iskarien säätäminen

Hamu
Liittynyt:
20.10.2008 22:13

ViestiKirjoittanut Hamu » 28.10.2008 22:06

Osku19 kirjoitti:
WannaB Bomber kirjoitti:hjuuuuu, jääpä sit väliin. tätä mää hainkin, että mitä laitteita se homma tarvii, tietämätön kun on. viempä iskarin keitaaseen, siellä niillä taitaa olla vähän enemmän asiantuntemusta ja jonkin näköset laitteetkin :)


Juu oma takaiskari kävi myös Keitaassa huollossa, pelkää plussaa. Timo osaa hommansa. Vielä kun kuski jaksais hakee ne "kliksut" kohdilleen. :D

Paljon otti Keitaassa kun huollatit iskarin? Tietoa paljon siellä ottavat etupään huollosta?
YZ250F -03
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 28.10.2008 22:25

Mites kun mulla ottaa etupyörä välillä lokariin kiinni (china desing) ja talveksi on tulossa nastarengas. Etupäässä tuskin mitään säätöjä on ja pitäisi päästä tuosta pohjaamisesta eroon. Auttaako jos etu pumppuihin laittaa vähän enemmän öljyä. Vai pitääkö ulkopuolelle rakentaa jotkut pohjaamis tyynyt niinkuin autojen iskareissa on? Ideoita?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 28.10.2008 22:30

Hamu:
Nyt ei ole varmaa tietoa, mutta muistelisin että hinta oli jotain 120€ luokkaa? Iskariin uusittiin paluuvaimennuksen säädön osia. En muista hintoja, ja keulan laitoin Sirkun avustuksella, soita sinne ja kysy niistä etupumpuista.

kurseikko kirjoitti:Auttaako jos etu pumppuihin laittaa vähän enemmän öljyä. Vai pitääkö ulkopuolelle rakentaa jotkut pohjaamis tyynyt niinkuin autojen iskareissa on? Ideoita?

Heitetään tähän nyt oma ehdotus.

Öljyä voi varmaan lisätäkin, mutta mä ehdottaisin että ihan yksinkertasesti otat pumput auki, katot mikä siellä on öljypinnan taso, otat tietyn määrän pois, esim. puolet ja laitat saman verran jäykempää öljyä tilalle.
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 28.10.2008 22:47

tiedä sitte onko tossa oikee ideaa vaihtaa puolet öljyistä paksumpaan?!?
Eikös se ois sama vaihtaa kokonaa ne öljyt ja vieterit jos ei parane tarpeeksi..
nii tai hei vaihtaa vaa toisee pumppuun jäykemmät rasvat : O :D :D :D
Jay_|P
Pyörä:
crf 250r -08
Liittynyt:
15.6.2006 13:41

ViestiKirjoittanut Jay_|P » 28.10.2008 23:06

Motokeitaassa sanoi mulle takaiskarin huollon olevan siinä 85€ paikkeilla ja etupäästä en oo aivan varma, oisko sen 120€? Kun laskee et 70-80€ (työt)+ 20€ (öljyt)+ 20€ (stefat) niin jotakuinkin toi 120€ siittä tulee.
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 28.10.2008 23:29

Ite selvisin n. 80 eurolla viime kesänä, kun huollatin takaiskarin Kärkkäisellä. Keulan kanssa pärjää itsekin jo paremmin, kunhan omaa muutaman erikoistyökalun.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 29.10.2008 8:40

kurseikko kirjoitti:Mites kun mulla ottaa etupyörä välillä lokariin kiinni (china desing) ja talveksi on tulossa nastarengas. Etupäässä tuskin mitään säätöjä on ja pitäisi päästä tuosta pohjaamisesta eroon. Auttaako jos etu pumppuihin laittaa vähän enemmän öljyä. Vai pitääkö ulkopuolelle rakentaa jotkut pohjaamis tyynyt niinkuin autojen iskareissa on? Ideoita?
eikai tossa ole muuta vaihtoehtoo kun jäykemmät jouset ja oikee öljymäärä
ranne putos..
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 29.10.2008 8:51

xQ kirjoitti:tiedä sitte onko tossa oikee ideaa vaihtaa puolet öljyistä paksumpaan?!?
Eikös se ois sama vaihtaa kokonaa ne öljyt ja vieterit jos ei parane tarpeeksi..
nii tai hei vaihtaa vaa toisee pumppuun jäykemmät rasvat : O :D :D :D


No säästät öljyä jos vaihdat puolet. Voihan ne vieteritkin vaihtaa, hommaa vaan tulee lisää.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 29.10.2008 8:57

Kyllä se iskarin toiminnan kannalta rajoissa oleva öljymäärä on ihan perus edellytys,jos ei se riitä nii sitten muita keinoja.Jousen vaihtaminen on vielä helpompi kun öljyn jos ihan tarkkoja ollaan,mutta voihan ne putket laittaa vaikka perä öljyä täyteen jos haluaa nii ei pohjaile(kannattaa varoa ettei tule röykyssä korkit silmään..)
ranne putos..
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 9.12.2008 14:59

Etupään öljyjen vaihto ei ilmeisesti ole sen kummempi operaatio kuin pumput irti ja päistä korkit auki ja valuttaa mömmöt ulos ja uutta sisään + korkit kiinni? Koskaan en ole operaatiota tehnyt, mutta voisi olla tuossa hussessa tarpeen ennen kuin rikon lokasuojan piikkirenkailla, ottaa meinaan aika reilusti renkaaseen kiinni ilman piikkejäkin...
Uraa uurtava motoristi
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 9.12.2008 15:25

no pitäs sulla olla öljyn pinnan mittaus työkalu.. katot manuaalista sen eljyn pinnan ja lyöt niin paljon ku se antaa laittaa.. joku 100mm??
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 9.12.2008 16:42

-MarkusH kirjoitti:Etupään öljyjen vaihto ei ilmeisesti ole sen kummempi operaatio kuin pumput irti ja päistä korkit auki ja valuttaa mömmöt ulos ja uutta sisään + korkit kiinni? Koskaan en ole operaatiota tehnyt, mutta voisi olla tuossa hussessa tarpeen ennen kuin rikon lokasuojan piikkirenkailla, ottaa meinaan aika reilusti renkaaseen kiinni ilman piikkejäkin...

Kyllä ne pumput olisi hyvä irroittaa, niin saa laskettua varmasti kaiken öljyn pois ja öljypinnan taso on helpompi mitata.

Katuenskoissa on muutoinkin löysemmät keulat vrt. kisamalleihin, rosseista nyt puhumattakaan.
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 9.12.2008 16:47

Vaihdoin öljyt pumppuihin. Laskin vanhat pois, mittasin ja laitoin aavistuksen enemmän tilalle. Etu putket asensin hieman alemmas. Noin 5-8mm niin että yläkolmio saa kuitenkin hyvän otteen putkesta.

Voisikohan tuonne korkkien alle laittaa pokku korotus palat? Saisi vähän esijännitystä.
FactoryKX
Pyörä:
Honda CR 500 ´88 ja Suzuki RM 465 ´82
Liittynyt:
12.8.2003 23:12
iskarien säätäminen

ViestiKirjoittanut FactoryKX » 9.12.2008 20:59

-MarkusH kirjoitti:Etupään öljyjen vaihto ei ilmeisesti ole sen kummempi operaatio kuin pumput irti ja päistä korkit auki ja valuttaa mömmöt ulos ja uutta sisään + korkit kiinni?


Lopputuloksena saat vaan enemmän jäteöljyä.
Valuuhan siinä suurimmat pois mut, purkaa ne iskarit ja tee kerralla kunnolla niin uusista öljyistä on hyötyäkin. Ei huolto ole avaruustekniikkaa ja netistä löytyy kyllä soivat ohjeet et, ei tarttee ihan umpimähkää touhuta.

Samalla vaivalla kun hakee öljyt ja maksaa niistä vielä muutaman kympin ni tekee huollonkin kunnolla. Samalla näkee onko jotain murhetta sisuskaluissa, iskareissa on kuluvia osia siinä missä koneessakin. Ei kepitkään loputtomiin kestä pelkällä öljynvaihdolla.
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 9.12.2008 22:13

Täytyy nyt katsoa teenkö sille mitään, talvella toisaalta lumikin (jos sitä nyt tulee) pehmentää röykkyjä niin ei ole jousitus niin kovilla... Iskarit on ainakin hyvässä kunnossa, alle 3000km ajettu pyörä kyseessä, suurin osa metsäautoteillä...
Uraa uurtava motoristi