Mulla on Baotian Milan Sport -08 ja aattelin laittaa siihe crossistongan. Siinä on kuitenki valot kiinni stongassa nii pitäis keksii joku viritys niille. Onko mitään ehdotuksia mihin noi valot laittaisi ? Sitten vielä että pitääkö se muutoskatsastaa jos valot laittaa jonnekki muualle ja laittaa crossistongan?

Käy kattoo mun galleriasta kuvaa... Ite leikannu etukatteeseen reijät ja kunnon tavaralla vilkut katteisiin kiinni.. Ei joutunut edes patentoimaan kauheasti ;)
Tai jos rahaa löytyy, niin katevilkut vaan keulaan.. Kyllähän se lain mukaan pitäs muutoskatsastaa, jos vilkkuja siirretään tai skootterin leveys tai korkeus muuttuu (mahollista crossistongan kaa), mut ei poliisit tollasia kato..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 26.11.2009 23:37

Niin siis tossa milan sportissahan on katevilkut valmiina, ongelma on että ajovalo on stongassa kiinni ja se pitäs saada muualle crossistongan tieltä. Se valo on aika iso mutta irrotin sen ja etukatteet ja ajattelin nyt leikata katteeseen reiän ja upottaa valon siihen ( niin kuin <|tux|> neuvoi vilkuille). Onnistuukohan tämä ?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 27.11.2009 18:12

vrtnn kirjoitti:Niin siis tossa milan sportissahan on katevilkut valmiina, ongelma on että ajovalo on stongassa kiinni ja se pitäs saada muualle crossistongan tieltä. Se valo on aika iso mutta irrotin sen ja etukatteet ja ajattelin nyt leikata katteeseen reiän ja upottaa valon siihen ( niin kuin <|tux|> neuvoi vilkuille). Onnistuukohan tämä ?

Ai hitto.. Luin eka että vilkuista puhuit..
No joku on ainakin fudeensa tehnyt niin, että on laittanut jonkun pv:n valon taikka normi valonheittimen siihen krossitankoon kiinni, niin voi katteet säästää vakiona..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
vrtnn
Pyörä:
Rieju Marathon PRO 125 -11
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.11.2009 21:19

ViestiKirjoittanut vrtnn » 27.11.2009 18:18

Joo aattelin nyt ainaki kokeilla upottaa sen tonne etukatteesee. Tuleekoha muute poliiseilta valituksia vai pitääkö muutoskatsastaa?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 28.11.2009 0:00

vrtnn kirjoitti:Joo aattelin nyt ainaki kokeilla upottaa sen tonne etukatteesee. Tuleekoha muute poliiseilta valituksia vai pitääkö muutoskatsastaa?

Jos laitat sen niin, että ei häikäse muita ja näkyy hyvin, niin eipä varmaan sanois mitään..
Ja ei niitä jokasen pikkumuutoksen jälkeen tarvi muutoskatsastaa.. Ei se ihan oikeasti ole niin tarkkaa se muutoskatsastusten tarkistelu..
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
kiinan_ihme
Pyörä:
sym jet euro x, Cpi Oliver
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
10.4.2009 19:04

ViestiKirjoittanut kiinan_ihme » 2.12.2009 22:59

<|TuX|> kirjoitti:
robbhan kirjoitti:
kiinan_ihme kirjoitti:toimiskohan tällaiset vilkkuina jos kytkis vaan suoraan entisten vilkkujen johtoihin

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/putkivalot-sininen-p-3826.html

Ja mitäköhän mahtaa poliisisetä tykätä, viimeeksi kuin itse tarkistin vilkkujen oli oltava oranssit :lol: . Mutta joo kyllä kai sen pitäisi toimia kunhan virta joka releen läpi tulee on sitä 12v ettei mitään vastusta matkassa.

Et oo tosissas :eek:
Siis ihan oikeestiko meinasit laittaa putkivalot vilkkujen sijasta? Suosittelisin lämpimästi laittamaan noi valot vaikka mopon pohjaan ja pitämään vilkut vanhalla paikallaan.
[taisipas muutenkin olla trolli :roll: ]

ei olis muilla samanlaista ainakaa ku tollasen tekis
``Ei tällä kuuhun mennä...´´
robbhan
Liittynyt:
12.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut robbhan » 3.12.2009 13:59

kiinan_ihme kirjoitti:
<|TuX|> kirjoitti:
robbhan kirjoitti:
kiinan_ihme kirjoitti:toimiskohan tällaiset vilkkuina jos kytkis vaan suoraan entisten vilkkujen johtoihin

http://www.tmi-janikaasalainen.fi/putkivalot-sininen-p-3826.html

Ja mitäköhän mahtaa poliisisetä tykätä, viimeeksi kuin itse tarkistin vilkkujen oli oltava oranssit :lol: . Mutta joo kyllä kai sen pitäisi toimia kunhan virta joka releen läpi tulee on sitä 12v ettei mitään vastusta matkassa.

Et oo tosissas :eek:
Siis ihan oikeestiko meinasit laittaa putkivalot vilkkujen sijasta? Suosittelisin lämpimästi laittamaan noi valot vaikka mopon pohjaan ja pitämään vilkut vanhalla paikallaan.
[taisipas muutenkin olla trolli :roll: ]

ei olis muilla samanlaista ainakaa ku tollasen tekis

mikäköhän takia ? :)
kiinan_ihme
Pyörä:
sym jet euro x, Cpi Oliver
Paikkakunta:
Autotalli
Liittynyt:
10.4.2009 19:04

ViestiKirjoittanut kiinan_ihme » 3.12.2009 21:40

en perkele tiiä

# Siivosin lainauksen. -jkoljo
``Ei tällä kuuhun mennä...´´
Laajisxd
Pyörä:
450exc 250kinkki
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
13.2.2007 17:50

ViestiKirjoittanut Laajisxd » 5.12.2009 3:25

Itellä on nyt tollasen vihreet värispotit takavilkkuina, ja monesti ajanu maija perässä ja oon käyttäny niitä, ei ongelmaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista