Honda CR

JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut JM82 » 30.9.2014 11:29

Ihan normaalit kierteet siinä on. Todennäköisesti mutteri on liimalla kiinni. Lämmittämisestä saattaa olla apua irroittamisessa. Kannattaa tehdä kiinnipitotyökalu vanhasta välilevystä ja tangon pätkästä, niin kytkin ei pääse pyörimään mutteria irroittaessa.

Kuva

Tuolta löytyy kyseisen pyörän huoltomanuaali: http://www.mediafire.com/view/fch0gegp5 ... 2-2003.pdf Todella hyvä apu remonteissa, kunhan vaan lontoon murre on hallussa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
aabohax
Pyörä:
CR250R 1993 / CR125R 1993
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
20.10.2012 16:14
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut aabohax » 30.9.2014 23:21

Mitenkäs paljon tollasen piikkisen putken pitäs lämmetä? Omassa ruoskassa voi pitää kädellä paisarin loppu/keskiosasta kiinni hetkenaikaa, eikä polta kättä?? Säädöt on aikalailla hyvät ja tulppa "optimaalisen värinen".Ja tosiaan eka 2t laite mitä omistan..
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut FMF » 2.10.2014 7:48

Ei se kylmällä koneella lämpiä paljoa. Vedä radalla tuppi nurin pari kierrosta ja koita sitten :)
aabohax
Pyörä:
CR250R 1993 / CR125R 1993
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
20.10.2012 16:14
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut aabohax » 2.10.2014 22:03

Koneen lämmitys + 15-20min ajoa ja se silti voi käsin kosketella. Vähän se on ollut mietinnän alla miksei se kuumene, vedot on kuitenkin tallessa (koneremppa tehty alle 2h sitten). Pyörähän on muuten vakio mutta kanavat siistitty ja fmf kokoränni
E: Sitä karstan määrää, nyt kuumenee koko putki normaalisti kun polttelin karstat
aki.a
Liittynyt:
12.10.2014 19:03
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut aki.a » 12.10.2014 19:28

Sellanen kysymys että käykö vm91 kampura/kiertokanki setti vm94 koneeseen? Ja 125 cr kyseessä.
aabohax
Pyörä:
CR250R 1993 / CR125R 1993
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
20.10.2012 16:14
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut aabohax » 13.10.2014 23:49

Kyllähän se pitäis sinne käydä, 1990-1997 moottorit on samoja 125 kokoisina. Tosta linkistä oon itte tarkistellu tollassia asioita, kun näkee osanumerot jne
http://www.cmsnl.com/honda-cr125_model216/
Magge891
Liittynyt:
19.9.2014 21:27
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Magge891 » 14.10.2014 10:32

Onko kellään jääny ylimääräseks -90-97 vm ehjää sylinteriä jemmaan ? cr 125 siis
JonZa__
Pyörä:
Husqvarna Sm 125, Suzuki Ts 50
Paikkakunta:
Peräseinäjoki
Liittynyt:
23.6.2010 22:48
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut JonZa__ » 20.10.2014 14:56

Kyselisin tommosen 125 -92 ikäisen pyörän kunnostamisesta. Ongelma on että ei tule kipinää. Staattorilta tulee virtaa siniseen johtoon mutta kipinää ei ole lainkaan. Pitääkö pulserilta tulla virtaa polkaistessa? Olisi kiva saada asiallisia vastauksia. Voi olla että on kysytty ennemminkin, mutta en jaksanut ruveta 200 sivua lukemaan. Puolalle tulee cdi:ltä virtaa näköjään mutta ei tulpalle. Olen kokeillut kahdella puolallakin.
aabohax
Pyörä:
CR250R 1993 / CR125R 1993
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
20.10.2012 16:14
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut aabohax » 24.10.2014 19:22

Miten muut johdot kytketty? Staattorin maajohto?
sampsoni187
Liittynyt:
14.10.2014 20:20
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut sampsoni187 » 26.10.2014 15:06

