Ajopaikat

Icetool
Pyörä:
Yamaha, Kawasaki, Honda
Liittynyt:
23.5.2008 13:24
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut Icetool » 19.7.2012 8:12

OA243 kirjoitti:Niin ja Toijala kannattaa sit unohtaa. Tulin just sieltä, aivan paskana, taas...



Tiistaina oli ainakin vielä ajettavassa kunnossa. Tietty jos tasaisella haluaa ajaa niin sitten ehkä ei.
Myydään KXF 450 2013
http://www.nettimoto.com/kawasaki/kx/1453720
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.7.2012 9:25

Tietty jos suomienskavauhdilla haluaa ajaa niin oli se tiistaina ajettavassa kunnossa. Yleensä tota "on tää ihan ajettava" mielipidettä seuraa keskinkertanen vauhti sillä reikäisellä radalla ja sitten ei edetä mihinkään kun on sileetä. Jos jotakin motocrossradasta ymmärtää niin näkee heti että ajolinjat on paskat, siel on minicrossin kokosta pattia, kaksarinokat ja kiviä. Itse ainakin oon niin persaukinen ettei oo joka ajokerralle vaihtaa sisärenkaita ja vanteita. Tollasten Toolien takia täällä ajetaan paskoilla radoilla. Yks junnu siellä eilen telo kättänsä ja veti tuoreen kasikympin solmuun kun lähti vähän kaksarinokasta.
Viimeksi muokannut OA243 päivämäärä 19.7.2012 17:17, muokattu yhteensä 1 kerran
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut ilexxx » 19.7.2012 13:52

no tuskin käyttäjät kauheesti vaikuttaa radan kuntoon mielipiteillään? :lol: Melkeen voisin luulla ettei ratavastaavat yleensä kuuntele ees mitään kovempia vetomiehiä, ni tuskinpa normiharrastajalla on paljon asiassa neuvomista :D
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.7.2012 17:14

Osassa paikkoja vaikuttaa, osassa ei. Toikin on kummallinen juttu että jostain syystä pitäisi kuunnella vetomiehiä, moni tiedä yhtään mitään siitä millainen radan pitäisi olla. Ja tuolla Toijalassa pystyy kyllä vaikuttamaan ja mäkin oon siellä jonkun verran päässyt välillä vaikuttamaan, ei mahollisuuksia vaan käydä viikoittain jonka takia en oo ratavastaavia.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 19.7.2012 22:04

!!!Huomio Pohjanmaan hurjat!!!

Olis tarkoitus heittää huomenna koko apinalauma kiimaliiteriin, ja suunnistaa kohti Pohjanmaata. En ole katsonut miten radat on auki, mutta tarkoitus olis mennä lauantaina ajamaan. Mutta, minne? Sinällään hyvä että tuolla ei ole oikeastaan koskaan tullut käytyä missään ajamassa, joten kaikille ehdotuksille avoin. Mitäs paikalliset sanoo, mikä toimii ja mikä ei? Vaihtoehdot Vaasa, Lapua, Kurikka, Nurmo, Heittola. (Googlesta katsoin radat). Alavus ei kelpaa, koska sitä on sahattu. Nyt tarvitaan uutta verta pakkiin.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Icetool
Pyörä:
Yamaha, Kawasaki, Honda
Liittynyt:
23.5.2008 13:24
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut Icetool » 19.7.2012 22:09

OA243 kirjoitti:Tietty jos suomienskavauhdilla haluaa ajaa niin oli se tiistaina ajettavassa kunnossa. Yleensä tota "on tää ihan ajettava" mielipidettä seuraa keskinkertanen vauhti sillä reikäisellä radalla ja sitten ei edetä mihinkään kun on sileetä. Jos jotakin motocrossradasta ymmärtää niin näkee heti että ajolinjat on paskat, siel on minicrossin kokosta pattia, kaksarinokat ja kiviä. Itse ainakin oon niin persaukinen ettei oo joka ajokerralle vaihtaa sisärenkaita ja vanteita. Tollasten Toolien takia täällä ajetaan paskoilla radoilla. Yks junnu siellä eilen telo kättänsä ja veti tuoreen kasikympin solmuun kun lähti vähän kaksarinokasta.


