Kiinailmiöt

_maniac_
Liittynyt:
8.11.2005 22:49

ViestiKirjoittanut _maniac_ » 14.5.2007 13:31

Suosittelisin kyllä sijoittamaan ne paritonnia mieluummin vaikka ihan aitoon crossi piikkiin, sillä summalla saa jo ihan luotettavan ja hyvän harjoituspyörän, josta rittää iloa paljon pitemmäksi aikaa, kone niissä kestää kuha mäntää välillä vaihtelee ja piikillä pystyy ajamaa millä vaan radalla, kun taas tuon kiinanihmeen säälittävä 20hp alkaa loppumaan monella pehmeämmällä radalla
sWaltsu
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
1.7.2004 19:30

ViestiKirjoittanut sWaltsu » 14.5.2007 13:45

Kaikki ei tykkää 2t koneesta. => Itse en varmasti tule ostamaan 2t rossipyörää koskaan. Ei vaan ole mun juttu. Huomattavasti mukavampaa on päristellä isolla vaihteella pienillä kierroksilla (siellä missä sitä vääntöä riittää) ;)
www.snrt.cjb.net /
http://www.kolumbus.fi/mauri.eerola/waltsuharr.htm
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 14.5.2007 13:54

_maniac_ kirjoitti:Suosittelisin kyllä sijoittamaan ne paritonnia mieluummin vaikka ihan aitoon crossi piikkiin, sillä summalla saa jo ihan luotettavan ja hyvän harjoituspyörän, josta rittää iloa paljon pitemmäksi aikaa, kone niissä kestää kuha mäntää välillä vaihtelee ja piikillä pystyy ajamaa millä vaan radalla, kun taas tuon kiinanihmeen säälittävä 20hp alkaa loppumaan monella pehmeämmällä radalla

Et ole ainoa, joka on tuota ehdotellut. Viimeisen kerran ajoin piikillä v.95 enduroa. Sen jälkeen en ole vinkuttimella halunnut ajaa.
Jotenkin ei kaksitahtinen tai käytetty enään viehätä. Ilmajäähdytteinen 250 4t viehattäsi yksinkertaisuutensa takia vaikka ne on tehottomia yms..... Eikä niitä ole juuri valtamerkeillä tarjolla. Eikä tuohon hintaan mihin kinkkivehkeen saisi. Kymmenen vuotta vanhaa XR/DR/jne... en osta.
Ja vielä palatakseni tuohon alkuperäiseen aiheeseen. Tuossa ylimmässä olevassa pyörässä viehättää teräsputkirunko. Kun ilmeisti tuossa alemmassa kuvassa olevassa on alumiinirunko. Se ei ole ehkä noissa kinkki vehkeissä plussaa, ainakaan omalla kohdalla. En pystyisi rungolle tekemään mitään jos jotain sattuisi tapahtumaan. Rautarunko on helpompi hitsailla vaikka migillä.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 14.5.2007 14:03

Jos tuo kuvan pyörä ei ole semmonen sikaleveä klimppi kuten noi sivusta fiksun näköset on tähän mennessä aina olleet, tuo voisi tietty ajettavuudeltaan ollakin jees. Sitä en kuitenkaan usko, että iskarit olisivat sekä samaan aikaan sisuskaluiltaan nykyaikaa, että kestäviä.

Tuo skaitiimin runko on muuten ihan kiinapojan suunnittelua, en ainakaan mitään sinne päinkään ole löytänyt mistään. vrt. esim. XR/XL -rungot, joita lähinnä kone on. Perän geometria on 2% päässä KTM:stä ja 395e siihen saa täysin säädettävän FOX Podium -takaiskarin. Kauden ajettuja Öhlins, WP & Marsun etupäitä saa 500-1200e. Purkaamoilta 300e vähän vanhempia, eurooppalaisiakin löytyy. Kun ei siihen aikuisen tarvitse noiden päälle laittaa kuin n. 200e mieleisekseen sadakseen, niin ei paha.

Itse olen vaihdellut nyt viimeset 15h jo raakana, joskus alaspäinkin, ei valita vieläkään. Laatu ollut kaikin puolin parempaa kuin odotin. Ja mitä tuohon tehoon tulee, niin kaikki on niin suhteellista. Tolla mun pelillä ainakin saa päästää hiekassa hitaimmatkin mutkat kolmosella ja ainakin kuvissa hiekka lentää. Ei se oikeastaan ryydy kuin raskaaseen syvään mutaan, eikä siihenkään enää kakkosella. Vois kawamiehelle sanoa, et piikin säälittävällä keskimäärin 6Nm väännöllä...hitaammassa maastossa, esim. ajellessa enskaa kuusimetsässä, sillä teholla ei tee mitään.

