Pyörän Valinta

fmx_199
Pyörä:
Gas Gas EC/SM 50 Rookie <3 Ktm Sx-f 250 <3 Honda Cr 125 <3 Suzuki Pv/sm<3 Suzuki gsxr 750<3
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
30.7.2007 19:43

ViestiKirjoittanut fmx_199 » 18.4.2009 23:15

iha pienes perus kaveri täytti 17 ni oli pakko twelwi vetäst ku lupasin sille et tarjoon twelwit ku täyttäää
(burn rubber not your soul)

http://www.nettimoto.com/545393
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 18.4.2009 23:32

fmx_199 kirjoitti:hmm 250 nelari voi tulla kalliiimaks ku 125 jos mökkitarkotuksee ni itse suosittelisin tota piikkist no mut jos meinaat ny kummiki nelariii ni toi 250 crf tai ktm sxf 250 ;)))



No jos se on enimmäkseen enskaa, niin ei tuo nelarikaan kalliiksi tule. Lisäksi jos ajelut on olleet pelkkää mopoilua, niin uskomattoman paljon helpompi ajaa kuin piikki.
SoftCake
Pyörä:
MH Ryz
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
17.6.2008 17:49

ViestiKirjoittanut SoftCake » 18.4.2009 23:38

Mitäs kaikkee muita kuluja tohon sitten tulee. En ole mitään rintapanssareita hommaamassa, en kuitenkaan mitään rajua ajoa ole toteuttamassa :D Elikkä siis tälläst perusajelua, tulevaisuudessa sitten toki kaikki varusteet mutta paljo kuluu rahaa aluks? Kypärä löytyy ja saappaat varmaan kannattaa ostaa. paljos nää vehkeet oikee vie bensaa satasel esim. radalla/metässä/jossain hiekal etc.?
Vaihdetaan 16' kolmipuolavanteet 17' smotoihin. Yv jos kiinnostaa!
jappis
Pyörä:
kx450f -09
Paikkakunta:
tuusula
Liittynyt:
11.1.2008 0:13

ViestiKirjoittanut jappis » 19.4.2009 0:04

Osku19 kirjoitti:
fmx_199 kirjoitti:hmm 250 nelari voi tulla kalliiimaks ku 125 jos mökkitarkotuksee ni itse suosittelisin tota piikkist no mut jos meinaat ny kummiki nelariii ni toi 250 crf tai ktm sxf 250 ;)))



No jos se on enimmäkseen enskaa, niin ei tuo nelarikaan kalliiksi tule. Lisäksi jos ajelut on olleet pelkkää mopoilua, niin uskomattoman paljon helpompi ajaa kuin piikki.

Kolmesatanen exc. Kestää isältä pojalle ja on todella helppo pyörä ajaa! Vaikka siinä on paljon kuutioita niin teho tulee tasaisesti ja sopii hyvin puunkiertoon kuskille kenellä ei hirveästi ajokokemusta olisikaan.
fmx_199
Pyörä:
Gas Gas EC/SM 50 Rookie <3 Ktm Sx-f 250 <3 Honda Cr 125 <3 Suzuki Pv/sm<3 Suzuki gsxr 750<3
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
30.7.2007 19:43

ViestiKirjoittanut fmx_199 » 19.4.2009 0:58

itellekki tollane kolmesatku 2tahti pitäs hommaa kävin koeajaa just exc 300 08 ja kyllähä niistki repäsee tehoi :D vaik ei ollukkaa mitää yllättävii tehopiikkei mut stn nostaa keulaa iha kivasti:D
(burn rubber not your soul)

http://www.nettimoto.com/545393
Guuna#243
Pyörä:
EXC 250 '14
Liittynyt:
5.1.2009 0:40

ViestiKirjoittanut Guuna#243 » 19.4.2009 14:04

SoftCake kirjoitti:Mitäs kaikkee muita kuluja tohon sitten tulee. En ole mitään rintapanssareita hommaamassa, en kuitenkaan mitään rajua ajoa ole toteuttamassa :D Elikkä siis tälläst perusajelua, tulevaisuudessa sitten toki kaikki varusteet mutta paljo kuluu rahaa aluks? Kypärä löytyy ja saappaat varmaan kannattaa ostaa. paljos nää vehkeet oikee vie bensaa satasel esim. radalla/metässä/jossain hiekal etc.?

Saappaat/kunnon kypärä on ainakin välttämättömiä. Sitten jotkut housut, rintapanssari ja niskatuki (donitsi) on ihan passeleita. Itse ostin juuri evs rs7 polvituet. Oli kyllä melko kalliit, mutta niin on myös polven operointi. Kannattaa harkita vaikkei olisikaan mitään tosissaan ajoa...
Kiinteistö- ja konehuolto Heinonen
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.4.2009 15:32

SoftCake kirjoitti:Mitäs kaikkee muita kuluja tohon sitten tulee. En ole mitään rintapanssareita hommaamassa, en kuitenkaan mitään rajua ajoa ole toteuttamassa :D Elikkä siis tälläst perusajelua, tulevaisuudessa sitten toki kaikki varusteet mutta paljo kuluu rahaa aluks? Kypärä löytyy ja saappaat varmaan kannattaa ostaa. paljos nää vehkeet oikee vie bensaa satasel esim. radalla/metässä/jossain hiekal etc.?


