KTM EXC 300

paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut paapeli » 1.7.2012 10:16

CRhonkkeli kirjoitti:Niin sitä vain tuli vaihdettua Honda poies ja kaupat tehtynä ktm exc300 -012. Toivottavasti en sormiani jaskaan upottanut..

Pari kysymystä tulikin heti mieleen pyörästä. Saako moottorin luonnetta muutettua agressiivisemmaksi pakoaukon jousia vaihtamalla sekä sytkäkartan kytkimellä? Voiko tuohon pyörään laittaa SX:n putkea ja onko mitään hyötyä? :roll:

Postasin eka tämän väärälle alueelle, noh liekkö tuo niin vaarallista. Sen verran tuohon voisin vielä lisätä, että haluaisin koneesta sellaisen, että tehopiikki iskee kunnolla vähän korkeammilla kierroksilla. Ehkä vähän niinkuin SX:ssä on..


Meiltä löytyisi sxs putki, jos saisi vakio exc putken tilalle. Oma 300 ainakin repii ihan tarpeeksi vakioputkellakin. Sytkäkartta vaikutta omassa ainakin selvästi. Ajelen lähinnä miedolla.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 2.7.2012 23:32

Mikäli en väärässä ole niin näissäkin on pakoaukonsäädin?

Sitä säätämällä kyllä luonne muuttuu!
Pöö
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut willik » 3.7.2012 7:02

paapeli kirjoitti:
CRhonkkeli kirjoitti:Niin sitä vain tuli vaihdettua Honda poies ja kaupat tehtynä ktm exc300 -012. Toivottavasti en sormiani jaskaan upottanut..

Pari kysymystä tulikin heti mieleen pyörästä. Saako moottorin luonnetta muutettua agressiivisemmaksi pakoaukon jousia vaihtamalla sekä sytkäkartan kytkimellä? Voiko tuohon pyörään laittaa SX:n putkea ja onko mitään hyötyä? :roll:

Postasin eka tämän väärälle alueelle, noh liekkö tuo niin vaarallista. Sen verran tuohon voisin vielä lisätä, että haluaisin koneesta sellaisen, että tehopiikki iskee kunnolla vähän korkeammilla kierroksilla. Ehkä vähän niinkuin SX:ssä on..


Meiltä löytyisi sxs putki, jos saisi vakio exc putken tilalle. Oma 300 ainakin repii ihan tarpeeksi vakioputkellakin. Sytkäkartta vaikutta omassa ainakin selvästi. Ajelen lähinnä miedolla.

-03-10 sama putki, -11-> sama... Väliputken halkaisija muuttu.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 9.7.2012 20:57

Muutamia kokemuksia uudesta pyörästä lähinnä huoltoon liittyen..
Ilmanputsarin vaihtaminen on KTM:ssä näppärä toimenpide esim. verrattuna mitä se Hondassa oli.

Öljypropun päässä näyttäisi olevan magneetti, johon oli kerääntynyt pientä metallimujua aivan vähän.
Hondassa en muista öljypropussa tuollaista magneettia olleen ja tuntuisihan tämä KTM ratkaisu olevan aika pätevä näin ensihätään ajateltuna.

Pyörällä ajettu ehkä jotain 20h nyt.Oon riisunut pyörästä nyt jalustimen, starttimoottorin ja sen akun, sekä takavalomaskin sieltä lokasuojan alta.

Tuolla täydellä tankilla ajaa meikäläisen ajoa KAUAN. Ei voi valittaa.

Taitaa joku viikonloppu kutsua meikäläistä Pudasjärven valtavien vaarojen loppumattomat hiekkatiet. :)

KTM ohjekirja on kyllä hyvä, siinä on tällaiselle tollolle kuin meikäläinen selitetty melko yksityiskohtaisestikkin pyörään liittyvistä asioista.
Viimeksi muokannut CRhonkkeli päivämäärä 9.7.2012 21:01, muokattu yhteensä 1 kerran
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 9.7.2012 21:00

Mmakkee kirjoitti:Mikäli en väärässä ole niin näissäkin on pakoaukonsäädin?

Sitä säätämällä kyllä luonne muuttuu!

