Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Flame86 » 9.2.2014 11:55

Mitä suunnitelmia tiedossa? Evo luokka aika tuntematon täällä ja varmasti jääkin. Eiköhän meillä täällä classic-luokkaa laajenneta kun aika menee eteenpäin, koska pyörät vaan vanhenee koko ajan. Suurin osa tuon ikäluokan pyöristä on räpätty pellolla tuhannen atomeiksi huoltamatta niitä ollenkaan viimeiseen 10 vuoteen :P

Tietämättömille evo-luokitus ulkomailla kattaa monoshock-crossit vuosimallit 1982-1989. Koneet, jarrut ja runko pitää olla alkuperäisiä. Iskarit ja oikeastaan kaiken muunkin saa vaihtaa johonkin muuhun, kunhan pyörästä on tarvittaessa näyttää todistus, että se on valmistettu ennen 1.1.1990. Säännöt ovat jo pitkään hiertäneet forumeilla, koska käytännössä säännöt kuitenkin mahdollistavat modernien apulaitteiden kuten ohjaustankojen, leveiden/keveiden jalkatappien ja monisäätöisten iskunvaimentimien käytön luokassa. Tosin säännöksissä mainitaan, että ulkoinen habitus tulee kunnioittaa alkuperäistä, joten katteet pitää tuolloin ainakin olla samaa ikäluokkaa. Omakin pyörä täyttää vain evo-luokan kriteerit tällä hetkellä, koska siinä on levyjarru takana ja classiceissa ne ovat kiellettyä kauraa.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 9.2.2014 15:52

Eli ne ei eroa tossa evo luokassa nykyisen E-luokan pyörästä muutakun takajarrun osalta. Muutama pyörä nykyisessäkin E-luokassa on niin rakennettu että ei voi ihan classic pyörästä enää puhua ja jos katsatuksessa alettaisiin nipottamaan niin ei varmaan pääsisi kisaan...myös D-luokan pyörissä on osa aika paljon muutettuja verrattuna mitä on uutena ollut
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut pmc » 9.2.2014 16:52

Kaikki mukaan kertomaan omat näkemyksensä -> http://keskustelu.classicmx.fi/index.php?topic=940.0
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Flame86 » 13.2.2014 18:55

Oman pyörän mäntähommat selvinneet sen verran, että uudempaan 250 kotariin käytettyä mäntää soi soveltaa tohon mun sylinteriin, mutta on mulla wössnerin kanssa ihan keskustelut jos saatais aivan oikeanlaistakin mäntää heidän kauttaan tuohon pyörään. Uudempi mäntämalli soveltuu muutoin ihan jees, mutta alempi männänrengas täytyisi jättää pois ja mitoituksen osalta on 0,5mm eroavaisuuksia helmojen pituudessa, männänrenkaan uran sijoituksessa ja imupuolen männän alaosan leikkauksen kanssa. Erot johtuupi yksinkertaisesti 0,5mm pidemmästä iskusta uudemmassa mallissa :) Jos saadaan tähän pyörään sopiva mäntä wössnerillä tuotantoon asti ni nostan kuvitteellista hattuani, mutta saapi nähdä mitä sen kanssa käy.
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Flame86 » 14.2.2014 11:21

Sylinteri tuli tänään pinnoituksesta racereadyn kautta suoritetusta korjaustyöstä ja hieman jäi kyllä kaivelemaan, ettei sylinteriseinämässä ollutta vauriota ole täytetty kokonaan vaan näkyy edelleen vanhan männänrenkaan tekemää lovea. Pääasia kuitenkin, että suurimmat täytetty tuosta kuntoon Todennäköisesti tuosta ei ole haittaa kun männänrengas on kunnossa, mutta täytyypi odotella mäntää ennenku voi sanoa mitään. On melko nafti tuo väli mihin pitäis katkos osua.Muuten työnjälki on kyllä ihan nättiä. Nappaan kuvan vielä tosta myöhemmin. Sylinteriä ei ole putsailtu sen koommin työstön jälkeen eli sisältä likainen ku mikäkin. Kanavat nätisti siistitty. Hintaa kertyi työlle yhteensä 315€ verran posteineen. Hieman ihmettelen miks tehtaalla on nimenomaan katkoksen puoleinen valuosa vähän kapeampi kuin toisella puolen oleva, mutta semmosta se kait näiden 80-luvun toleranssien kanssa :)
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Flame86 » 14.2.2014 20:55

blogista löytyypi parit vertailukuvat. Sigussa löytyy linkki :)
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Flame86 » 2.3.2014 12:53

vähän hiljaiseloa ollut pyörän kanssa pari viikkoa kun pitää omakotitalokauppoja vääntää tässä lähiaikoina. Mutta kyllä siihen mäntä on tulossa Andrelta ja saksasta löytyi osia pakoaukonsäätimen vivustoon kuluneiden tilalle. Päivittelen kun saan jotain näkyvää aikaseks.
30+Racing
Liittynyt:
1.4.2006 11:50
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut 30+Racing » 3.3.2014 19:07

