Pyörän Valinta

Hermanni Hiiri
Liittynyt:
16.5.2004 11:13
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Hermanni Hiiri » 12.11.2012 13:05

Miksi edellinen omistaja oli laakeroinut koneen? Oliko jotain hajonnut vai...? Jos kyseessä -11 450cc niin ei uskoisi laakeroinnille tulevan noin nopeasti tarvetta, varsinkin kun kyseessä yamaha joka ei (normaalisti) pamaha. :roll:
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Bream » 12.11.2012 13:45

Paljonko ois uusi moottori maksanut? Kuullostaa aika totaaliselle katastrofille.
jerp81
Pyörä:
KTM 250sx -13
Liittynyt:
2.3.2012 12:44
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut jerp81 » 12.11.2012 14:54

käytetty moottori uusilla hiluilla 2500e........sitä en tiedä miks laakeroitu mutta kai ne nämä MM miehet uusii osia enemmin ku harrastajat..ois voinu uusia sen rikanki :D
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut OA243 » 12.11.2012 20:28

Voihan perkele. :eek: Sitä mä tossa just aattelin ettei sinne ihan standardi koneremppaa tehdä.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.11.2012 3:26

Morjesta! Suunnitelmissa olis hankkia ensimmäinen kurapyörä ns. sunnuntairossiin/enskaan, eli ihan vaan "kuntopyöräksi". Olen miettinyt, että minkä kokosta pyörää sitä lähtis ostamaan ja todennut, että piikkiset suljen pois(ellei niitä satu saamaa erityisen paljon halvemmalla kuin isompia). Elikkä vaihtoehdoiksi jäisivät 250 tai 300cc 2t, sekä 450cc 4t. 250 4t pyöristä olen saanut sellaisen käsityksen, että huoltovälit olisivat lähes yhtä tiheät kuin piikkisessä 2t(tarkoitan siis mäntä, alakerta jne), onko näin? 250 ja 300cc 2t pyöriä tuntuu löytyvän aika edullisesti, mutta 450cc nelaritkaan eivät kovin hirveitä maksa. Joten kumpaa suosittelette monttu/mettä ajeluun, nelaria vai 2t. 2tahtisella olen tottunut ajamaan(kadulla) ja sellaista myös huoltamaan, mutta kyllähän ne nelarinkin konehuollot samallailla onnistuu kun niitäkin muutama tullut tehtyä. Olisin kiitollinen jos joku voisi tehdä jonkunlaisen yhteenvedon 125/250/300cc 2t vs 250/450cc 4t ja kaiken näköset protipit pyörän valintaan on tervetulleita, budjetti tosiaan on pyörän suhteen 2000e, mieluiten tietysti mahdollisimman vähän. pahoittelen epäselvää tekstiä...
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 17.11.2012 4:32

No en oo kattonut hetkeen noitten pyörien hintahaarukkaa mutta 2000e et tule samaan oikeen varteen otettavaa nelaria 2tahtisiin verrattuna.
EDU96E
Liittynyt:
1.1.2012 11:26
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut EDU96E » 17.11.2012 9:39

Moro! Tekis mieli tässä alkuvuodesta ruveta alottelemaan enduroa, kiikarissa olisi 250cc 2t, ihan helppojen ja edullisten huoltojen(vrt. nelari), edullisen hinnan ja piikkistä paremman väännön, sekä piikkiä harvempien männänvaihtojen ansiosta.

250 RM;iä vuosilta 96-02 olen katsellut ja ihan asiapeleiltä vaikuttaa. Kertokaa kokemuksia ja muuta tietoa tuosta pyörästä, esim. onko tehoissa eroa eri vuoimallien kohdalla?

Ja rahaa lulltavasti käytettävissä siinä 1500e pintaan, eli ei mitään kalliita.
-Mitä tulee ottaa huomioon pyörää ostaessa?? Remontit ja männänvaihdot tietty, ilmeisesti syylärin ja jousituksen kuntokin kannattaa tarkistella, mitä muuta?

Ja ajeleeko ihan kohtuu kevyttä enduroa, hiekka/soratieajelua, sekä satunaista hiekkamonttupäästelyä männällä kuinka kauan? 70h??
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.11.2012 13:53

Jay_|P kirjoitti:No en oo kattonut hetkeen noitten pyörien hintahaarukkaa mutta 2000e et tule samaan oikeen varteen otettavaa nelaria 2tahtisiin verrattuna.

Niinhän tuo taitaa olla.. Joitain yksilöitä löytyy, mutta ne vaikuttavat aika epäilyttäviltä(husse tc 450 ja yammu yfz 450 löytyi ainakin pari yksilöä). Joten varmaankin sitten sinne 250 2t puolelle jäädään, piikkistä tuskin kannattaa ostaa, kun siitä loppuu potku kesken varmaan aika äkkiä(varmaan tyyliin puolessa kesässä kyllästyy tehoihin monttupyörässäkin)..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 17.11.2012 17:13

Niin riippuu vähän mitä meinaa ajella ja mistä tykkää. Ite ajoin ensin kahella piikkisellä pyörällä kunnes ostin vasta 250 nelkun ja sen vaihoin nyt sit 250 2t:hen. Piikkisellä oppii tekniikkaa, kyllä silläkin kerkee jos vaan osaa.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.11.2012 17:21

Tuossa edellisellä sivuilla sanoin, että ajo olisi siis enskan ja crossin sekotusta. Tulisi kierreltyä näitä lähimonttuja, koska minnekkään kunnon radoille ei ole mun taidoilla asiaa :lol: Tosta läheltä löytyy pari ihan kohtuullista monttua, joissa löytyy aika hyvää pätkää ajella(mitä nyt dt:llä pari kertaa poikennut siellä). Mielessä käynyt myös kilvellisen 250 tai 300cc 2t:n ostaminen, koska sellasta ajatellut seuraavaksi katupyöräksikin kun sen aika koittaa tuossa ens kesän jälkeen, mutta se jäänee ainakin vielä toteuttamatta rahatilanteen ja vakuutus maksujen takia. Senkin takia ostaisin ehkä mielummin isomman 2tahdin, koska niissä ei tarvi konetta aukoa yhtä tiheään. Millasia pyöriä muuten nuo gasgasit on? Katumalleista olen kuullut aika paljon pahaa, mutta näissä monttupyörissä ei ole yhtä paljon hajoilevia sähköjä. Tällä hetkellä löytynyt vaihtoehtoja: Hondan CR250, Kotarin exc ja sx 250, sekä gassen 300:nen ja kawaa löytyy myös jonkin verran. Eli noiden valmistajien huonoja ja hyviä puolia olisi hyvä myös kuulla!
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut jot » 17.11.2012 20:36

joku kuka omistaa 250 sxf voisi mitata paljonko on vakio satulalla jalkatapeista mitta penkin päälle. Pystysuoraan mitatessa tietenkin. vm 09-
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 18.11.2012 14:33

Rajis- kirjoitti: Millasia pyöriä muuten nuo gasgasit on? Katumalleista olen kuullut aika paljon pahaa, mutta näissä monttupyörissä ei ole yhtä paljon hajoilevia sähköjä. Tällä hetkellä löytynyt vaihtoehtoja: Hondan CR250, Kotarin exc ja sx 250, sekä gassen 300:nen ja kawaa löytyy myös jonkin verran. Eli noiden valmistajien huonoja ja hyviä puolia olisi hyvä myös kuulla!
En tiedä gasgaseista mitään. Kaikkihan nää tuppaa hajoomaan ja niitä pitää ropata kokoaika mutta osta semmonen mihin saat helpoiten osia. Japski vehkeisiin saa helpolla ja vähän kaikkialta, ktm:äänkin saa ihan hienosti. Gasgaseihin ei varmaan niin helpolla ja tarvike osatkin niihin taitaa olla vähissä.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut Rajis- » 18.11.2012 19:27

Jees, kotari, honda ja kawa vaikuttas hyvältä kun noita osia saa melkeen jokasesta mahollisesta kaupasta.
E: mitä mieltä näistä yksilöistä:
http://www.nettimoto.com/kawasaki/kx/1388313
http://www.nettimoto.com/ktm/250/1419207
http://www.nettimoto.com/ktm/200/1410155
http://www.nettimoto.com/ktm/250/1370498
Mites onkos sx ja exc kotareilla koneen luonteessa yms paljon eroa(250cc 2t)? Ja luin jostain, että 200 exc olis piikkisen kanssa samalla alakerralla ja rungolla, onko näin? Alakerta tuskin on kovin kestävä, jos on sama piikin kanssa..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
^^jünther^^
Liittynyt:
16.4.2006 20:24
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut ^^jünther^^ » 3.12.2012 15:52

Itekki olen pyörän vaihtoa miettinyt, etusijalla olen aina pitänyt hondaa, omaan mieleen parhaan rungon ansiosta! kawassakin aika hyvän olonen runko on ja niitä saa vielä perhanan halvalla !
Kotarista en hirveesti välitä, mutta tuo 200 enska vois olla kiinnostava alavääntöjen takia, mutta silti taitaa 250 kevyempi olla, ja olis valot , Tuosta en tiedä onko piikin kanssa sama alakerta, kiinnostaisi itseäkin tietää, vaikka eihän sekään välttämättä heikko ole.
_Jre_
Pyörä:
CR250
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
19.11.2007 22:34
Re: Pyörän Valinta

ViestiKirjoittanut _Jre_ » 3.12.2012 17:17

Kyllä se alakerta hyvin pitkälle pohjaltaan sama on, tarkemmin en eroista tiedä mutta luulisi niitä olevan. Sen verran enemmän tossa vehkeessä on menohaluja jo perstuntumalta. Runko myös sama eli akseliväli piikin luokkaa, pienempi kuin 250/300 mallin rungoissa.