Jep, kokelin kaikkia jousia ja kyllä punainen jousi saa koneen räjähtävämmäksi. Jätin punaisen jousen sitten paikalleen. :)
Ai niin... Irroitin tänään penkin enkä löytänyt sitä sytkänsäätökytkinhässäkkää sen alta.. :nolo:
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 10.7.2012 11:29

Tankin alla se sytkäkartansäätö on. Pytyn yläpuolella muistaakseni jossain.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 10.7.2012 19:27

CRhonkkeli kirjoitti:
Mmakkee kirjoitti:Mikäli en väärässä ole niin näissäkin on pakoaukonsäädin?

Sitä säätämällä kyllä luonne muuttuu!

Jep, kokelin kaikkia jousia ja kyllä punainen jousi saa koneen räjähtävämmäksi. Jätin punaisen jousen sitten paikalleen. :)
Ai niin... Irroitin tänään penkin enkä löytänyt sitä sytkänsäätökytkinhässäkkää sen alta.. :nolo:


Sytkäkartan vaihto on tankin alla.

Sitähän pystyy vielä hienosäätämäänkin sitä pakoaukonsäädintä?
Iso mutteri oikealta puolelta auki ja sitte siitä jakoavaimella kääntelee. Ainakin piikissä kun kääntää oikealle niin alaväännöt huonontuu, mutta ylhäällä potkii enemmän.

Väärä hälytys. Ei tossa taida olla sitä.
Pöö
Koo-Pee
Pyörä:
KTM 250 SX- 2011,Suzuki RM 125
Liittynyt:
24.12.2006 17:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut Koo-Pee » 10.7.2012 20:53

Eikä tarvi etes työkaluja hienosäätelyyn kun hommaat tämmösen, http://www.kreftmoto.com/kreftmoto/PowerDial.html
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut jot » 10.7.2012 21:22

CRhonkkeli kirjoitti:
Mmakkee kirjoitti:Mikäli en väärässä ole niin näissäkin on pakoaukonsäädin?

Sitä säätämällä kyllä luonne muuttuu!

Jep, kokelin kaikkia jousia ja kyllä punainen jousi saa koneen räjähtävämmäksi. Jätin punaisen jousen sitten paikalleen. :)
Ai niin... Irroitin tänään penkin enkä löytänyt sitä sytkänsäätökytkinhässäkkää sen alta.. :nolo:


En tiedä harrastuksesi pohjaa, mutta viesteistä ja varusteiden puutteesta päätellen kannattaisi ennemmin lepyttää konetta,hommata polvisuojat,lähteä perusasioista liikkeelle, iskarien säädöt, kaasarin säädöt, oikea ajotapa.

Tämä ei ole vittuilua, mutta ikävän usein tulee eteen kyllästyminen tai paha loukkaantuminen näiden asioiden takia. Pitemmällä tähtäimellä saat enemmän irti harrastuksestakin.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 11.7.2012 17:04

jo kirjoitti:[size=85]En tiedä harrastuksesi pohjaa, mutta viesteistä ja varusteiden puutteesta päätellen kannattaisi ennemmin lepyttää konetta,hommata polvisuojat,lähteä perusasioista liikkeelle, iskarien säädöt, kaasarin säädöt, oikea ajotapa.

Tämä ei ole vittuilua, mutta ikävän usein tulee eteen kyllästyminen tai paha loukkaantuminen näiden asioiden takia. Pitemmällä tähtäimellä saat enemmän irti harrastuksestakin
[/size].


Suojathan mulla tällä hetkellä ovat kypärä, suojalasit, ajosaappaat, hanskat sekä rintapanssari. Polvisuojat nyt on vielä hommattava ja ehkä kyynärsuojatkin.

Pyörähän ei siis aivan uusi ollut, kun se ostin. Sillä oli ajettu muistaakseni jotain 15h~ ja iskarit oli jo säädetty jokseenkin sopiviksi mun kokoiselle ja painoiselle henkilölle(entinen omistaja).
En ole varma, mitä meinaat kaasarin säädöillä, ei se ainakaan laihalla nyt luulisi käyvän, kun se on talvisäädöissä entisen omistajan jäljiltä. Varmaan sitä pitää alkaa tässä tutkiskelemaan ajan kanssa paremmin. Tuli muuten tuosta kaasarista mieleen hauska episodi tämän entisen omistajan kanssa, kun siinä kauppoja tehtiin. Kaveri ei suostunut laittamaan pyörään kuuluvia suuttimia sekä neuloja tulemaan pyörän mukana meikäläiselle, kun sen ostin. :P Se vain kiveen kovaan väitti, että, -et sinä niitä tarvitse kun pyörä on niin hyvässä säädössä nyt! No myötäilin vaan kaverin juttuja siinä, kun poristiin, mutta sanoin kuitenkin vielä lopuksi, että PISTÄT ne rojut tulemaan sitten muiden pyörään kuuluvien romujen mukana, eipä tullut rojuja mukana. :)