Tonne vaan Kotarilla ja Kawalla ajamaan.

http://keskustelu.classicmx.fi/index.php?topic=961.0

Dynaset crossihallissa Ylöjärvellä Menotie 3 järjestetään klassik harjoitus krossiajot 15.3.-14 kello 16.00 alkaen. Pyöriksi käy ihan kaikki
A-EVO luokan viralliset ja epäviralliset klassik pyörät. Mukana Suomen eturivin klassik kuskeja, siis toivottavasti myös sinäkin.

Ajetaan leikkimielisiä harjoitus eriä speedway-kaaviolla. Max 4 kuskia radalla yhtä aikaa. Mukaan toivotaan ainakin 15 kuskia. Ratamaksu 10€
ja sillä saa ajaa koko illan. Mukaan voi ottaa myös nykypyörän ja ajaa sillä tapahtuman jälkeen. Jos on nastarenkaat alla, niilläkin voi ajaa.

Ilmoittautumisia pyydämme maanantaihin 3.3.-14 mennessä jotta voimme varata hallin muutamaksi tunniksi vain meidän käyttöömme. Rata sopii hyvin myös A-luokan pyörille ja on varmasti hyvässä kunnossa.

Aikataulu: Rataan tutustuminen 16.00 - 17.00.
Krossierät 17.00 -

Toivotan kaikki tervetulleeksi Dynaset Offroad Areenalle Ylöjärvelle. Mikäli kysyttävää soita TimoJ 040 7648988 .
Flame86
Pyörä:
GSF 1200s -01
Liittynyt:
14.6.2013 15:38
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Flame86 » 8.3.2014 21:12

Kotaria väsäilty eteenpäin. pari kuvaakin lykkäsin -> http://pekkapajalla.blogspot.fi/2014/03 ... ailen.html
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut leppape1 » 10.4.2014 23:55

Kuva
Kawasaki projekti valmis,lisää tarinaa blogissa:http://leppape1.blogspot.fi/2014/04/kawasaki-kx125-projekti-valmis.html
Oma blogi
sklitva
Pyörä:
Honda CR 250 2007
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
6.7.2009 17:01
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut sklitva » 11.4.2014 6:55

Onpa makee peli!! Tuommosesta oon lapsena unelmoinu,ja saanu ekat kipinät crossitouhuihin:)
"Jos asiat oikein huonosti menee,joutuu vittuun koulukotiin tai kadotukseen"

http://www.motot.net/galleria/kuva200614/

http://www.youtube.com/user/MrPilipsi/videos
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 11.4.2014 8:31

Vaikka en itse näistä vanhoista peleistä mitään erityisiä kiksejä saakaan niin tuo on kyllä hieno. Plain & simple, vanhaa kunnioittaen. A+, jatkoon.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Hitain
Pyörä:
Suzuki RM 250
Paikkakunta:
TRE
Liittynyt:
29.1.2005 22:08
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Hitain » 11.4.2014 13:01

Millanen toi kawa on ajaa verratuna nykymopoihin?
Radal eka radal vika
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Bream » 11.4.2014 13:39

Todella hyvän näkönen on kyl toi Kawa. Noi vanhemmat pyörät näyttää todella isoilta ja bulkeilta verrattuna nykyajan vehkeisiin. Jalkatapit on ainakin samat varmaan koko Kawan valikoimassa ollut KX50-500. Jotenkin pienen pieniltä näyttäävät verrattuna nykyisiin leveisiin tappeihin.
leppape1
Pyörä:
KX450F -14,YZ250 -12
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
21.10.2004 13:04
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut leppape1 » 11.4.2014 16:20

Pyörähän on yllättävän hyvä ajaa,ajoasento ihan ok ja kääntyykin mutkiin ihan vaivatta.Suurin ero taitaa olla jousituksessa jonka progressiivisuus ei yllä nykypyörien tasolle,se on joko löysä tai kiree..jos uudella pyörällä rata on vielä ihan ok,alkaa se tälle olemaan jo aika kulunut.Mutta jollain kovalla saviradallahan tää suorastaan lentää! Moottorin luonnekin sopii paremmin sinne,kun iskunpituus on lyhempi kuin nykypiikeissä ja huipputehoa on haettu väännön kustannuksella.
Oma blogi