Husqvarna tc/te 450

o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 26.4.2015 10:22

Kun sitä koittaa polkee käytiin niin mun mielestä se tikityks kuuluu tuolta sylinterin sisältä, niikun tossa mun videolla kuuluu. Eniten ihmetyttää se, että jos pyörä lähtee nii se sitten sammu minuutin päästä, joka on outoa.

Sit jos koittaa sähköstartil nii kuuluu sellasta rätinää siitä käynistys releestä, muuten siitä releestä ei kuulu ääniä. oon aika varma että toi käynistys rele on paskana mutta voikohan se vaikuttaa koko pyörän toimintaa?

Tosta pumpun äänestä niin, mun mielestä kuuuuu toii ääni, mutta varmistan heti kun pääsen himaa

Jotentenkin tuntuu, että toi on joku outo sähkövika, ja vielä sekin on outoo miten voi niikun yht äkkiä vaan mennä tollei :s
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 26.4.2015 11:31

Niin kyllä tuo tikitys ääni on kyllä minullekin outo ja mitä tuossa katsoin netistä, niin aika usein vika oli bensa pumpussa, ecu, ruisku tai sitten joku johto jostain kohtaan hangannut puhki ja osui runkoon.
Ja noista sähköistä kun ei tiedä miten ne on tehty, siis että jos joku osa hajoaa, niin miten se vaikuttaa pyörän toimintaa.
Itsellä tuo töötti aiheutti pään vaivaa joskus, kun se meni rikki, niin poltti aina pääsulakkeen kun lähti käyntiin, johdot töötistä pois, niin toimi.

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta yhdessä mökijässä oli akku heikko, niin kun se virta vajosi niin alas, ette ei jaksanyt sillä pyörittää, niin se rele naksui/pörisi/ritisi, no tää ei välttämättä liity tähän asiaa mitenkään.
Tuo tikityst taas voi liittyä minusta siihen automaattiseen puolipuristimeen..

Ootko kokeillut tuota releen testiä, niin kuin tuossa ohjeessa annettiin, niin siitä näkisi onko vika siinä.
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 26.4.2015 12:36

En oo kokeilut vielä tota että onko se rikki, mutta kun tossa ohjeessa oli että siihen sitten pitäs syöttää 12v virtaa nii minkälaisen laitteen siihen tarvii?

Kokeilen vielä varmaan huomisen ja tän päivän räpeltää ja koitella eri kikkoja, jos se vaikka lähtis jos ei.nii pakko varmaan viedä johonki korjattavaksi vaikka ei sitä haluis maksaa :(
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 26.4.2015 12:41

Ihan vaikka akusta syöttää suoraan siihe johdoilla.....
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 26.4.2015 15:03

Joo, ja kun pistää virrat päälle, niin pumppu käynnistyy, niikuin tolla sun videolla.

EDIT: En ehtinyt kokeilemaan tota relettä, mutta kokeilun muunmoassa sitä että otin liittimen irti tankista, ja koitin käynistää niin kuitenkin tuli niitä viestejä näyttöön ja sama ääni kuului. Joten luulen. että toi rele jotenkin nytten sekottaa tota koko pyörää, huomenna selviää toivottavasti kun kokeilen toiimiiko se
Iloinen pyörän omistaja!:)
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 27.4.2015 16:21

Päivitystä taas....

Otin sen pumpun sieltä tankista ja liitin sen sitten kiinni pyörään ja se naksutus mikä videolla kuuluu niin ei tule itse siitä pumpusta vaaan sylinteristä/tai sen yläpuolelta tulevista sähkö johtoista/niistä mustista mötiköistä... ääni loppu heti kun otin sen liittimestä irti eli se tuottaaa sitä vika koodia. Se pumppu kyllä vähän niikun värähtelee sen nakutuksen tahtii sitten

Sitä relettä en vieläkään ehtinyt koittaa, mutta todennäköisesti se on rikki tai sitten se ei toimi koska se pumppu estää sitä toimimasta.