Niiden p.a.säätimenjousistakin piti tingata kohtuuttoman paljon. Kaveri vaan höpötti, että "näilläkään ei tee enduroajossa mitään, kun metsässä ryösitään". Meikäläinen yritti parhaani mukaan selittää, että mun ajo on vähän nopeampi tempoista ja vähän nopeammilla reiteillä eikä sitä perinteistä puunkiertoa mitä ne harrastaa. tuntu jo, että se nakkaa ne roskiin. Nämä sentään tuli pyörän mukana. :lol:

Mitä tulee koneen luonteeseen niin olen erimieltä! Jos vain KTM olisi 500cc 2t tehnyt niin sellainen varmaan olisi allani tällä hetkellä. :idea: Ei kait tämä nyt niin vakavaa ole... Pääasia, että kaikilla on hauskaa. :)
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut paapeli » 11.7.2012 18:07

"Ai niin... Irroitin tänään penkin enkä löytänyt sitä sytkänsäätökytkinhässäkkää sen alta.. "

Pelkkä liitin tankin vieressä vasemmalla. Mutta kuten joku jo kertoikin, et tarvi sitäkään raplata, kun et enskapolkuja ajele? Liitin on kiinni normisti.
paapeli
Liittynyt:
7.10.2005 21:40
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut paapeli » 11.7.2012 18:16

" Ei kait tämä nyt niin vakavaa ole... Pääasia, että kaikilla on hauskaa. " Ei vain ole hauskaa, jos ja kun ajellaan missä sattuu, ja kaikki saa tietty syyt niskoille. Toki teilläpäin asutusta yms. harvemmassa.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 11.7.2012 21:03

paapeli kirjoitti:" Ei kait tämä nyt niin vakavaa ole... Pääasia, että kaikilla on hauskaa. " Ei vain ole hauskaa, jos ja kun ajellaan missä sattuu, ja kaikki saa tietty syyt niskoille. Toki teilläpäin asutusta yms. harvemmassa.

Luvat on kunnossa ajella. :idea: Ja lääniä riittää eikä ole asutusta haitaksi. Täällähän on niin harvinaista törmätä ihmisiin tuolla kairassa ajelessa, että jos muu luonnossaliikkuja vastaan tulee niin sehän on pakko ihan juttusille ruveta. ;)
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 12.7.2012 7:12

En tosiaan tiedä mikä on susta hauskaa, mutta kannattaa kokeilla ajaa jossain vähän teknisemmissä paikoissa missä tulee perinteisen suomienskan luonne esille. Silloin varmaan tajuat että sillä 500cc 2tllä ajaminen ei ehkä olisikaan niin hauskaa enää ;)

Itellä ainakin hupia tässä touhussa tuo ihan muut asiat kuin se tehon tunne. Mutta jokainen tyylillään.
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: KTM EXC 300

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 14.7.2012 22:02

paapeli kirjoitti:Pelkkä liitin tankin vieressä vasemmalla. Mutta kuten joku jo kertoikin, et tarvi sitäkään raplata, kun et enskapolkuja ajele? Liitin on kiinni normisti.

Entinen omistajahan oli sen sille miedommalle laittanut, kun siltä asiasta kysyin. Se vain sano, että "pistä piuhat kiinni tankin alta ja sillä selvä". No, irrotin tänään tankin pyörästä ja siellä oli 4 irrallista johdonpäätä teipattuna päistään(nämä kaikki johdot oli kyllä oikealla puolella...). Kaksi tuplajohtoa joiden kummassakin päässä liittimet, näitä ei kyllä saanut toisiinsa liitettyä. Sitten oli kaks yksinäistä johtoa, joiden liittimet sopivat toisiinsa, pistin nämä johdot sitten yhteen. En ole vielä kerinnyt ajelulle, mutta kaippa nuo nyt oikeat johdot sitten oli, hohhoijaa.. :|