Honda CR

mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 13.6.2013 19:55

Mites löytyykö noihin 85 2000 luvun alun cr hondiin vielä osia? Toi meidän junnu olis siinä vaiheessa et olis kasikymppi seuraavana listalla..
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 13.6.2013 20:28

No löytyy tottakai löytyy, muuten saako siellä pytyn seinämässä näkyä männän renkaan päiden kohdalla siis siinä missä on se tappi männässä niin siellä seinämässä sellanen pieni jälki koko matkalta ylös asti, ei tunne kynnellä mutta näkee silmällä selvästi.
It Ain't fast without mixed gas!
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 14.6.2013 16:52

Parta779 kirjoitti:Uutta ongelmaa pukkaa. Elikkä tulee öljyä kannentiivisteen välistä mitä pitäs tehä.
Sano yhestii boo sitte toimi ok menin kotiin ja näin tämän.
Osa nesteistä oli myös karannut


Tarkista kannen suoruus. Lasia vasten hiot sen suoraksi, jos siinä ei suurta heittoa ole. Sit uudella tiivisteellä kasaan.

Parta779 kirjoitti:No löytyy tottakai löytyy, muuten saako siellä pytyn seinämässä näkyä männän renkaan päiden kohdalla siis siinä missä on se tappi männässä niin siellä seinämässä sellanen pieni jälki koko matkalta ylös asti, ei tunne kynnellä mutta näkee silmällä selvästi.


Tietystihän se sylinteri kuluu eri tavalla siitä kohtaa missä rengasta ei ole, mut jos ei kynnellä tunne mitään ni tuskin siitä haittaa on. Voit tietysti tarkistaa onko toiseen renkaaseen kulunut vastaavaan kohtaan jälki (vai onko se yhdellä renkaalla, itellä kun ei ole tosta koneesta mitään käsitystä) tai mäntään, jos on ni sit kannattaa harkita pitäiskö asialle tehdä jotain. Voihan se silti toimia, mut ei se sit enään ihan hyväkään ole.
hartzu
Pyörä:
yz250 2t 2006
Liittynyt:
30.11.2004 12:27
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut hartzu » 14.6.2013 19:32

tälläsiä ongelmia 90 cr 250. kylmänä lähtee käyntiin mutta sammuu melkein heti. booaa. tuntuu että kipinä häviää.
tulppa on märkä ja putkesta alkukäyrästä tulee bensaa. tulpan kun kuivaa niin saattaa lähteä pyörimään taas vähäksi aikaa.

kone on pariviikkoa sitten kasattu uusilla petilaakereilla ja kampiakseli on suora.
sylinteri ja mäntä pitäs olla myös kunnossa.

voiko olla olla syttypuolen vika että kipinä välillä häviää ja välillä tulee. johdot näyttäs olevan kunnossa. MYSTINEN vika??? vinkkejä?
hartzu
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 14.6.2013 20:22

Puolituinen89 kirjoitti:
Parta779 kirjoitti:Uutta ongelmaa pukkaa. Elikkä tulee öljyä kannentiivisteen välistä mitä pitäs tehä.
Sano yhestii boo sitte toimi ok menin kotiin ja näin tämän.
Osa nesteistä oli myös karannut


Tarkista kannen suoruus. Lasia vasten hiot sen suoraksi, jos siinä ei suurta heittoa ole. Sit uudella tiivisteellä kasaan.

Parta779 kirjoitti:No löytyy tottakai löytyy, muuten saako siellä pytyn seinämässä näkyä männän renkaan päiden kohdalla siis siinä missä on se tappi männässä niin siellä seinämässä sellanen pieni jälki koko matkalta ylös asti, ei tunne kynnellä mutta näkee silmällä selvästi.


Tietystihän se sylinteri kuluu eri tavalla siitä kohtaa missä rengasta ei ole, mut jos ei kynnellä tunne mitään ni tuskin siitä haittaa on. Voit tietysti tarkistaa onko toiseen renkaaseen kulunut vastaavaan kohtaan jälki (vai onko se yhdellä renkaalla, itellä kun ei ole tosta koneesta mitään käsitystä) tai mäntään, jos on ni sit kannattaa harkita pitäiskö asialle tehdä jotain. Voihan se silti toimia, mut ei se sit enään ihan hyväkään ole.


