4T vs. 2T

jace_-
Paikkakunta:
kuusamo
Liittynyt:
17.1.2007 23:47

ViestiKirjoittanut jace_- » 22.7.2010 0:02

No ei kai sitä nyt jos moottoreita verrataan niin toiselle anneta järjetöntä kuutiotilavuus etua.
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=70902
Viriosaa myynnissä
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 22.7.2010 9:23

jace_- kirjoitti:No ei kai sitä nyt jos moottoreita verrataan niin toiselle anneta järjetöntä kuutiotilavuus etua.


Parempi antaa tässätapauksessa kerran ne on luokiteltu samaan luokkaan. Muutenhan tuo vertailu on täysin hyödytöntä.
jace_-
Paikkakunta:
kuusamo
Liittynyt:
17.1.2007 23:47

ViestiKirjoittanut jace_- » 22.7.2010 14:35

Niin no tuskinpa nelitahtisia tehtäisinkään jos säännöt olisivat reilut. Alla olevassa linkissä mielenkiintoista tekstiä tästä 4-tahtien tulosta markkinoille takaisin koettuaan vuosia aiemmin miltein sukupuuton kakstitahtisten rinnalla kilpailtaessa reilusti.

http://twostrokemotocross.com/2009/09/f ... ting-ploy/
http://www.motot.net/talli/nayta.php?id=70902
Viriosaa myynnissä
Doffeli
Liittynyt:
27.5.2010 23:44

ViestiKirjoittanut Doffeli » 29.7.2010 16:03

Kumpi on halvempi ajaa? 250 4t vai joku 125 2t.
öräwä
Pyörä:
450 sx-f
Paikkakunta:
Joutsa
Liittynyt:
18.3.2007 18:26

ViestiKirjoittanut öräwä » 29.7.2010 17:40

Kyllä 125 2t on halvempi ylläpidettävä.
V-V-VVjalkåkenäläinänen
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 29.7.2010 20:59

molemmilla saa budjetin käytettyä vaikka viimistä piirtoo myöten jos sikseen on,ilmasta kun ei oo mikään
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 29.7.2010 21:37

Doffeli kirjoitti:Kumpi on halvempi ajaa? 250 4t vai joku 125 2t.


Onko sillä oikeasti iso merkitys?

Itse valitsisin sen kummalla on mukavampi ajaa.

Meillä on likka ajellut kesän 250cc 4T pyörällä ja nyt viikonloppuna mennään koeajamaan 125cc 2T. Jos tuo 2T on likan mielestä mukavampi ajaa, niin sitten vaihdetaan sellainen alle. Ajellaan sillä mikä tuntuu sopivimmalta.

Fakta on se, että molempiin pyöriin saa palamaan rahaa kiitettävät määrät, riippuen siitä kuinka paljon haluaa pyörää hieroa.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 30.7.2010 0:02

wolvie kirjoitti:
Meillä on likka ajellut kesän 250cc 4T pyörällä ja nyt viikonloppuna mennään koeajamaan 125cc 2T. Jos tuo 2T on likan mielestä mukavampi ajaa, niin sitten vaihdetaan sellainen alle.
Fakta on se, että molempiin pyöriin saa palamaan rahaa kiitettävät määrät, riippuen siitä kuinka paljon haluaa pyörää hieroa.


Enpä usko et tarvii vaihtaa... :D Ja niihä se on et tää ei oo mikään köyhien harrastus 8)
-Red Injection-
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05

ViestiKirjoittanut ilexxx » 30.7.2010 16:45

Must tuntuu et aina vähätellään tota eroa ylläpito kuluissa. Jos piikkisel ja 250fl ajetaan _kovaa_ ni taitaa kyllä löytyä pikkasen eroo huoltokustannuksissa? :lol:
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 30.7.2010 20:02

YZi kirjoitti:Enpä usko et tarvii vaihtaa... :D Ja niihä se on et tää ei oo mikään köyhien harrastus 8)


Kyllä tässä nyt niin kävi, että piikin keveys voitti.
Eli pyörä menee vaihtoon.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 30.7.2010 20:02

ilexxx kirjoitti:Must tuntuu et aina vähätellään tota eroa ylläpito kuluissa. Jos piikkisel ja 250fl ajetaan _kovaa_ ni taitaa kyllä löytyä pikkasen eroo huoltokustannuksissa? :lol:


Ja kuinka moni tällä foorumilla hengailevista ajaa _oikeasti_ _kovaa_?
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
Enride
Liittynyt:
5.6.2009 15:02

ViestiKirjoittanut Enride » 30.7.2010 21:15

wolvie kirjoitti:
Ja kuinka moni tällä foorumilla hengailevista ajaa _oikeasti_ _kovaa_?

Ajatko sinä tai lapsesi? En ihmettele yhtään jos loppuu sillä nuorella pojalla ajomotivaatio, näyttää olevan ohjeen anto sen näköstä? Oletko itse joskus ajanut? Taidat ite harrastaa lajia ennenmän kuin lapsesi?
wolvie
Liittynyt:
23.8.2009 23:24

ViestiKirjoittanut wolvie » 30.7.2010 23:57

Enride kirjoitti:
wolvie kirjoitti:Ja kuinka moni tällä foorumilla hengailevista ajaa _oikeasti_ _kovaa_?

Ajatko sinä tai lapsesi? En ihmettele yhtään jos loppuu sillä nuorella pojalla ajomotivaatio, näyttää olevan ohjeen anto sen näköstä? Oletko itse joskus ajanut? Taidat ite harrastaa lajia ennenmän kuin lapsesi?


En aja lujaa, eikä aja meidän lapsetkaan lujaa, mutta tällä oppimisvauhdilla lapset saattavat jonain päivänä ajaa lujaa. Minä en koskaan tule ajamaan kovaa, en edes täällä foorumilla nimimerkin suojissa.

Ajatko sinä kovaa?

Koska meillä kukaan ei aja oikeasti lujaa ei kalusto vaadi niin paljon huoltoa kuin oikeasti kovaa ajavilla. Ymmärrät varmaan, että pyörän käytöllä on selkeä vaikutus huollon tarpeeseen ja siten huoltokuluihin. Pyörä kuluu varikolla auton vieressä kavereiden kanssa jutellessa huomattavasti vähemmän kuin nopean kuskin käyttämänä radalla...

Sillä ei ole minkäänlaista merkitystä harrastuksen kokonaiskuluihin ostaako 2T vai 4T pyörän jos pyörä on ns. harrasteajossa ja ajoa tulee muutama kymmenen tuntia kesässä. Ainut millä harrasteajossa on oikeasti väliä on se miten pyörä sopii kuskille.

Mun puolikas on ostettu huhtikuussa ja siinä on mittarissa noin 20h, pojan 65cc pyörä on ostettu toukokuun puolivälissä ja siinä on mittarissa 50h. Osaat varmaan arvata kumman huolto on tullut kalliimmaksi?

Uteliaisuudesta pitää vielä kysyä, että olemmeko nähneet joskus, vai perustatko mielipiteesi nettikeskusteluihin?

Kyllä minä varmaan harrastankin tätä lajia enemmän kuin meidän lapset, ainakin jos katsoo harrastukseen käytettyä aikaa. Minä kun olen se joka huolehtii että aina ajamaan mennessä lapsilla on ehjät pyörät alla. Mikäli kuitenkin epäilet, että lapsemme ajavat isäänsä varten, niin kannattanee joskus ihan vaikka siirtyä täältä foorumilta motocross radalle katsomaan tilannetta. Esimerkiksi lauantaina meidät saattaa nähdä Karhin radalla tai Lavangossa tai molemmissa, riippuen siitä missä lapset haluavat ajaa ja missä kunnossa karhin rata on.
crossiblogi.fi / Meikäläisen blogi / Harjoituspäiväkirja
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 31.7.2010 0:21

wolvie, älä välitä, noita riittää aina keiden ainoo kriteeri mihinkään on se vauhti. Kaikesta mitä sä kirjotat näkee, jos osaa lukea, että pääroolissa on kaiken aikaa lapset - mielekkyys, mukavuus, turvallisuus. Mä ainakin uskon että teillä on löydetty harrastus, joka liikuttaa lapsia ja on perheelle yhteinen. Semmosia harrastuksia on vaikee löytää, joko lapset istuis mieluummin koneella tai sit toiset haluaa yhtä ja toiset toista. Onneksi olkoon ja koittakaahan löytää sopiva harrastuspaikka koko porukalle. Jos Joutsan suunnalla liikutte, käykää testaan myös Josemora. Kangasalla Lentolan rossikoulu vois olla teille aika sopiva, rata on iisi ja rossikouluun saa osallistua muutkin kuin jäsenet.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
YZi
Pyörä:
CRF250R-13, GSX1300R
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
17.7.2003 0:07

ViestiKirjoittanut YZi » 1.8.2010 1:10

Täähän on muutenkin ihan turhaa miekkailua kumpi on parempi/halvempi/helpompi/kestävämpi, 2t vai 4t. Siinä on kaks vaihtoehtoo, ostat jommankumman ja jos et tykkää hommaat sen toisen, nii yksinkertasta se on. Se on hienoo et on valinnanvaraa.
Jos täällä kysyt kumpi on parempi, ni kato vastaajan pyörä tuolta vasemmalta, sieltä ne paremmat tahdit löytyy kuitenkin :D
-Red Injection-