4T vs. 2T

jorma seisokki
Liittynyt:
13.6.2009 21:47

ViestiKirjoittanut jorma seisokki » 13.6.2009 21:51

jeesus on kovis.
Viimeksi muokannut jorma seisokki päivämäärä 13.6.2009 21:52, muokattu yhteensä 1 kerran
jorma seisokki
Liittynyt:
13.6.2009 21:47

ViestiKirjoittanut jorma seisokki » 13.6.2009 21:52

jeesus on kovis
jorma seisokki
Liittynyt:
13.6.2009 21:47

ViestiKirjoittanut jorma seisokki » 13.6.2009 21:53

Jeesuksen Kristuksen, Daavidin pojan ja Abrahamin pojan, sukuluettelo:

2 Abrahamille syntyi Iisak, Iisakille Jaakob, Jaakobille Juuda ja tämän veljet, 3 Juudalle Peres ja Serah, joiden äiti oli Tamar, Peresille Hesron, Hesronille Ram, 4 Ramille Amminadab, Amminadabille Nahson, Nahsonille Salma, 5 Salmalle Boas, jonka äiti oli Rahab, Boasille Obed, jonka äiti oli Ruut, Obedille Iisai 6 ja Iisaille Daavid, kuningas.

Daavidille syntyi Salomo, jonka äiti oli Urian vaimo, 7 Salomolle Rehabeam, Rehabeamille Abia, Abialle Asaf, 8 Asafille Josafat, Josafatille Joram, Joramille Ussia, 9 Ussialle Jotam, Jotamille Ahas, Ahasille Hiskia, 10 Hiskialle Manasse, Manasselle Amos, Amosille Josia 11 ja Josialle Jekonja ja tämän veljet Babylonian pakkosiirtolaisuuden aikoihin.

12 Kansan pakkosiirron jälkeen Jekonjalle syntyi Sealtiel, Sealtielille Serubbabel, 13 Serubbabelille Abihud, Abihudille Eljakim, Eljakimille Asur, 14 Asurille Sadok, Sadokille Jakin, Jakinille Elihud, 15 Elihudille Eleasar, Eleasarille Mattan, Mattanille Jaakob 16 [i] ja Jaakobille Joosef, Marian mies. Maria synnytti Jeesuksen, jota sanotaan Kristukseksi*.

17 Sukupolvia on siis Abrahamista Daavidiin kaikkiaan neljätoista, Daavidista pakkosiirron aikaan samoin neljätoista, ja siitä taas neljätoista Kristukseen.

Jeesuksen syntymä
18 Jeesuksen Kristuksen syntymä tapahtui näin.

Maria, Jeesuksen äiti, oli kihlattu Joosefille. Ennen kuin heidän liittonsa oli vahvistettu, kävi ilmi, että Maria, Pyhän Hengen vaikutuksesta, oli raskaana. 19 Joosef oli lakia kunnioittava mies mutta ei halunnut häpäistä kihlattuaan julkisesti. Hän aikoi purkaa avioliittosopimuksen kaikessa hiljaisuudessa.

20 Kun Joosef ajatteli tätä, hänelle ilmestyi yöllä unessa Herran enkeli, joka sanoi: "Joosef, Daavidin poika, älä pelkää ottaa Mariaa vaimoksesi. Se, mikä hänessä on siinnyt, on lähtöisin Pyhästä Hengestä. 21 [i] Hän synnyttää pojan, ja sinun tulee antaa pojalle nimeksi Jeesus, sillä hän pelastaa kansansa sen synneistä."*

22 Tämä kaikki tapahtui, jotta kävisi toteen, mitä Herra on profeetan suulla ilmoittanut:

23 -- Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel -- se merkitsee: Jumala on meidän kanssamme.

24 Unesta herättyään Joosef teki niin kuin Herran enkeli oli käskenyt ja otti Marian vaimokseen. 25 Hän ei kuitenkaan koskenut vaimoonsa ennen kuin tämä oli synnyttänyt pojan. Joosef antoi pojalle nimen Jeesus.
hondamies8
Pyörä:
Honda Cr 80cc
Paikkakunta:
orimattila
Liittynyt:
4.7.2009 21:04

ViestiKirjoittanut hondamies8 » 4.7.2009 22:08

v4ltsu kirjoitti:Mielestäni tälläisessä rauhallisessa enskailussa nelari vie voiton. 2t:tä pitää koko ajan ajaa "täysillä" että saa pidettyä kierrokset oikealla alueella. nelarissa saa väännöllä pompottaa menemään, eli vaihteella on huomattavasti pienempi merkitys kuin 2t:s.
väittäisin myös että nelari on PALJON kuluttaja ystävällisempi. oma 400 kotka vie bensaa n.½ siitä mitä edellinen 250 2t exc vei. Koneremppaa pitäisi muka tehdä nelariin n 80-100h välein viimeistään, mutta ajokaverini on nyt päästellyt 360h vakio männällä eikä oireile juurikaan määnän vaihdon merkeistä.
kaiken kaikkiaan makuasia sanoi koira kun pallejansa nuoli.



"kaiken kaikkiaan makuasia sanoi koira kun pallejansa nuoli" <----- samaa mieltä

mutta sen verran puolustan 2t että mikä sen mukavempaa kuin ajaa siina teho piikin rajalla ja sitten kääntää se oikean puoleinen kahva tappiin ja pyörä kiitäää! :P
disme
Pyörä:
Yamaha YZ 250F -10
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
14.10.2008 20:43
nooh..

ViestiKirjoittanut disme » 8.7.2009 18:27

Itse olen tykästynyt ikiajoiksi 2-tahdin tuomiin iloihin; haisevat paremmalle, ovat halvempia\helpompia huoltaa ja eivät painakkaan niin paljoa kuin nelarit. Nelari on tietysti helpompi ajettava, mut omasta mielestäni 2-tahdilla ajaminen on vaan helkkarin paljon hauskempaa :seko:
PäRi
Pyörä:
Suzuki RM 125 -03, Aprilia SX 125 -09
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
28.4.2008 17:50

ViestiKirjoittanut PäRi » 8.7.2009 19:08

disme kirjoitti:Itse olen tykästynyt ikiajoiksi 2-tahdin tuomiin iloihin; haisevat paremmalle, ovat halvempia\helpompia huoltaa ja eivät painakkaan niin paljoa kuin nelarit. Nelari on tietysti helpompi ajettava, mut omasta mielestäni 2-tahdilla ajaminen on vaan helkkarin paljon hauskempaa :seko:

Täysin samaa mieltä!The smell of 2-stroke makes me horny! :seko:
~Way of life.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 8.7.2009 19:31

disme kirjoitti:Itse olen tykästynyt ikiajoiksi 2-tahdin tuomiin iloihin; haisevat paremmalle, ovat halvempia\helpompia huoltaa ja eivät painakkaan niin paljoa kuin nelarit. Nelari on tietysti helpompi ajettava, mut omasta mielestäni 2-tahdilla ajaminen on vaan helkkarin paljon hauskempaa :seko:

kyllä se 2 tahti voi olla helppokin ajaa,automaatti kytkintä tai jotain muuta pikku jekkua nii muuttuu kummasti...ja nää isommat vajaatahtisethan on kuin nelareita.
ranne putos..
disme
Pyörä:
Yamaha YZ 250F -10
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
14.10.2008 20:43

ViestiKirjoittanut disme » 8.7.2009 20:25

lerppa kirjoitti:
disme kirjoitti:Itse olen tykästynyt ikiajoiksi 2-tahdin tuomiin iloihin; haisevat paremmalle, ovat halvempia\helpompia huoltaa ja eivät painakkaan niin paljoa kuin nelarit. Nelari on tietysti helpompi ajettava, mut omasta mielestäni 2-tahdilla ajaminen on vaan helkkarin paljon hauskempaa :seko:

kyllä se 2 tahti voi olla helppokin ajaa,automaatti kytkintä tai jotain muuta pikku jekkua nii muuttuu kummasti...ja nää isommat vajaatahtisethan on kuin nelareita.


No uudemmissa isoissa kakstahtisissa se teho tulee kyllä kieltämättä todella tasaisesti verrattuna siihen mitä se joskus on ollut.. :s En paljon nelarimaisia piirteitä löytänyt viimeviikonloppuna ajamastani vuosituhannen vaihteen KTM SX 380:stä, kyllä siinä kaikki se infernaalinen voima hyökkäsi yhdellä rysäyksellä.. ;) Toki 2-tahdin ominaisuuksia on helppo säädellä putken avulla mieleisekseen 8) mutta itse en sellaista adrenaliinivimmaa varmaan koskaan tule nelarilla kokemaan, minkä 2-tahdin tehopiikki tarjoaa.. Tunne on suorastaan orgasmaattinen.. :seko:
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 9.7.2009 11:41

Joo, vois sanoa että 2-t on korkea viritteinen bensaturbo ja 4-t turbodiesel jos vertaisi henkilöautoihin... That's why I'm riding 2-stroke!
Uraa uurtava motoristi
unppi
Paikkakunta:
never ending roadtrip
Liittynyt:
3.7.2004 0:22

ViestiKirjoittanut unppi » 9.7.2009 15:14

tiättekö mistä tietää että on vanhaks tulossa? rupiaa nelarit tuntumaa mukavalta, se mahtava tehoalue ja ei tartte öljyjä puljailla, ei tartte vinguttaa piikillä kaikenaikaa ja ei käryä..

nimim. just piikin ostin ja nelaria tekis mieli..
SoHo
Pyörä:
Pyörätön
Liittynyt:
6.7.2008 11:59

ViestiKirjoittanut SoHo » 9.7.2009 16:50

Ite taas vanhojen videoiden ja viimeistään RC:n Red Bud-pätkän jälkeen tullu pien himo vaihtaa traktori 250cc 2-tahtiin. Koskaan en ole kyseisen kokoista peliä ajanut, mutta ei kait se kauhean tehokas ole ja piikki/pikkunelarin vingutus on tuttua jostain takavuosilta :D 2-tahti myös sopisi opiskelijabudjettiin paremmin, jos crossitouhut nyt oikein koskaan sopii minkäänlaiseen budjettiin.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 9.7.2009 21:37

Itsellä unelmapyörä olis vähän laitettu kotarin 150SX. Piikkisen paino ja tehoa samanverran/enemmän kuin pikkunelarissa. Jaksais ajaa ja vähän enemmän viedä tarvittaessa agressiviisesti kun olis 20kg eroa painossa tohon 505:een. Ja vauhdin riittäessä tolla sais ajaa pikkuluokassa. Täytyy talvella/keväällä kattella mitä tapahtuu ja paraneeko toi faijan olkapää, meinaan jos se vaihtaa kadulle niin sillon kyllä houkuttais aika paljon toi 150cc... Mutta jos nyt vastataan vaikka aiheeseen 2-tahti vai 4-tahti, niin mulle on aikalailla sama. Kakstahtia huoltaa helpommin ja on kevyempi ajaa, nelaria ei osaa yhtälailla huoltaa, mutta se on taas mukavampi varsinkin pehmeellä kun on vääntöä eikä isojen nelkkujen kohdalla tarvi vaihteita kelata kokoajan. Mutta mulle käy kumpi tahansa. :D
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 10.7.2009 1:34

raskaalla radalla alkaa kyllä tosissaan tuntumaan 20min kohalla et vittu ku ois nelari! joihinki hyppyreihin tarvii kumminki piikillä aika raivolla vetää et yli pääsee ja sehä ei oikee onnistu ku kädet o makaroonia : )
ja mutkista pihalle kytkimellä piiskaten ku nelari tulis nii paljo rauhallisemmin ja helpommin samallai mutkasta ulos..
motoriikka651
Pyörä:
kx450f
Liittynyt:
27.5.2004 15:33

ViestiKirjoittanut motoriikka651 » 10.7.2009 2:07

Oon iha tyytyväinen tohon nelariin, välillä ois kiva ajaa 2t piikillä tai 150:llä, ihan vaan sen takia ku 2t:tä on nii kiva vinguttaa. Piikki ois siinä mielessä kiva että oppis ehkä paremmin ajamaanki ku tulee vähän köröteltyä nelarilla alakiekoilla vaikka sitäki pitäs huuattaa melkee samallalailla ku piikkiä. :lol:
everton
Liittynyt:
2.10.2003 21:16

ViestiKirjoittanut everton » 10.7.2009 8:57

Jos Soho vaihtaa 250 2t peliin, niin tuskin sillä sentään vinguttaa joutuu/tarvii :)