Just yhden idiootin kanssa täällä jauhettiin bensankulutuksesta, ei sillä oikeestaan ole väliä, syövät paljon. Radalla voi varmaan ajaa jonkun tunnin perus harrastelijavauhtia. Ja hommaa se rintapanssari. Käytettynä ei ole kallis, ja selkä on aika oleellinen paikka pitää kunnossa. Itse olen kertaalleen pannuttanut ihan vain mutkasta lähtiessä selälleni aika pahasti ja kiittänyt onneani että oli suojat. Potta, saappaat, rintapanssari, ja polvi- ja kyynärsuojat olis varmaan aika hyvät aloittelijalle. Donitsikin kannattaa hommata. Mulla varmasti niska- ja selkäsuoja, sekä saappaat pelastaneet isoilta vahingoilta.
SoftCake
Pyörä:
MH Ryz
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
17.6.2008 17:49

ViestiKirjoittanut SoftCake » 19.4.2009 15:56

Jeps kiitti, tästä on hyvä alkaa pähkäilee lisää =P Ja zorgen, en kauheasti selaillu aikaisempia sivuja niin en nähnyt tota bensahommelia. Mut jees kuitenki =D
Vaihdetaan 16' kolmipuolavanteet 17' smotoihin. Yv jos kiinnostaa!
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 19.4.2009 16:04

Joo no se oli eri topic, ei siinä mitään. Hyvä jos oli jotain apua.
Omega89
Pyörä:
KTM 250 sx-f -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.10.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Omega89 » 20.4.2009 23:28

Jos tuollaisen 250 nelarin hankkisi puhtaasti crossi käyttöön niin minkä merkkistä kannattaisi katsoa? Jotain ristiriitaisia huhuja olen kuullut niin kotarin kuin yamahan kestävyydestä. Joku joka oikeasti osaisi pistää faktat pöytään kyseisten pyörien kestävyyksistä?

Osku19: Ootko ollu tyytyväine omaan pyörään? Mitään suurempia vikoja/kulumia esiintyny? Jotain tollasta kotkaa kattonu :)
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 21.4.2009 19:14

Omega89 kirjoitti:Osku19: Ootko ollu tyytyväine omaan pyörään? Mitään suurempia vikoja/kulumia esiintyny? Jotain tollasta kotkaa kattonu :)


No, en ole ollut tyytyväinen tähän kyseiseen pyörään. Ajettu vajaa 15h, ja ikinä ei ole oikein pelannut. (käyntiinlähtemisen kanssa ongelmaa) Mutta taitaapi olla vaan tässä omassa yksilössä vika. Eli mä en nyt oikein viitsi antaa mitään lausuntoa, kun ei 15h pohjalta pysty oikein mitään sanomaan. Mutta eipä näissä kai mitään ihmeempiä vikoja ole ja kone on aivan mahtava. Tulee teho ulos tasaisesti ja sitä on paljon.

Jos kotarin päätät ostaa, eikä ole järjetön matka Orimattilaan, niin suosittelen Motopalvelu Niemitaloa. Sieltä on nyt viimeaikoina saatu hyvää palvelua, ja kun oli sieltä juuri ostetun pyörän kanssa ongelmaa, niin ei ole tarvinnut mitään väitellä, ollaan saatu pyörä sinne nyt huoltoon ilmaiseksi.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 21.4.2009 21:16

Kun itse olin ostamassa pikkunelaria, en uskaltanut ostaa muuta kuin Jammua(luotettavuuden takia). Siinä on myös parhaat iskarit. Teho ei ole mitään ihmeellistä, joka on tietysti pikkupyörässä todella iso miinus silloin kun ajetaan vähän kovemmalla tasolla. Olen paukutellut omallani nyt 117 tuntia omaa MXB:n keskikastin vauhtiani ilman ainuttakaan vikaa.
fmx_199
Pyörä:
Gas Gas EC/SM 50 Rookie <3 Ktm Sx-f 250 <3 Honda Cr 125 <3 Suzuki Pv/sm<3 Suzuki gsxr 750<3
Paikkakunta:
vantaa
Liittynyt:
30.7.2007 19:43

ViestiKirjoittanut fmx_199 » 21.4.2009 21:56

juu kotari on mul ollu uudest asti kanssa 07vm ja hyvi kuuletoiminu ei oo erityisemmi "hajonnu" tai muut vastaavaa kuha muistaa huoltaa huoltaa ja kovaa ajoo;)
(burn rubber not your soul)

http://www.nettimoto.com/545393
Omega89
Pyörä:
KTM 250 sx-f -08
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
3.10.2005 22:08

ViestiKirjoittanut Omega89 » 22.4.2009 8:54

Kiitos vastauksista. Yamaha tai kotari tulee hankittua. Katotaan minkkä merkkinen sieltä tulee. Riippuu varmaan millasen yksilön löytää...

Onko noissa 06-08 vuosimalleissa tapahtunut paljon kehitystä? Onko joissain vuosimalleissa tyyppiviikkoja tai muuten vaan asioita mitkä pitää tarkistaa erityisen tarkkaan?
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 22.4.2009 10:03

Omega89 kirjoitti:Onko noissa 06-08 vuosimalleissa tapahtunut paljon kehitystä? Onko joissain vuosimalleissa tyyppiviikkoja tai muuten vaan asioita mitkä pitää tarkistaa erityisen tarkkaan?


Yamahassa todella pieniä muutoksia, mutta uudempi parempi. Ulkopuolelta ei paljon pääse tarkistelemaan. Ainakin ohjekirja tai huoltokäsikirja vai mikä onkaan pitää olla mukana, jos joku on sen onnistunut hävittämään niin voi vain kuvitella miten hyvin pyörää on huollettu.