Huolto & korjaus

CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 14.3.2014 10:57

Kuva
Tuleeko tämä naarmu aiheuttamaan ongelmia? N. 2-3 cm pitkä tuohon mistä ite sylinteriputki alkaa ja tuntuu vähän kun kynnellä rappaa. En tiedä onko nikasilpinnotteen läpi asti.

Suoraan tehtaan hyllystä tilattu UUSI 300 kotarin sylinteri.
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 3.4.2014 22:52, muokattu yhteensä 1 kerran
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut sklitva » 14.3.2014 12:56

ei näjy toi kuva..ainakaan mulla..
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 14.3.2014 14:23

Mulla ainakin toimii tuo kuva... Näyttää niin pieneltä naarmulta, ettei sillä ole mitään vaikutusta sylinterin toimintaan, varsinkin kun se on tuolla alaosassa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 14.3.2014 15:53

Kerkesin jo lähettää sylinterin nordikille takas. Olet varmaan oikiassa, mutta eihän tuo naarmu uuteen sylinteriin kuulu (PISTE). Pistin viestiä saatteeksi, että tuota samaa sylinteriä en paikalleen laita. :) käyttämätön sylinteri, laittakoon tehtaalle takas, mahdollinen vahinko kiertämään. Mutta minä en tonnia maksa UUDESTA, mutta virheellisistä osista, jotka 'varmaan toimii'.

Pas-ka fiilis jäi hommasta. :(

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 28.3.2014 13:53

Saako takapyörästä nostettaessa (pyörä pukilla) tuntua yhtään välystä?
Suomenpaskin
Pyörä:
husaberg 650 -04
Liittynyt:
23.6.2013 2:51
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Suomenpaskin » 28.3.2014 14:48

Ei, joku prikka taitaa puuttua välistä.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 28.3.2014 15:29

Prikat ja holkit on kaikki paikallaan, joten täytyy vissiin vaihtaa ainakin linkun laakerit.

Toinen ketjun kireyden säätöpulteista oli näköjään talviseisonnan aikana jämähtänyt kiinni. Kuumailmapuhaltimen ja CRC:n kanssa koitin pelastaa tilanteen ja pultti kyllä pyörikin joten kuten, mutta katkesihan se perhana lopulta. Suunnilleen puoli senttiä jäi swingin ulkopuolelle. Onko mitään tsäänssejä saada tuota pätkää pois niin, että kierteet jäisivät ehjäksi?

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut JM82 » 28.3.2014 15:39

On normaalia, että linkuissa on pieni välys, jos klappia on huomattavasti, niin laakerit ja holkit vaihtoon. Ei ole muutenkaan huono idea purkaa välillä linkut ja puhdistaa/rasvata laakerit.

Kannataa rasvata myös ne ketjun kiristyspulttien kierteet takahaarukasta, niin ei pääse käymään ikäviä jumitumisia. Teräspultti saattaa tarrata kiinni alumiiniseen takahaarukkaan todella tiukasti ilman rasvaa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 28.3.2014 15:52

Linkun purkua harrastan toki säännöllisesti. Kavereiden pyöriä olen koittanut ja niissäkin oli vastaavanlainen välys. Ehkä nuo vois jo vaihtaa vaikka sitten varmuuden vuoksi.

Toinen noista pulteista oli ihan normaali ja siihen laitoinkin jo sellaiset tervat ettei varmaan jumiudu... Jos tuohon mutterin saisi hitsattua niin sillä vois ehkä lähteä. Harmillisen vähän vain jäi mitään, mihin hitsata.

Edellistä viestiä ei tarvitse lainata.
-AceFin
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 28.3.2014 16:47

Kevät, aih. Pyörä tallista gasoa tankkiin ja polkemaan. Vartin jälkeen alkaa jo hiki hieman valua ohimoilta. Vissiin ilta menee kaasarin tarkistamisessa. Käyntiin lähtee ryypyllä, mut sitten sammahtaa kun ryypyn pistää pois. Ei pysy tyhjäkäynnil ollenkaan tulilla. Ilman ryyppyä pysyy käynnis kuhan kaasua malttaa lyödä kevyesti. Mut kyl tolla pienellä pörinällä lähti jo hormoonit hyrräämään. :D

btw. minkälaisia muutoksia alustaan kovalta crossiradalta suosittelette jos vaihtaa tollaseen crosscountry tyyliseen peltoenduroon? Madaltaa ja pehmentää?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut OA243 » 29.3.2014 11:34

Eihän sitä madaltaa pitäis tarvita, pehmeemmälle ja nopeammalle ehkä, tosin radasta riippuen pellolla tulee niin paljon vauhtia että mä oon kyllä ajellut ihan crossialustalla. Otettu joskus lähtöjä siten että loppunopeus nelipuolikkaalla ollut varmaan suoran päässä 120km/h+, ei tekis kyl mieli pehmeillä iskareilla vetää jarrupatteihin. :lol:
fuurios
Pyörä:
Suzuki rm125 -95
Liittynyt:
20.3.2014 8:07
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut fuurios » 29.3.2014 18:35

Mikä voi olla vikana kun suzuki rm 125cc ei meinaa käynnistyä, ja jos käynnistyy ei voi antaa kaasua yhtään, koska muuten sammuu ja paukauttaa putkesta? Pyörä toiminut suhteellisen hyvin, mutta pari päivää seisoi paikallaan niin ilmestyi tämä ongelma.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut FMF » 29.3.2014 18:50

Tulppa.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Bream » 31.3.2014 21:02

Näköjään joku kökkö oli eksynyt tyhjäkäyntisuuttimeen ja aiheutti ongelmia käynnissä pysymiseen. Mut jobin postia tuli Keihin FCR:n kuumakäynnistyksen muovikierteiden sanottua sopimuksensa irti. FCR:t vissiin yleisin kaasari, joten niiden osia vissin löytyy kaikista firmoista, jotka kurapyöriä huoltaa. Alumiininen vaijerin kanta tai sit koko nupin jos ottas.
Julle1
Liittynyt:
26.12.2012 23:40
Re: Huolto & korjaus

ViestiKirjoittanut Julle1 » 1.4.2014 17:03

mikäs namuran ratkaisu on kyseessä männärenkaissa?
Kuva

Uskaltaako laittaa vielä yhden männän sisään sylinteriin. Aika pahan tuntuinen kuluma pakokanavan välissä :s

Kuva