Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

JiiPee1305
Pyörä:
Honda crf250r '11
Liittynyt:
24.7.2012 22:16
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut JiiPee1305 » 24.7.2012 22:25

Tervehdys

Kaikkien enskapenojen (ja miks ei rossiossienkin) kannattaa lukea seuraava juttu ja katsoa myös youtube-pätkät.

http://www.motorrad.fi/sitenews/view/-/nid/169/ngid/6

Eli tervetuloa elokuussa itä-suomeen Tohmajärvelle suomen hienoimpaan endurokilpailuun. Jokainen pienikin yksityiskohta on hinkattu ja otettu huomioon, että kisasta tulee suomen paras ja nimenomaan jotta kuskit saavat nauttia reitistä jolla on painettu satoja ellei tuhansia talkootunteja.

Terveisin Tohmajärven Enduroseuran talkooväki :)
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 25.7.2012 1:12

Todellakin tulossa sen verta on kuullut huutoa kisasta! Mutta onhan nuo tavara palkintoja joka luokalle c:stä lähtien? ;)
JiiPee1305
Pyörä:
Honda crf250r '11
Liittynyt:
24.7.2012 22:16
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut JiiPee1305 » 25.7.2012 10:02

Kyllä, C-luokallekkin aivan kun muillekkin luokille on luvassa hyvät tavarapalkinnot. Tässä kisassa halutaan myös saada c-kuskeillekkin ajoaikaa rahalle vastineeksi joten kaikki luokat ajaa 3-kierrosta eli kauempaakin kannattaa tulla sillä ajoaikaa on luvassa. :)
tatu41
Liittynyt:
5.3.2011 11:45
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut tatu41 » 26.7.2012 23:20

mantsapoika kirjoitti:
tatu41 kirjoitti:luin noita cc kilpailun sääntöjä, pitääkö itse otaa ja laitaa kiinni ne tarrat esim ''Harrastelija valkoinen pohja, mustat numerot'' vai tarviiko noita laittaa ollenkaa, ja jos pitää ni saako numeron päättää itse vai mistä sen saa tietää etä mikä numero siihen kateeseen pitää laittaa??
Itse pitää laittaa,numerot tulee noin viikkoa ennen kisaa kalkun sivuille.
Crossissa numerot pitää anoa ennen kisoja ja pysyy samana koko vuoden.



noniin, nyt ajattelin osallistua tohon seuraavaan kalkun sivulla olevaan kilpailuun mikä on vantaalla.

jos joku vois viel kertoo nyt tarkasti että mitä mun pitää tehdä ennen kisojen alkua kun ensimmäinen kilpailu ni en ole kunnolla viellä selvillä.

pyörässä nyt vakuutukset kunnossa, tarviiko muuta tehdä etukäteen muutakuin ilmottautua.? sitten kun olen ilmottautunut niin tuleeko ne numerot sinne kalkun sivuille että tiedän mitkä pitää liimata pyörään kiinni, ja harraste luokassa piti vissiinki olla keltanen se numeronpohja?? siinä kait kaikki mitä pystyn etukäteen tekemään, vai vieläkö jotain pitää tehdä??

ja sitten kun olen kisapäivänä paikalla niin mitä siellä pitää ekana tehdä?? ssako sen punakilven siellä paikanpäällä, vai pitääkö hakea konttorilta ennen kilpailua??

voi vielä kertoa jotain tärkeää mitä pitää tehdä tai mitä en kysynyt/tietänyt :D

KIITOS JO ETUKÄTEEN!! :)
-MpN
Pyörä:
Ktm 350 exc-f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.3.2010 19:57
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut -MpN » 27.7.2012 7:30

Elikkä numerot tulee kalkun sivuille kutakuinkin 1-2 vk ennen. http://fin-enduro.com/epmmk/ilmolist.php?kilpaid=527 tuossa näet. Näytetää oma kilpailu numero ja lähtö aika. Valkoiset pohjat ja mustat numerot harraste puolella.

Jos CC kisaan osallistut niin valoja ei tarvitse. Enduro kisaan tarvii. Sen väliaikaisen kilven voit hakea konttorilta. Mutta CC kisassa sitä ei muistaakseni tarvi?

