KTM 250 EXC 2t/4t

willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 17.5.2010 17:35

201262 kirjoitti:Tasakaasulla hakkaa ja tutisee, pitää joko kiihdyttää tai jarruttaa.Max nopeus n.80km/h, alkaa pompottamaan koska renkaita ei pysty tasapainottamaan(rengaslukot).Renkaat kuluvat asfaltilla hetkessä pilalle...

Hyvin vahvaa mutuilua havaittavissa ja kärjistystä.

Menee tasakaasulla siinä missä muutkin, max nopeus 130kmh. Renkaat pompottaa mutta voi tasapainottaa. Ei niistä renkaista pinta noin vain häviä vaikka vähän viivaa piirtää.

nim. ollu ennen tuommonen 250 2t -99 tiellä.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 17.5.2010 20:03

willik kirjoitti:
201262 kirjoitti:Tasakaasulla hakkaa ja tutisee, pitää joko kiihdyttää tai jarruttaa.Max nopeus n.80km/h, alkaa pompottamaan koska renkaita ei pysty tasapainottamaan(rengaslukot).Renkaat kuluvat asfaltilla hetkessä pilalle...

Hyvin vahvaa mutuilua havaittavissa ja kärjistystä.

Menee tasakaasulla siinä missä muutkin, max nopeus 130kmh. Renkaat pompottaa mutta voi tasapainottaa. Ei niistä renkaista pinta noin vain häviä vaikka vähän viivaa piirtää.

nim. ollu ennen tuommonen 250 2t -99 tiellä.
helpoin tossa tilanteessa on laittaa toinen lukko vastapuolelle,tasoittaa menoa kummasti
ranne putos..
mihko
Pyörä:
SMR 450
Paikkakunta:
kuhmalahti
Liittynyt:
20.12.2005 18:53

ViestiKirjoittanut mihko » 17.5.2010 21:22

Mää ainaki oon yli puolet omista ajoista ajanu tiellä nappulakumeilla. Yhtälailla tällä ajaa ku piikilläkin, eikä röpötä pitkänkään hissuttelun jälkeen oikeestaan yhtään. Motot on kyl tarkotus jossain vaiheessa hommata, et pysyis noi nappulat vähä parempina... :D
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50

ViestiKirjoittanut 201262 » 17.5.2010 21:29

willik kirjoitti:
201262 kirjoitti:Tasakaasulla hakkaa ja tutisee, pitää joko kiihdyttää tai jarruttaa.Max nopeus n.80km/h, alkaa pompottamaan koska renkaita ei pysty tasapainottamaan(rengaslukot).Renkaat kuluvat asfaltilla hetkessä pilalle...

Hyvin vahvaa mutuilua havaittavissa ja kärjistystä.

Menee tasakaasulla siinä missä muutkin, max nopeus 130kmh. Renkaat pompottaa mutta voi tasapainottaa. Ei niistä renkaista pinta noin vain häviä vaikka vähän viivaa piirtää.

nim. ollu ennen tuommonen 250 2t -99 tiellä.

Mulla on ensimmäinen kakspyöräinen ollut vuonna -75, se siitä mutuilusta. Pointti on se että, miksi käyttää hyvää pyörää väärin.Jos 250 2t kisaenduro tuntuu hyvältä tiellä, ei ole koskaan katupyörää ajanut.
'Tuke'
Pyörä:
KTM EXC 400
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
31.7.2004 10:44

ViestiKirjoittanut 'Tuke' » 18.5.2010 7:16

Morjesta!

Tuli tossa viime viikolla haettua KTM exc 200cc 2001, niin siitä kyselisin.

Eli tuo takajousi on aika löysähkö painuu melkee 5-10cm kasaa ku pelkästään istuu päälle. :D
Niin kannattaakohan katella suosiolla uusi sinne vai viedä shimmitettäväksi jonnekkin,
kun näytti olevan säätökin loppuun asti ruuvattu.
Mutta on tuo kumminkin WP:n iskari, mielipiteitä?
StuntFreaksTeam -> SFT
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 18.5.2010 7:58

201262 kirjoitti:Mulla on ensimmäinen kakspyöräinen ollut vuonna -75, se siitä mutuilusta. Pointti on se että, miksi käyttää hyvää pyörää väärin.Jos 250 2t kisaenduro tuntuu hyvältä tiellä, ei ole koskaan katupyörää ajanut.

Ei ollut mutuilua mutta kärjistystä taasen senkin puolesta.

Se on selvä, että tielle löytyy PALJON parempia laitteita kuin ns.kisapyörät.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 18.5.2010 8:04

'Tuke' kirjoitti:Morjesta!

Tuli tossa viime viikolla haettua KTM exc 200cc 2001, niin siitä kyselisin.

Eli tuo takajousi on aika löysähkö painuu melkee 5-10cm kasaa ku pelkästään istuu päälle. :D
Niin kannattaakohan katella suosiolla uusi sinne vai viedä shimmitettäväksi jonnekkin,
kun näytti olevan säätökin loppuun asti ruuvattu.
Mutta on tuo kumminkin WP:n iskari, mielipiteitä?

Esijännityksellä säädät painaumia, et iskarin vaimennuksen säädöistä. Katsos vaikka seuraavasta linkistä lisää tietoa painaumien säätämisestä kohdalleen: http://www.thumpertalk.com/forum/thread/369297/ktm-suspension-setup

Ennenmuinoin -99 vuotiseen eräs iskariguru suositteli 130mm painaumaa nykyisen 110-120mm sijaan ja hyvinhän se pelittikin mettässä.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
'Tuke'
Pyörä:
KTM EXC 400
Paikkakunta:
Keuruu
Liittynyt:
31.7.2004 10:44

ViestiKirjoittanut 'Tuke' » 18.5.2010 14:05

willik kirjoitti:
'Tuke' kirjoitti:Morjesta!

Tuli tossa viime viikolla haettua KTM exc 200cc 2001, niin siitä kyselisin.

Eli tuo takajousi on aika löysähkö painuu melkee 5-10cm kasaa ku pelkästään istuu päälle. :D
Niin kannattaakohan katella suosiolla uusi sinne vai viedä shimmitettäväksi jonnekkin,
kun näytti olevan säätökin loppuun asti ruuvattu.
Mutta on tuo kumminkin WP:n iskari, mielipiteitä?

Esijännityksellä säädät painaumia, et iskarin vaimennuksen säädöistä. Katsos vaikka seuraavasta linkistä lisää tietoa painaumien säätämisestä kohdalleen: http://www.thumpertalk.com/forum/thread/369297/ktm-suspension-setup

Ennenmuinoin -99 vuotiseen eräs iskariguru suositteli 130mm painaumaa nykyisen 110-120mm sijaan ja hyvinhän se pelittikin mettässä.


Tuo linkki ei hirveesti tilannetta selventänyt, kun tuo enkku ei ole vahvimpia osapuoliani, mutta kiitokset kumminkin.
Metässä tuolla pärjää iha jees, mut kadulla on turhan lötkö ja hypyissä iskari menee melkeimpä pohjaan asti..

Että onkohan tuo jousi päässyt kuoleentumaan?

Ja mistä tuohon uutta jousta kannattaisi lähteä metsästämään?
StuntFreaksTeam -> SFT
Domi #312
Liittynyt:
11.10.2007 21:44

ViestiKirjoittanut Domi #312 » 18.5.2010 14:49

'Tuke' kirjoitti:
Että onkohan tuo jousi päässyt kuoleentumaan?

Ja mistä tuohon uutta jousta kannattaisi lähteä metsästämään?

Nyt tuntuu, että ei taida oikein olla noistä pientäkään tietoa?.. Luet vaikka aluks ohjekirjaa ja sitten suosittelen viemään sen jollekin, kuka tekee töikseen iskareita. Ja kerrot huoles ja vähän kyselet siltä takaiskunvaimentimen toiminnasta, ja säädöistä mikä vaikuttaa mihinkin.;)
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id14225/
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
ktm exc 250

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 22.5.2010 17:37

Onko ktm exc 250 4 tahti hyvä pyörä ? tietoo taitoo kellää kertokaa ? huolloista yms muusta ?
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
kone

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 22.5.2010 22:44

tuleeko muuten ktm 250 exc 4 tahtiin koneeseen kahdet eri öljyt ?
funktio
Liittynyt:
8.5.2008 3:41

ViestiKirjoittanut funktio » 23.5.2010 14:23

pitäis vaihtaa nopeusmittariin rengaskoko vastaamaan supermotoa, mutta ohjekirja ei neuvo miten homma hoidetaan. osaisko joku auttaa?
mittari ja pyörä vm 2008.
onko joku mitannut 17" eturenkaan ympärysmitan?
BerZ
Pyörä:
Kotka
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.10.2007 19:00

ViestiKirjoittanut BerZ » 23.5.2010 16:11

funktio kirjoitti:pitäis vaihtaa nopeusmittariin rengaskoko vastaamaan supermotoa, mutta ohjekirja ei neuvo miten homma hoidetaan. osaisko joku auttaa?
mittari ja pyörä vm 2008.
onko joku mitannut 17" eturenkaan ympärysmitan?

Tietopankissa on juttua tosta.
ripa-pipa
Pyörä:
ktm exc 400
Paikkakunta:
nokia
Liittynyt:
23.3.2007 8:12
ktm

ViestiKirjoittanut ripa-pipa » 25.5.2010 23:11

koska ois hyvä vaihtaa ktm exc 250 4 - tahtiin mäntä sanokaa tuntimäärä ? kiitos ;)
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 26.5.2010 7:51

Katso ohjekirjasta huolto-ohjelma.

Koska mutu tuntumalla männänvaihdosta tulee vain tappelu milloin se pitäis tehä.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport