Kilpailut, kilpaileminen ja jutustelua kisailusta

puge
Paikkakunta:
kodisjoki
Liittynyt:
16.11.2004 19:22

ViestiKirjoittanut puge » 20.5.2008 22:50

MXJ numerolla 666 ja MXB numerolla 710.
josko
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
19.10.2003 15:52

ViestiKirjoittanut josko » 21.5.2008 0:14

kyllähän tolla 144 saa b:ssä päräytellä. myös enskaa sillä saa ajaa avoimessa.
itteäkin kiinnostais kyseinen värkki kun noita nelareita vähän karsastan vielä. kyselinkin tossa jo ohimennen tm:n hintoja ja toinen vaihtoehto olis rakentaa omasta piikistä 144cc. ei vaan mitään käsitystä onko noi kestänyt yhtään
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 21.5.2008 7:06

Anssi_L kirjoitti:http://www.moottoriliitto.fi/saanto/031_motocross_pdf.pdf

Säännöt löytyvät tuolta.


Kiitti Anssi. Luin läpi kokonaan, ja selvensi muitakin asioita.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 21.5.2008 7:58

No joo, MXB:hän on vähän niinku avoin luokka. Siellä nyt saa ajaa vähän millä maansiirtokoneella tahansa. Mut esim. puge kun ajaa MXJ:tä ja MXB:tä ni niitä ei sitten molempia sillä 144cc ajeta, ja ei varsinkaan MX2:sta. Ja tän hetkisten sääntöjen mukaan ei mee MX1 speksiinkään (vaikka sinne se oiskin turha kapistus). Olishan se hienoa että sillä pyörällä millä tulee A-luokkaan nousu ni ois myös luokka sitten. :)
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 21.5.2008 16:17

Niin, onkohan ketään muu edes koittanut tuota 144 kuin joku tehdas kuski? Epäilen vaa että alkaa rattaita paukkuu kun sekin on tehty piikin laatikolle. 200exc on aika sopiva esimerkki.
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 21.5.2008 16:19

Jenkeissähän on jo pitkään (varmaan valurautasylintereistä asti) ollut sallittua jonkin verran yliporatut pytyt (tietyissä sarjoissa/luokissa) ja sitten vielä huijaten vähän päälle. Eli takuulla on kokemusta aika monellakin noin niin kuin maailmanlaajuisesti. 15% on kuitenkin vielä aika paljon pienempi lisäys kuutiotilavuuteen kuin 60%.
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 21.5.2008 16:28

Keijo-crossi kirjoitti:Niin, onkohan ketään muu edes koittanut tuota 144 kuin joku tehdas kuski? Epäilen vaa että alkaa rattaita paukkuu kun sekin on tehty piikin laatikolle. 200exc on aika sopiva esimerkki.


Onhan noita jo sen verran ollut myynnissä, että varmaan muillakin kuiin tehdaskuskeilla noita on. Jotain kuulin juttua, että ensimmäisen erän pyörät olis aina muutaman tunnin välein ollu korjattavana.

Hitto kun vielä sais jostain vähän rahotusta, niin ei joka paikassa olis pakko venyttää sitä penniä...
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 21.5.2008 23:59

Niin maailmalla se on jo vanha juttu. Mutta ois kiva nähdä myös suomessa (kuskeilla) ja kuulla siitä mielipiteitä.
Vilepål
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.8.2007 19:49

ViestiKirjoittanut Vilepål » 24.5.2008 10:41

Eli mä voisin ajaa sarjacrosseissa avoimessa luokassa (MX 2B). Ikää 15 vuotta ja pyöränä
250 2-t?
OA243
Pyörä:
YZ450F
Liittynyt:
8.12.2007 22:32

ViestiKirjoittanut OA243 » 24.5.2008 10:43

250 2t on MX1 luokka ainakin ennen ollut, tietääkseni nykyäänkin Suomessa? Eli MX1B silloin.

EDIT: Vai oliko se avoin...? Joku viisaampi saa selittää... :D
33du
Liittynyt:
31.8.2007 18:24

ViestiKirjoittanut 33du » 24.5.2008 10:56

Vilepål kirjoitti:Eli mä voisin ajaa sarjacrosseissa avoimessa luokassa (MX 2B). Ikää 15 vuotta ja pyöränä
250 2-t?


Sarjakrosseissa eli noissa kerhon sisäisissä kisoissa harvemmin on luokkajakoja.. riittää kun on pyörä alla, kuuluu kerhoon, täyttää lisenssiehdot ja menee mukaan.

Paikallisesta kerhosta voi kysellä lisätietoja kesän sarjoista
Vilepål
Pyörä:
Ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.8.2007 19:49

ViestiKirjoittanut Vilepål » 24.5.2008 11:03

Ok kiitos vastauksista
Idiootti
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
7.10.2005 14:40

ViestiKirjoittanut Idiootti » 24.5.2008 13:09

33du kirjoitti:
Vilepål kirjoitti:Eli mä voisin ajaa sarjacrosseissa avoimessa luokassa (MX 2B). Ikää 15 vuotta ja pyöränä
250 2-t?


Sarjakrosseissa eli noissa kerhon sisäisissä kisoissa harvemmin on luokkajakoja.. riittää kun on pyörä alla, kuuluu kerhoon, täyttää lisenssiehdot ja menee mukaan.

Paikallisesta kerhosta voi kysellä lisätietoja kesän sarjoista

Täälläpäin ajettu silleen että pikkupuörät (85cc) ja sitten isot erikseen.
Idiootti
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
7.10.2005 14:40

ViestiKirjoittanut Idiootti » 4.7.2008 16:26

Noniin, alkas tuo Pohjoisen Kierroskin painaa pikkuhiljaa päälle ja pyörä on vielä atomiena ja osia odotellaan. Tarkotus ois ens viikonloppuna raahessa ajaa. Onko muita tulossa? Oma numerohan on #188. Saa tulla hihasta nykimään ja porisuttaan jos näkee.
haha22
Pyörä:
honda crf 250
Paikkakunta:
joroinen
Liittynyt:
2.7.2008 20:35
..

ViestiKirjoittanut haha22 » 22.2.2009 18:58

Oisin menossa tänä kesänä sarjacrosseihin siis ensimmäisiin kisoihin.

Tarviiko liittyä johonkin kerhoon ja mitä lisenssejä tarvii ostaa yms.

Käykö tuo pyörä eli 250 honda crf

ps:ei suomen moottoriliitto sivuja sitten kun eivät toimi