Huolto & korjaus

Villekeko
Liittynyt:
27.7.2009 16:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Villekeko » 6.9.2014 11:00

Tässä kuvat, Eli 15 pinniä nyt väliä, ja tuostahan saa helposti hahmotettua että kääntää imunokkaa yhen hampaan verran niin merkit olis kohallaan, mutta väli olisi vain 14 pinniä.
http://aijaa.com/xJMjlZ

Ja mäntä yläkuolokohassa, tsekattu myös ruuvimeisseli tulpanreijästä sisään menetelmällä:
http://aijaa.com/bR90iL
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 6.9.2014 12:26

Kuinka hyvin tunnet pyörän historian? Tuossa threadissa:
http://www.thumpertalk.com/topic/972654 ... this-bike/

Kuva väitetysti samasta pyörästä, mutta automaattisen puolipuristimen himmelit hieman erilaiset ja enemmän manuaalin kuvaa muistuttavat. Olisiko sulla joku virinokka tai euromalli, jossa eri nokat ja ajoitukset tai vaikka kokonaan eri vuosimalli? Itse laittaisin varmaan merkit kohdilleen ja 14 pinniä väliä.
Villekeko
Liittynyt:
27.7.2009 16:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Villekeko » 6.9.2014 13:03

Kansi remppa tehny n:50h sitten ja samalla kampura ja mäntä vaihettu. Laskin pinnit ennen vanhan ketjun irrotusta ja se täsmän manuaalin kans ja jako oli kohalleen!. Pari tuntia aikasemmin säädin venttiilien välykset ja ajotus meni ilman pahempia tuskailuja kohilleen. Eihän tuo ketjukaan voi olla väärä, eihän se muuten passais rattaille?!?!?.. Wisecon ketju ja pussissa luki RMZ 05-11 tjs..
Villekeko
Liittynyt:
27.7.2009 16:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Villekeko » 6.9.2014 13:12

Tunnistaako kukaan pyörää exäkseen tai onko jonku tutun vanha?
Ois kiva tietää vähän historiaa enempiki.. huono kuva, mut jos oma vanha niin varmaan tunnistaa.
http://aijaa.com/Dj3huB
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 6.9.2014 14:28

Villekeko kirjoitti:Kansi remppa tehny n:50h sitten ja samalla kampura ja mäntä vaihettu. Laskin pinnit ennen vanhan ketjun irrotusta ja se täsmän manuaalin kans ja jako oli kohalleen!.


Erikoista settiä. Tuossa vaiheessa kokeilisin uudelleen vanhaa ketjua, jos se menee vain pujottamalla paikalleen, ihan vain tarkistuksen vuoksi.
Villekeko
Liittynyt:
27.7.2009 16:24
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Villekeko » 6.9.2014 14:58

Joo pitää koittaa tuota vanhaa ketjua, ainakin nokkien päällä miten se siihen asettuis..
Mystinen homma kyllä...
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 6.9.2014 15:09

Ois tuo Husqvarna WR 250 taas laiton alla, -94vm..

Sytytys ilmeisesti aikaisella kun ei tahdo käydä ja jos saa pysymään käynnissä niin matalilla kierroksilla vaihtaa pyörimissuuntaa. Kuinka paljon tuota pitäis myöhäistää kun pikku rukauksilla ei tunnu olevan vaikutusta?
Jeremy
Pyörä:
Cr250r
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.8.2014 13:23
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jeremy » 7.9.2014 13:39

Ongelma koskee profiilin pyörää mutta veikkaan että tältä osin pätee kaikki neuvot. Eli kytkin ottaa alussa hyvin, sitten tulee tyhjä kohta jossa pito lähes kokonaan veks ja taas nappaa kiinni = aiheuttaa mm. paikaltaan liikkeelle lähtiessä koomisen näkösiä tasapainonmenetyksiä tai pyörän stögäämisen kun kytkin päättää lipsauttaa hetkeksi vedon pois. Oma veikkaus on perinteinen eli urat kruunussa, ei vaan oo vastaavasta käytännön kokemusta miten oireilee, siispä aivan varma en ole?
Entinen nick _Jre_
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 7.9.2014 13:47

Tuon viestin kirjoittamisen aikana olisit jo ehtinyt avata kykän ja tsekata missä vika. Tuo kiinni päästäessä äkisti irroittaminen on vähän erikoisempi oire, yleensä urat saavat levyt vain jäkittämään irti tai kiinni.
Jeremy
Pyörä:
Cr250r
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
18.8.2014 13:23
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Jeremy » 7.9.2014 15:26

Juuh helppoa se olis kun pyörä olis tossa seinän takana tallissa firman 10m pitusen tuunatun sprintterin vieressä senku menis kattomaan, mutta kun tää on kerrostalo ja pyörä aivan muualla säilössä. ;) Joo senverran oon toki jo kurkkinu että urat siellä on, mikä ei oo yllätys kun pyörä japanilainen ja hinta 3k. Nimenomaan sitä kyselin josko jollain vastaavista oireista kokemusta kun itse myös epäilen ettei pelkästään urista johdu.
Entinen nick _Jre_
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 7.9.2014 18:19

Joo, ihme vika tuli husseen (2014 te 125). Kun kääntää tankoa vasemmalle ja yrittää lähteä ajamaan, niin pyörä pätkäsee ja sammuu, mutta kun tanko on oikealle käännetty tai suorassa, niin mitään ei tapahdu? Mikä tossa on, ei näyttänyt johdoissakaan olevan ensisilmäyksellä mitään. :eek:
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
OziBo_
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
isokyrö
Liittynyt:
22.2.2007 16:25
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OziBo_ » 7.9.2014 18:30

Ei mullakaan hondassa näyttäny olevan mitään mut silti vaan sammuttimen johdot maadotti tankoon.. :s
Kolmiovoileipä
Liittynyt:
18.12.2011 16:03
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Kolmiovoileipä » 7.9.2014 18:35

Joo, kattelen vähän tarkemmin vielä, mutta on kuitenkin 2kk vanha pyörä ja 18h ajettu, niin on ihme jos nyt on jo johdot kulunu vituilleen :lol: Tappokatkaisimen johdot oli ok kun katoin.
"Se mikä ei näy, nii sitä ei oo"
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 7.9.2014 23:19

Onko tossakin mallissa cdi boksi siinä emäputkessa vasemmalla puolen? Ainakin sms hussejen kanssa on ollu samoja ongelmia.
8ade8
Pyörä:
Ktm exc 125 -14
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
7.5.2009 17:48
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut 8ade8 » 8.9.2014 21:31

Mikäköhän on vikana piikkisessä kotarissa kun jäähyttimet tuppaavat vuotamaan? Ensin oikean puoleinen syyläri alkoi vuotamaan. Syylärissä oli pieni halkeama, sen paikkasin ja vuoto loppui. Siitä parin päivän päästä alkoi sitten vasen jäähdytin vuotamaan ja aivan identtisessä kohdassa halkeama kuin toisessa.
Sen paikkasin tinaamalla. No nyt sitten vuotaa taas oikean puoleisesta jäähdyttimestä. Mäntä ja yläpään tiivisteet juuri vaihdettu. Mistäköhän lähtisi vikaa etsimään?