Taitaa tulle korjaamo keikka, koska ei oo oikeastaan käsitystä/taitoa korjata. Vois vielä avata ton kannen ja sitten virrat päälle ja kuunnella tuleeko varmasti sieltä sylinterin sisältä ja jos tulee, nii mistä sieltä ja samalla voisi katsoa noin venttiilit
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 27.4.2015 20:30

Ok, kuulostaa vähän oudolta minun korviinikin, mutta tuo on uutta minullekkin ja ei ole noilta muutamalta ulkomaiseltakaan löytynyt mitään....
Siinä on ne kaksi mustaa mötikkää, eli toinen on puola, se isompi on juuri se ECU.
Voithan sä kokeilla että loppuko ääni, jos ottaa toisen niistä irti, ei kerralla....
Ja takista vielä ne liittimet että on kiinni ja vielä ottaa vaikka auki ja kattoo ettei ole mitään hapettumia...Sama voin tehdä sille releelle, että tarkistaa vielä ettei ole mitään hapettumia sielläkään

Eli oot ottamassa sen venakopan auki, jos se ääni tulee sieltä niin joutuu nostaa kädet ylös sitten..Ja jos viet johonkin korjaamoon, niin suosittelen viemään sellaiseen missä on se ibeat-järjestelmä, koska jos se näyttä siinä mittaristossa niitä vika koodeja, niin se pitäisi näkyä siellä ibeat järjestelmässä


Edit, Yksi mainitsi nämä voisi tarkistaa myös
-sen ruiskun kuminen kurkun kunto?
-no tuoretta bensaa (mutta sitä oli jo) ja että pumpusta kuuluu se ääni ja kiertääkö se, eli se letku irti siitä ruiskusta ja sitten virta päälle, no voi sitä yrittää polkeakkin
Uusi tulppa?
-venttiili että venttiili välitykset on ok?
-vauhtipyörä tai muita ongelmia kyseisellä alueella?
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 28.4.2015 8:38

Joo koitan päästä kokeilee noita kaikkia tapoja tänään, viimeistään huomenna koska himottaa jo päästä ajamaan....Onneks tossa lähellä 2 valtuutettua huoltoa joten toivottavasti jommasta kummasta löytyy ibeat

EDIT: olisin menoss ostamaan öljyä ja tuli ihan wtf fiilis, kumpaa öljyy kannattaa käyttää 10w40 vai 10w50? Sekä onko noi hiflo öljynsuodattimet hyviä tai mites noi twin airin?
Iloinen pyörän omistaja!:)
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 28.4.2015 15:55

Nonii nyt oon selvittänyt mistä se tikitys lähtee!!

http://docs.wavenetworks.us/manuals//20 ... 50-510.pdf tuolta sivulta 384 olevat releet, niin nistä se missä on kaksi niin siitä se vasemman puoleinen pitää sitä ääntä ja tärisee!!

Sen kun otti irti niin ääni loppuin eikä se edes alonnut sitä ääntä. Onko tietoa mitä noi kyseiset releet tekee?

EDIT: Tarkistun kanssa noi ventiilit ja ne oli sallituissa rajoissa, pako oli 15 ja 20 ja imu oli 15 15 eli ne oli ok
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 28.4.2015 20:11

Mä en edes muistanut että tuossa opuksessa on esim bensapumpun toiminnan testaus jne ja tuolla kerrotaan mitä siellä näkee sillä ibeat :itku:

Tuosta öljystä mä käyttäisin tuota 10W50 on "parempaa" kuumemmassa kelissä.
Mulla on ollut noita highflow suodattimia, kyllä ajaa asiansa, eikö ne twinair oo kalliimpia..

No hyvä että sait kohdennettua sitä tik tiki, jos ei täällä joku tiedä mikä se rele on, niin mulla ei ole hajua(ellei noi sitten liity jotenkin tuohon ruisku järjestelmään), eli joutuu ottamaan yhteyttä mp-racing(ei löytynyt edes varaosa luettelosta), sillä osan numerolla varmaan tietää ja samalla saa hinnan, ootko kattonut mihin siitä menee johdot, tuleeko mitään vika koodeja kun otat pois releen tai loppuuko ne??
Ei tainnut se venttiilien välitysten katsominen hankaa, eikö ole helppoa
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 28.4.2015 22:17

Mä löysin osa tuolta husqypartista ja oli vaan nimellä reley ja tossa toi numeroa sarja 8000A6749, hintaaki tais olla vaan n.7e. Pistän varmaan pari tollasta tilaukseen ja vaihdan ne kaikki koska kuitenkin nii halpoja. taitaa toi startti rele olla kans paskana ja samasta paikasta sais ostettua 20e joten taitaa sellanenkin tulla matkaan.

