Husqvarna tc/te 450

Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 7.3.2013 22:04

Venttiilivarren kumi/tiiviste vuotaa.
Pöö
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Hsippe » 8.3.2013 9:39

Mmakkee kirjoitti:Venttiilivarren kumi/tiiviste vuotaa.

2T pelissä (WR300) kovin harvinaista...
Joo oli pakko :lol:

TE:ssä vois venttilivarren kumi(t) vuotaakin tai sitten männästä öljyrenkaat antautuneet ja / tai öljyrenkaiden ura levinnyt niin että pumppaa öljyä ylös.

MatkaJaawalla (Weera) ajettu vaan "liian hiljaa", kylmähköllä koneella ja seos vähän rikkaalla ja ehkä vielä reilusti öljyä bensan seassa.
Se bensan höyrystyminen (joka sitoo paljon lämpöä) jatkuu 2Tpelissä vielä osin kampikammiossa ja pitää sitä kautta männänpään lämmöt kurissa.
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 8.3.2013 14:00

Hehheh :D Arvasin että joku tulee maukumaan :D Tarkoitin tietenkin tuota nelitahtipeliä missä se venttiilivarren kumi mahdollisesti vuotais :P
Pöö
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut jake--- » 14.3.2013 15:57

Onko tuo -04 vuoden TE luotettava? Kadulle oisin ostamassa ja satunnaiseen enskailuun. Onko kaasaria heppo säätää ja toimiiko se kikkailussa? Jotain luin tästä topicista että näissä ois jotain venttiilivikaa? Onko mahollista korjata?
Kuvat.fi Galleria!
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Hsippe » 14.3.2013 21:08

Onhan se uutena ollut, noin vanhasta on paha sanoa näin netin välityksellä. Tunnit ja huoltohistoria olis vaan hyvä tietää ettei tuu kallista kilahdusta.
Joo ne alkupään muutamat venttiiliviat on jo varmaan kaikista korjattu, eikä ne titaanivenat missään muussakaan kisavehkeessä maailmanympäri kestä. Uusia saa sekä orkkisosana (titaani) että tarvikkeena (teräs). Seetit kun koneistuttaa (jos tarvii) niin uusilla venoilla ajaa pitkään.
Kaasari oli vanhoissa tosiaan Mikuni muistaakseni tyyppiä TMR, ei se oo sen kummempi säätää kuin muutkaan mutta olisko sen orkkis saastesäädöt olleet enenpi /c:stä kuin uudenpien Keihin FCR:n. Isossa nelarissa nyt ei paljoo tartte kaasaria säädellä toisin kuin piikki 2t:ssä jossa jumpataan suuttimet kun aurinko menee pilveen :lol:
Kadulla TE on yhtä kamala kuin kuin kaikki muutkin kisaenskat, kikkailusta en tiedä mitään mutta enskaan toi on tehty ja siinä se on hyvä.
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut jake--- » 20.3.2013 22:52

Onko sitten ruisku -ja kaasari koneellisessa miten suurta tehoeroa? Ja kuinka paljon kaasarikoneellinen kuluttaa /100km?
Kuvat.fi Galleria!
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Hsippe » 21.3.2013 10:08

Persdynolla ei yhtään...
Ruiskupelissä vaan ei tartte sitä vähästäkään suutin jumppaa ja se ei stumppaa yhtä herkästi eikä booaa eli kestää kääntää kaasun täysin auki vaikka kuinka pieniltä kierroksilta.
Toisaalta oikein tikkiin säädetty kaasaripeli on ehkä vähän mukavampi pienillä kaasun avauksilla eli ruiskussa voi tuntua ihan pieni on-off kynnys/pykälä kun kaasua avaa minimaalisesti.
Kulutuskin on molemmissa kokolailla sama, tankillisella ajaa mettässä takin ihan tyhjäksi... Maantie kulutuksesta ei oo hajuakaan :lol:

Nää siis TE250:n kokemuksilla kun mulla oli hetken -08 ja -06 samaan aikaan.

ps Toi -08 on tulossa myyntiin kunhan vaan saan uuden 310:n kotiin ja säätöihin...
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut jake--- » 21.3.2013 10:49

Hsippe kirjoitti:eli kestää kääntää kaasun täysin auki vaikka kuinka pieniltä kierroksilta.