Sittenku kisapaikalle pääset käyt ilmottautumassa, että olet paikalla ja otat henkilötiedot mukaasi kun menet sinne. Tämän jälkeen(kone lämpimäksi ensin) pukkaat pyöräsi katsastukseen ja toivot, että menee läpi.Sitten eiku kisaamaa!.

Moposta kato ettei ole laakereissa väljää (pyöränlaakerin etu-taka). Enduro kilpailussa takana Fim sääntö rengas. CC saapi olla rengas kuin rengas. CC kisassa saat ajaa vaikka 300 2t jos haluat. Enduro kisassa pitää olla kortti .Enduro kisaan tietenki kaikki valot toimiin. CC ei tarvi. Äänet kohilleen.

Eipä tuu nyt tällä hetkellä mitään muuta mieleen mitä pitäisi kertoa. Jos jollakin jotain korjattavaa korjatkoon virheeni. Onnea kisaamiseen!
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut pmc » 27.7.2012 8:06

-MpN kirjoitti:... Jos jollakin jotain korjattavaa korjatkoon virheeni. Onnea kisaamiseen!

Moottoriliiton kilpailulisenssi pitää olla myös. Etukäteen osto moottoriliitosta tai kertalisenssi kilpailupaikalta. Sinun täytyy olla myös SML:n alaisen seuran jäsen hankkiaksesi lisenssin.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 27.7.2012 15:20

tatu41 kirjoitti:
mantsapoika kirjoitti:
tatu41 kirjoitti:luin noita cc kilpailun sääntöjä, pitääkö itse otaa ja laitaa kiinni ne tarrat esim ''Harrastelija valkoinen pohja, mustat numerot'' vai tarviiko noita laittaa ollenkaa, ja jos pitää ni saako numeron päättää itse vai mistä sen saa tietää etä mikä numero siihen kateeseen pitää laittaa??
Itse pitää laittaa,numerot tulee noin viikkoa ennen kisaa kalkun sivuille.
Crossissa numerot pitää anoa ennen kisoja ja pysyy samana koko vuoden.



noniin, nyt ajattelin osallistua tohon seuraavaan kalkun sivulla olevaan kilpailuun mikä on vantaalla.

jos joku vois viel kertoo nyt tarkasti että mitä mun pitää tehdä ennen kisojen alkua kun ensimmäinen kilpailu ni en ole kunnolla viellä selvillä.

pyörässä nyt vakuutukset kunnossa, tarviiko muuta tehdä etukäteen muutakuin ilmottautua.? sitten kun olen ilmottautunut niin tuleeko ne numerot sinne kalkun sivuille että tiedän mitkä pitää liimata pyörään kiinni, ja harraste luokassa piti vissiinki olla keltanen se numeronpohja?? siinä kait kaikki mitä pystyn etukäteen tekemään, vai vieläkö jotain pitää tehdä??

ja sitten kun olen kisapäivänä paikalla niin mitä siellä pitää ekana tehdä?? ssako sen punakilven siellä paikanpäällä, vai pitääkö hakea konttorilta ennen kilpailua??

voi vielä kertoa jotain tärkeää mitä pitää tehdä tai mitä en kysynyt/tietänyt :D

KIITOS JO ETUKÄTEEN!! :)
Et siis tarvi punakilpeä jos on cc kisa,numerotaulun pohjat pitää olla VALKOISET jos ajat harraste luokassa.
Pyörässä pitää olla ehjät tupit,kahvat.Pyörän laakerit ja jarrut kunnossa.Äänet rajojen mukaiset(uudet villat änkkään)
Ja sun omalta kannalta hommaa sellanen juomareppu,helpottaa kummasti omaa oloa.Ja varikolla pitää olla myös huoltomatto pyörän alla kun tankataan.
-MpN
Pyörä:
Ktm 350 exc-f
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.3.2010 19:57
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut -MpN » 27.7.2012 15:45

Jos on umpiset käsisuojat nii tuppien päät saa olla leikattu. Ja Ohjauslaakerissa ei saa myöskään olla väljää (kiristä jos on). Tangon pehmusteesta kun itellä puuttu nii valittivat. Tohon db juttuun kun et avaa pyörää kunnola niin Db helposti 103 luokkaa(2t). :D (moni tuntu tekevenän samaa)

Huoltomattona itellä toiminu Motonetistä ostettu äänieriste matto. Makso muistaakseni 11e tosin tarjouksessa. Maton kokoa en muista. Tämä jos halvalla haluat päästä. Ja muista laittaa lukitetta pultteihin/muttereihin. Sinistä lukitetta. Kuskin tankkaus tärkeetä kisan aikana! Auttaa kummasti ku pari suklaa patukkaa syöpi kesken kisaa ja muistaa juoda.
tatu41
Liittynyt:
5.3.2011 11:45
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut tatu41 » 29.7.2012 14:06

kiitos tiedoista viel pitäis tietää et ku pitää olla jonkun moottorikerhon jäsen ni oon mäntsälän moottorikerhossa, tarviiko sieltä jonkun todistukesn ottaa mukaan vai riittääkö että kirjottaa vaa sen kerhon nimen tohon ilmottautumis hommaan???
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 29.7.2012 15:42

tatu41 kirjoitti:kiitos tiedoista viel pitäis tietää et ku pitää olla jonkun moottorikerhon jäsen ni oon mäntsälän moottorikerhossa, tarviiko sieltä jonkun todistukesn ottaa mukaan vai riittääkö että kirjottaa vaa sen kerhon nimen tohon ilmottautumis hommaan???
Joissain kisoissa vaatii kertalisenssiä ostaessa(kilpailupaikalla) todistuksen kerhon jäsenyydestä että kannattaa pyytää sellanen lappu kerholta.Tuskin kuitenkaan olet vielä vuosilisenssiä hankkimassa..
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 9.8.2012 20:29

Tulihan käytyä tänään tutustumassa Jämsän sm enska pätkiin. On kyllä aivan mahtavaa pätkää vallankin crossiradan yhteyteen tehty,ei ole mitään suopaska möyrimistä vaan saa todellakin laskee menemään!
rairairaisu
Pyörä:
Ktm SX 150
Paikkakunta:
Alavus
Liittynyt:
9.3.2007 20:49
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut rairairaisu » 13.8.2012 10:28

Reitti tosiaan oli hyvä 8) Ykkös pätkä oli vähä sellanen tökkivä, mutta 2 ja 3 oli oikein mainioita. Vähä hirvitti millases kunnos reitti onkaan mutta vieläkun suorat oli mones paikas lanattu niin sehän oli iha ok kunnossa :) Alkukankeuden jälkeen ku sai taas hyvän rennon ajon päälle niin ei tarvinnu ku vaan nauttia pätkistä :P
JiiPee1305
Pyörä:
Honda crf250r '11
Liittynyt:
24.7.2012 22:16
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut JiiPee1305 » 13.8.2012 10:50

Vielä on tämä päivä aikaa ilmottautua John Deere Enduroon.
http://fin-enduro.com/tens/

Pätkät on super hyviä, jokainen on nauhoitettu alusta loppuun molemmin puolin ja raivattu leveäksi kaikesta risusta, kasvillisuudesta jne. Jokaisella pätkällä on vielä tehty töitä kaivinkoneella, jotta esim crossitesti vastaa mm-sarjan vastaavaa. :) Siirtymät on tähän kisaan tehty huolella, kisakeskus on kylän keskustassa josta lähdetään suoraan 19km pitkälle maastosiirtymälle. :)
Palveluunkin on panostettu, mm joka pätkällä on narikka juomarepuille ja vyölaukuille että kelloa vastaan ei tarvitse ajaa reppu selässä sekä kuumalla kelillä pätkillä on maalissa kilpailijoille juomapiste jos pääsee juomarepun sisältö loppumaan.

Linkki Xracingin juttuun

Tervetuloa!
Terveisin Tohmajärven Enduroseuran talkooväki. :)
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 14.8.2012 12:44

Hieno homma että näihin järjestelyihin on todella alettu panostaa! Väkeä kun ei kuitenkaan tahdo saada talkoisiin niin silti on näin hienoja tapahtumia monena viikonloppuna
JiiPee1305
Pyörä:
Honda crf250r '11
Liittynyt:
24.7.2012 22:16
Re: Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

ViestiKirjoittanut JiiPee1305 » 26.8.2012 15:34

Oliko joku palstalainen ajamssa tai katsomassa John Deere Enduroa Tohmajärvellä eilen? Olis mukava jos tähän ketjuun sais palautetta ja kommentteja kisasta, jotta voidaan entisestään parantaa palvelua ja kisaa ensi vuodelle. :)