On yhdellä renkalla, just vaihoin männän. Vissin oli joku roska jääny sinne väliin kerta se kanto yhestä kohtaa... Tilasin uuden ja alkuperäsen tiivisteen lupasivat keskiviikoksi, kannen puhdistin. Ja kun kävin asiaa kysymässä niin se katto ja sano että kansi on suora... Siis kun kävin näyttää sitä tiiviste jne siellä paikassa josta ostin osat. Katto työntö mitalla sillee you know... Nyt siis ootetaan.
It Ain't fast without mixed gas!
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 14.6.2013 20:25

hartzu kirjoitti:tälläsiä ongelmia 90 cr 250. kylmänä lähtee käyntiin mutta sammuu melkein heti. booaa. tuntuu että kipinä häviää.
tulppa on märkä ja putkesta alkukäyrästä tulee bensaa. tulpan kun kuivaa niin saattaa lähteä pyörimään taas vähäksi aikaa.

kone on pariviikkoa sitten kasattu uusilla petilaakereilla ja kampiakseli on suora.
sylinteri ja mäntä pitäs olla myös kunnossa.

voiko olla olla syttypuolen vika että kipinä välillä häviää ja välillä tulee. johdot näyttäs olevan kunnossa. MYSTINEN vika??? vinkkejä?


Voisko saaha liikaa bensaa. Koita säätää ilmaruuvia.
Ja koitit tietenki ryypyllä ja ilman ei vaikutusta?
Koititko tuleeks kipinää kun otat tulpan pois ja poljet?
Tuliko vika nimenomaan kasauksen jälkeen vai just nyt kun ajoit jo vähä aikaa?
It Ain't fast without mixed gas!
hartzu
Pyörä:
yz250 2t 2006
Liittynyt:
30.11.2004 12:27
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut hartzu » 14.6.2013 21:55

Parta779 kirjoitti:
hartzu kirjoitti:tälläsiä ongelmia 90 cr 250. kylmänä lähtee käyntiin mutta sammuu melkein heti. booaa. tuntuu että kipinä häviää.
tulppa on märkä ja putkesta alkukäyrästä tulee bensaa. tulpan kun kuivaa niin saattaa lähteä pyörimään taas vähäksi aikaa.

kone on pariviikkoa sitten kasattu uusilla petilaakereilla ja kampiakseli on suora.
sylinteri ja mäntä pitäs olla myös kunnossa.

voiko olla olla syttypuolen vika että kipinä välillä häviää ja välillä tulee. johdot näyttäs olevan kunnossa. MYSTINEN vika??? vinkkejä?


Voisko saaha liikaa bensaa. Koita säätää ilmaruuvia.
Ja koitit tietenki ryypyllä ja ilman ei vaikutusta?
Koititko tuleeks kipinää kun otat tulpan pois ja poljet?
Tuliko vika nimenomaan kasauksen jälkeen vai just nyt kun ajoit jo vähä aikaa?

kaasuttimessa on vakio suuttimet ja säädöt. toiminut niillä hyvin jo pitkän aikaa.
ryypyllä ja ilman kokeiltu,
sammutusnappi testattu että ei lyö maihin
kipinää tulee tulppa irti mutta tuntuu että häviää koneen käydessä hetken.
vika tuli jo talvella ennen koneen avaamista, kone auki ja huomatiin että kampiakseli vino eli vauhtipyörä voinut hipaista käämeihin.
no kone nyt kasattu suoralla ja ehjällä kampiakselilla.
toiminut kaksi tunnin ajoreissua tosi hyvin ja nyt sama vika taas palasi.
epäilen että staattori hävittäisi kipinän välillä mutta en oo varma.
pitääkö tässä vaan uutta/käytettyä staattoria tilailla?
hartzu
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Julle1 » 15.6.2013 14:37

Noniin, tuli lopulta tuo JD neula ja suutinsetti ja voin sanoa, että toimii :lol: Punanen neula, prikka keskelle ja #400 suutin, ero vakiosettiin kuin yöllä ja päivällä.

E: Tein tuon wetlinetestin. Se wetline loppuu tuohon putken laipan alkuun, joka tulee pyttyyn kiinni :idea: Elikkä vois sanoa, että alkukäyrästä sentti eteenpäin, käsittääkseni se mitataan männänhelmasta putkeen? Sain tulokseksi ~10cm, eli vielä käy rikkaalla, vaikka potkua on..
Puolituinen89
Pyörä:
Honda CRF 450r -05
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
25.10.2010 11:46
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Puolituinen89 » 15.6.2013 18:18

hartzu kirjoitti:tälläsiä ongelmia 90 cr 250. kylmänä lähtee käyntiin mutta sammuu melkein heti. booaa. tuntuu että kipinä häviää.
tulppa on märkä ja putkesta alkukäyrästä tulee bensaa. tulpan kun kuivaa niin saattaa lähteä pyörimään taas vähäksi aikaa.

kone on pariviikkoa sitten kasattu uusilla petilaakereilla ja kampiakseli on suora.
sylinteri ja mäntä pitäs olla myös kunnossa.

voiko olla olla syttypuolen vika että kipinä välillä häviää ja välillä tulee. johdot näyttäs olevan kunnossa. MYSTINEN vika??? vinkkejä?


Kai olet sentään koittanu toista tulppaa? Käämityksessä nyt varmaan olis ihan selvät jäljet jos oli vauhtipyörä ottanut kiinni. Vika saattaa olla puolassakin. Täs oli just yksi CR 250 -90 josta kanssa kipinä hävisi 15-30min ajon jälkeen. Joskus saattoi toimia pidempääkin ja joskus se rikkoi myös tulpan. Siinä oli vika puolassa, puolan vaihdon jälkeen alko toimimaan. Onhan siinä vielä tietysti sytytysyksikkökin yksi vaihtoehto.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut FMF » 15.6.2013 19:19

Julle1 kirjoitti:Noniin, tuli lopulta tuo JD neula ja suutinsetti ja voin sanoa, että toimii :lol: Punanen neula, prikka keskelle ja #400 suutin, ero vakiosettiin kuin yöllä ja päivällä.

E: Tein tuon wetlinetestin. Se wetline loppuu tuohon putken laipan alkuun, joka tulee pyttyyn kiinni :idea: Elikkä vois sanoa, että alkukäyrästä sentti eteenpäin, käsittääkseni se mitataan männänhelmasta putkeen? Sain tulokseksi ~10cm, eli vielä käy rikkaalla, vaikka potkua on..

Eli oliks tää nyt sit piikki vai puolikas mihin laitoit? Tuo hehkutus saa melkein itsenikin tilaamaan. Harmi kun on vaan niin keleen kallis. Meinaakko että olis hintansa arvonen?
hartzu
Pyörä:
yz250 2t 2006
Liittynyt:
30.11.2004 12:27
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut hartzu » 15.6.2013 19:21

Puolituinen89 kirjoitti:
hartzu kirjoitti:tälläsiä ongelmia 90 cr 250. kylmänä lähtee käyntiin mutta sammuu melkein heti. booaa. tuntuu että kipinä häviää.
tulppa on märkä ja putkesta alkukäyrästä tulee bensaa. tulpan kun kuivaa niin saattaa lähteä pyörimään taas vähäksi aikaa.

kone on pariviikkoa sitten kasattu uusilla petilaakereilla ja kampiakseli on suora.
sylinteri ja mäntä pitäs olla myös kunnossa.

voiko olla olla syttypuolen vika että kipinä välillä häviää ja välillä tulee. johdot näyttäs olevan kunnossa. MYSTINEN vika??? vinkkejä?


Kai olet sentään koittanu toista tulppaa? Käämityksessä nyt varmaan olis ihan selvät jäljet jos oli vauhtipyörä ottanut kiinni. Vika saattaa olla puolassakin. Täs oli just yksi CR 250 -90 josta kanssa kipinä hävisi 15-30min ajon jälkeen. Joskus saattoi toimia pidempääkin ja joskus se rikkoi myös tulpan. Siinä oli vika puolassa, puolan vaihdon jälkeen alko toimimaan. Onhan siinä vielä tietysti sytytysyksikkökin yksi vaihtoehto.

oon kokeillu ihan uudella vakio tulpalla BR8EG> ei apua
vauhtipyörässä oli pieniä jälkiä joten on ryykännyt mutta jännä että toimi kuitenkin pari ajoreissua.
täydelliset sytyn osat käytettynä tiedossa joutunee varmaan ne ostamaan jos tässä ei muuta keksi.

talvella mittasin yleismittarilla staattorin käämien ohmiarvot ja puolan myös.
puola kunnossa mutta staattorin toisen käämin arvot oli alhaisemmat mitä manuaali kertoo. 94-120 ohmia ois pitäny olla mutta oli vain 50ohm.
tuo vähän arveluttaa että ei täysin rikki mutta vähän viallinen kuitenkin.
hartzu
^^jaani^^
Pyörä:
EX Yamaha DT 50x 09 EX Aprilia Rs125cc 06 fighter EX Aprilia Sx125cc Honda Cr 250cc
Paikkakunta:
Haapavesi
Liittynyt:
11.10.2009 21:20
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut ^^jaani^^ » 15.6.2013 21:35

vm 02 250cc cr:än svingistä jotaaki räjäytys kuvaa ko prikkaa ja laakeria tippunu ja pitäs tietää miten ne sinne menee :D
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Parta779 » 15.6.2013 23:15

Siittäpä löytyypi.
http://www.partzilla.com/parts/search/H ... parts.html
It Ain't fast without mixed gas!
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Julle1 » 16.6.2013 12:13

FMF kirjoitti:
Julle1 kirjoitti:Noniin, tuli lopulta tuo JD neula ja suutinsetti ja voin sanoa, että toimii :lol: Punanen neula, prikka keskelle ja #400 suutin, ero vakiosettiin kuin yöllä ja päivällä.

E: Tein tuon wetlinetestin. Se wetline loppuu tuohon putken laipan alkuun, joka tulee pyttyyn kiinni :idea: Elikkä vois sanoa, että alkukäyrästä sentti eteenpäin, käsittääkseni se mitataan männänhelmasta putkeen? Sain tulokseksi ~10cm, eli vielä käy rikkaalla, vaikka potkua on..

Eli oliks tää nyt sit piikki vai puolikas mihin laitoit? Tuo hehkutus saa melkein itsenikin tilaamaan. Harmi kun on vaan niin keleen kallis. Meinaakko että olis hintansa arvonen?


Puolikas joo, sitä voi miettiä onko tää setti satasen arvonen, mutta pieksee vakiosetin täysin. Toisaalta käytettyjä keihineitä alkais saamaan samaan rahaan :roll:
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut sklitva » 16.6.2013 13:46

Julle1 kirjoitti:Noniin, tuli lopulta tuo JD neula ja suutinsetti ja voin sanoa, että toimii :lol: Punanen neula, prikka keskelle ja #400 suutin, ero vakiosettiin kuin yöllä ja päivällä.

E: Tein tuon wetlinetestin. Se wetline loppuu tuohon putken laipan alkuun, joka tulee pyttyyn kiinni :idea: Elikkä vois sanoa, että alkukäyrästä sentti eteenpäin, käsittääkseni se mitataan männänhelmasta putkeen? Sain tulokseksi ~10cm, eli vielä käy rikkaalla, vaikka potkua on..


hmm..mulla wetline on reilut parisenttiä putken alusta ja sain mittaustulokseksi vähä reilut 70mm..otitko mittaukses huomioon että putki menee pakokanavan sisälle palan matkaa?
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos