iskarien säätäminen

Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 9.12.2008 23:04

No eipä se röykytys oikeestaan oo ongelma vaan jos niit iskareita ei pureta ja puhdisteta, ni se kaikkein paskasin öljy ja kura jää sinne pohjalle, joka tekee aika hubaa kaikille liukupinnoille. Ite just huolsin oman pyörän keulan, ni vaihdoin samalla liukulaakerit, koska edellisellä kerralla muistelin, et oli kulumisen merkkejä. No toinen olikohan liukuputkea vasten oleva laakeri oli aika finaalissa ja toinenki oli jo selvästi kulunu. Noihan nyt on ihan normaalia kulutustavaraa, mut jos niitä öljyjä ei vaihda, eikä keulaa puhdista, ni se paska rupee kuluttaa osia missä ei noita liukulaakereita ole ja niiden uusiminen on kallista. Eihän se nyt hetkessä mikskään mee, mut kyl sen keulan saa pilattua laiskalla huollolla, et kannattaa taas miettiä missä säästää..
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 10.12.2008 0:55

ja nuita iskarien osia on lisäksi joskus melko vaikea edes löytää mistään ja sitte ku löytyy nii hinta on pilvissä.. itsellä alkukesästä meni shimmit säpäleiksi ja teki tuhojaan siinä meinas jo vaipua epätoivoon ku edes shimmejä ei tuntunu löytyvän keltää monesta paikasta vastaus oli et yhtä kokoa pitää ostaa vähintää 10kpl.. no onneks sai jenkeistä race tech goldvalve kitin 120e hintaan ja siinä oli tarvittavat rojut : )

-MarkusH iskarit ois hyvä harraste käytössä huollattaa 30h välein
Tupperi
Pyörä:
KTM 125 SX
Liittynyt:
23.11.2005 19:35

ViestiKirjoittanut Tupperi » 10.12.2008 18:56

Tarviikos WP:n etupamppujen huoltoon mitä erikoistyökaluja? Ja onkos miten hankala homma huoltaa ne ite? Joskus oli joku laittanu hyvät ohjeet missä oli kuvat ja kaikki... nuo kepit siis 02 vuoden.
-MarkusH
Pyörä:
EXC 300
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
22.5.2006 13:43

ViestiKirjoittanut -MarkusH » 10.12.2008 19:17

Minnekköhän kannattaisi viedä nuo iskarit huoltoon Helsinki-Salo-Turku akselilla? Mieluiten tietenkin Salo kun Salossa asun.
Uraa uurtava motoristi
FactoryKX
Pyörä:
Honda CR 500 ´88 ja Suzuki RM 465 ´82
Liittynyt:
12.8.2003 23:12

ViestiKirjoittanut FactoryKX » 10.12.2008 22:44

-MarkusH kirjoitti:Minnekköhän kannattaisi viedä nuo iskarit huoltoon Helsinki-Salo-Turku akselilla? Mieluiten tietenkin Salo kun Salossa asun.


Yksi monista huolloista, http://www.lehtoracingcompany.com/
Heiltä saa vaikka shimmit yksitellen ja suora yhteys mm.technical touchiin takaa sitten taas alkup.varaosat ettei tarvitse varaosien takia odotella montaa pvää.
rjfmotorsport.com
renze
Pyörä:
Husqvarna TE
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
8.6.2004 19:38

ViestiKirjoittanut renze » 29.12.2008 13:15

Etin hussen iskareitten huoltoon edullista mutta osaavaa paikkaa Tampere - Hämeenlinna - Lahti seudulla.
Topi Servicelle soitin ja osaa varmasti hommansa mutta huolto ja shimmitys 350e!! Sano et pelkän takaiskarin shimmitys on 100e ku kuulemma on vähän juostenkusten tehty hussen iskarit. Kaveri pääsi 130e:llä samassa paikassa mut sillä onki ktm :lol:
Muita suosittelemisen arvosia paikkoja?
Juspaa
Pyörä:
KTM 300 EXC, Beta rev-3
Liittynyt:
2.7.2007 16:38

ViestiKirjoittanut Juspaa » 29.12.2008 13:48

renze kirjoitti:Etin hussen iskareitten huoltoon edullista mutta osaavaa paikkaa Tampere - Hämeenlinna - Lahti seudulla.
Topi Servicelle soitin ja osaa varmasti hommansa mutta huolto ja shimmitys 350e!! Sano et pelkän takaiskarin shimmitys on 100e ku kuulemma on vähän juostenkusten tehty hussen iskarit. Kaveri pääsi 130e:llä samassa paikassa mut sillä onki ktm :lol:
Muita suosittelemisen arvosia paikkoja?