Joo saa nähä tilaanko sittenkään tuolta, tulis nimittöin 40e posti maksut ja 20ejoku muu juttu, ......saattaa tulla mp-racingille soitto

No ne johdot menee tonne isoon nippuun missä ne sekottuu niin en osaa ihan sanoa mihin ne menee, mut veikkaus on eculle tai sitten sinne pumppuun.


Toi twin airin öljynsuodatin olis allrightissa nyt tarjouksessa 5e/kpl joten niitä voisi tilate pari

Ja noiden venttilien kattominen oli yllttävän helppo homma vaikka ei mitää kokemusta asiasta ollukkaat
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 29.4.2015 15:59

Joo, itsekkin yritin katsoa sieltä Husky parts, mutta ei osunut silmään, siis juuri noita.
Kyllä se näytti jotain relay. No hyvä että vika löyty :)
Ei ole kyllä hinnalla pilattu, siis että on halpaa....Oho, ei ole kallista tuo suodatinkaan

EDIT
Niin voithan sä kokeilla vaihtaa keskenään noita releitä...
Tälläistä tuli vastaan
swap it for another relay [fan] {3 in that area are the same}
think the single one on the right side if for the raditor fan {check where the wire go}

probably still say clicking with differant relay as it could be a bad connection on the relay circut
trace the wire from the problem relay and check for bad connections

I had a intermiten problem on TE510 FI that ended up being a ECU connector problem[bad connection loom to ecu connector]
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 29.4.2015 19:33

Joo itse asiassa koitin tota vaihtamista, mutta vika ei sillä lähtenyt, eli se saaa sitä "vika eli tikiystä" jostain muualta sitten.

Pitää huomenna kattoa ihan tarkasti noi kaikki johdot jos niistä sais jotain irti :s Ajattelin jos ottais kaikki mahdollisen irti yksi kerrallaan ja sit suihkuttais vähän crc liittimeen

Ja huomenna sen startti releen testaus kun aina unohtuu/ei ehdi :paha:

EDIT: Kokeilin sähkömittarilla noi releiden ne johtot ja ne kaikki näytti samaa jännitystä kun aku eli 10,6v kun ei ollut päällä(eikös toi oo vähä liian vähän?). Sit olin kattomassa tota pumppua ja hipasin johtoa pikkasen nii sieltä sitten irto liittimestä yks johto. Se voi olla yksi asia mikä on vaikuttanut, että jos se on ollut kokoajan huonosti kiinni/vähän ollut vikaa nii ei oo toiminut
Iloinen pyörän omistaja!:)
Husky510
Pyörä:
Husqvarna SM510R 2010
Liittynyt:
21.7.2008 11:29
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Husky510 » 29.4.2015 21:18

Tuota mä oon varmaan unohtanut jo sen mitä pitäisi näyttää, mutta tulisi mieleen että kun akku on kiinni ja virta päällä, niin joku lähemmäs 12v, voi olla että puhun puppua tässä kohtaan.
Mutta tuossa korjaus oppaassa kyllä on ohje miten ne testataan.

Joo, kannattaa kokeilla niitä liittimiä ja sen crc kanssa kannattaa olla tarkkana, eli suihkii vain naaras puolelle, joskus ollut kokemusta, että suihkii vähän sinne tänne, niin mennyt siitä nesteestä oikariin :lol:
No tuota jos sieltä pumpusta löyty huono kytkennös, niin kyllä se vika voisi olla siinä ja vielä kun se bensa valo paloi ja niitä SEL1/SEL2 fail juttuja, kun nekin taisi liittyä jotenkin siihen ruiskuun...
Husqvarna videoita
Liity Husqvarna SM450/510R fb ryhmään
o d e
Pyörä:
Te 510, ex husq sm
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
2.6.2011 12:03
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut o d e » 30.4.2015 14:44

Nyt oon kokeillut lähes kaikkea eikä auta...

MOV 0005[1] siinä video mitä tapahtuu kun kääntää kaasua

http://aijaa.com/w7MdSn siinä sitten mitä taphatuu kun koittaa sähköstarttia

http://aijaa.com/plGnPL tossa vähän kanssa


varmaan huoltoa tilaamaan..
Iloinen pyörän omistaja!:)