Niin, valkeus tulkoon, trialit on kaikki perinteisellä keulalla.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
sWaltsu
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
1.7.2004 19:30

ViestiKirjoittanut sWaltsu » 14.5.2007 14:09

Itse lopetin kytkimen käytön sinä päivänä kun kahva katkesi... ajoahan ei yksi kahva estä. Loppupäivän ajelin vailla kytkintä. Alaspäin en katupyörillä ole koskaan edes ajatellut, mutta tuo menee niin nätisti ;)

Onko tietoa mikä kone tuossa ylimmässä on?
Alemmassa taitanee olla tätä lonnin/skyteam sarjaa.

ja näköjään menee Skyteam:n osat(useat ainakin) suoraan tuohon lonciniinkin => joten ko. mallin koneisiin tuntuisi varaosatkin olevan hyllytavaraa.
www.snrt.cjb.net /
http://www.kolumbus.fi/mauri.eerola/waltsuharr.htm
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 14.5.2007 14:15

sWaltsu kirjoitti:Onko tietoa mikä kone tuossa ylimmässä on?
Alemmassa taitanee olla tätä lonnin/skyteam sarjaa.

Kuvasta päätellen kone on zongshen valmistetta ja kopiota yamahan TTR225 koneesta?
Valtteri
Liittynyt:
27.6.2004 17:29

ViestiKirjoittanut Valtteri » 14.5.2007 16:57

SMK;-) kirjoitti:Kas, no, et sä sitten ainakaan trialia aio ikinä harrastaa ;-)



Hei, mitä tämä kommentti tarkoittaa? Trialia kiinanmopoilla? Trialia 250 cc kiinalaisella?
Rytmimuna tuo rytmiä.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 14.5.2007 17:02

Ei, vaan tuo, että jos kerran lopetti perinteisellä keulalal ajamisen jo 80-luvulla, niin sitten ei voi aloittaa trialia ;-)
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
SJK
Pyörä:
RM 250
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
15.8.2005 12:02

ViestiKirjoittanut SJK » 14.5.2007 22:19

Nyt tuola motorpowerin sivuilla tuo 250cc. Vähä saman tyylinen ku samurai 200cc. http://www.motorpower.fi/dircross/
sWaltsu
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
1.7.2004 19:30

ViestiKirjoittanut sWaltsu » 14.5.2007 22:46

SJK kirjoitti:Nyt tuola motorpowerin sivuilla tuo 250cc. Vähä saman tyylinen ku samurai 200cc. http://www.motorpower.fi/dircross/

Vielä olisin ennemmin Orion 250cc:n kannalla?

Pitäisi päästä hypistelemään noit paremmin. 200cc Samuraita kävin Kauhavalla katselemassa, ja se alkoi näyttää jo joltain.. ikäväkseni en sillä kerennyt ajaa.

Sitten yksi mitä taas toiset suosii, on tuo pyörien kapeus. on niin mopon oloisia. Itse pidän leveistä "järkäleistä" (en silti painon puolesta)
www.snrt.cjb.net /
http://www.kolumbus.fi/mauri.eerola/waltsuharr.htm
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 15.5.2007 7:49

Lelusektoriahan näyttäisi toikin 250cc bad boykin olevan. Kuten samurait,fudet, jne... orion/sendai näyttäisivät olevan aavistuksen laadukkaampia. Edelleen niissä on esim. jarrupoljin ja jalkatapit sijoitetttu varsin mielenkiintoisesti :-P.
Harmi ettei motor power suostunut tuomaan Factory Biken YR200 mallia. Se olisi voinut olla varteen otettava vaihtoehto harraste enduroksi KUVIEN perusteella?
sWaltsu kirjoitti:Sitten yksi mitä taas toiset suosii, on tuo pyörien kapeus. on niin mopon oloisia. Itse pidän leveistä "järkäleistä" (en silti painon puolesta)

Tohon kyllä täytyy kyllä sen verran sanoa, että kaikki jotka ovat vähänkään enemmän harrastanut offroad lajeja osaavat arvostaa pyörän kapeutta. Omalla kohdalle on sattunut 90-luvun alussa nelareita jotka eivät ole kapeimmasta päästä. Niillä kun ajoi kakstahtarien jälkeen tuntui, että hyppäisi jonkun lihavan lehmän selkään :)
Trial
Liittynyt:
26.2.2007 11:33

ViestiKirjoittanut Trial » 15.5.2007 9:51

Kannattaa ostaa 21/18 pyöräinen täyskokoinen crossi mieluummin kuin joku Samurai 200 tai Bad Boy 250. Molemmat ovat helvetin korkeita ja kiikkeriä ja ajokelpoisen niistä saa vain laskemalla jousitusta reippaasti.
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13

ViestiKirjoittanut Toni I » 15.5.2007 10:59

Trial kirjoitti:Kannattaa ostaa 21/18 pyöräinen täyskokoinen crossi mieluummin kuin joku Samurai 200 tai Bad Boy 250. Molemmat ovat helvetin korkeita ja kiikkeriä ja ajokelpoisen niistä saa vain laskemalla jousitusta reippaasti.

Tai tällä tavalla =P
Kuva
-=Karvanoppa=-
Liittynyt:
27.1.2007 15:01

ViestiKirjoittanut -=Karvanoppa=- » 15.5.2007 11:07

Onpas siinä ohjauskulmaa, tuohan menee jo chopperiluokkaan, saattaa olla mielenkiintoinen ajaa...
Kyrsa
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
17.12.2006 4:25

ViestiKirjoittanut Kyrsa » 16.5.2007 18:48

saiskohan tota orion e-windiä jostai pk-seudulta tai lähistöltä toi vaikuttaa kyl parhaimmalta.
Honda CBR 929RR & Samurai 150cc