Tsekkaappa Top Bike Finland. Enpä oikeestaan tiedä hinnoista mutta ainakin huoltavat iskareita Lahdessa.
Koo-Pee
Pyörä:
KTM 250 SX- 2011,Suzuki RM 125
Liittynyt:
24.12.2006 17:34

ViestiKirjoittanut Koo-Pee » 29.12.2008 15:56

Jonkin aikaa Oulun seudulla asuneena tiedustelisin, että onko täällä pätevää puljua shimmitää etuiskareita omien mieltymysten mukaan?
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 29.12.2008 20:09

kun kyse on säätämisestä niin säädetään. Eli ööhm, ajaakos monikin teistä semmosilla säädöillä että takapää on vähän löysempi/hitaampi kuin keula? Harrastelijoita lähinnä kyselen. Itellä tuuppaa aina tuntumaan tommonen setuppi parhaalta, mutta kuvissa/videoissa kun kattoo niin näyttää aivan käsittämättömän väärältä koko touhu. Parikin kertaa käyny mielessä hakea se jäykempi vieteri taaksekkin, mutta kun se tuntuu niin pirun hyvältä! Keula vaan tuntuu liian kovalta ja yleensä liian hitaalta (koska ei aina pääse edes jouston puoleenväliin). En oo oikeen osannu päättää mitä tekis, et käviskö taas shimmittämässä keulan Lehdolla ja käskis tekemään jonkun über herkän siitä tai taakse vaan jäykempää että ois tasapainossa. Kummia pulmia :D
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
JeLaine
Pyörä:
Yamaha YZ 125 '99
Paikkakunta:
Nastola
Liittynyt:
26.8.2007 13:42

ViestiKirjoittanut JeLaine » 8.1.2009 12:43

Mun pitäs huoltaa takaiskari ku se on vähä jumissa,ni mitä sille oikeen pitäs tehä. Tarviiko erikois työkaluja?
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 8.1.2009 13:12

JeLaine kirjoitti:Mun pitäs huoltaa takaiskari ku se on vähä jumissa,ni mitä sille oikeen pitäs tehä. Tarviiko erikois työkaluja?

Kannattaa viedä se ammattilaiselle huoltoon niin saat sen toimimaan.
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 8.1.2009 13:13

JeLaine: Ookko varma että on iskari? Tutkis laakerit, luultavasti vika löytyy sieltä.

Paappis, paljos painat? Ainakin yamahas oli takavieteri hitosti löysempi, mitä keula. Kuulema saman tyyppiset säädöt mitä kovat kuskit on tykänny pitää SX radoilla, eli ei ainakaan mun painoselle (90-95kg) ja taitoselle kaverille. Mutka-ajo helpottu aika paljon ku perä kanto kunnolla, eli ohjauskulma pysy tarpeeks jyrkkänä vaikka sattukin istahtamaan vähän turhan taakse. Eli mun käsitys on, et se et takapään tulis kantaa kunnolla se kuski (orginaalit isoissa o n.70-75kg hepulle), et ajogeometeria säilyy ja sit jos tykkää ajaa kovaa röykkyä päin, ni etupäässä voi olla suhteessa jäykemmät vieterit. Hyvä testi on, et vetää esijännityksen takaa "liian" kireelle ja jos mutkat tulee helpommiks ajaa, ni tarviit jäykemmän vieterin.
Paappis
Pyörä:
kx250f 2012
Paikkakunta:
OOBU
Liittynyt:
30.6.2004 17:43

ViestiKirjoittanut Paappis » 9.1.2009 10:24

Painan kamat päällä sen 70kg tai ihan vähän päälle. Nyt kun ei ajamaan oo päässyt ni vähän hankalahkoa testata, mutta ei se ainakaan mitenkää tasapainossa ole. Eikä silloinkaan kun siihen päälle hyppää istumaan ja vähän koittaa hyppiä siinä päällä. Mutta jahka tästä kelejä syntyy niin meen kyllä tyyppäämään, ja otan oikeen kunnolla aiheeksi ton. Pakko panostaa vaihteeks radalla, eikä aina varikolla. :nolo:
"If nothing is broken, it's OK" - Mat Rebeaud
Paappis@Vimeo
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 11.1.2009 0:09

Teen mm. iskarihuoltoja kohtapuoliin toiminimellä Tampereen kupeessa. PDS:n huollot saatte teettää muualla, muut onnistuu ja kokemustakin löytyy. Myös moottorirempat tahteihin tai ajoneuvolajiin katsomatta onnistuu. Eikä tarvitse jonottaa viikkoja, pienemmät hommat hoituu vaikka iltasella.
Vielä ei ole tietoa meneekö toiminimi läpi PRH:ssa, joten siihen asti ihan privakännykästä 0400-927265.

Multa löytyy myös itse tehty malli, jolla pystyn katsomaan näppärästi vaikka noiden paappiksen jousien balanssin eri kohdissa iskua, kunhan viitsii mitata linkkujen nivelten väliset mitat. Simmityksen tarvehan riippuu sitten täysin siitä millä alueella iskariongelmat ovat, sillä jos liikutaan hitaalla alueella, naksuja kannattaa käännellä ensin. Ensin jouset balanssiin, sittne vaimennukset balanssiin.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 11.1.2009 0:20

Ja hinnastoa kiitos