Kawasaki Kx

201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut 201262 » 9.8.2013 6:47

Roassii kirjoitti:onko tuossa 2003-2008 125-250cc 2-tahdeissa tapahtunut suuria muutoksia? eli onko lähes tulkoon sama pyörä 2003 kuin 2008. ainakin piikin puristussuhteessa on muutos mutta onko muuta?

Mistä olet puristussuhde muutoksen löytänyt? Mulla on useampia piikkejä ollut, ainoastaan t-kappaleet ovat muuttuneet -06een.Puolikkaassa on kaksikammio keula.
Roassii
Pyörä:
Ktm 350 EXC-F, Kawasaki Ninja 6r
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
29.11.2012 23:55
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Roassii » 9.8.2013 9:23

201262 kirjoitti:
Roassii kirjoitti:onko tuossa 2003-2008 125-250cc 2-tahdeissa tapahtunut suuria muutoksia? eli onko lähes tulkoon sama pyörä 2003 kuin 2008. ainakin piikin puristussuhteessa on muutos mutta onko muuta?

Mistä olet puristussuhde muutoksen löytänyt? Mulla on useampia piikkejä ollut, ainoastaan t-kappaleet ovat muuttuneet -06een.Puolikkaassa on kaksikammio keula.

Kawasaki.com kattelin specsejä. Ja nyt se ei tietenkään toimi että voisin laittaa suoran linkin =D Missä vuosimallissa puolikkaassa kaksikammiokeula?
Dynaset Offroad-Arena
Osoite: Menotie 3, 33470 YLÖJÄRVI
Puh. 040 5737150 ... Sähköposti: info@offroadhalli.fi
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 15.8.2013 17:00

Mikäköhän tossa kavassa pitää semmosta "terävää kilkatusta/kolinaa" pienillä kierroksilla. Ääntä on todella vaikea kuvailla, mutta jostan tulee "outo" ääni tyhjäkäynnillä, Ihan vähän kun antaa lisää kierroksia niin ääni häviää täysin.
Mietin vaan että voiko tuo tehari jostain resonoida sen verran, että tommonen ääni tulis. On niin helvetin ohkasta peltiäkin. Vai onko pakoaukonsäätimessä jotain mikä vois tuommosen äänen aiheuttaa?
Pyörä on siis Kawasaki Kx 250 2-T ja -02
plymouth
Paikkakunta:
savonlinna
Liittynyt:
22.7.2008 18:54
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut plymouth » 15.8.2013 18:26

saatta kuullu kytkimestä
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 15.8.2013 19:31

Noniin nyt on pyörän yläpää purettu, sieltä ei kyllä mitään äänen aiheuttajaa löydy, mutta muuten taitaa mennä sylinterin ostoksi. Tai pinnotus toki kävis, mutta ei taida hirveen halvalla sitäkään saada paitsi hollannin suunnilta. Voi perkelen perkele .

Jos jollain halpaa pyttyä tuohon 250 Kx:ään niin saa tarjota vuosmalli oli 2002. Mutta minkähän vuoden sylinterit menee ristiin? Ainakin vissiin -99---> --02 , meneekö vielä vanhempien?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut JM82 » 15.8.2013 22:13

^^jünther^^ kirjoitti:Noniin nyt on pyörän yläpää purettu, sieltä ei kyllä mitään äänen aiheuttajaa löydy, mutta muuten taitaa mennä sylinterin ostoksi. Tai pinnotus toki kävis, mutta ei taida hirveen halvalla sitäkään saada paitsi hollannin suunnilta.


Lähetä sylinteri tuonne pinnoitettavaksi: http://www.poetonaptec.co.uk/ Tulee maksamaan vähän alle 300e kaikkine kuluineen ja sylinteri on parempi kuin uusi sen jälkeen. Kawan alkuperäinen sylintereiden pinnoite on ollut tunnetusti huono. Et saa mistään uutta sylinteriä samaan hintaan.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 15.8.2013 22:31

Tuota pinnotusta olen tässä itekki miettinyt ja löytyi tämmönen ja suomenmaaltakin vielä: http://www.raceready.fi/index.php?optio ... Itemid=107 Ei pahan hintanen sinäällään. Yhden käytetyn pytynkin löysin, mutta saa nähdä missä kunnossa kun lisää kuvia siitä pyysin.
Hsippe
Pyörä:
Husqvarna TE 250, TE310, Suzuki DL 1000 V-Strom
Paikkakunta:
Raseborg
Liittynyt:
21.9.2008 21:54
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut Hsippe » 16.8.2013 10:53

Blixtens Racing Ruotsista pinnoittaa myös.
http://www.blixtensracing.se/nikasil/ut ... nduro.html
Itse asiassa heillä on jopa vaihtosylintereitä hyllyssä yleisimpiin MX-EN malleihin niin ei tartte asiakkaan odottaa milloin "pataan mahtuu".
Tuolta sais myös männät sun muut. Ei ehkä nykyisellä kruunun kurssilla enää ole halvin...
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 16.8.2013 15:11

Mulla muutenkin tuppaa nuo kielet taittumaan kovin huonosti, joten siltä kantilta ajatellen ei oikeen tuo ulkomaille lähetys kiinnosta. Tuo minkä aiemmin linkkasin olis tuommonen perushalpa, mutta ongelmana tuo toimitus kun kuulemma 3 viikkoa kestää. Voi perkele minkä teki. Jos nyt äkkiä sais jostain toimivan sylinterin niin olis hyvä, että pääsis ajamaan. Lähettää vaikka sitten tuo vanha pinnotettavaksi kun olis lisää rahaa. Vara sylinteri kun tuskin olis pahitteeksi.

Onko kellään kokemusta näistä suomi firmojen pinnotuksista? Joku kun niitä nähtävästi on haukkunut, Vai tekeekö nekään itse niitä vai lähettääkö jonnekin?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut JM82 » 16.8.2013 22:40

^^jünther^^ kirjoitti:Onko kellään kokemusta näistä suomi firmojen pinnotuksista? Joku kun niitä nähtävästi on haukkunut, Vai tekeekö nekään itse niitä vai lähettääkö jonnekin?


Taitavat lähettää jonnekkin...
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 17.8.2013 11:48

Siinä uskossa olen itsekin ollut. Aika jännä vaan kun noilla suomi firmoillakin niin suuria eroja hinnoissa. Pinnotuksen hinnoissa voi olla melkeen 100e erot ja korjaushitsauksissa myös jotain aika järkyttävää.
Pitikö tuo paikkaansa, että kawasakin vakio pinnotuksessa olis jotain feelua?? Ja mistä kohista lähtee ensimmäisenä lohkeilemaan vai onko mitään merkitystä?
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 19.8.2013 17:47

Tossa aikani kuluks tsekkalilin kaasarin säätöjä, Mitkäköhän mahtaa olla 2002 250 kx kaasarin vakiosäädöt?

Nyt oli :
Pääsuutin 170
Tk 52
Neula toisiks alimmassa lovessa.
Ja Ilmaruuvi oli oikeestan kokonaan auki.

Sanottakoon nyt vielä, että pyörässä on crd:n tehari :s
Jos joku viittis jotain vakio arvoja sanoa, Joiden perusteella lähtis säätämään niin olis kovasana.

Kuulostaa mun makuun noi säädöt vähän siltä, että pyörä on käynyt laihalla. Itse en ole sillä puolta tuntia kauempaa ajanut (koeajo ja lämmittely lenkki öljynvaihtoa varten) Sen jälkeen otin yläpään auki.
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut JM82 » 19.8.2013 17:56

On varmaan aika lähellä oikeita säätöjä, ainakin jos vertaa tuohon Procircuitin taulukkoon. http://www.procircuit.com/jettingspecs3.htm
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 21.8.2013 10:28

Juu, Kiitokset sulle tosta. Varman tosiaan aika lähelle oikeita säätöjä on nyt. Aika jännä sinällään tuo taulukko kun vanhemmissa 250 kx on annettu erikokoset suuttimet ja ilmaruuvilla pelattu säätöjä :D Lieneeköhän sitten tuo putki vähän muuttunut vai muuten vaan tuollai.

E:Lähinnä tarkotin sitä että näissäkin jo eroja mitkä periaatteessa samoja vehkeitä -99.....-02
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Kawasaki Kx

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 22.8.2013 16:47

On näköjään -02 ja -01 huuhteluissa pientä erovaisuutta, Kuin myös läppärunko on uudemmassa leveämpi eikä sovi suoraan -01 pyttyyn.