KTM 250 EXC 2t/4t

lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 11.4.2010 15:50

Kottari69 kirjoitti:moi, mulla juuri hankittuna muutaman vuoden vanha 250 xc-f joka hakkaa käsille viidenkympin vauhdissa ja sitä suuremmissa nopeuksissa. erityisesti korostuu kovalla alustalla ja kyllä, alla on siis nappulat/mettärenkaat eli osa tulee näistä mutta kun esim siirtymillä ajo on suht haastellista.
Renkaat on vanteillaan kunnolla eikä mitään vuotoja näy putkissa.
Pyörä on ollu crossissa aiemmin eli voisiko jousituksen säätö auttaa tähän paljonkin?
Tuntuu, että pomputus lisääntyy kun on veto päällä ja jos antaa rullata niin pomputus vaimenee.
Onko porukoilla hyviä vinkkejä mistä lähteä viilaamaan tätä ongelmaa?

Rengaslukko vaikuttaa paljon kun on vaan toisella puolen,rauhoittuu pikkasen jos laitat vastakkaiselle puolelle toisen
ranne putos..
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 11.4.2010 16:33

Saa lykätä aika paljo painoja jos aikoo saada tasapainoon rengaslukkojen kanssa.
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 11.4.2010 17:30

Nätisti kyllä rauhottu itellä kun laiton katuenskat toisille vanteille ja lisäilin hieman painoja lukon vastapuolelle. Eteen muistaakseni 60g ja taakse 80g.
Ville Länsi
Liittynyt:
5.4.2010 14:18

ViestiKirjoittanut Ville Länsi » 11.4.2010 20:15

Tulin just motocrossradalta. Pehmeätähän siellä on tähän aikaan vuodessa. Kaverin Honda CRF 250 meni kuin juna kun taas mun KTM 250 EXC Racing luikersi niin että oli pitelemistä että sai pysymään eturenkaan painopisteen alla. Eihän EXC olekaan mikään monttukone, ehkä keulan ergometrialla on haettu ketteryyttä poluille.
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 11.4.2010 21:16

Se sun kaveris tais vaan pitää narua kireemmällä kuin sinä :)
Ville Länsi
Liittynyt:
5.4.2010 14:18

ViestiKirjoittanut Ville Länsi » 11.4.2010 22:04

everton kirjoitti:Se sun kaveris tais vaan pitää narua kireemmällä kuin sinä :)


Ite ajoin Hondalla. :)
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 11.4.2010 23:01

Mitä eroa on 250 exc ja 250 sx??
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 12.4.2010 6:29

sjo kirjoitti:Mitä eroa on 250 exc ja 250 sx??
exc enska ja sx crossi,karkeasti sanottuna exc pehmeämpi niin koneen kun jousienkin puolesta eli metsään sopiva. Ja tietenkin virtavehkeet on erilaiset
ranne putos..
sjo
Pyörä:
Suzuki rm 250cc -2004
Liittynyt:
20.3.2010 23:35

ViestiKirjoittanut sjo » 12.4.2010 11:34

no miten exc näyttää rossilta monesti, ei valoa?? rossi on hankinnassa niin sitte se SX on vissiin sopivanpi?? onko nuissa 250cc jotain vuosimallia mikä on huono? jotain 00-05 mallia katselen!
h0m3r
Pyörä:
Porkkana
Paikkakunta:
Oulun eteläinen
Liittynyt:
30.11.2009 11:51

ViestiKirjoittanut h0m3r » 12.4.2010 11:46

Saahan siitä SX:n näkösen ottamalla kilpitelineen pois ja valomaskin tilalle numerokilpi. Pitemmästä vakio änkästä kyllä tunnistaa. EXC:ssä myös seisontatuki.
Ville Länsi
Liittynyt:
5.4.2010 14:18

ViestiKirjoittanut Ville Länsi » 12.4.2010 12:14

KTM on siitä veikeä merkki, että muoviosaa on saatavalla jos jonkinlaista ja ihan kohtuuhinnalla. EXC:n saa helposti näyttämään monttukoneelta. Jos ajat vain crossiradalla, osta SX. On halvempikin kuin EXC. EXC:n alusta on hieman pehmeä kovaan rossiröykytykseen. Lisäksi enskavarusteet (valot, jalka, yms) on ihan turhia.

nelarikoneeseen tuli vuonna 2007 uusi moottori, jossa enemmin tehoa.
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 12.4.2010 12:21

Ville Länsi kirjoitti:Tulin just motocrossradalta. Pehmeätähän siellä on tähän aikaan vuodessa. Kaverin Honda CRF 250 meni kuin juna kun taas mun KTM 250 EXC Racing luikersi niin että oli pitelemistä että sai pysymään eturenkaan painopisteen alla. Eihän EXC olekaan mikään monttukone, ehkä keulan ergometrialla on haettu ketteryyttä poluille.

