Kiinailmiöt

TRM
Liittynyt:
18.8.2010 9:57
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut TRM » 30.7.2012 8:30

proppu kirjoitti:No jos yhdistät ne navat niin varmasti säret jotain...
Jos vaan irrotat akun ja eristät ne navat vaikka teipillä niin toimii.



Kiitos neuvosta, toimii hyvin. Heivaan koko akun pois painoa lisäämästä :=))
Lähtee kohtuuhyvin potkimalla käyntiin muutenkin ja on huoltovapaampi. Onko niin että tuohon pyörään käy heittämällä Yamaha WRF 250cc crossin käynnistyspoljin? Käyttäjätunnus SMK) tietänee asian varmasti...
h4nkki
Pyörä:
Shine EN 230cc
Liittynyt:
2.1.2013 9:41
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut h4nkki » 2.1.2013 9:46

Moi!!

Foorumilla varmaan vielä pyörii shine merkkisten pyörien omistajia, niin osaisiko joku sanoa, että mitkä muovit sopivat suoraan pyörään?
Uusia alkuperäisiä ei kaiketi oikeen saa?

Alkaa olemaan omasta pyörästä takakatteet aika huonossa hapessa, niin voisi päivittää uusilla. :nörtti:

Kiitos vastauksista.
h4nkki
Pyörä:
Shine EN 230cc
Liittynyt:
2.1.2013 9:41
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut h4nkki » 4.1.2013 11:22

Onko täällä vielä shine kuskeja? :s
h4nkki
Pyörä:
Shine EN 230cc
Liittynyt:
2.1.2013 9:41
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut h4nkki » 7.1.2013 11:09

Kuva

Laitetaan kuvan kans, jos heräis keskustelua.. Onko siis ihmisillä tietoa, mitkä muovit käy shineen suoraan? :|
-MV-
Pyörä:
KTM 350 SX-F & Jawa 638
Paikkakunta:
Sorvan Kylä
Liittynyt:
10.8.2007 15:39
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut -MV- » 7.1.2013 11:45

Mitäänhän en asiasta tiedä, mutta eikös tuo Honda-kopio ollut... Menisköhän muovitkin?
h4nkki
Pyörä:
Shine EN 230cc
Liittynyt:
2.1.2013 9:41
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut h4nkki » 7.1.2013 12:30

höh, ku ei mene.. Mulla on sarja CRF:n muoveja joita olen kokeillut. :roll:
Mutta kiitos kuitenkin vastauksesta! :)
joru95
Liittynyt:
30.11.2011 16:50
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut joru95 » 13.1.2013 13:53

Onko kellään myynnissä Loncin 250c nestejähdytteistä konetta.

http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... e977b71d9b
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 14.1.2013 14:52

Ei käy Shineen minkään muun pyörän muovit suoraan. Tai no sovittamalla vaikka minkä vaan ;)

Mullakaan ei ole enään ilman ohjaimia tai numerokilpiä. Lokareita, ketjulaahaimia swing/ohjuri ja ilmanputsareiden päällimuoveja löytyy vaikka millä mitalla. Myös muuta pientä pisteosaa löytyy mm.ajamaton runko. Jos jollain on tarvetta voi ottaa yhteyttä s:postilla -> petobikes@gmail.com
h4nkki
Pyörä:
Shine EN 230cc
Liittynyt:
2.1.2013 9:41
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut h4nkki » 14.1.2013 15:33

Toni I kirjoitti:Ei käy Shineen minkään muun pyörän muovit suoraan. Tai no sovittamalla vaikka minkä vaan ;)

Mullakaan ei ole enään ilman ohjaimia tai numerokilpiä. Lokareita, ketjulaahaimia swing/ohjuri ja ilmanputsareiden päällimuoveja löytyy vaikka millä mitalla. Myös muuta pientä pisteosaa löytyy mm.ajamaton runko. Jos jollain on tarvetta voi ottaa yhteyttä s:postilla -> petobikes@gmail.com

Kiitos vastauksesta Toni! :)

Täytyy ottaa yhteyttä, jos/ kun tarvetta varaosille tulee.
Haluatko kertoa nykyisestä pyörästäsi enemmän, vai onko siitä jo jossain topicissa kerrottu? :)

Shine on nyt puolenvuoden kokemuksella ollut juurikin sitä, mitä pitääkin, eli mukava kannonkiertoväline. Voimaa on niihin touhuihin juuri sopivasti.
joru95
Liittynyt:
30.11.2011 16:50
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut joru95 » 14.1.2013 17:42

Onko tollanen Loncin kone kuinka kestävä ?
http://www.orionmotors.nl/shop/product_ ... e977b71d9b
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 14.1.2013 22:50

h4nkki kirjoitti:Haluatko kertoa nykyisestä pyörästäsi enemmän, vai onko siitä jo jossain topicissa kerrottu? :)

Shine on nyt puolenvuoden kokemuksella ollut juurikin sitä, mitä pitääkin, eli mukava kannonkiertoväline. Voimaa on niihin touhuihin juuri sopivasti.


