omassa pienessä päässä tuli mietittyä, että vaikutusta on varmasti myös sillä, että ajotyyliä on viety todella paljon agressiivisempaan suuntaan.
kun 90 luvun lopunkin pätkää kattoo niin ajo ei ole mitenkään erityisen agressiivista ja näyttää suurimmalta osin siltä, että pyörä limitti on täys.
Emig sanoi jossain haastattelussa, että aikanaan voitetun erän jälkeen saatettiin käydä baarissa muutamalla ja että vasta Carmichael teki tästä lajista huippuurheilun. Tämän jälkeen on kyllä kehitys mennyt kovaa, kun aina tullut uusia "kidejä". Nyt huipulla on taso niin kovaa, että ajon on pakko olla todella agressiivista ja nämä huiput jotka homman osaavat toimivat kuitenkin ajotyylillään esimerkkinä kaikille.
Huomaa hyvin tämänkin foorumin gopro pätkistä, että vaikka mutkissa ajetaan ykkösellä ja pyörää ei uskalleta kallistaa niin hypyt vedetään kovaa ja yli sekä tietenkin käännetään puolessa välissä tankoa sivulle.
Kaksi tapausta on kuitenkin sattunut Sipoossa, jonka hypyissä ei ole mitään erikoista verrattuna muihin ratoihin. Ehkä jopa turvallisempia kuin muualla. Hyvä, että kuitenkin step downin korkeuseroa laskivat.
Surullista kaiken kaikkiaan. En tiedä, että onko vain ollu todella huono vuosi, mutta tuntuu että lajin vieminen turvallisempaan suuntaan on todella pitkä taival. Varsinkin, kun tuntuu että lajiliittossa ei hommat pelaa niinkuin pitäisi.
Ja en tiedä mihin ne radan huolto rahat menevät, ehkä pirkanmaalla ainoa rata missä niitä on käytetty itse rataan on kaanaa. Esimerkiksi toijalan ratamaksu n.10-15e ja rata-alueella ei ole mitään, rata täynnä vaarallista irtokivee,lanaamatta, hyppyreiden alastulot jyrkempiä kuin lähdöt ja tietenkin postimerkin kokosia.
Ja mikäs juttu tämän kaanaan kanssa on? On vain ilmoitus, että vauhtipuisto ry hoitaa. Ikinä kuullukkaan koko puljusta, nettikään ei mitään järkevää tietoa löydä tästä. Kohta puoliin pitäis vain rata aueta ja ei kuulu pitäjästä mitään.