Vaikka todella keskinkertainen harrastaja vauhdillisesti olenkin niin ymmärrän avata silmät ja katsoa rataa ja kiertää "minicrossin" kokoiset patit. Lippusiimoja ei käytetä kun kilpailuissa joten vähän luovempiakin linjoja voi käyttää, en nimittäin tällä kunnolla montaa kierrosta kovaa aja siinä "minicrossin kokoisessa patikossa". Toiseksi viimeinen hyppyri ennen varikkoa oli nokaltaan hieman mielenkiintoinen, mutta kyllä siitäkin ok kohdan löysi jos yli oli tarve päästä.

Itsehän olin kaukaa viisas ja kysyin ennen ajamista että onko paljon kiveä ja lisäsin paineita. Ei ole mullakaan varaa vanteisiin.

Tai sit oon vaan niin vitun kova vetomies ettei tunnu missään? :roll:

Voin myös antaa henkilökohtaista avustusta ajolinjoihin ja tekniikkaan 43e/h + alv
Myydään KXF 450 2013
http://www.nettimoto.com/kawasaki/kx/1453720
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.7.2012 22:45

Icetool kirjoitti:
OA243 kirjoitti:Tietty jos suomienskavauhdilla haluaa ajaa niin oli se tiistaina ajettavassa kunnossa. Yleensä tota "on tää ihan ajettava" mielipidettä seuraa keskinkertanen vauhti sillä reikäisellä radalla ja sitten ei edetä mihinkään kun on sileetä. Jos jotakin motocrossradasta ymmärtää niin näkee heti että ajolinjat on paskat, siel on minicrossin kokosta pattia, kaksarinokat ja kiviä. Itse ainakin oon niin persaukinen ettei oo joka ajokerralle vaihtaa sisärenkaita ja vanteita. Tollasten Toolien takia täällä ajetaan paskoilla radoilla. Yks junnu siellä eilen telo kättänsä ja veti tuoreen kasikympin solmuun kun lähti vähän kaksarinokasta.


Vaikka todella keskinkertainen harrastaja vauhdillisesti olenkin niin ymmärrän avata silmät ja katsoa rataa ja kiertää "minicrossin" kokoiset patit. Lippusiimoja ei käytetä kun kilpailuissa joten vähän luovempiakin linjoja voi käyttää, en nimittäin tällä kunnolla montaa kierrosta kovaa aja siinä "minicrossin kokoisessa patikossa". Toiseksi viimeinen hyppyri ennen varikkoa oli nokaltaan hieman mielenkiintoinen, mutta kyllä siitäkin ok kohdan löysi jos yli oli tarve päästä.

Itsehän olin kaukaa viisas ja kysyin ennen ajamista että onko paljon kiveä ja lisäsin paineita. Ei ole mullakaan varaa vanteisiin.

Tai sit oon vaan niin vitun kova vetomies ettei tunnu missään? :roll:

Voin myös antaa henkilökohtaista avustusta ajolinjoihin ja tekniikkaan 43e/h + alv


Tulee väsyneenä vittuiltua, jos nyt jätetään ajovauhti sikseen niin ootko oikeesti sitä mieltä että on ihan ok että sua velotetaan 10€ siitä että pääset ajamaan rataa jolla paikkoja täytyy kierrellä tai käyttää lähes pelkästään ajolinjoja jotka on melkein radan ulkopuolella? Mä oletan jotain vastinetta sillekin rahalle, ja muualla sille rahalle saakin vastinetta. (Hyvinkää, Kaanaa, Lavanko, Karkkila ym.)
Eikä aja kukaan montaa kierrosta siinä patikossa, pakkohan siellä oli kierrellä, ja kaikki hypyt oli kyllä ylitettävissä, mutta juuri se toiseksi viimeinen hyppyri oli todella vaarallisessa kunnossa (saatanan iso kaksoisnokka, kokeneen fmx kuskinkin mielestä) ja siitä se kassarilla ajanut junnu otti sitten lukuakin jonkin aikaa. No, nyt on johtoon otettu yhteyttä ja lanaus tilattu ens maanantaille, jos tähän saatais vaikka jonkun näköistä parannustakin.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut JM82 » 19.7.2012 23:59

JayDaddy kirjoitti:!!!Huomio Pohjanmaan hurjat!!!

Olis tarkoitus heittää huomenna koko apinalauma kiimaliiteriin, ja suunnistaa kohti Pohjanmaata. En ole katsonut miten radat on auki, mutta tarkoitus olis mennä lauantaina ajamaan. Mutta, minne? Sinällään hyvä että tuolla ei ole oikeastaan koskaan tullut käytyä missään ajamassa, joten kaikille ehdotuksille avoin. Mitäs paikalliset sanoo, mikä toimii ja mikä ei? Vaihtoehdot Vaasa, Lapua, Kurikka, Nurmo, Heittola. (Googlesta katsoin radat). Alavus ei kelpaa, koska sitä on sahattu. Nyt tarvitaan uutta verta pakkiin.


Heittola oli ainakin maanantaina huippukunnossa, kun käytiin siellä ajamassa. Ihan mukava hiekkapohjainen rata josta löytyy hiukan korkeuserojakin, mutta paikoin hiukan kapea.

Eilen olin Kurjennevalla (Nurmo) ajamassa ja rata ei ollut missään parhaimmassa kunnossa. Sateet ovat nostaneet kivet pintaan ja röykkyä riittää. Rata on osittain kovapohjainen ja osittain hiekkaa. Kohtuu nopea rata, jos on hyvässä kunnossa.

Kurikan rata on ollut yleensä hyvässä kunnossa, mutta kerhon sivujen mukaan siellä on tehty jotain remonttia viime viikolla ja koko rata ei ole ollut käytössä. Kannattaa varmaan varmistaa onko koko rata viikonloppuna käytössä, jos sinne suunnistat. Rata on pinnaltaan melko pehmeä.

Lapuan rata puolestaan on melko kovapintainen ja hieman SX tyylinen rata, mutta todella hidas ja hieman lyhyt. Rataa on pidetty yleensä kohtuu hyvin kunnossa.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut josko » 20.7.2012 9:24

Noista vaihtoehdoista kurikka mun mielestä paras, mutta sielä tosiaan pienet muutokset vissiin käynnissä. Toki se on aika pieni osa radasta missä niitä tehdään..
Heittola on kans aivan mukava rata, aina hyvässä kunnossa.
Nurmon radalla on kiviä aika paljon ja on se vähän kulahtanutkin kun eilen olin. Ajettava kuitenkin.
Vaasas en oo käyny koko kesänä, mutta se on vähän kovempi pohjanen kun noi muut.
Lapuaa en edes harkittisi noista vaihtoehdoista, jos et oo käynyt millään noista radoista.
jamperi
Pyörä:
Rmz 450 -11
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
8.5.2004 20:27
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut jamperi » 20.7.2012 9:48

Heittola eilen lanattu kuulemma ja tänäänkin olis tarkoitus käydä sielä vähä kuopimas. Toivottavasti saadaan uusiaki naamoja tännepäin välillä. Harvemmin näkee etelän hurjia täälä ajelemas. Ratamaksu ohjeet löytyy netistä "jamoke"
"Täälä kans saa mitää olla tai tehdä"
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut JM82 » 20.7.2012 10:03

Tästä vielä Jaylle videot ko. radoista:

Kurikka

Heittola

Nurmo

Vaasa

Lapua
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 20.7.2012 13:58

Noni, täällähän on dataa oikein reippaasti. Kiitos siitä. Tällä hetkellä väännän tuon Kurikan ja Heittolan välillä.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 20.7.2012 22:46

Olipas taas Hyvinkää tänään tosi mukavassa kunnossa harrastelijalle. Lanattu ja sopivan pehmeä ja kaikissa hyppyreissä loivat=turvalliset alastulot.

Tuntui että vauhtia olisi ollut kuin MM-erässä, valitettavasti faija tuli taltioineeksi suorituksia videokameralla.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut JM82 » 20.7.2012 22:50

JayDaddy kirjoitti:Noni, täällähän on dataa oikein reippaasti. Kiitos siitä. Tällä hetkellä väännän tuon Kurikan ja Heittolan välillä.


Laita sitten raporttia tänne, mille radalle päädyit ja kuinka ajot sujui.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
jamperi
Pyörä:
Rmz 450 -11
Paikkakunta:
ilmajoki
Liittynyt:
8.5.2004 20:27
Re: Ajopaikat

ViestiKirjoittanut jamperi » 21.7.2012 8:54

Tunnelitalkoot lauantaina 21.7.2012 klo 9 alkaen. Näin oli kierjoitettu KUREC:n sivuille uutisiin. Mahtaako olla sitte koko rata suljettu vai vain kyseinen osuus pitää kiertää jotenki? Kannattaa soittaa Esko Havimäki 0400-932531 ennenkuin lähdette kurikkaan asti.

En mitenkään yritä houkutella heittolaan, mutta on ainaki mainiossa kunnossa rata sekä hyppyrit. TÄnään ollaan menos ainaki yhden kaverin kans puolelta päivin sinne. Josko? muut seinäjokiset?
"Täälä kans saa mitää olla tai tehdä"