Moro! Elikkäs, olen ostanut kesällä 94- 125cc Cr, ja nyt olis ongelmaa ilmennyt. Olen uusi tällä sivustolla sekä vähemmän ollut rossi pyörien kanssa tekemisissä.
Mutta asiaan; Eli suurin ongelma on jumittava vaihdelaatikko, öljyt vaihdoin heti oston jälkeen (Castrol MP-öljy, (punaista)..), jonka jälkeen pian vaihteet alkoivat jumittaa, lopuksi jäi ykkönen päälle eikä millään siirry vaihteet suuntaan eikä toiseen, Siirtäjä? Olisin kiitollinen jos joku osaisi linkata tai muuten antaa tarkemmat neuvot moottorin halkaisuun, youtubesta löytyi joku, mutta en ollut varma onko sama moottori.. (onkokaan niissä nyt sitten niin paljon eroa..?) Pyörällä en kerennyt paljoa ajamaan, korkeintaan n.10h..
Auton ja raskaamman kaluston moottorit ovat enemmän tuttuja mutta rossipyörien moottorit eivät.. Mutta jos mahdollisesti saisi Cr taas ajoon, edes ennen juhannusta... :lol:
aabohax
Pyörä:
CR250R 1993 / CR125R 1993
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
20.10.2012 16:14
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut aabohax » 30.11.2014 0:34

Elikkäs laskin hondasta vaihteisto öljyt ulos ja ne olivat muuttuneet harmaaksi, mutta määrä ei juurikaan ollut lisääntynyt.. Jäähdytysnestettä ei ollu silmämääräisesti kadonnut eikä pyörä tiputtele nestettä sieltä vesipumpun luontakaan missä on se reikä mistä pitäisi vettä tiputella jos stefa olisi paskana? Miltä näyttää bensa öljyn seassa? Vesipumpun molemmat stefat tuli uusittua kun koneen kasasin ja vesimpumpun akseli ei ainakaan silloin ollut mitenkään suuremmin kulunut? Tosin paripäivää sitten pesin pyörän, myöskin moottorin päältä/kaasuttimen alueelta, olisko vesi peräti siitä, kun koneen huohotusletku on koneen päällä? Pyörä siis 1993 125Cr..
Jonttu01
Liittynyt:
21.9.2014 21:06
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut Jonttu01 » 30.11.2014 14:45

Oisko kellään tietoo millä momentilla kiristän honda cr80 kannen? Kun pikkasen työntää nestettä ulos sieltä kannen välistä. :)
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut sklitva » 1.12.2014 10:24

aabohax kirjoitti:Elikkäs laskin hondasta vaihteisto öljyt ulos ja ne olivat muuttuneet harmaaksi, mutta määrä ei juurikaan ollut lisääntynyt.. Jäähdytysnestettä ei ollu silmämääräisesti kadonnut eikä pyörä tiputtele nestettä sieltä vesipumpun luontakaan missä on se reikä mistä pitäisi vettä tiputella jos stefa olisi paskana? Miltä näyttää bensa öljyn seassa? Vesipumpun molemmat stefat tuli uusittua kun koneen kasasin ja vesimpumpun akseli ei ainakaan silloin ollut mitenkään suuremmin kulunut? Tosin paripäivää sitten pesin pyörän, myöskin moottorin päältä/kaasuttimen alueelta, olisko vesi peräti siitä, kun koneen huohotusletku on koneen päällä? Pyörä siis 1993 125Cr..


Millä öljyillä ajelet? Mulla ainakin Motulin transoil ja valvolinen 10w40 synpower (molemmat "kirkkaita öljyjä") menee aika karmeen väriseksi (harmahtava) jos ajaa yli 5h..harmaa väri voi olla peräisin myös alumiinisista kytkimen välilevyistä. Kyllä sä sen huomaat jos tosissaan menee vettä vesipumpun kautta laatikkoon, se on sellasta vaaleenharmaata liejua öljyn orkkisväristä huolimatta.voihan seki olla mahdollista että huohotusletkusta on päässyt vähän vettä sekaan. Ei muutakun uudet öljyt ja testaamaan muuttuuko heti harmaaksi.
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut sklitva » 1.12.2014 10:28

Jonttu01 kirjoitti:Oisko kellään tietoo millä momentilla kiristän honda cr80 kannen? Kun pikkasen työntää nestettä ulos sieltä kannen välistä. :)


pikaisella kuukletuksella 1995CR80 momentit

Cylinder Head Nuts- 27 N.m/20 ft.-lb.
Cylinder Base Nuts- 27 N.m/20 ft.-lb.
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
aabohax
Pyörä:
CR250R 1993 / CR125R 1993
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
20.10.2012 16:14
Re: Honda CR

ViestiKirjoittanut aabohax » 2.12.2014 11:17

Nyt siellä on valvolinen 10W-40 ja kesällä vastaava mutta 20W-50. Tuli kokeiltua muitakin öljyjä mutta kytkin ei toiminut oikein niillä. No, nyt on uudet öljyt koneessa ja kattellaan miltä ne näyttää pienen ajon jälkeen..¨

EE. Vanhat öljyt olleet nyt astiassa melkein viikon ja ei kerrostumaa - uudet öljyt koneessa ja puhtaat, me happy.