Suzuki RM

KonZa^^ Moderaattori
Pyörä:
Tunturi Rider, Cube Acid Comp 29
Paikkakunta:
Mikkeli&Suur-Kuusaa
Liittynyt:
21.10.2006 19:39
Suzuki RM

ViestiKirjoittanut KonZa^^ » 22.4.2013 14:00

Uusi topicci vanhasta aiheesta.
Vanhat viestit täällä
--ghostrider--
Liittynyt:
28.6.2005 22:39
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut --ghostrider-- » 9.5.2013 19:05

Kuinka usein olette iskarit huoltaneet?

Mites tuo Rm:n pakoaukonsäädin oikein toimii? Alakerrasta tulee se vipu, se ilmeisesti aukasee säätimen? Mutta mikä sitä vipua liikuttaa alakerrassa?
Suzuki Rm 250
JTerävä
Liittynyt:
11.5.2013 21:41
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut JTerävä » 11.5.2013 21:51

Onko tietoa käykö alle 88 mallista yli 88 malliin vaihteiston osat..
Miulla on -94 mallin RM250 ja siitä on 5 vaihde ratas paskana ja siihen on vaihdettu 22/24 rattaat vaihteistoon.. ja tuo 22 on paskana.. Vakiona tuossa on 23 hampainen..

Ja jos joltain löytyy osia joko kummatkin 23 hammaspyörät 5 vaihteelle tai tuo 22 pyörä niin ilmoitelkaa HETI.. Harrastus kärsii kun koneet seisoo.. 040 8 33 166 4
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 17.5.2013 11:24

Mitkähän olis K8 250 2t kaasarin vakiosäädöt..? Mitään en ole säädellyt, ilmaruuvia kokeilin kun ei oikein vedä. En tiedä mikä tuossa on, prätkiä on melkeen liikaakin ja pitäs saaha nopeasti pois jaloista. Neula vakiokohdassa. Männänvaihdonjälkeen tuntuu jotenkin puutuneen ylhäältä.
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 18.5.2013 9:08

172 näin ulkomuistista. Kuulostaa kuitenkin siltä että pakoaukonsäädin ei toimis oikein eli putsaa ja säädä se säädin ohjearvoihin :)
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 20.5.2013 22:12

Täytyypä purkailla ja tarkistella.
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 26.5.2013 12:09

Jos keltään löytyy ylimääräisenä vauhtipyörä ja sytytyskäämi -04 250 RM:n niin täällä olisi ostaja! Kävi hauskasti kun vauhtipyörän sisällä oleva "pellitys" lähti liikkumaan ja osu käämiin ja kipinä katosi :|
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 30.5.2013 17:17

Hei! suzukista putosi pakoaukon säätimen laippa pyttyyn ja särki männän sekä pytyn josta lohkesi pinnoite. Nyt olisin putkittamassa tuota pyttyä koska uudelleen pinnoitus on vähän turhan kallista ja tuossa putkessa on hyvänä puolena sen porattavuus. Elikkä minkä kokoinen mäntä tulisi ostaa sylinteriputkelle jonka halkaisia on se 54mm? Proxillahan on on mäntiä seuraavia kokoja ( 53.94mm ) ( 53.95mm ) ( 53.96mm ) (53.97mm ) ( 54.50mm ) ( 55mm ). Olen siis ymmärtänyt että asennuksen jälkeen sylinteriputki mitataan ja porataan männälle sopivaksi, olenko oikessa? Sopiikos putkitetulle ja pinnoitetulle pytylle samat männärenkaat? Ja onko muita asioita mitä tässä pitäisi huomioida?
littlehondacr-rider
Pyörä:
Husqvarna cr125 2011
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
26.6.2012 2:27
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut littlehondacr-rider » 30.5.2013 20:40

oon kuullu aika paljo sellaista juttua että putkitettu pytty ei tahdo kestää :| voin olla väärässäkin mutta ainakin olen kuullut näin
se ei pelaa joka pelkää, se ei aja joka ei uskalla ;)
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sklitva » 31.5.2013 4:44

Joonazzs kirjoitti:Hei! suzukista putosi pakoaukon säätimen laippa pyttyyn ja särki männän sekä pytyn josta lohkesi pinnoite. Nyt olisin putkittamassa tuota pyttyä koska uudelleen pinnoitus on vähän turhan kallista ja tuossa putkessa on hyvänä puolena sen porattavuus. Elikkä minkä kokoinen mäntä tulisi ostaa sylinteriputkelle jonka halkaisia on se 54mm? Proxillahan on on mäntiä seuraavia kokoja ( 53.94mm ) ( 53.95mm ) ( 53.96mm ) (53.97mm ) ( 54.50mm ) ( 55mm ). Olen siis ymmärtänyt että asennuksen jälkeen sylinteriputki mitataan ja porataan männälle sopivaksi, olenko oikessa? Sopiikos putkitetulle ja pinnoitetulle pytylle samat männärenkaat? Ja onko muita asioita mitä tässä pitäisi huomioida?


pinnoitus ei maksa paljoa yli 200e aptec:illa tai langcourt racingilla englannis..ittellä aptecin pinnoittama pytty ja on wörkkiny jo vuoden päivät hyvin ..ei kannata mitään putkitusta tehdä..rahanhukkaa..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 31.5.2013 12:16

Jännä sitten kun wiseco sun muut isot firmat niitä putkia valmistaa niin luulisi niiden nyt ainakin jotain kestävän. Kun sylinteri sen putken kanssa jätetään tarpeeksi väljäksi sen pitäisi kestää normaalia käyttöä aivan hyvin. Ja jos taas jostain syystä pyörä leikkaa kiinni pystyy sylinteriä aina poraamaan. Ja kun olen edelleen sitä putkea hommaamassa niin osaako joku vastata kysymykseeni?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut jot » 31.5.2013 12:49

ei putkitukset kestä. kerran piikkisen pytyn putkittaneena, joka leipoi vain kaksi kertaa. suosiolla pinnoitus/uus pytty.

välystä pitäisi olla vähintään 7-8 satkua putkitetussa pytyssä.
Joonazzs
Pyörä:
Yamaha dt 125R, Suzuki rm 125
Paikkakunta:
Siilinjärvi
Liittynyt:
5.7.2012 0:17
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Joonazzs » 31.5.2013 14:04

sklitva kirjoitti:
Joonazzs kirjoitti:Hei! suzukista putosi pakoaukon säätimen laippa pyttyyn ja särki männän sekä pytyn josta lohkesi pinnoite. Nyt olisin putkittamassa tuota pyttyä koska uudelleen pinnoitus on vähän turhan kallista ja tuossa putkessa on hyvänä puolena sen porattavuus. Elikkä minkä kokoinen mäntä tulisi ostaa sylinteriputkelle jonka halkaisia on se 54mm? Proxillahan on on mäntiä seuraavia kokoja ( 53.94mm ) ( 53.95mm ) ( 53.96mm ) (53.97mm ) ( 54.50mm ) ( 55mm ). Olen siis ymmärtänyt että asennuksen jälkeen sylinteriputki mitataan ja porataan männälle sopivaksi, olenko oikessa? Sopiikos putkitetulle ja pinnoitetulle pytylle samat männärenkaat? Ja onko muita asioita mitä tässä pitäisi huomioida?


pinnoitus ei maksa paljoa yli 200e aptec:illa tai langcourt racingilla englannis..ittellä aptecin pinnoittama pytty ja on wörkkiny jo vuoden päivät hyvin ..ei kannata mitään putkitusta tehdä..rahanhukkaa..

Meneekö siinä pitkään että saa sen pytyn takasin uuden männän kanssa vaikka tuolta aptecilta?
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sklitva » 31.5.2013 19:46

Joonazzs kirjoitti:
sklitva kirjoitti:
Joonazzs kirjoitti:Hei! suzukista putosi pakoaukon säätimen laippa pyttyyn ja särki männän sekä pytyn josta lohkesi pinnoite. Nyt olisin putkittamassa tuota pyttyä koska uudelleen pinnoitus on vähän turhan kallista ja tuossa putkessa on hyvänä puolena sen porattavuus. Elikkä minkä kokoinen mäntä tulisi ostaa sylinteriputkelle jonka halkaisia on se 54mm? Proxillahan on on mäntiä seuraavia kokoja ( 53.94mm ) ( 53.95mm ) ( 53.96mm ) (53.97mm ) ( 54.50mm ) ( 55mm ). Olen siis ymmärtänyt että asennuksen jälkeen sylinteriputki mitataan ja porataan männälle sopivaksi, olenko oikessa? Sopiikos putkitetulle ja pinnoitetulle pytylle samat männärenkaat? Ja onko muita asioita mitä tässä pitäisi huomioida?


pinnoitus ei maksa paljoa yli 200e aptec:illa tai langcourt racingilla englannis..ittellä aptecin pinnoittama pytty ja on wörkkiny jo vuoden päivät hyvin ..ei kannata mitään putkitusta tehdä..rahanhukkaa..

Meneekö siinä pitkään että saa sen pytyn takasin uuden männän kanssa vaikka tuolta aptecilta?


jotakuinki parin viikon operaatio se on.nopeammalla/kalliimmalla kuljetuksella voi säästää muutaman päivän. tulostat ja täytät sen cylinder repair kaavakkeen mikä löytyy niiden sivuilta ja paat sen pytyn mukaan niin se riittää..ja tietysti maininta että tehdään oem mittoihin, ja huom! kannattaa vielä erikseen mainita että kunnolliset viisteet kanavien reunoihin ja about 0.01mm kevennys ja hyvät viisteet pakoaukon väli kannakseen (ko. temppu säästää männnänrengasta hiukan)!!
Kuva

ps.lähetys kannattaa vakuuttaa menomatkaksi,ja pyytää että se on uuden hinnasta vakuutettu paluumatkalla,niin ei tuu suru puseroon jos jostain syystä paketti katoaa tms..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
-JeSu-
Pyörä:
Kotka
Liittynyt:
24.8.2006 18:51
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut -JeSu- » 3.6.2013 19:41

Tuli ostettua vuoden -00 RM lauantaina talliin. Ensi viikonloppuna pitäis vaihtaa putken tiiviste, säätää kytkin (nyt kokoajan pieni veto päällä, ei voi vaihde silmässä ja kytkin pohjassa olla paikoillaan) sekä kaasari. Tulen todennäköisesti jatkossa kysymään tyhmiä kysymyksiä :D