Suzuki RM

braaa
Pyörä:
Aprilia RS125
Liittynyt:
27.5.2014 0:22
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut braaa » 6.1.2015 23:09

z
Viimeksi muokannut braaa päivämäärä 17.1.2015 21:24, muokattu yhteensä 1 kerran
Slarto
Liittynyt:
4.8.2004 22:38
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Slarto » 10.1.2015 20:00

Kellään kokemuksia RMX:stä, RM:n enskaversiosta? Semmoinen olisi kiikarissa.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 11.1.2015 9:45

Se rmx on hyvä peli kun ostaa mahdollisimman uuden rm suikan ja vaihtaa sen runkonumerot ja paperit siihen. Nettimotossa on ollut pari tällä tapaa tehtyä 2000 luvun rämää kilvitettynä. Ja nämä kusetukset varmaan lisääntyy aika paljon kun noi kilvettömien vakuutushinnat on mitä on
modific
Liittynyt:
11.2.2012 12:06
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut modific » 11.1.2015 23:25

mikähän on 250 vm.90 rämpän keulaöjyn määrä... ja jos joltain löytyy ni ostan manuskan ko. pyörään.
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Lexi » 12.1.2015 7:30

mantsapoika kirjoitti:Se rmx on hyvä peli kun ostaa mahdollisimman uuden rm suikan ja vaihtaa sen runkonumerot ja paperit siihen. Nettimotossa on ollut pari tällä tapaa tehtyä 2000 luvun rämää kilvitettynä. Ja nämä kusetukset varmaan lisääntyy aika paljon kun noi kilvettömien vakuutushinnat on mitä on

Ööh RMX taikka RM(Z) ei saa kilpiin, joitakin 90-luvun valkokilvellisiä RM on säilynyt tähän päivään asti alkuperäisenä tai päivitettynä. Ja nuilla runkonumeroilla leikityillä peleillä ei oikein ole käyttöä jos aikoo joku päivä käydä kisoissa.

RMX erona RMZ:taan ovat jousitus, moottori(painavampi vauhtipyörä jne.), takavanne, vaihteiden välitykset, sähköstartti, katteet, sivujalka ja valot. Ainoa valittamisen aihe mitä itse pyörästä kuullut on että todella pitkille ajoille (siirtymille?) tankki olisi liian pieni. Agressiivinen kone sekä alurunkoisten suzukien kääntyvyys loistavaa. Eli pyörä on hyvinkin krossimainen luonteeltaan.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 12.1.2015 18:16

Eikös se millä esim. Kari Tiainen voitti päitsin -89 ja -90 ollut rmx suzuki?

Mulla oli pari vuotta sitten -07 RM ja oli valkokilpinen samanlainen myynnissä niin en malttanut olla soittamatta kaverille ja kysyä että miten se on mahdollista. Kaveri sanoi että oli "päivitetty" vanhan pyörän tiedot uudempaan
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut leppape1 » 12.1.2015 22:09

Oli Tiaisen pyörä rmx suzuki.
Oma blogi
Lexi
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
9.9.2009 12:47
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Lexi » 13.1.2015 7:31

Ahaa, itse olin täysin hypännyt tuohon uuteen RMX450 joka pohjautuu -08 RMZ450. Australiassa ja joissain muissa maissa oli noita aivan tieliikennekilvissä, suomeen ei ole jaksettu hyväksyntää hakea.

Muistaakseni rungonvaihto on sallittua, mutta muutosprosentti nousee 50% jolloin ei saa muuta vaihtaa laillisesti pyörään. Tosin tuppaavat nuo katsastusyhtiöt antamaan aikalailla erilaisia vastauksia mikä on sallittua ja mikä ei.
Hitain
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
TRE
Liittynyt:
29.1.2005 22:08
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hitain » 13.1.2015 13:56

Tästä tulikin mieleen, jos jollain rekisterissä olevaa runkoa niin laittakaa yv niin hierotaan kauppoja.:D
Radal eka radal vika
Slarto
Liittynyt:
4.8.2004 22:38
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Slarto » 13.1.2015 16:09

Tässä on nyt itse asiassa vaihtoehtoina RM ja RMX, molemmat vuosimallia 1990. Mun ajelu tulee olemaan metsässä ja kaduilla. Iso kaksitahtinen kiinnostaa, joten siksi katselen tämmöisiä pyöriä. Missä vaiheessa nämä pyörät ovat pompanneet nykyisten tasolle, eli suhtkoht. hyvä runko, jarrut, nestejäähykone ja heppoja sen verran, ettei keskivertojantteri kykene kaikkia hyödyntämään ilman harjoittelua? Mietin vain, että onko 1990 "liian vanha". Käytettyähän tässä ollaan kuitenkin etsimässä.

Netistä koetan löytää tietoa, ja jonkin verran oli tässä: http://www.off-road.com/dirtbike/1990-s ... 22685.html
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut leppape1 » 13.1.2015 18:10

Itselläni oli muinoin 90-mallin rm250 uutena ja vm 89:stä lähtien alkoi suzuki muistuttaa jo aikapaljon modernia crossia teknisiltä ratkaisuita ja ajettavuudelta,eli jos vaan on kohtuu kunnossa niin mikä ettei ja 89-90 vuosimallithan käy EVO-luokkaan crossissa eli saa ehkä myytyä myöhemmin eteenpäinkin.
Oma blogi
Slarto
Liittynyt:
4.8.2004 22:38
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Slarto » 24.1.2015 14:09

Kiitos! Näistä vanhemmista RM250:sta olisi kiva kuulla kokemuksia niin paljon kuin löytyy.
markuuusss
Liittynyt:
24.4.2012 21:11
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut markuuusss » 28.4.2015 21:27

Elikkä ostin tuollasen RM250 2004. Kävin pari reissua heittämässä ja sitten koneesta rupes kuuluun kolinaa, tai ei tuota nyt vielä ihan kolinaksi voi sano, ennemmin nakutusta vielä. Kun kytkintä painaa niin nakutes hiljenee hiljenee, mutta ei kuitenkaan lopu kokonaan. Siispä otin kytkinkopan auki, ja purkasin kytkimen. Kun koko paketti oli irti niin koitin ylös alas kytkinakselia niin pieni välys kyllä tuntui, mutta en uskoisi että se kolistaa, ja eihän se hiljenisi kun kytkintä painaa? Niin ja "ulompi kytkinkruunu" joka siis sen neulalaakerin "varassa", niin saako se ulompi liikkua vähän sivuttain?
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sklitva » 29.4.2015 6:15

markuuusss kirjoitti:Elikkä ostin tuollasen RM250 2004. Kävin pari reissua heittämässä ja sitten koneesta rupes kuuluun kolinaa, tai ei tuota nyt vielä ihan kolinaksi voi sano, ennemmin nakutusta vielä. Kun kytkintä painaa niin nakutes hiljenee hiljenee, mutta ei kuitenkaan lopu kokonaan. Siispä otin kytkinkopan auki, ja purkasin kytkimen. Kun koko paketti oli irti niin koitin ylös alas kytkinakselia niin pieni välys kyllä tuntui, mutta en uskoisi että se kolistaa, ja eihän se hiljenisi kun kytkintä painaa? Niin ja "ulompi kytkinkruunu" joka siis sen neulalaakerin "varassa", niin saako se ulompi liikkua vähän sivuttain?


Periaattees kaikki välykset saa aina aikaan jotain kolinaa tai kalkatusta pyörivis rakenteis.. kytkinakselin laakerin pieni välys tuskin saa mitään ääntä aikaan.taitaa kuulua kytkinkruunusta tai kytkinnavasta. koita vaihtaa kruunun neulalaakeri ja holkki, epäilen kyllä että laakeria vaihtamalla et sitä täysin välyksettömäksi saa (tarvis vaihtaa varmaan kruunukin mikäli sen keskireikä on väljistynyt)

CR:ssä kovaääninen kytkin on ollut ominaisuus jo vuosikaudet,joskus kans sitä ihmettelin: ärsyttävää vinkumista ajossa ja kalkatusta tyhjäkäynnillä (joka vaimenee hiukan kytkin pohjassa). lopetin ihmettelyn kun ääni ei muuttunut miksikään vaikka vaihdoin neulalaakerin ja holkin. Mulla on aina heilunut kytkinkruunu hiukan vaikka sen keskireikä on mitoissaan ja vaikka on ollut uusi neulalaakeri ja holkki.Ei se tarvi kuin muutaman satasen välyksen niin kruunu heiluu sen verran että sen huomaa..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut paapeli » 13.5.2015 15:22

Löytyisikö keltään muutamaa pinnaa takavanteeseen, 19 tuumainen?