Tuokin varmaan saa pois kaasarepeleistäkin kun laittaa kiihdytyspumpun, näytti niitä olevan 24mx:ssä.
Kuvat.fi Galleria!
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Hsippe » 21.3.2013 11:48

Joo kyllä siellä on se kiihdytyspumppu ihan jo vakionakin ja se vaikuttaa silloin kun kaasun avaa nopeesti, ruikaten lisälöpöt koneelle. Mutta kun se ruiskupeli käy ja jotenkuten vetääkin vaikka varttitunnin tyhjäkänti kierroksilla kaasu täysin auki mitä kaasari peli ei tee vaan booaten sammuu. No joo, vähän teoreettinen ajotilanne mutta parit mäet on kyllä tultu ylös aika ihmeen pienillä kierroksilla kun jalat on jo pudonneet tapeilta... :lol:
Ilmiön syynä siis että kun se iso kaasarinkurkku on täysin auki, niin alipaine jää pienillä kierroksilla niin vähäiseksi ettei bensaa vaan nouse suuttimesta tarpeeksi. K-pumppu korjaa tilanteen hetkellisesti ja jos vaihde on tarpeeksi pieni niin kierrokset nousee ja peli hyökkää menemään jos taas ei, niin kone stumppaa.

Ne Mx24:n k-pumpun pohjat on kyllä hienon värisiä mutta kokolailla samat parannukset saa tehtyä ihan leakjettiä vaihtamalla ja k-p:n vivun jousta virittämällä. Siis jos niitä edes tarvii...
Tohon booamiseen taitaa myös olla tarjolla jotain ihmevitkuttimia kaasarin kurkkuun mutta niittenkin suurin vaikutus lienee kukkaron keventyminen.
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut jake--- » 29.3.2013 19:35

Mistä voi johtua ettei -04 te 450 lähe polkemalla käyntiin kun on seisonut viikon ja pakkasessa ollut?
Kuvat.fi Galleria!
Mmakkee
Pyörä:
Kawasaki KX250F -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.4.2009 21:14
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Mmakkee » 29.3.2013 20:51

jake--- kirjoitti:Mistä voi johtua ettei -04 te 450 lähe polkemalla käyntiin kun on seisonut viikon ja pakkasessa ollut?


No tulleeko kipunaa ja pensaa?
Pöö
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Hsippe » 29.3.2013 22:34

jake--- kirjoitti:Mistä voi johtua ettei -04 te 450 lähe polkemalla käyntiin kun on seisonut viikon ja pakkasessa ollut?


Ootko koittanut pumpata kaasulla (kiihdytyspumpulla) lisää löpöä koneelle?
Esim 3-5 pumppausta ja sitten kunnon potku...

Ikävänpi vaihtoehto olis sitten falskaavat / kantavat imuvenat...
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut jake--- » 30.3.2013 23:45

Ei auta, taitaa olla vika kun koko talven samat bensat seisonut tankissa. Onkohan tuossa mun pyörässä käynnistyspoljin koottu värin kun alkaa ottamaan melko lopusta. Korkeintaa puolesta välistä alkaa tuntumaan jotenkin.

E: Vanhassa bensassa oli vika, nyt toimii.
Kuvat.fi Galleria!
jake---
Pyörä:
TE450 ja 2xPV
Paikkakunta:
Oulainen
Liittynyt:
3.10.2010 20:17
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut jake--- » 6.4.2013 11:55

Tuplaviesti mutta ei voi mitään...

Tuossa hussessa näyttää olevan startin joku kytkinasetelma paskana. Näyttää ainakin husqvarna-onlinessa maksavan 211€ joka on melko paljon. Maahantuojalla 100% varmasti kalliimpi, kumminkin sinnekkin kyselyä laittoin.

Tietääkö kukaan mitään ulkomaalaisia sivuja josta saa halvalla tämmöseen osia?
Kuvat.fi Galleria!
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Husqvarna tc/te 450

ViestiKirjoittanut Hsippe » 6.4.2013 13:09

Ei niitä orkkisosia oikein tahdo mistään halvemmalla saada, MP-Racing on nykyään yllättävän usein halvin monesti jopa halvempi kuin tarvikekauppias.

Tollanen osa vois säkällä löytyä käyettynä jopa Suomalaiselta purkaamolta esim:
http://www.purkuosat.net/

Tai Germaaniasta:
http://www.bike-teile.de/

Tai vaikka varaosanron perusteella ebaysta...