Kiinailmiöt

Kyrsa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.12.2006 4:25

ViestiKirjoittanut Kyrsa » 25.5.2007 19:17

ite oon näitä vaihtoehtoja kans vähän funtsannu ja tuumannu



Laadukas japsipeli
maksaa kuitenkin liikaa, kun on vaan vähän ajoa ja pitäisi sitten huoltaakkin jatkuvasti.



Orion E-Wind 250cc
specsien ja kuvien puolesta vaikuttaa parhaalta, tosin en löydä suomesta myyjää ja niinollen varaosista ei olisi niin tietoa.



Samurai 200cc
nykyinen samuraini on kestänyt todella hyvin se jää vaan itselle pieneksi kun on oppinut jonkunverran tuolla metässä ja rossiradalla ajamaan, tuo 200cc olisi siis luonnollinen valinta, mutta jättökulma on aivan karmea ja pelottaa tuossa nykyisessäkin metässä ja kallioilla ajaessa, että iskee tuon koneen maahan kun samuraissahan tuo kone on ikäänkuin osa runkoa eikä siis suojaa koneen pohjaa yhtään.


Sendai
en tiedä tai ole vielä saanut selville minkä takia näitä sendaita pidetään yhtenä laadukkaimmista peleistä.


skyteam 200of
laadukkaan oloinen muistuttaa kuitenkin suunnittelultaan ja tekniikaltaan pikemminkin -80 kuin 2000 luvun japseja vanhanaikaisella keulallaan ja painollaan joka on lähes yli puolet enemmän kuin muissa, toisaalta taas vaikuttaa hyvinkin kestävältä, vaikka koneesta ei varmaaan löydykkään samalla tavalla tehoja kuin samuraista tai orionista.


todennäkösesti tilailen tuollaisen skyteamin vaikka onkin vitun raskas ja ainakin tehopainosuhteeltaan huono vaikkei kone sen tehottomampi olisikaan kuin muisssa, näin alottelevana kuskina vaan tykkäisin keveydestä aika paljon varsinkin kun ajetaan tuolla umpimetässä / kalliolla missä tuo ajo menee välillä lähemmäs trialia ja raskas enskatyylinen pyörä on varmaan vitusti vaikeampi kyseisessä tilanteessa kuin tuo edellinen samurai 150.
Honda CBR 929RR & Samurai 150cc
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 25.5.2007 20:48

Käyppä Kyrsa tuolla mun sivuilla, tekniikassa on jttua tosta. Ei se pyörä ole todellakaan noin painava, toi paino on varmaan kaikkien EU-katuhärpättimien kanssa COC-versiolle.

Mun pyörä painaa tankattuna 99kg:
- keula orkkista kilon kevyempi
- pyörät vaihdettu 18/21->16/19", painoeroa renkaista n. 5kg, vanteista n. 2kg
- runkoa lyhennetty 51mm, swingiä 30mm, painoa pudonnu ehkä 200g ;-)
- tankki 5.6l, eli max. 5kg vähempi kuin orkkis tankissa

Eli vakio offikuntonen ST200OF ei voi painaa kun max. 112kg TANKATTUNA. Huom. toi renkaiden painoerokin on vs. nappulakumit, vakiona ei ole kunnon maastorenkaat. Lisäks mulal on valomaski, valojen johtosarja + katkasijat, takaläppä. Ja toi skaitiimi on kapee kuin kisapelit, ainoona markkinoilla (suomessa).
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
_maniac_
Liittynyt:
8.11.2005 22:49

ViestiKirjoittanut _maniac_ » 27.5.2007 0:12

Itsellä heräsi kanssa kiinnostus ostaa joku 250cc kinkkinelari, kun tässä kotona on omaa metsää ja peltoa ja olen sinne radan värkänny, niin tuolla kawalla nyt tulee ajeltua lähes päivittäin ja se tulee pitemmän päälle kalliiksi kun koko ajan saa olla mäntää ja muita kulutusosia vaihtamassa. Haaveissa on ollut pitkään ihan kunnon japsi nelari, mutta sen ylläpitäminen on liian kallista ja riskialtista, niin haaveeksi myös jää. Mutta koska olen tehnyt tuosta radasta mahdollisemman teknisen ja paljon pieniä syheröitä, niin tuommoinen kinkkinelari olis just passeli sinne piikkiä paremman väännön takia, ja tekniikkaa silläkii pystyy harjottelemaa vaikka hevosvoimia onkin paljon vähemmän. Sit ajelis kawalla pelkästään montulla ja kerhon omissa kisoissa, ni ei tarvis olla koko ajan jotai palikkaa uusimassa, kun nuo kiinanihmeiden koneet ilmeisesti kestää kovaa ajoa vaikka kuinka ja paljon kunhan öljyjä ja suodattimia vaihtelee.

Siinä vaan piilee muutama ongelma. Ei nimittäin viitsis ihan sikaa säkissä ostaa, kun ei yhtään tiedä minkälainen ajoasento tai mimmoinen muuten on ajaa, sekä hiukan epäilyttää noiden kinkkien laatu.

Näillä näkymin tämän kesän kesätyörahat menee kuitenkii uudempaan piikkiin, mutta ei sitä vielä tiiä, ku pikkasen kiinnostas tuommonen kiinanpyörä, jos vaa pääsis eka koeajamaa jossai
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 27.5.2007 0:26

Kyrsa kirjoitti:
Orion E-Wind 250cc
specsien ja kuvien puolesta vaikuttaa parhaalta, tosin en löydä suomesta myyjää ja niinollen varaosista ei olisi niin tietoa.

Sendai
en tiedä tai ole vielä saanut selville minkä takia näitä sendaita pidetään yhtenä laadukkaimmista peleistä.


Molemmat on apollo tehtaan tuotteita. Sendai nimen on antanut Belgia/hollanti/beneluxmaassa? vaikuttava maahantuoja. Samaan tapaan kuin suomessa Samurait/fude/jne...
I.S.B finland keskisuomesta tuo Orioneita maahan. Sendaita motomauritz porista?
Kyrsa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.12.2006 4:25

ViestiKirjoittanut Kyrsa » 28.5.2007 0:08

smk: oon mä ton sun sivus kattellu läpi joo...
ei toi sendai ja e-wind näytä kuitenkaan loppupeleis kovinkaan paljon samalta?
Honda CBR 929RR & Samurai 150cc
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 28.5.2007 7:42

Kyrsa kirjoitti:smk: oon mä ton sun sivus kattellu läpi joo...
ei toi sendai ja e-wind näytä kuitenkaan loppupeleis kovinkaan paljon samalta?

No kukin voi päätellä itse....
Sendai-> http://www.sendai.nl/productimg.html?id=137&big=y
Orion-> http://www.made-in-china.com/image/2f0j ... 250CC-.jpg
Apollo tehtaansivut-> http://www.apollovehicle.com
Sendai tehtaansivut-> http://www.sendai.nl
Voi olla että olen väärässä, mutta kovin samankaltaisilta mallistot näyttävät...Tosin sillä erotuksella että sendain mallisto dirtbikessa on suppeampi?
SuperMotardi
Pyörä:
Manki 50cc -> 125cc
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
30.10.2004 15:50

ViestiKirjoittanut SuperMotardi » 28.5.2007 9:09

Tommosia vekottimia joku vois alkaa maahantuodakkin ;) On nimittäin parhaan näköinen kiinanpeli mun silmään.
Poliisi on natsisika joka kiusaa veikeitä mopoveikkoja.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 31.5.2007 7:39

...............
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 16.11.2007 14:32, muokattu yhteensä 2 kertaa
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 31.5.2007 9:22

Onhan tolla mukavampi vetää munat tankilla kun jalkatapit on jo valmiiksi edessä. Katso vain mopopoikien ajoasentoa jonka eivät ole ikinä enduroillaan metsässä käyneet niin ymmärrät miksi tapit ovat edessä.
Näissä runkoissa jotka matkivat alumiinipalkkirunkoa tuloksena on vain yleensä suurempi paino ja vetelämpi rakenne kuin putkirungossa.
JayDaddy
Pyörä:
YZ450F '17
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
20.9.2003 13:23

ViestiKirjoittanut JayDaddy » 31.5.2007 10:27

Onko toi kytkinkahva vai mikä h#lvetti siinä sojottaa suoraan eteenpäin? Ei tarvii olla kun 20cm pitkät sormet et ylettyy... Ja kaikiltahan sellaset löytyy. Ja muutenkin, 85cc pyörän keula ja 125cc pyörän takapää. Hyvä hyvä. Sopii kun täi päähän.
Stylish as usual @ 2006
@ Twitter
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 31.5.2007 11:19

..........
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 16.11.2007 14:33, muokattu yhteensä 1 kerran
wqwq
Liittynyt:
13.5.2004 18:42

ViestiKirjoittanut wqwq » 31.5.2007 19:18

Tere. Itseänikin on ruvennut nuo isommat kiinalaiset kiinnostamaan pikkuisen enemmän, ei ainakaan näytä olevan orionissa ja sendain 250cc muuta eroa kuin moottorin väri mutta onkohan moottori sama muuten?
Onko täälä vielä kellään tuollasta orionia tai sendaita, nuo orion ja sendai ihan tästä katottuna näyttää suhkot vankalta teolta ainakin, että harukat ja iskarit ei ole mitkään rimpulat..
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 1.6.2007 7:35

wqwq kirjoitti:Tere. Itseänikin on ruvennut nuo isommat kiinalaiset kiinnostamaan pikkuisen enemmän, ei ainakaan näytä olevan orionissa ja sendain 250cc muuta eroa kuin moottorin väri mutta onkohan moottori sama muuten?
Onko täälä vielä kellään tuollasta orionia tai sendaita, nuo orion ja sendai ihan tästä katottuna näyttää suhkot vankalta teolta ainakin, että harukat ja iskarit ei ole mitkään rimpulat..

Moottorin vari vaihtelee mallisarjan sisalla sen mukaan minka varinen pyora on. Orioneista taitaa olla jo 4-5 erimallia mallisarjan sisalla. Eri kokoisilla renkailla ja erinlaisilla takahakeilla. Sendaita ei saa kuin ensimmaiseksi esiteltya mallia.
Kylla noi sendait, orionit ja x-motosit taitaa olla viela aika leluja, tosin paremmalla laatutasolla kuin samut, fudet, yms. halpis mallit.....
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 5.6.2007 8:49

Skyteamin uusi OF 250? Suomessa?
Kuva
Lisätietoa -> http://skyteam.en.alibaba.com/product/5 ... cycle.html
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 5.6.2007 8:52

.............
Viimeksi muokannut Toni I päivämäärä 16.11.2007 14:33, muokattu yhteensä 2 kertaa