Taustatyötä vasta olen tehnyt. Yhden tehtaan kanssa olen tehnyt yhteistyötä ja sieltä on tulossa kevään mittaa kaksi eri moottorista demoproto pyörää. Toinen on 190cc ilmajäähdytteinen 23hp ja toinen 250cc 4-valve vesijäähy 25-32hp versio. Pienessä koneessa on hauskaa luonnetta kun se on kuitenkin vain 190cc 2-venttiilinen ilmakone, joka kiertää 13000rpm ja silti antaa tukevan alaväännön.

Tuosta Loncin koneesta sen verran, että se on ihan perusmoottori. Yhden tuollaisen koneen kanssa pelanneena en nähnyt siinä hirveästi potenttiaalia. Saman asian ajaa ilmajäähdytteinen CB versio, itseasiassa se tuntui tehokkaammalta kuin tuo....
joru95
Liittynyt:
30.11.2011 16:50
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut joru95 » 15.1.2013 1:22

Toni I kirjoitti:250cc 4-valve vesijäähy 25-32hp versio.


Minkä merkkinen kyseinen kone on ja mistä saa tilattua.
Mikä olisi yli päätäänsä hyvä 250cc 4-tahti, mielellään nestejäähdytteinen.
h4nkki
Pyörä:
Shine EN 230cc
Liittynyt:
2.1.2013 9:41
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut h4nkki » 15.1.2013 10:15

Toni I kirjoitti:
Taustatyötä vasta olen tehnyt. Yhden tehtaan kanssa olen tehnyt yhteistyötä ja sieltä on tulossa kevään mittaa kaksi eri moottorista demoproto pyörää. Toinen on 190cc ilmajäähdytteinen 23hp ja toinen 250cc 4-valve vesijäähy 25-32hp versio. Pienessä koneessa on hauskaa luonnetta kun se on kuitenkin vain 190cc 2-venttiilinen ilmakone, joka kiertää 13000rpm ja silti antaa tukevan alaväännön.



Kuulostaa mielenkiintoiselta! :) Pidä meidät ajantasalla, kun mopot saapuu.. ;)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 18.1.2013 16:28

joru95 kirjoitti:
Toni I kirjoitti:250cc 4-valve vesijäähy 25-32hp versio.


Minkä merkkinen kyseinen kone on ja mistä saa tilattua.
Mikä olisi yli päätäänsä hyvä 250cc 4-tahti, mielellään nestejäähdytteinen.


Kone on merkiltään Zongshen ZS170MM moottori. Jonkinlainen CRF250 koneen kopio.

Kun kysyit, mikä on hyvä moottori, niin se ei ole noin yksiselitteinen asia. Kaikissa koneissa on omat ongelmansa. Ensin pitäisi tietää mihin käyttöön kone on tulossa, mitä ominaisuuksia siltä haetaan, mihin runkoon kone asennetaan yms.....

Roscianolla on ainakin löytyy konetta varaosana -> 4-valve kone

H4nkille -> Juu, pidetään ajantasalla sitten kun on jotain kerrottavaa ;)
Toni I
Pyörä:
Prototype XC190r
Paikkakunta:
Lohja
Liittynyt:
29.8.2006 12:13
Re: Kiinailmiöt

ViestiKirjoittanut Toni I » 24.1.2013 18:20

Pikku teaser tulevasta ;)

Kuva

Engine type:

190CC, single cyclinder, 2-valve, 4-stroke, air cooled, electric start

Bore X Stroke: 65.5x56.2mm

Compression Ratio: 11.6:1

Max power: 23HP / 13000rpm

Max torquer: 18N.m/10600rpm

Taansmission system: 5 speed, international gear

lgnition mode: CDI electric ignition

Clutch: Manual, wet mutiple plate

Carburetor: Keihin PE30

CHASSIS

Frame:Heavy duty strengthened chromolly, equiped with linkage

Swing arm: Heavy duty alloy swing arm, with linkage connector

Suspension system: Front fork:size:54/60-940mm, up-side-down type, compression and rebound adjustment , 300mm stroke

Rear shock: size: 490mm, compression and rebound adjustment, 190mm stroke, wheel travel: 300mm

Brake system: hydraulic disc brake, special designed disc for sufficient brake, disc size: front: 260mm, rear: 240mm

Tank Capacity:10L

G.W/N.W: 118kg/110kg

Seat Height: 980mm

Wheel base: 1440mm

Ground Clearance: 320mm

Engine and Rear sprocket: 15/51T, 520 Chains.

Rim Size: Heavy duty alloy rim, front 21/ Rear 18

Tire size: Front/Rear: 80/100-21 100/90-18