Huolto & korjaus

sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 8.4.2014 9:31

Julle1 kirjoitti:Paitövei sklitva, tuliko siihen sun mopoon kupera, vai tasalakinen mäntä?
E: Ja ilmeisesti tuohon pyttyyn on tehty joskus se kevennys, ainaki tuo väli on alempana, mitä itse sylinteri :eek:


CR250 2007:ssa on vakiona kupupää,vanhemmissa saattaa olla tasalakisiakin mäntiä. Eniveis tasalakisella männällä on omanlaisensa kansi,samaten kuin kupupäällä..TS. niitä ei kannata laittaa ristiin,voi olla puristukset kohta mitä sattuu,tai saattaa mäntä osua kanteen.. Kannattaa melkeen varmistaa mikä omas pyörässäs on vakiona ollut, mikäli on epävarmuutta että tuo edellinen Namura on ollut oikean tyyppinen..

Julle1 kirjoitti:Oiskohan tuosta mitään iloa, jos samaan konkurssiin ottais tuon porttingin. 50 puntaa näyttäs olevan :roll: Aptecillä siis


Ei siitä haittaakaan ole, joskaan ei se yksistään mikään autuaaksitekevä temppu ole..Parasta olis tehdä kansi,pytty ja putkisto+läpät/kaasari kombinaatioksi..omasta pytystä on valujäljet siistittu kanavista,pakoaukkoa levennetty ja pinta kiillotettu, käsittääkseeni tehty ns. ala/keskialueen porttaus..En oo koskaan vakiolla ajanut, eli en osaa sanoa paljonko tuo porttaus hyödyttää.Paras viritys omaan peliin oli hgs putkisto,vforce3 ja keihin pwk airstriker 36.

Minkäs vuotinen CR sulla on,ja mitä modauksia?Luulen että osaisivat Apteciltakin suositella sulle sopivaa porttausta (ala-keskialue,keski yläalue,tai laaja-alainen), joka mätsäis sun nykyiseen setuppiin parhaiten.
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 8.4.2014 23:52

04. Vforce 3, fmf fatty ja muistaakseni sun vanha powercore. Kaasarin nyt jotenkuten sain säätöihi sillä jd setillä, mutta pitänee itelläki vaihtaa kaasari, kun tuntuu olevan mahottomuus saada täydelliset säädöt..
E: Tartteeko imukaula ja/tai ilmanputsarinkotelo mitään modeja eri kaasarille?
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 9.4.2014 8:41

E: Tartteeko imukaula ja/tai ilmanputsarinkotelo mitään modeja eri kaasarille?
Mulla meni toi keihini ainaki heittämällä. Se on 2008 ktm sx250:stä peräisin.
Jos meinaat vaihtoehtoisesti esim. 38 pwm tai pwk keihiniä ,niin kannattaa varmistaa että kaasarin pituus imukaulan laipan reunasta putsarikotelon laippaan on sama kuin mikunissa (75-76mm). keihineitä on 2 mallia,toinen on lyhyempi (muistaakseni käytetty esim yammun yz250:ssa) ja toinen tuo 75mm "pidempi versio"..

Mä ehkä laittaisin laaja-alaisen porttauksen tuohon sun peliin..Ylä ja keskitehot nois rc valve hondis on vähintäänki riittävät.ala ja keski alueen siirtymä taitaa olla se missä helpoiten puutuu. Tuon laaja-alaisen pporttauksen lisäksi voisit koittaa kääntää syttyä 2-3 astetta myöhäiselle = 2-3mm staattoria vastapäivään.Se tasaa tuota ala-keski siirtymän kulmikkuutta ja lisää "over rev:iä".Omaa ajoa sytyn myöhäistys paransi,on vähän helpompi ajaa mutkia tasakaasulla kuin ennen.tuntuis että alavääntö parani:) ja ihan yhtälailla kiekuu ja vetää keski ja yläalueella:)
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 9.4.2014 10:29

Kuinkas tps:lle käy tuollaisessa kaasarissa?
enskapena
Pyörä:
2011 Ktm Exc 250
Liittynyt:
9.2.2006 10:04
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut enskapena » 9.4.2014 12:49

...On asia mikä itteekin kiinnostaa. 38mm Keihin odottaa hyllyssä asentamista -04 125 Cr:ään.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 9.4.2014 13:18

TPS lukitaan auki asentoon jollain kotikonstilla.Ei sen kummempaa.Ei vaikuta mihinkään negatiivisesti.TPS antaa sytkän 3d karttaan jotain lisädataa,mutta käytännön vaikutusta ei ole.En huomannut ainakaan mitään eroa..Harhaluulona monella myös on että se vaikuttaisi RC valven toimintaan.
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
FOX151
Pyörä:
HONDA CRF250R -08
Liittynyt:
17.11.2007 23:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FOX151 » 11.4.2014 17:50

Missä kannattaa käyttää kansi huollettavana pääkaupunkiseudulla? Tarkoitus olisi koneistaa seetipinnat uusille venttiileille sopiviksi. Kellään kokemuksia R-koneistuksen tai GT-motorin työnlaadusta ja hinnoittelusta?
pan51
Liittynyt:
6.7.2005 10:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut pan51 » 11.4.2014 18:42

GT-motor ainakin ollut laatumesta. Tosin nyt on jo muutama vuosi kun olen viimeksi käynyt, mutta aikaisemmin ainakin kaikki toimi niin kuin oli sovittu. Sinne ainakin omat osat ihan ensimmäisenä veisin.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 12.4.2014 0:09

Huhhuh näitä nykyajan kivijalkakauppoja, fiksumpaa tilata netistä suoraan. Toista viikkoa odottelin hotstart valven mutteria mut ei vieläkään. Palo hihat, peruin tilauksen.. kävin ostaa akselia ja sorvasin itse. Pari bisseä myöhemmin oli valmis, mut kerrankin ku ois laiskottanu sen verran ettei ois jaksanu tehdä itse ni ei vaan käynyt. :D
imafinland
Pyörä:
FZR
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
1.12.2010 18:08
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut imafinland » 12.4.2014 11:25

Allright.eulla maksaa dicen metalline 8 euroa :lol:

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
Seo hyvä kun sen maalaa!
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 12.4.2014 12:05

Paikallinen alrightin myyjä ei löytänyt katalogistaan koko palikkaa. :D Ihmettelin itsekkin, että kaikkia muita turhia anodisoituja alumiininippeleitä löytyy mutta ei juuri tota. Kertoo varmaan tasosta. Pitää tilailla varalle yksi jos tarttee ottaa auki kaasaria ni vaihtaa samalla.

edit. Loogisuus kunniaan, toi mutteri löytyy muiden osien valikosta jalkatappien ja kahvadonuttien joukosta. Ilmankos ei pistäny silmään kun listoja tutkittiin kaasutinosien puolelta. :eek:

btw. nätisti lähti pyörimään ja tasasesti hyrräs jne. mut vielä jättää kierrokset leijumaan hetkeksi kytkintä käyttäessä. Any ideas?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 12.4.2014 18:06

Mulla jäi YZ250F:ssä myös kiekat leijailemaan. Joku ilmakupla tms. sinne varmaan jää pyörimään. Päädyin siihen että leijukoon. Ei vaikuttanut ajettavuuteen.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 12.4.2014 18:20

Ruukkailin vähän noita luistin säätö- ja seosruuveja jonka jälkeen sain sen leijumisen pois lähes kokonaan. Voipi olla et putsatessa turannu jompaa kumpaa. Takapihan nurmikko on saanut kevätkynnöt ja nyt pitää päästä radalle koittaa viikolla. Pitäs lainata kaverin jälkikasvua ens kerralla tuohon seosruuvin säätämiseen. Ei oikeen näillä nakkisormilla meinaa onnistua enää. :D
SimplemÄÄn
Pyörä:
701 SM, FC 450, TE 300
Paikkakunta:
Nurmijärvi
Liittynyt:
26.10.2008 21:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut SimplemÄÄn » 14.4.2014 17:34

Tollasen pyörittely pitäisi onnistua myös nakkisormilla :)
http://www.24mx.fi/polttoaineen-saatoruuvi-2
Biltemasta vielä halvemmalla.
littlehondacr-rider
Pyörä:
Husqvarna cr125 2011
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
26.6.2012 2:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut littlehondacr-rider » 16.4.2014 19:08

moi! tarvis pikaista vastausta! eli männänrenkaan viilaus. kaverin kanssa väännetty kättä kovasti tuosta että tarviiko männänrenkaita viilata kun männän vaihtaa?
se ei pelaa joka pelkää, se ei aja joka ei uskalla ;)