Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut 201262 » 15.11.2011 17:46

-hannibal- kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo10949/ itellä tommonen projekti alla.tarkotus kaikki tarrat repiä pois ja heittää maalia tilalle. uutta lokaria pitäis taakse saada ja koneeseenkin menee vaihtoon kampiakselia ja muuta,koska kampura on magneeton juuresta katkennu,mutta ei onneks aiheutunu lisää vahinkoa. :) mutta kaipais lisää tietoo että mistähä toho on toi R pääte tullu ku koskaa oo tullu vastaa missää muutaku pelkkää yyzetaa...

Aivan turhaan alat muovi osia maalamaan, jos meinaat ajaakin pyörällä.
Terzi99
Liittynyt:
5.6.2008 4:25
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut Terzi99 » 15.11.2011 18:09

villeke kirjoitti:
AllTerrain kirjoitti:Ei muutaku hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen ;) Ja tervetuloa mahtavan harrastuksen pariin!
:D :D Olipa ehdoton päivän piristys :lol:

Tosiaan viikko sitten kirjotin vanhasta kx:stä vikoineen, mutta olikin vasta alkusoittoa. Siihen liittyen kyselisin että voiko putkitetun sylinterin aina porata?? Täältä netistä sellaista käsitystä saanu...

Kun siis, irrotin ja availin moottorin jotta näkis mitä kaikkea pakosäätimeen tarvitsee. Kone muuten myyjän mukaan piti olla "porattu" 3v/20 h sitten, ja ammattimies tehny kaiken, sen jälkeen ajanu alle mopoikänen poika muutaman kerran. Noh, ensimmäisenä löytyi mäntä väärin päin, viivaa ympäri pyttyä, kunnon ura pakoaukon alla (m-renkaan sauman kohta), kangen alapään laakerissa väljää niin että lotisee.




Just just, haluttu vain päästä kiertopalkinnosta eroon. siks noi selitykset. Tossa kunnossa noi kaikki 80-luvun pelit alkaa olla. Vikaa riittää. Pyörät tehtiin/tehdään muutaman vuoden käyttöikää ajatellen, ei niitä ole vuosikymmenten käyttöön suunniteltu.

Pytty näyttäis olevan putkitettu ja voi porata, siis niin noin 3-4 kertaa, niin kauan kuin putkessa on varaa ja mäntiä on saatavissa. Varmista putkitusasia magneetilla, alkuperäiseen nicasil-pinnoitteeseen ei magneetti tartu, rautaiseen putkeen kylläkin.

Tuolla näyttäis olevan -86 Kx:n keula 60e ja -88 Kx keula lähtee satasella. http://www.purkuosat.net/

Paljon on remppaa tiedossa, jos tuosta hyvän aiot saada. Missä kunnossa kytkin on, kawan kytkinkruunut eivät olleet niitä kestävimpiä?
-hannibal-
Pyörä:
yamaha yz250R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.3.2010 22:25
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut -hannibal- » 15.11.2011 21:04

201262 kirjoitti:
-hannibal- kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo10949/ itellä tommonen projekti alla.tarkotus kaikki tarrat repiä pois ja heittää maalia tilalle. uutta lokaria pitäis taakse saada ja koneeseenkin menee vaihtoon kampiakselia ja muuta,koska kampura on magneeton juuresta katkennu,mutta ei onneks aiheutunu lisää vahinkoa. :) mutta kaipais lisää tietoo että mistähä toho on toi R pääte tullu ku koskaa oo tullu vastaa missää muutaku pelkkää yyzetaa...

Aivan turhaan alat muovi osia maalamaan, jos meinaat ajaakin pyörällä.

Itekki kyllä mietin vähä samaa että kuinkaha maalit pysyy katteessa? jos vaa pesee ja kiillottaa niin voi päästä helpoimmalla ja sit tarrasarjaa jostai
RaceServiceMX
Liittynyt:
8.11.2011 16:48
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut RaceServiceMX » 16.11.2011 15:21

Täällä paljon kuvia 80-90 luvun pyöristä ja muutama video...

http://www.vitalmx.com/forums/Moto-Rela ... 124?page=1
Motocross huollot ja viritykset. RacePaint designs kypärämaalaukset.
www.raceservice.fi
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut jot » 17.11.2011 12:22

-hannibal- kirjoitti:
201262 kirjoitti:
-hannibal- kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo10949/ itellä tommonen projekti alla.tarkotus kaikki tarrat repiä pois ja heittää maalia tilalle. uutta lokaria pitäis taakse saada ja koneeseenkin menee vaihtoon kampiakselia ja muuta,koska kampura on magneeton juuresta katkennu,mutta ei onneks aiheutunu lisää vahinkoa. :) mutta kaipais lisää tietoo että mistähä toho on toi R pääte tullu ku koskaa oo tullu vastaa missää muutaku pelkkää yyzetaa...

Aivan turhaan alat muovi osia maalamaan, jos meinaat ajaakin pyörällä.

Itekki kyllä mietin vähä samaa että kuinkaha maalit pysyy katteessa? jos vaa pesee ja kiillottaa niin voi päästä helpoimmalla ja sit tarrasarjaa jostai


kyllä ne ihan ok pysyy kunhan ei mitään pallomaalia ole. Mutta hirveän näkönen tulee jossei asiaan sitten meinaa tonneja käyttää.
-hannibal-
Pyörä:
yamaha yz250R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.3.2010 22:25
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut -hannibal- » 18.11.2011 16:21

paljonkoha tommone kampiakseli kustantaa? ihan mielenkiinnosta kysyn. ja mistähä löytäs tollasee -91 pyörää. korjaamot vissii pystyy aika hyvin tilailemaa ihan japanistaki?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut JM82 » 18.11.2011 17:20

jo kirjoitti:kyllä ne ihan ok pysyy kunhan ei mitään pallomaalia ole. Mutta hirveän näkönen tulee jossei asiaan sitten meinaa tonneja käyttää.


Muutaman kaatumisen jälkeen pyörä näyttää ihan hirveältä, vaikka olis kuinka kalliilla maallilla maalattu...

-hannibal- kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo10949/ itellä tommonen projekti alla.tarkotus kaikki tarrat repiä pois ja heittää maalia tilalle. uutta lokaria pitäis taakse saada ja koneeseenkin menee vaihtoon kampiakselia ja muuta,koska kampura on magneeton juuresta katkennu,mutta ei onneks aiheutunu lisää vahinkoa. :) mutta kaipais lisää tietoo että mistähä toho on toi R pääte tullu ku koskaa oo tullu vastaa missää muutaku pelkkää yyzetaa...


Tuo sun pyöräshän on ihan ok näköinen ja tarratkin näyttävät ehjiltä. Tuon ikäiseen pyörään et saa uusia tarroja kuin teettämällä, joten sinuna en alkaisi repimään vanhoja pois. Käytä ennemmin tarra/maalaus rahatkin pyörän jousituksen ja moottorin kunnostamiseen.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
-hannibal-
Pyörä:
yamaha yz250R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.3.2010 22:25
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut -hannibal- » 18.11.2011 17:41

no nuo tankin ja etukatteiden tarrat on joo ihan ok, mutta nuo takakatteet on sit vähä heikommassa hapessa tarroista. niihin nyt lähinnä ajattelin laittaa maalia ja kattoa pysyykö. Jousitus on ihan ok mun mielestä. jarrut joudun käyttää täs auki edestä ja takaa. paljonkoha se kampiakseli tollasee maksaa ja mistä saa? koneesee remontti tarkotus teettää joko kuvan mp palvelussa tai sitte jyväsmarinen yhteydessä toimivassa yamaha korjaamossa. halpa remppahan tuo ei oo...
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut JM82 » 18.11.2011 21:28

-hannibal- kirjoitti:no nuo tankin ja etukatteiden tarrat on joo ihan ok, mutta nuo takakatteet on sit vähä heikommassa hapessa tarroista. niihin nyt lähinnä ajattelin laittaa maalia ja kattoa pysyykö. Jousitus on ihan ok mun mielestä. jarrut joudun käyttää täs auki edestä ja takaa. paljonkoha se kampiakseli tollasee maksaa ja mistä saa? koneesee remontti tarkotus teettää joko kuvan mp palvelussa tai sitte jyväsmarinen yhteydessä toimivassa yamaha korjaamossa. halpa remppahan tuo ei oo...


Takakatteilla tarkoitat varmaankin sivunumerokilpiä. Sivunumerokilpiin kannattaa liimata ennemmin numerokilven pohjatarrat, kuin ryhtyä niitä maalailemaan.

Uusi täydellinen kampiakseli maksaa tarvikkeena halvimmilaan reilut 200 euroa, mutta voi olla ettei noin vanhaan pyörään tarvikekampiakselia saa. Alkuperäisosana kampiakselin hinta saattaakin sitten jo vähintäänkin tuplaantua. Alkuperäisen kampiakselin saat tilattua lähimmältä Yamahan jälleenmyyjältä.

Onko sinulla tietoa koska pyörän iskunvaimentimiiin on viimeksi vaihdettu öljyt? Vaimentimet pitäisi huoltaa vähintään kerran vuodessa, että ne toimisivat kunnolla.
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
-hannibal-
Pyörä:
yamaha yz250R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.3.2010 22:25
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut -hannibal- » 18.11.2011 21:34

pyörällä ei oo nyt ajettu metriäkään ainakaan 7 vuoteen... ja sitäki ennen tosi vähän. ennen ku meille tuli niin ollu nakkikiska mopona tyyliin. ja ukko mitä tolla ajanu niin ei sekään mitään kovaa ollu :) ja ku tuo mun käyttöön tulee niin sekin on sellasta höntsäilyä pikkukylällä ja sivuteitä pitkin rälläilyä.jossai vaiheessa saattaa mehtän puolelle poiketa enska väylille,mutta muuten ei paljoo pumput koville joudu. tärkein ois laittaa tuo yleisilme kuntoo ja sit tosiaa saada tuolla kuvien taustalla näkyvä minicrossi suzuki ds myytyä että sais rahaa tän pyörän koneen laittoa varten.koska siihen se isoin sijotus menee. sitten mietitää tarraa ja muuta siihe lisäks. jarrut ois nyt eka juttu mikä pitäis kattoa että pyörät pyörii ja pysähtyy tarvittaessaki sit heti ku päästää myllyllä koe ajolle.
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut 201262 » 18.11.2011 21:58

-hannibal- kirjoitti:pyörällä ei oo nyt ajettu metriäkään ainakaan 7 vuoteen... ja sitäki ennen tosi vähän. ennen ku meille tuli niin ollu nakkikiska mopona tyyliin. ja ukko mitä tolla ajanu niin ei sekään mitään kovaa ollu :) ja ku tuo mun käyttöön tulee niin sekin on sellasta höntsäilyä pikkukylällä ja sivuteitä pitkin rälläilyä.jossai vaiheessa saattaa mehtän puolelle poiketa enska väylille,mutta muuten ei paljoo pumput koville joudu. tärkein ois laittaa tuo yleisilme kuntoo ja sit tosiaa saada tuolla kuvien taustalla näkyvä minicrossi suzuki ds myytyä että sais rahaa tän pyörän koneen laittoa varten.koska siihen se isoin sijotus menee. sitten mietitää tarraa ja muuta siihe lisäks. jarrut ois nyt eka juttu mikä pitäis kattoa että pyörät pyörii ja pysähtyy tarvittaessaki sit heti ku päästää myllyllä koe ajolle.

Just joo, tämä olikin taas näitä sällejä, toivottavasti et saa mistään kampuraa siihen mopoosi, "höntsäilet" kylillä vaikka fillarilla niin et saa ketään muita hengiltä.
-hannibal-
Pyörä:
yamaha yz250R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.3.2010 22:25
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut -hannibal- » 18.11.2011 22:17

no kyseessä on sellanen kylä jossapa ei juuri ketään koskaan liiku ja se höntsäily on siinämielessä täysin asiallista että siinä ei vaaraa aiheuteta kenellekkää. ja esim ne paikat sit missä heitetää keulat pystyy ja muuta kikkaillaa on eriksee. älä oo noin kriittinen :lol:
201262
Liittynyt:
18.7.2006 13:50
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut 201262 » 18.11.2011 22:21

Täytyy vaan ihmetellä minkälaiset vanhemmat sulla on jos ne antaa sun ajella crossipyörällä kylillä, saattaa tulla melko kalliiksi.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut OA243 » 18.11.2011 22:22

Se on laitonta ja sulkee ajopaikkoja, joten ei sitä ainakaan netissä tekniikkaneuvoja kysyessä kannata kuuluttaa. Jos ei aio jotain fiilistelyä harrastaa niin en rahan sijoittamista -90 luvun crossipyörään ymmärrä mutta jokainen tavallaan.
-hannibal-
Pyörä:
yamaha yz250R
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.3.2010 22:25
Re: Old School MX (80- ja-90 luvun pyörät,varusteet,yms.)

ViestiKirjoittanut -hannibal- » 18.11.2011 22:47

mielestäni en tee mitään väärää jos pyörä esim. rekisterissä? vai teenkö? ;) mun mielestä jos saan toimivan,suht tehokkaan pyörän jäärata ajeluunki vaikka 500-600eurolla nii enpä tiiä onko kovin iso sijotus? jos alkaa kyllästyttää niin myy tonnilla veke ja hommaa jonkun nelarin alle. mutta ongelmanha siitäki saa :lol: