4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.9.2013 11:09

FlatLander kirjoitti:Minkä mittarin mukaan saat 63cc kulkemaan 70km/h?

Niinpä. Kyllä tuo omakin kulki tehtaan jäljiltäkin tekemättä mitään alamäkiin 70km/h mittarivauhtia. TomTom näyttikin sitten realistisempia lukemia. Monissa se heitto on kyllä sellasen 6-8km/h, mutta tolla navilla suurin mittaamani mittarivirhe (oliskohan se yksilö ollu solkku) oli 21-22km/h. Se on kokolailla paljon jo. Asian pointti että ne kinkkimittarit valehtelee oikeastaan kaikki ja jokainen eri verran.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 1.9.2013 14:59

mulla heittää oma mittari sen 8-12km/h. ihan gepsiin saatu se LÄHES 70km/h. olisko ollut n. 68km/h @GPS.
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.9.2013 15:58

Joo, ei se silti mitenkään mahdotonta ole. Se on usein niin pienistä tekijöistä kiinni. Oon omassa romussa ja kylän mopoja korjatessa huomannut, että puoli baaria rengaspaineissakin jo vaikuttaa eikä tarvitse käydä mikään navakka vastatuuli edes. Jokaisessa pelissä on myös vähän erilainen kitka variaattorissa, jokainen alipainekaasari on vähän oma yksilönsä. Jotkut ihan paskoja jotkut vähemmän, Joku peli voi olla hitusen paremmissa säädöissä kuin toinen vaikka kumpikaan ei tunnu käyvän rikkaalla tai laihalla edes, pyöränlaakereiden kitka vaikuttaa, vakiokansiakin on erilaisia. Toiset virtaa paremmin kuin toiset ja toisissa on suurempi P-suhde kuin toisissa, jne, jne.. Kaikki vaikuttaa. Huonolla tuurilla yhdessä yksilössä on monta asiaa huonommin ja toisessa ne on paremmin.

Näissä kinkeissä on muutoinkin niin hitosti eroavaisuuksia. Kulkee ne jo kaupastakin haettuna vähän eri tavoin jokainen. Jokaista ei vaan saa kulkemaan samoilla seteillä ihan yhtä lujaa, ellei sitten pura, herkistele, vaihda, jne jokaista osatekijää mikä voi kulkuun vaikuttaa. Eri mallisilla skoottereilla on eri CW, eli ilmanvastuskerroin johon tulee päälle vielä kuskin osuus. Meissäkin se ilmanvastus vaihtelee.

Moni ei ehkä ole ajatellut edes miten isosta tekijästä on edes kyse. Ilmanvastus nousee nopeuden neliöön. Eli nopeuden kaksinkertaistuessa ilmanvastus nelinkertaistuu, mutta koska vastuksen kumoamiseen vaadittava energia määräytyy vastuksen ja nopeuden mukaan, pitää energia kasvaa 8 kertaiseksi. Rautalankaversiona jos halutaan nostaa nopeus 40km/h 80km/h pitää moottoritehon nousta 8 kertaiseksi jos ilmanvastuskerroin pysyy samana. Ei ole mikään ihme että se maaginen 100km/h ei ihan hevillä kiinan skoottereilla rikkoonnu.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 2.9.2013 17:18

paljonko maksaisitte kyseisestä skootterista? http://www.nettimoto.com/baotian/bt/1573015
Skyteam on ongelmajätettä.
-mikez-
Liittynyt:
22.3.2012 19:27
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -mikez- » 2.9.2013 19:17

Eli ny tarvis apuu takavarin säätämisee. Tällä hetkellä variaattorissa 5g rullat sekä kevlar hihna muuten vakio säädöissä. Eli kysyisin että mitkä kytkinjouset sekä vastapainejousi olis sopiva 72cc:n kanssa? Takavarissa siis tällä hetkellä kaikki aika mennyttä kalua eli uutta pitäs saada tilalle.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 2.9.2013 20:05

Vakiot, vakiot, vakiot. Son ihan leikkimistä lähtee noita säätää.
-mikez-
Liittynyt:
22.3.2012 19:27
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -mikez- » 2.9.2013 21:03

Sitä vähän meinasinki ku luin noita keskustelupalstoja. Hommaa kokonaa uuden alkuperäsen takavarin ni pääsee helpommal.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 2.9.2013 23:10

Virijavarasta saa alkuperäistä takavariaattoria täydellisenä pakettina, senku heittää vanhan tilalle. Suosittelen lämpimästi!
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 2.9.2013 23:34

mikähä tota skootteria nyt vaivaa, vaihdoin 82cc sylinterisarjan isovenakannella, naraku v2 nokka-akselin tms viriä.. kaasarissa 92" suutin.. venan välykset just säädetty, lähtee käyntiin nätisti, mutta ongelmana: pinta kaasulla kulkee normaalisti & kaasupohjassa pätkii hirveesti (ihan ku tulppa rikki mut kokeiltu toisella, ei vaikutusta)..

kaasaria puhistettu ja säädelty edes takas.. Toisella walbron 18mm kaasarilla ei taas kierrä mihinkää eikä kiihdykkää niin hyvin ku tällä mikä nyt kiinni :( ?!
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 5.9.2013 19:09

Kummonen sisäänajo tollaselle kinuskille missä on 4t kone kannattaisi tehdä? Pytty ja mäntä vaihdettu.
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.9.2013 19:20

Itse olen uusille pyttysatsille ajanut ensimmäisen 100-150km vähän maltillisemmin. Mielellään ei hirveeseen vastatuuleen heti alkuun yms missä kone joutuu koville. Tasasta rauhallista ajoa vaan. Äkkiä se sata kilsaa mittariin tulee vaikka vaan "kylillä pyörisi".
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.9.2013 19:42

Sanokaas ny oikeesti mikä tossa mättää. Ajoin kotia 50km tänää ja aina välillä sytytys katoo muutamaks sekunniks vähän köhien, toimii taas kun päästää kaasun irti pariks sekunniks ja takas täysil. Ennen ku noin käy ni moottoriääni käy pari sekuntia vähä matalammaks. PHBG, 72cc, 78(?) suutin. Tehopuola, tulppia vaihdeltu.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.9.2013 20:35

Siis katooko siitä nyt kipinä vai loppuuko bensansaanti?
Oireet viitais musta enemmänkin siihen että bensaa ei tule tarpeeksi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 6.9.2013 22:50

No en oo satavarma. Välillä kiihdytettäessä kun ottaa kiekkoja ni ihan vähän pätkäsee ja joskus töyssyissä.
Karaikun
Pyörä:
Honda CB600F Hornet, Cagiva Mito Evo 2, Honda Monkey, EX Rieju Marathon 125 Pro SM, EX Aprilia SX 50
Liittynyt:
9.1.2012 17:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Karaikun » 9.9.2013 1:43

Miten kannatava ostos tällanen kiina skootteri olis? kyseessä Baotian Cityrider Milan sport, vm on 2009 ja 12tkm ajettu. Kuinka pitkään voi olettaa että tällanen kestää viellä? Mitä kannatta katsoa jos menisi viikon aikana katsoo tällasta? Millaset huoltovälit näissä kiinalaisissa on? mistä löytää esim. öljynsuodattimia ja muita huolto "tarvikkeita"?
Sitten viellä semmosta, että mistä saa mahdollisimman halvalla skootteriin nastarenkaat, kun tätä olisin hommaamassa tämän talven kulkupeliksi kun todella halvalla saisin :D

Jos joku jaksaisi vastata näihin, niin olisi bueno ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista