Huolto & korjaus

sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 2.4.2014 8:29

Julle1 kirjoitti:mikäs namuran ratkaisu on kyseessä männärenkaissa?
Kuva

Uskaltaako laittaa vielä yhden männän sisään sylinteriin. Aika pahan tuntuinen kuluma pakokanavan välissä :s

Kuva


Näyttäis siltä että on mäntä syöpyny renkaan liitoskohdasta männänrengasuraan??

Mulla oli samanlainen kohta pytyssä mistä oli pinnoite kadonnu.Laitoin PoetonAptecille pinnoitukseen. Jäärataforumin gurut meinas että olis voinu viä ajaa,mut pelasin varman päälle..Tuo kuluma kuiteski kuluttaa edelleen uutta mäntää ja renkaita tarpeettoman paljon.

ENNEN PINNOITUSTA
Kuva
PINNOITUKSEN JÄLKEEN

Kuva
Kuva
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 2.4.2014 10:11

Kauan kesti pinnoituksessa? Tuo lovi menee tosiaan ihan männän laelle asti. Ei kyllä näytä ihan normaalilta. Kansi oli priima, eikä mistään löytyny ylimäärästä metallia
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 2.4.2014 11:50

Julle1 kirjoitti:Kauan kesti pinnoituksessa? Tuo lovi menee tosiaan ihan männän laelle asti. Ei kyllä näytä ihan normaalilta. Kansi oli priima, eikä mistään löytyny ylimäärästä metallia


Parisen viikkoa,ja hintaa oli jotain 250-300e posteineen riippuen vakuuttaako lähetyksen..Jos lähetät sinne, niin pyydä pakoaukon välikannakseen 2-5 sadasosamillin kevennyshionta>>parantaa kannaksen voitelua,vähentää lämpölaajenemista ja männänrenkaan ennenaikaista kulumista yms.yms., sekä kanavien yms aukkojen reunojen huolellinen viistäminen ja hionta

Kannattaa pyytää tarjous, ja lähettäessä kannattaa pistää esim ohjekirjasta oem sylkyn mitat mukaan..Tai vastaavasti uusi esim A-koon mäntä malliksi joukkoon,niin ne pinnoittaa/hoonaa sylkyn männän kanssa parina,jättäen sopivan välyksen.

Mulla on nyt jotain 65h ajettu toi pytty ja hyvin wörkkii edelleen..

http://www.poetonaptec.co.uk/cylinder-repair.htm
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
Szastam
Liittynyt:
30.3.2014 13:47
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Szastam » 3.4.2014 19:14

Ihan sellainen peruskysymys (itse vanhoilla päivillä tätä aloin "harrastamaan") eli mikä on Kava kx250 männä vaihtoväli? ajo tyyli on rauhallinen ja satunnaista poljentaa.. :lol:
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 3.4.2014 20:44

50h on sopiva vaihtoväli puolikkaan männälle.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Hsippe » 4.4.2014 9:56

Julle1 kirjoitti:Kauan kesti pinnoituksessa? Tuo lovi menee tosiaan ihan männän laelle asti. Ei kyllä näytä ihan normaalilta. Kansi oli priima, eikä mistään löytyny ylimäärästä metallia


Blixtens Racing:lla olis vaihtopalvelu eli yleisimpiä korjattuja pytsejä suoraan hyllystä ja myös pakettitarjouksia eli mäntää ja tiivistyesarjaa mukaan...

http://www.blixtensracing.se/
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 4.4.2014 21:22

Onko porukoilla kokemuksia tuosta puljusta? Kumpaan tässä nyt kallistuis..

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
k3mp0
Pyörä:
Husqvarna sm/wr125 -09(ex) Suzuki rm 250 Kilpi smoto -05 ex, Yamaha yz 250
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
24.4.2010 16:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut k3mp0 » 5.4.2014 8:24

260e pinnotus tuola. Asialliselta paikalta kyllä vaikuttaa nopean tutkailun jälkeen!
Uusi tuntimittari 15e sis. Postit !
Löytyy jotai osia hussee kyselkää jos tarvii :)
Szastam
Liittynyt:
30.3.2014 13:47
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Szastam » 5.4.2014 16:03

Vielä kun olisi tuo ruotsi hallussa. Mistä muuten saa halvalla mäntää kaikkine kilkkeineen
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 5.4.2014 16:59

Oiskohan tuosta mitään iloa, jos samaan konkurssiin ottais tuon porttingin. 50 puntaa näyttäs olevan :roll: Aptecillä siis
AnttiTahti
Liittynyt:
7.3.2013 21:58
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut AnttiTahti » 5.4.2014 20:21

Moro

Pyörä Yamaha YZ250F vm. 04.

Neula OBEKR prikka keskimmäisessä
Pilot Jet 45
Main Jet 180
Starter jet 72
Pilot air jet 100
Leak jet 60

Venttiilin välykset varmaan ok

Imupuolelle meni 0.1mm liuska, mutta 0,15 ei
Pakopuolelle meni 0.2mm, mutta 0,25 ei.

Eli ongelmana melko huono käynnistettävyys kylmänä, että lämpimänä.

Paukuttaa putkessa melkoisesti ja alkukäyrä punaisena lähes heti käynnistyttyään.

Myös sammuminen, jos tyhjäkäynniltä lyö kaasun pohjaan.

Tuntuu myös ettei löydy sopivaa tyhjäkäyntiä.

Pääsuuttimessa näkyy neulan kuluttama jälki, eli pääsuutin ei ole enää pyöreä siitä kohtaa mihin neula uppoaa.

Kone on laitettu viime kesäksi. Vika ollut myös viimevuonna, mutta ajattelin eliminoida sen nyt pois ja parantaa ajon laatua.

Mitä kaikkea minun kannattaa nyt vaihtaa tuohon kaasariin että tulisi kerralla kuntoon?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 6.4.2014 16:58

Vaikee sanoo varmuudella, mutta vaihda nyt ainakin neula, neulaputki (se osa jonka päähän pääsuutin ruuvataan) ja pääsuutin. Tulpan olet varmaankin jo vaihtanut.
littlehondacr-rider
Pyörä:
Husqvarna cr125 2011
Paikkakunta:
pudasjärvi
Liittynyt:
26.6.2012 2:27
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut littlehondacr-rider » 6.4.2014 17:44

ja kannattaa kahtoa seosruuvia
se ei pelaa joka pelkää, se ei aja joka ei uskalla ;)
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 7.4.2014 1:00

Ootko tsekannu tyhjäkäyntisuuttimen? Itselläni oli samat oireet ja sieltä löyty ylläri. Ja muutenkin purkanu, putsannu ja tsekannu kaikki kanavat kökkösistä.
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 7.4.2014 16:36

Paitövei sklitva, tuliko siihen sun mopoon kupera, vai tasalakinen mäntä?
E: Ja ilmeisesti tuohon pyttyyn on tehty joskus se kevennys, ainaki tuo väli on alempana, mitä itse sylinteri :eek: