Kawasaki Kx

sittiäinen
Pyörä:
Derbi gpr 125, kawasaki kx 80, honda cr 80, aprilia rs 125 Honda cr 250
Liittynyt:
21.8.2013 12:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut sittiäinen » 26.1.2015 19:29

Okei eli apua tarvittaisiin 80cc kawan kanssa vm on kai vissiin 1990. Eli ajeltiin pyörällä jäällä ja se sammui booaten kipinää ei tule kuin satunnaisesti, täytyy polkea todella paljon ennenkuin lähtee käyntiin ja ei voi ajaa kuin pari metriä niin tekee saman taas. Cditä epäilen kun oma honda on samassa jamassa ja ei kipinää sillekkään tule eli multa ei löydy yleismittaria tms jolla voisi kunnon todeta joten vinkkiä että onko varmasti cdi tai joku muu esim staattori ja mistä saisi uuden kun pyörä on noin vanha. Pahoittelen myös viestin ulkoasua kun puhelimella kirjottelen :) Hondaankin voisi joku linkkailla cditä vm 1999 80cc sekin
K_mrY
Pyörä:
Kawasaki KDX -91
Paikkakunta:
Oulunsalo
Liittynyt:
3.10.2014 16:30
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut K_mrY » 26.1.2015 21:24

Kannattaa ekana kuitenkin kokeilla uudella tulpalla, koska vika saattaa olla siinä ja halpa joten kokeilemalla et ainakaan mitään häviä :D
sittiäinen
Pyörä:
Derbi gpr 125, kawasaki kx 80, honda cr 80, aprilia rs 125 Honda cr 250
Liittynyt:
21.8.2013 12:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut sittiäinen » 26.1.2015 22:26

Juu on kokeiltu en sitä tohon laittanu kun on vähän niinkun itsestäänselvyys :P mutta onko muita ehdotuksia ?
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut patesieni » 22.2.2015 3:10

Joku tietävä kertoo mitkä on 125 kx -02 vakiosuuttimet kaasarissa ? Mikunin tmx36? on kaasari
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut 201262 » 22.2.2015 10:43

Oletko varma vuosimallista?-02 pitäisi olla Keihin, -03 tuli Mikuni
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut patesieni » 22.2.2015 15:35

Ainakin myyjä sano että -02 :lol: Ja katteet muuttu -03 ja mulla on nuo -02 katteet :) Oiskohan sitten kaasari vaihettu ?
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut 201262 » 22.2.2015 22:21

02 ja 03 on aivan ei pyöriä, eikä juuri mitkään osat sovi keskenään. 420 on mikunin vakio pääsuutin.
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut patesieni » 23.2.2015 0:20

Joo mulla oli siellä 420 ja seokset just hyvät tulpasta katsoessa :P
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut patesieni » 1.3.2015 20:31

Paljonhan on koneteho -02 kx ? , Koko kone rempattu 20h ja mäntä vaihdettu 1h sitten ja procircuitin putki ja 38tmx mikuni ja jotkut hiilikuitu läpät 8) Luulis koneteho olevan jtn +40hp ? . Kyllä sen verran ilosesti liikahtaa...
.Juho
Pyörä:
Suzuki TS250R '97
Liittynyt:
1.3.2013 12:50
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut .Juho » 1.3.2015 21:03

Kuva


03 KX125:sta on penkitetty (Dirtrider, Dynojetin penkki) jollain tehoputkella (PC?) 33.59hp.
Vakiona 32.23hp.

Molemmat siis takarengas tehoja. Voimansiirtohäviöitä kampuralta takapyörälle tulee n. 15% (arvio) eli tehoputken kanssa 38.62hp.

02 Kexi on tietääkseni vähemmän tehokkaampi.
Siinä on jo vakiona Mikuni TMX38 kaasutin.

Eroa 03 ja uudempiin mm.
- poraus ja isku | < 02 : 56x50.6mm -- > 03 : 54x54.5mm
- puristussuhde | < 02 : 8.2:1 (korj.) -- > 03 : 9.1:1

Ja näistä enduro ja motocross pyörissä todella harvoin tehoputkella saadaan yli 1hp enemmän huipputehoa. ;)

Mitä nyt ite näihin crosseihin ja enskoihin perehtynyt, niin kehitystä on tapahtunut melko paljon moottoreissa..
Vertaa esimerkiksi vm. '92 YZ250 sylinteriä '03:seen.
Galleriasta löytyy kuvia '92 YZetan pytystä.

Tehoalueessa pääosin näkyy ne erot.
Vanhat 2-t myllyt ovat usein "piikikkäämpiä" tai sen vastakohtia (ei vedä yläkierroksilla mihinkään).
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut patesieni » 1.3.2015 21:23

Joo kiitos tästä tietoiskusta 8) Mikähän eturatas on isoin mitä saa -02 kx ? Nyt on 13 edessä ja taitaa olla jo isoin... Saakohan taakse sitten pienempää. Pitää tarkistaa mikä siellä nyt pyörii. Vähän lyhkäset nuo välit katuajoon :roll: Ja mitkä on vakiovälit -02 kx ? :lol:
Prizee
Pyörä:
Yamaha DT 125 2006
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
4.10.2014 15:18
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Prizee » 2.3.2015 4:41

patesieni kirjoitti:Joo kiitos tästä tietoiskusta 8) Mikähän eturatas on isoin mitä saa -02 kx ? Nyt on 13 edessä ja taitaa olla jo isoin... Saakohan taakse sitten pienempää. Pitää tarkistaa mikä siellä nyt pyörii. Vähän lyhkäset nuo välit katuajoon :roll: Ja mitkä on vakiovälit -02 kx ? :lol:

En saanu yöllä unta nii aattelin sit sua varte ettii netistä tietoo siitä ja nuo vakio väli vissii on 12-48.
Ja tää sivu mist löysin nää nii kannattaa laittaa taltee ku täältä näkee kaiken toho :)
https://www.howtomotorcyclerepair.com/i ... 244-04.pdf
patesieni
Paikkakunta:
oulu
Liittynyt:
23.12.2011 22:16
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut patesieni » 15.3.2015 22:22

Morjens. Onko -02 ja -94 alakerroissa eroa tai ainakaan niin paljon että meneehän tämä setti -02 vetoakseliin. Vai tarkoittaako tuo -94 eteepäin että menee siitä vuosimallista tähän vuoteen asti ? :roll:

https://sparewheel.fi/product_info.php/ ... s_id/26992

Alko vuotaa kuin seula tuo stefa ja tuo o-rengas puuttuu kokonaan.... :paha:
jortikka999
Liittynyt:
15.10.2014 19:43
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut jortikka999 » 16.3.2015 19:41

Moro taas minulla ongelmia kx125 vm08 . Putosin tossatalvella railoon oli kawa 2h järves sit kaikki vedet otettu pois. Nytten kun ajaa kerran ni tulppa hajoaa. Iha musta ja öljynen. Seokset 2.5% ja suuti 430 . Kesäl muistaakseni toimi ihan samoil säädöil. Mikä on vikana?
motox95
Pyörä:
Kawa Kx 125 -08, Yamaha Wr -10
Liittynyt:
12.7.2010 18:34
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut motox95 » 20.3.2015 18:24

Mikä tulppa nyt käytös? Kokeile pienemmän lämpöarvon tuppaa.