4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Nakse
Pyörä:
Peugeot xp7, kiinalainen skode
Liittynyt:
18.10.2015 20:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Nakse » 27.12.2015 22:45

Onko muuten solifer sfr ja zoner periaatteessa sama skootteri eri katteilla? :s Vaikuttaisi että olisivat aikalailla sama skootteri, mutta ajattelin kysyä asiaa vielä täältä, sillä olen ostamassa varaosiksi tuollaista soliferia :lol:
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 27.12.2015 23:09

varmaan kaikki kiinan skootterit on samoja eri katteilla...
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.12.2015 23:18

Alluzz99 kirjoitti:varmaan kaikki kiinan skootterit on samoja eri katteilla...

On rungoissakin eroja. Ainakin 4 erilaista runkotyyppiä tiedän.
Tarkkana kannattaa olla. Esim nämä vanteet eivät sopineet päittäin etuhaarukoihin. Ainoastaan siihen etuhaarukkaan, jossa ne olivat alkujaan. Peilikuvaeroa ei äkkiseltään edes huomaa.
http://aijaa.com/WF813N
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Nakse
Pyörä:
Peugeot xp7, kiinalainen skode
Liittynyt:
18.10.2015 20:19
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Nakse » 27.12.2015 23:33

Kiitos tiedosta, Täytyy katsoa tarkasti ovatko vaihtoon menevät osat samoja keskenään. Runko kuvista päätellen ainakin erilainen.
Valmuuu
Pyörä:
Aprilia RS125, Yamaha YZF-R125, Yamaha DT50
Paikkakunta:
ÄHTÄRI
Liittynyt:
28.7.2013 9:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Valmuuu » 20.1.2016 16:14

Onko kellää tietoa minkä skootterin crossistongan kiinnikeet menis baotianiin?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.1.2016 19:39

Eipä taida mikään sopia suoraan. Jotkut on ilmeisesti modanneet siihen vanhasta fillarista stemmin. Eli kun mammafillareissa on se rautanen stemmi (ei siis alumiini), se hitsataan kiinni baotianin ohjaustangosta irti leikattuun. Homma on aika tarkkaa, että se ohjaustanko asettuu suoraan kun baotianin ohjaustankohan tulee poikittaisella läpipultilla kiinni.

Tuon mallinen fillarin stemmi saattaa sopia jos vaan sattuu löytämään sen kokoisella kiinnityksellä että sen saa kiinnipuristuun.

Edit: Jos löytyy 24mm kiinnityksellä, niin se saattaa käydä suoraankin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 31.1.2016 1:11

Ois kysymys kaverin puolesta Baotianist. Eli yritettii saada moottorii irti, jotta vois männän vaihtaa ja kattoo onks kaikki kunnos. Muuten sai kaikki pultit irti mut jummittaa takajousen kohalla. Eli oisko ideaa miten sais pyöristyneen mutterin auki? (Hankalassa paikassa sijaitsee) :D
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 31.1.2016 1:54

Koittakaa ny lukkopihdeillä ensin. Jousituksen painaminen kasaan auttaa hieman.
Tomi-50
Pyörä:
Derbi Senda X-Treme
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
18.9.2015 18:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tomi-50 » 31.1.2016 19:10

Ok kiitos. Kokeillaan ja katotaa auttaako :)
Valmuuu
Pyörä:
Aprilia RS125, Yamaha YZF-R125, Yamaha DT50
Paikkakunta:
ÄHTÄRI
Liittynyt:
28.7.2013 9:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Valmuuu » 5.2.2016 18:03

Viime viikolla tein skootteriin uudet sähköt (vika ei niissä), otin sähköryypyn pois ja liitin akkuun katkaisimen kautta. Vaihdoin tulpan ja nyt koitin ekaa kertaa käymään. Skootteri käynnistyy, mutta kaasua antaessa sammuu, eli mikähän olisi vikana? Ilmanputsari putsattu.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 5.2.2016 18:18

Aika paljon on mahdollisuuksia.. Mutta puretaan jotain; Jos se käy ihan ok tyhjäkäyntiä mutta ei siedä kaasua, vika viittaa usein pääsuutinpiiriin. Mulla kerran irtosi neulan sokka ja koska neula putosi alas suutinputkeen ei se käynyt jos antoi vähänkään kaasua. Tyhjäkäyntipiiri kuitenkin toimi luonnollisesti, niin siksi se kävi moitteetonta tyhjäkäyntiä. Tuo siis yksi omalle kohdalle sattuneista.

Kaikissa käyntihäiriöissä kaasarin luistin kalvo on AINA ensimmäisiä tarkastuskohteita. Nuppineulan mentävä reikä riittää joskus. Imukaulan bakeliitit on melkeinpä kulutustavaraa. Mulla on murtunut useita ja tapahtuessaan aiheuttaa imuvuotoa. Samoin imukaulat on kulutustavaraa. Halkeemia tulee ennenpitkää jokaiseen. Venttiilivälykset kuluu usein ajanmittaan nolliin ja nekin kannattaa tarkistaa. Hommahan kuuluisi muutoinkin huoltokohteisiin, joskaan kinkkejä öljynvaihtoja lukuunottamatta harvemmin huolletaan. Kantava venttiili aiheuttaa tosin yleensä käyntihäiriöitä vain lämpimällä koneella kylmänä koneen toimiessa ok. Tuosta syystä silloin helposti epäillään kaasarivikaa.

Imuvuodot on yksi, kiinalaiset kumiletkut on hauraita ja murtunut alipaineletkukin voi tehdä kiusaa. Jos kone on sac -venttiilillä varustettu (joissain paikoissa sas -venttiilin nimellä) se voi aiheuttaa imuvuotoa. Se on oikeasti aika paska rakenne. Idea vakiokoneessa ok, mutta ne harvoin kunnolla toimii niin oon poistanut mokoman käytöstä kaikista mitä oon korjannut.

Roska pääsuuttimessa lukeutuu pääsuutinpiirin vikoihin myös. Sekin kannattaa tarkistaa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Valmuuu
Pyörä:
Aprilia RS125, Yamaha YZF-R125, Yamaha DT50
Paikkakunta:
ÄHTÄRI
Liittynyt:
28.7.2013 9:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Valmuuu » 5.2.2016 21:25

Kaasarin kalvo on melkei uusi, samalla pääsuuttimella toiminut viime viikolla vielä. Alipainehana otettu pois. Käynnistyy hyvin, kaasua saa antaa hieman kerrallaan, sitten sammuua, eli kierroksia saa varmaan max 3000. Imuvuotoa ei ole. Tuo neula pitää katsoa!

EDIT: Skootteri muuten nokeaa voimakkaasti kaasua annettaessa, pakoputkesta ohutta mustaa savua

EDIT2: Myös kaasarin puhdistan huomenissa!
Skootteripoika00
Liittynyt:
7.2.2016 19:03
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Skootteripoika00 » 9.2.2016 17:28

Morjens!

Ostin tuossa jokuaika sitten tuommosen Solifer sfr vm 2011 skootterin. Olen katsonut mootoriöljyn määrän ja öljyä on aika niukasti.( katsoin siis siitä öljytikusta)
Muutenkin kun tuo kevät tulee niin pitäisi noi moottoriöljyt vaihtaa. Mutta kun en löydä sitä pulttia mistä ne öljy saadaan pois? Onko se edes pultti vai mikä ja missäköhän sen oikeen löytää? Olisi kiva jos saisin tähän vastauksen.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.2.2016 17:58

https://youtu.be/sigcTQv8uDQ
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Skootteripoika00
Liittynyt:
7.2.2016 19:03
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Skootteripoika00 » 9.2.2016 18:59

-Zone- kirjoitti:https://youtu.be/sigcTQv8uDQ

Kiitos paljon! Kävin katsomassa omaani ja samalainen pultti siinäkin on :D eli sitä vain availemaan.
Kiitos

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista