iskarien säätäminen

jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut jot » 2.3.2014 18:24

8ade8 kirjoitti:Millasta öljypinnan korkeutta ootte käyttäny kotarin kaksikammio keulassa? Neuvoja miten sen saa kohdilleen?
Ohjekirjassa lukee:
360ml oil capacity fork leg without cartridge.
Tuuppaanko mä sit ton verran siihen ulompaan putkeen ja sillä selvä?
Siihen sisempään putkeen en kajonnut. :)


juurikin niin, mittaat kuppiin tuon 360ml ja kaatelet ulompaan putkeen.
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut jot » 2.3.2014 18:24

2-strokepower kirjoitti:Kun halutaan takaiskarin esijännitys jäykemmäks niin kumpaan suuntaan niitä renkaita säädetään?


myötäpäivään, eli renkaat liikkuavat alaspäin.
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut FMF » 23.4.2014 21:20

Keula splurttasi öljyt pihalle ja ajattelin nyt toteuttaa kauan himoitun simmityksen. Heti huomenna tarttis viedä, jotta ajotauko saadaan minimiin. Mitäs kaikkia vaihtoehtoja Helsingin ja Vantaan alueelta löytyy? Kenelle kannattaisi viedä nuo kepit?
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 24.4.2014 12:09

Mitään omakohtaisia kokemuksia ei ole, mutta jos palvelu kelpaa Erikssonille ni eiköhän se meille pussihousuillekin... :D
http://www.langracing.fi/

Tässä lisää tarinaa: http://www.xracing.fi/yleista-alalta/uu ... -20140418/
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Nimetön » 24.4.2014 19:00

Näyttäs siltä että Kawan takakeppi alkanu vuotamaan/vuotanu öljyt pihalle. Kyseessä on siis Kawasaki kx 250cc vuoden 1989 (jos on alkuperäinen keppi), minkä merkkinen iskari vois olla kyseessä? Jousen säätö tiukimmilla kun tuota elopainoa löytyy kuitenki +110kg mut löysä se on silti.

Mietin et kannattaako tuota alkaa etes elvyttämään? jousihan saattaa olla/on melko lässähtäny vuosien varrella. Mitä porukka ehdottas että tekis :). Pyörä on siis muutettu supermotoksi ja minkäälaista ajokokemusta crossista/motosta ei ole. Ajelut lähinnä sunnuntaisin kirkkoon, ja sitä se jatkossakin tulee olemaan.

Kuva
If speed kills, prepare to die!
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 24.4.2014 20:08

Iskari huoltoon ammattilaiselle ja sitten sopivan jäykkää jousta paikalleen. Iskari muuttuu jo aika paljon huollon jälkeen paremmaksi mutta jos painoa tuon verran niin silloin pitää varmaan jäykentää jousta
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut JM82 » 24.4.2014 21:18

Nimetön kirjoitti:Kyseessä on siis Kawasaki kx 250cc vuoden 1989 (jos on alkuperäinen keppi), minkä merkkinen iskari vois olla kyseessä?


Kawassa on perinteisesti ollut Kyb:in iskarit
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut FMF » 25.4.2014 13:04

En tiedä, onko mitään järkeä alkaa simmailemaan tämän kuntoista iskaria. Tuo kuluma alkaa siis siitä, missä alempi liukuholkki on ja jatkuu lähes alas asti. Nuo pystyy kyllä kynnellä tuntemaan. Koitin liu'uttaa liukuholkkia tuossa liukuputkessa ja ehjällä alueella liukuu ihan pehmeästi pienellä kitkalla, kun taas kuluneella osiolla liukuminen on töksähtelyä ja tahmeata. Selittäisköhän tämä jo yksistään vaimentimen paskan toiminnan, kun kaiken muun pitäisi olla kunnossa... Tässä varmaan ainakin syy siihen, miksi stefoja tuppaa menemään aika usein.

Onko tämä korjattavissa, vai joudunko metsästämään jostakin uudet (käytetyt) kepit, joissa tällaista kulumaa ei ole? Pumpuilla on ajettu n. 110h. Liukuholkit on vaihdettu kerran uusiin ja öljyjä/stefoja n. seitsemän kertaa. Oletteko törmänneet vastaavaan?

SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut SJK » 25.4.2014 13:30

Eikö noita voi todella hienolla hiekkapaperilla koittaa hioa vähä tasasemmaksi. Oman katupyörän (myös kaverin) iskarit "hoonattiin" kun oli huollossa ja stefojen vaihdossa. Eli liukuputkista oli hiottu todella kevyesti tuo suurin kiilto pois. Ilmeisesti stefa asettuu tiiviimmäksi liukuputken kanssa kun tuon tekee. Kaikki liikkeet ei vissiin tee tuota. Hyvin on mulla ja kaverilla kestänyt, mutta tosiaan katupyörässä.
www.ajbike.fi tuon homman hoitu ja myös kelkan iskareita olen huollattanut samassa puljussa.
Bream
Pyörä:
KTM 250SX-F ´07
Liittynyt:
14.9.2010 16:13
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Bream » 25.4.2014 15:39

Olen kans spotannu jostain vinkkiä, että wd40llä ja scotch britellä tai todella hienolla hiomapaperilla ovat sorvissa käsitelleet putkia tasottaakseen naarmuja jne.
Nimetön
Pyörä:
77cc & 250cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
19.10.2004 16:45
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Nimetön » 25.4.2014 15:45

Kaasuputelin vieressä oleva säätöruuvi, ilmeisesti sen kuuluisi stopata johonki kohti kun tuossa pyörii vaan "ympyrää", "napsut" kyllä kuulee/tuntee.. Mistä tämä kertoo ?

Iskarin alhaalla oleva säätöruuvi(paluuvaimennus?) toimii ja siinä on 24 "napsua".
If speed kills, prepare to die!
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 25.4.2014 15:47

Jos noista on se kromaus kulunut puhki, niin voi olla aika hiljaista minkään mekaanisen korjauksen kanssa. Hyvällä tuurilla voi riittää vain "liukupinnoite", huonolla tuurilla menee kromaus uusiksi.

http://www.reactivesuspension.com/services.php

Hoonaaminen "vähemmän kiiltäväksi" kuulostaa ihan älyvapaalta, sehän tekee toiminnan tahmeammaksi (paljonko on iloa stefojen pitävyydestä jos keula on ihan siirappia).
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut SJK » 25.4.2014 16:25

Anssi_L kirjoitti:Hoonaaminen "vähemmän kiiltäväksi" kuulostaa ihan älyvapaalta, sehän tekee toiminnan tahmeammaksi (paljonko on iloa stefojen pitävyydestä jos keula on ihan siirappia).

Miten ihmeessä se sen tahmeammaksi tekee? Ei nyt puhuta mistään suurista työstö jäljistä pumppuihin. Niin kuin ylläkin sanottiin niin esim. juuri "scotch britellä" todella kevyt hionta pintaan. Öljy jää vähän paremmin liukupintaan kiinni ja vie sitä öljyä myös stefalla paremmin joka säästää stefaa.
Tuossa omasta keulasta kuvaa. Ei tunne sormella, mutta silmällä näkee. Tosiaan vain katukäytössä ja ehkä 1000km huollon jälkeen ajettu, eli ei ole vielä kiillottunutkaan. Kaverilla 10tkm samanlaisen työn jälkeen ja hyvin on pelittänyt, eikä mitään syytä epäillä, että tuosta olisi mitään haittaa.
Kuva

Mutta joo, ei taida olla pikku hionnalla apua tuohon yllä olevaan jos on pahastikkin kromausta kadonnut.
fuurios
Pyörä:
Suzuki rm125 -95
Liittynyt:
20.3.2014 8:07
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut fuurios » 26.4.2014 16:31

http://www.24mx.fi/haarukkaoljy-maxima- ... rm125-1995
Onko tuo minkälaista haarukkaöljyä? Kannattaako ostaa?
FMF
Liittynyt:
3.10.2007 15:53
Re: iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut FMF » 27.4.2014 9:40

Pitää koittaa fiksailla noita liukuputkia. Jos ei onnaa, täytyy hommata uusi keula. Jos jollain on ylimääräisenä 2007-2009 hyväkuntoinen CR 250 tai CRF 250 keula, saattaisin olla kiinnostunut.