Joo kyllä siellä on se kiihdytyspumppu ihan jo vakionakin ja se vaikuttaa silloin kun kaasun avaa nopeesti, ruikaten lisälöpöt koneelle. Mutta kun se ruiskupeli käy ja jotenkuten vetääkin vaikka varttitunnin tyhjäkänti kierroksilla kaasu täysin auki mitä kaasari peli ei tee vaan booaten sammuu. No joo, vähän teoreettinen ajotilanne mutta parit mäet on kyllä tultu ylös aika ihmeen pienillä kierroksilla kun jalat on jo pudonneet tapeilta...
Ilmiön syynä siis että kun se iso kaasarinkurkku on täysin auki, niin alipaine jää pienillä kierroksilla niin vähäiseksi ettei bensaa vaan nouse suuttimesta tarpeeksi. K-pumppu korjaa tilanteen hetkellisesti ja jos vaihde on tarpeeksi pieni niin kierrokset nousee ja peli hyökkää menemään jos taas ei, niin kone stumppaa.
Ne Mx24:n k-pumpun pohjat on kyllä hienon värisiä mutta kokolailla samat parannukset saa tehtyä ihan leakjettiä vaihtamalla ja k-p:n vivun jousta virittämällä. Siis jos niitä edes tarvii...
Tohon booamiseen taitaa myös olla tarjolla jotain ihmevitkuttimia kaasarin kurkkuun mutta niittenkin suurin vaikutus lienee kukkaron keventyminen.