KTM 250 EXC 2t/4t

J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 8.7.2013 22:15

Onko 250sxf-f 2010 ja 2011 takahäkit samallaisia, eli meneekö päittäin keskenään `?
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
HannuPalmu
Pyörä:
Ktm EXC-F 250
Liittynyt:
17.4.2013 22:48
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut HannuPalmu » 14.7.2013 18:38

Moro. Mitäs kaikkee kannattas vaihtaa kotarin koneeseen ku on alkanu syömään öljyä aika rajusti, männän ajattelin ainakin vaihtaa mutta mitäköhän kannelle kannattas tehdä? Pyörä on 2007 vm 250cc exc-f ja ajettu vajaat 150h.
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut j|m| » 16.7.2013 22:35

Oon alkanu miettimään tommosen EXC-F 250 ostoa, 06 ylöspäin. Öljynvaihtoväli kuulemma 7,5h eli todella lyhkänen, jostain luin että erillisen öljynlauhduttimen (vai onkos se nyt sitten öljynjäähdytin) laittamalla vaihtoväliä vois tällasessa laitteessa pitkittää 10 tuntiin? Ja filsu jokatoisella vaihtokerralla? Pyöräänhän tulis motot, pehmeemmät iskareiden säädöt, paksumpi satula ja suht pitkät välit että vois 80km/h vauhtia ajella pidempii matkoja, uskaltaako niitä lähteä vetämään? Ajohan ois lepposaa ja rauhallista maantieajoa pienemmällä kaasulla, ehkä välistä keskustapyörittelyäkin! Kertokaas mielipiteitä kys. suunnitelmasta (:
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 17.7.2013 0:01

No eihän tollanen puolikas mee tiellä mihinkään.
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut j|m| » 17.7.2013 0:47

Se kulkupuoli ei oo niinkään kriteerinä pyörän ostossa! Enkä varmaan kotaria muuten ostais mutta hyvillä suhteilla saan nuo varaosat 40% jälleenmyyjien hinnoista ja 250 tuntuu ajatuksena ainakin ihan tarpeeksi tehokkaalta eikä hinnatkaan oo mitään suuria. Ja sitäpaitsi, tykkään ajaa ennemmin nätisti ja taloudellisesti ku kokoaika täysiä ja jokasista valoista kahva kaakossa 8)
J!gs@w#
Pyörä:
Ktm 250sx-f -10
Paikkakunta:
Lojo
Liittynyt:
13.3.2007 23:46
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut J!gs@w# » 17.7.2013 10:04

tuohan ois ku kakstahti piikillä ajelis :)
Everyone crashes. Some get back on. Some don't. Some can't
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut j|m| » 17.7.2013 10:47

No sitte onnistunee varmaan noi 300+ kilometrinki matkat ku piikilläki onnistuu :D toiset öljyt vaikka mukaan (:
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 17.7.2013 10:56

j|m| kirjoitti: sitäpaitsi, tykkään ajaa ennemmin nätisti ja taloudellisesti ku kokoaika täysiä ja jokasista valoista kahva kaakossa 8)


Siinä tapauksessa miettisin ehkä jotain isompaa (pienempi huoltotarve vastaavalla ajotyylillä) ja enemmän maantielle suunnattua peliä kuin kisaenskaa.
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut j|m| » 17.7.2013 12:45

Mutta tuo budjetti ois sen verran kireä ettei niitä isompia oikeen löydy, tai jos löytyy niin ne on sitte noita alle 2000vm :s oiskohan tollanen puolikas hussen TE sitte matalaviritteisempi?
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Stål » 17.7.2013 16:05

Kahella kaverilla oli viime vuonna kakspuolikkaat katukäytössä, arvaa kaks kertaa että onko niilä niitä enään :roll: . Isompi kestää kadulla pidempään, on paljon mukavempi ja siitä löytyy oikeasti lähtöjä. Ite pystyn tolla nelipuolikkaalla vetää 90-100kmh matkaa, no problem. Jos haluat kilvellisen smotoilla, niin hinta menee sinne lähemmäs 5000. Siihen hintaan saa jo, ainakin melkeen, ihan päteviä nelipuolikkaita. Ite en joutunu miettimään kahteen kertaan että onko 250 vaihtoehto.
Husaberg FS 570
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut j|m| » 17.7.2013 18:28

Siinä 450 tapauksessa pitää miettiä Yamahaa tai Huskua, kotariin ei oo oikeen varaa, ellei satu tulee jotai sopivaan hintaan myyntiin 8)
Stål
Pyörä:
Husaberg FS 570, EX: KTM EXC450, EX: Husqvarna Sms 4 -10
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
2.6.2011 14:40
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut Stål » 17.7.2013 21:37

Ihan mielenkiinnosta, minkälainen budjetti sulla on?
Husaberg FS 570
j|m|
Pyörä:
ex Yamaha DT 50x, ex Aprilia 125 SX, ex Husqvarna 610 SM, Suzuki RM 250 valkokilpi
Liittynyt:
16.1.2011 13:14
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut j|m| » 17.7.2013 22:01

Tuosta piikkisestä saatavat pois + ~2000€
DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 18.7.2013 11:40

puolikas tai nelipuolikas molemmat aivan hirveitä vehkeitä matka-ajoon. 80-100km/h vauhissa joudut pitelee jo aika kovin tangosta kiinni ettei tuulivie mukanaan, smoto radalle joo, kaupunki lesoiluun joo, mitään muuta ei motocross pyörällä sitten asfaltilla teekkään. Osta vaan, ja alku huuman jälkeen tajuat itsekkin. 7.5h öljynvaihtoväli on jo aika pitkä ja korkea viritteinen moottori ei ole halpa kadulle.. 250 nelaria en kyllä suosittele ellet sitten meinaa harjotella enkaa/rossia minkä harjotteluun kyseinen vehje sopii mitä parhaiten..
KaLaPuikko_
Paikkakunta:
Tšernobyl
Liittynyt:
14.2.2009 20:13
Re: KTM 250 EXC 2t/4t

ViestiKirjoittanut KaLaPuikko_ » 20.7.2013 16:36

Nyt löytyikin oikea topicci minun asialle..

Eli olen miettinyt enskapyörän hankintaa ja tulokseen tullut että exc-f 250 voisi olla tarpeilleni hyvä eli leppoisaa mettäenskaa unohtamatta kaupunki räppäilyä..

Ja sitten asiaan.. millasia huoltovälejä mettä ajossa tolle kertyy ko. pyörälle, öljynvaihto nyt on tiheä sekä suodatin mutta esim. männän vaihto ja missä vaiheessa tarttis miettiä alakerran sielunelämää sekä muita pakollisia huoltoja mitä noissa tulee...ja vaikuttaako paljonki jos joskus iskee motonakkia alle ja räppäilee ! kiitos etukäteen ja kaikki muut huoltoon liittyvät neuvot on tervetulleita..