Nosta keulaa. (Eli lasket iskareita kolmiopaloihin nähden). Ja katot peräpään painaumat uudestaan. Ei pitäis kyllä kotarin luikerrella radalla. Metsäautotie pohjalla kyllä tulee tilanteita millo kotari tuppaa vaappumaan.

Jos on vanhempi korinen niin kuskin kanssa painauma oli itellä 130mm. Uudempi korisessa ohjekirjan mukaan 110mm pitäis olla ja jos käyttäny sitä niin voi vähän löysätä, että painauma olis enemmän.

Näin ite tuota tyypillistä vaappumista koitin saada kuriin ja vähemmäksi se menikin.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
Ville Länsi
Liittynyt:
5.4.2010 14:18

ViestiKirjoittanut Ville Länsi » 12.4.2010 14:07

willik kirjoitti:
Ville Länsi kirjoitti:Tulin just motocrossradalta. Pehmeätähän siellä on tähän aikaan vuodessa. Kaverin Honda CRF 250 meni kuin juna kun taas mun KTM 250 EXC Racing luikersi niin että oli pitelemistä että sai pysymään eturenkaan painopisteen alla. Eihän EXC olekaan mikään monttukone, ehkä keulan ergometrialla on haettu ketteryyttä poluille.

Nosta keulaa. (Eli lasket iskareita kolmiopaloihin nähden). Ja katot peräpään painaumat uudestaan. Ei pitäis kyllä kotarin luikerrella radalla. Metsäautotie pohjalla kyllä tulee tilanteita millo kotari tuppaa vaappumaan.

Jos on vanhempi korinen niin kuskin kanssa painauma oli itellä 130mm. Uudempi korisessa ohjekirjan mukaan 110mm pitäis olla ja jos käyttäny sitä niin voi vähän löysätä, että painauma olis enemmän.

Näin ite tuota tyypillistä vaappumista koitin saada kuriin ja vähemmäksi se menikin.


Jos nostan keulaa, istuinkorkeus nousee eikös? Mun valinta päätyi enskaan crossin asemasta mm. sen takia, että pehmeämpi alusta painuu enemmin kun istuu mopon päällä -> mulla yltää jalat maahan. Jos pyörä olisi yhtään korkeampi, mulla pitaisi olla jakkara kantolenkeillä selässä jotta pääsen pyörän selkään ja poijes.

Kotariin on saatavana alkuperäisosana erilaisia satulamalleja. Aion hankkia matalemman satulan.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 12.4.2010 19:29

Jos sen 5mm nostat keulaa nii eipä paljon vaikuta istumakorkeuteen mutta ajettavuus muuttuu yllättävän paljon.Kokeile saahan ne sitten takaisin
ranne putos..
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 12.4.2010 20:06

Ville Länsi kirjoitti:Jos nostan keulaa, istuinkorkeus nousee eikös? Mun valinta päätyi enskaan crossin asemasta mm. sen takia, että pehmeämpi alusta painuu enemmin kun istuu mopon päällä -> mulla yltää jalat maahan. Jos pyörä olisi yhtään korkeampi, mulla pitaisi olla jakkara kantolenkeillä selässä jotta pääsen pyörän selkään ja poijes.

Istuinkorkeus ei muutu "mihinkään" keulan korkeuden säädöstä. Säädä nyt se alusta oikealle painaumalle ja keulan korkeus sen mukaan ettei aiheuta vaappumista ja alustan saa toimimaan sinne päin miten tehtaan ihmiset sen on suunnitelleet.

ps. en ole pitkä tyyppi itekkään ja ajan yhdellä korkeimmista pyöristä mitä tiedän.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport