Ongelmia käyttäjätunnuksen aktivoinnissa? Lue tämä ja lähetä sähköpostia sami (ät) motot.net.

4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Pyörä:
Monta rikkinäistä
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jakkinakki » 4.9.2017 23:30

Onkos täällä kuinka monella 125 kinkkejä? Ite tuli haettua mopo solikka johon runkoon muokattu moottorin kiinnikkeet päin helvettiä ja lisäks kulkee sen 75km/h. Vähän kyllä säädöt hukassa mutta silti.

Sitten kanssa sähköjä mietin toiseen vehkeeseen. Staattorilta punamusta ja sinikeltainen cdille josta ne lähtee puolalle, ja maajohto rungosta moottoriin. Pitääko muutakin olla että kipinä löytyy? Tarviiko vetää staattorilta keltainen ja valkoinen cdille ja siitä jännitteensäätimelle? Vai tarviiko niitä kahta kytkeä lainkaan? Nyt ihan rautalangasta saa vääntää niin yksinkertaiset sähköt kuin vaan saa että moottori käy mitään muuta en vaadi.
Tehdään eka ja korjataan virheet myöhemmin...
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3

ViestiKirjoittanut Höspö » 7.9.2017 15:06

naata22 kirjoitti:Mikä on 90cc botski vikana ku kulkee vaa 70

Perävälitykset loppuu kesken ja varista myös välitykset?

Oon ajanut kerran kurittomalla vakio fudella joita tuotiin hetken aikaa suomeen vahingossa joka kulki n. 65 tasaisella ihan sellaisenaan. Alkuun ei hirveesti kiihtynyt mutta 45-50kohdalla alkoi kiekat nousemaan ja mopo ottamaan jenkaa ihan kunnolla mittarin mennessä yli asteikon :lol:
Pyörä:
Kymco Super 9

ViestiKirjoittanut Migzu » 30.9.2017 19:56

Jaahas, nyt alkaa loppua huumori tuon ruohonleikkurin kanssa. Kyseessä on perus 139QM (Znen).

Ongelman nimi on se, että tuo tykkää syödä hihnoja. Varikopan sisälle on kaikki osat vaihdettu, eli koko kytkinpakka ja etuvariaattori ovat uudet. Kaikki pinnat on hifistelty, hiottu ja putsattu moneen kertaan, mutta hihnoja vain tuntuu menevän. Kaikki hihnat ovat siis tähän mennessä palaneet ulkopinnastaan (asentajaan päin oleva kylki) ennen lopullista katkeamistaan. Yleensä ovat kestäneet muutaman kilometrin, mutta viimeisin kesti sentää satasen verran. 669-pitkää hihnaa olen tuolle kulkineelle ruoaksi tarjonnut, kun sen pitäisi googlen mukaan noihin "short-case" kopallisiin kuulua.

Voisikohan tuollaisesta olla mennyt kytkinakseli käyräksi? Muuta ideaa en enää päähäni saa, kerta kaikki osat on jo kertaalleen vaihdettu. En ainakaan tuosta akselista klappia löydä, eikä vaihteiston stefakaan ole vuotanut. Silmämääräisesti arvioiden tuo kyllä näyttää ihan suoralta. Jostain syystä tuo kytkin tahtoo myös pullauttaa stefansa ulos. Niitä on nyt liimailtu pohjaan silikonilla ja pikaliimoilla, mutta ei tunnu pitävän. Toisaalta, eihän noihin täydellisen sivuttain pyöriessääin pitäisi ottaa voimaa pitkittäissuunnassa ollenkaan.

Onko samantyyppistä ongelmaa tullut kellään vastaan?

ViestiKirjoittanut Kingipasiba » 3.10.2017 18:28

moikka kysyisin kun minä ja iskä yritettiin löytää cdi boksia skootterista eli baotian fude sportista mutta ei löydetty osaisko joku kertoa ihan tarkalleen missä kohtaan se on ja yritettiin virittää sitä mutta ei saatu viritettyy skootteri kulkee vaan melkee 30-40 km

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.10.2017 7:59

Monessa mallissa cdi on akkukotelossa. Ei kaikissa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein