Kiinailmiöt

lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 19.8.2010 6:27

Oletko ilman remontteja ajellut 2007 vuodesta asti?
ranne putos..
TRM
Liittynyt:
18.8.2010 9:57

ViestiKirjoittanut TRM » 19.8.2010 8:26

lerppa kirjoitti:Oletko ilman remontteja ajellut 2007 vuodesta asti?



En toki, lähinnä kuitenkin normaalia öljynvaihtoa ja ilmanputsarin puhdistusta. Tarkoitin moottoriin koskemattomuudella sitä että en ole virittänyt tai vaihtanut osia siihen, änkkäriä lukuunottamatta.
Takarenkaita mennyt vaihtoon pari ja kytkinkahva kaatumisen seurauksena sekä 1 stonga.

Etuiskarit purin osiin ja puhdistin sisällä olleet runsaslukuiset sorvinlastut ja mönjäiset alkuperäiset öljyt pois. Laitoin tilalle Elf:in iskarilitkut (2,5 dl) per putki. Istuinkorkeutta laskin takaiskarin jousta säätämällä, johon tarkoitukseen hankin sellaisen mainion säätötyökalun.

Tiesin täysin mitä olin aikoinaan ostamassa. Hain edullista harrastuspyörää mökille virkistyskäyttöön jonka kanssa voi rentoutua ajamisen lisäksi sitä "tuunaamalla" ja huoltamalla, työn vastapainoksi ajatusten ollen jossain muualla. Sekä opetellen moottoripyörien huoltamiseen ja korjaamiseen liittyvää jokamiehen perustekniikkaa.

Muita hommia on tuottanut kaasuvaijerin katkeaminen ja alkuperäisten ketjujen päältälentäminen joka vetäisi takapyörän linkkuun koska ketjut kiilautui takarattaan ja swingin väliin. Silloin katkesi ketjun kireyden säätäjä rattaan puolelta. Muuta ei siinä rytäkässä hajonnut, vauhtia ei ollut paljon tämän tapahtuessa. Sain hyvän syyn vaihtaa samalla uudet rattaat ja paremmat ketjut. Vaihdoin alkuperäisen 47 piikkisen takarattaan 54 piikkiseksi, eturatas sama kuin alkuperäinen eli 15 piikkinen. Välitys muuttui minun ajotyyliin ja maastoon paremmaksi välitysten tihentyessä, oli vähän liian pitkä ykkönen ja kakkonen ainakin ennen. Ketjut on nyt Iris RX 428 merkkiset. Jo näppituntumalla ihan eri laatua kuin alkuperäiset kinkkiketjut.

Nyt startin rele taisi kimahtaa viimeeksi. Vian määritys jäi vähän kesken ajanpuutteen takia, ajattelin ottaa releen piuhat irti ja liittää yhteen ja kokeilla starttaako, nyt vaan naksuu kun painaa starttinappulaa. Akussa on virtaa kyllä (12.75). Sitten alkaakin releen metsästäminen, alkuperäistä ei saa kuulemma, jokin yleisosa ilmeisesti käy, kun vain keksisi että mikä ja mistä hankkisin.

Muita lisäyksiä pyörässä:

- vankempi pohjapanssari
- Keltainen numerokilpisarja
- Käsisuojat
- Änkkäri (Shinen vaimennin Pattonilta)
- Laakeroitu ketjurulla
- Uusittu vaihdepoljin (250 crossi Yamahan)
- Ketjuohjuri (Honda CR:n)
- Fat bar stonga sovituspaloineen ja tangonpehmuste
- Kaasukahva, jossa vaijeri kulkee stongan yläkautta

Nämä toistaiseksi...
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 20.8.2010 6:20

Tossa listassahan ei varsinaista remppaa ollut paljon,eihän siitä kai voi pyörää syyttää jos kahvan katuu poikki :P .Eli hintaansa nähden ollut varmaan ihan hyvä pyörä
ranne putos..
TRM
Liittynyt:
18.8.2010 9:57

ViestiKirjoittanut TRM » 20.8.2010 9:02

lerppa kirjoitti:Tossa listassahan ei varsinaista remppaa ollut paljon,eihän siitä kai voi pyörää syyttää jos kahvan katuu poikki :P .Eli hintaansa nähden ollut varmaan ihan hyvä pyörä


Kyllähän se on ollut toistaiseksi ihan hintansa väärti. Vankka teräsrunko tuo pyörään aika paljon painoa, mutta on sitä kuskillakin :D

Tuo ko. pyörä on 1:1 tekniikaltaan sama kuin Motor Power:in edustama Tyscon 250 cc Bad Boy. Poikkeuksena vain erilaiset alkuperäiset teippaukset katteissa ja moottorin sekä rungon väri jotka Tysconissa on mustat. Tuota minun pyörääni markkinoitiin silloin Suomessa merkillä "Rage" ja ulkomailla "Hummer" merkkisenä.

31 vuotta sitten aloittelin mini-trialin parissa, siirtyen isompaan luokkaan myöhemmin. Joitain piikkisiä katupyöriä on ollut joskus 16-18 vuotiaana ja yksi vanha 125 cc kotarin romu jolla käänsin naapurin peltoa kunnes se leikkasi kiinni ja vaihdelaatikko hajosi. Sitten tuli moottoriharrastukseen pitkä tauko, kunnes tuon keksinnön -07 hankin. Oli kerta kaikkiaan pakko saada joku pyörä. Hintahan oli uudesta pyörästä takuineen ihan kohtuullinen se "perushinta" 1495 € mökkipalstalleni tuotuna 30 km päästä, ja nelari kiinnosti ylitse muiden moottorivaihtoehtona.

Oman haasteen tähän "kinkkipyörä" harrastukseen on tuonut asioiminen erinäisissä prätkien varaosaliikkeissä. Olen nimittäin aina joitain kulutusosia vaihtaessani ja pyörää tuunatessani yrittänyt löytää alkuperäisen tilalle jonkun "merkkipyörän" laadukkaamman tarvikeosan jotta niiden saanti olisi taattu jatkossakin. Esimerkkeinä vaikka ketjuohjuri, vaihdepoljin, akku ja tulppa yms.
Asioiminen tyssää yleensä siihen myyjäpojan reippaaseen kysymykseen "niin, ja mikä pyörä sulla on?"
Tämän jälkeen tarjotaan suoralta kädeltä ylimielisesti" ei oota". Joskus pienen maanittelun jälkeen olen myyjän saanut mukana tuomani alkuperäisen kiinalaisosan kanssa hyllyjen väliin vertaamaan, josko korvaavaa osaa löytyisi muihin pyöriin tarkoitettujen tarvikeosien joukosta. Joskus tärppää, joskus ei...
mize
Pyörä:
Aprilia RS 125cc -09
Liittynyt:
27.5.2008 16:09

ViestiKirjoittanut mize » 23.8.2010 19:31

Mistäs sais vielä tilattua suomessa noita Samurai 250cc vesijäähdytteisiä pyöriä? Vai kannattaako ostaa vaikka Orion? Vai mikähän mahtaisi olla paras kiinalainen merkki noista halvemmista 250cc pyöristä?
242zerox
Liittynyt:
22.8.2010 17:54
samurai 250

ViestiKirjoittanut 242zerox » 6.9.2010 14:20

Kannataako ostaa 250cc samurai? minulla oli ennen tai on honda cr 80cc vm 99 mutta sitä saa koko ajan säätää, vaihtaa mäntää. Petynkö samurain tehoinin kun ennen on ollut honda cr 80. Ostaisin kyllä kunnon crossin jos vaan löytyisi rahaa. Ja voitte myös ehdotella hyviä crosseja, ei mitään minicrossia. Ja kuten arvasitte että kun ehdottelin samuraita niin ei ole siis varaa hirveen kalliiseen. Tai sitten vain pysyn hondassa
Viimeksi muokannut 242zerox päivämäärä 6.9.2010 16:59, muokattu yhteensä 1 kerran
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 6.9.2010 15:42

TRM, meinasin ensin pistää YV, mutta vedätetään nyt mikseri100:lla kunnolla palkokasvit kerralla molempiin sieraimiin: itse ajelin n. 150h 200-skailla ja löytyy sitä kautta varsin hyvä tuntuma siihen mikä osa mistäkin muusta pyörästä käy. Nykysin alla yrittäjänä tietty käytän kaikkea sitäkin tietoa hyväkseni ja esim. jarrupalavaihtoehtoja on tullut esiin roppakaupalla lisää. Monet kinkkien omistajat ei halua maksaa mistää mitään, siksi suurin osa motoliikkeistä ei viitsi edes tutkia löytyisikö osaa vai ei.
Jään odottamaan kuinka pahasti sekaisin joku on :seko:
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
TRM
Liittynyt:
18.8.2010 9:57

ViestiKirjoittanut TRM » 7.9.2010 11:29

SMK) kirjoitti:TRM, meinasin ensin pistää YV, mutta vedätetään nyt mikseri100:lla kunnolla palkokasvit kerralla molempiin sieraimiin: itse ajelin n. 150h 200-skailla ja löytyy sitä kautta varsin hyvä tuntuma siihen mikä osa mistäkin muusta pyörästä käy. Nykysin alla yrittäjänä tietty käytän kaikkea sitäkin tietoa hyväkseni ja esim. jarrupalavaihtoehtoja on tullut esiin roppakaupalla lisää. Monet kinkkien omistajat ei halua maksaa mistää mitään, siksi suurin osa motoliikkeistä ei viitsi edes tutkia löytyisikö osaa vai ei.
Jään odottamaan kuinka pahasti sekaisin joku on :seko:



Odottaessasi kuinka pahasti joku sekaisin on, niin itselläni on (toistaiseksi) ihan terveen paperit ;)
Turhaan sinä herneet nenään vedit kommenttini suhteen, ei se ollut sinuun kohdistettu. Olen aikoinaan seuraillut sinun omia nettisivujasi, ja olen sinut kerran tavannutkin... Olet harvinainen, positiivinen poikkeus näissä kurapyöriä koskevissa asioissa. Myyjän negatiiviset arvelut asiakaspalvelutilanteessa kunkin asiakkaan maksukyvyn tai halun suhteen heijastuen palvelutasoon on lähtökohtana väärin. Kaikkien asiakkaiden tulee olla "samalla viivalla" ja yksi suurimpia asiakaspalveluvirheitä myyjän kohdalla on asiakkaan aliarvioiminen. Itse en aikoinaan teknisenä myyjänä toimiessani hydrauliikka ja pneumatiikka-alan yrityksessä sortunut moiseen (vaikka hermot meinasikin mennä monta kertaa). Tuloksena tyytyväiset asiakkaat ja itsellä hyvä mieli, tiedostaen miksi siellä tiskin takana ollaan. Monta kertaa asiakkaille vaihtoehtoisia ratkaisuja etsiessäni, huomasin myös oppivani itse koko ajan silloisessa ammatissani lisää. Ikävä tosiasia on, että ei sinne varastohyllyjen väliin pääse itse vertailemaan ja tutkimaan varaosia, vaikka aikaa ja mielenkiintoa riittäisikin, "löydöt" voisi myyjä sitten vain rahastaa pois, jossain sopivassa välissä ensin palveltuaan "merkkipyöriä" omistavia asiakkaita ;)
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 7.9.2010 20:21

242zerox kirjoitti:minulla oli ennen tai on honda cr 80cc vm 99 mutta sitä saa koko ajan säätää, vaihtaa mäntää. Petynkö samurain tehoinin kun ennen on ollut honda cr 80.


Petyt koko laitteeseen. CR on tehokkaampi, keveämpi ja siinä on käyttökelpoinen alusta. Lisäksi Samuraita saa varmasti korjata ja rakennella enemmän kuin Hondaa.

Itse hankin jokuvuosi sitten uuden 200cc kiinalaisen cossarin hintaan 790,-
Toinen mokoma on mennyt kaikenlaisiin korjauksiin + varamoottoriin joka on tosin ollut tähän mennessä tarpeeton. Alusta on vieläkin täysin kelvoton maastoajoon

Seuraava pyörä on japanialainen tai euro
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 7.9.2010 23:35

Itselläkin on taustaa todeta, että sitä muutaman euron liitintä hakevaa asiakastakin kannattaa palvella, ei ainakaan jättää palvelematta. No tietty on pakko palvella ensin n ketkä maksaa, kiireessä voi vaikutelma olla tylykin, mutta senkin oon nykytyössäni huomannu, että se tylyn vaikutelman saanu asiakas voi hyppiä riemusta kun sille muutaman tunnin päästä soittaa valmiin ratkasun kanssa - eli eka yhteys todellakin epäonnistu, mutta tehtävä ainakin suoritettu ja homma hoidettu, kyllä se yleensä kelpaa!

Kurseikko, kun me molemmat tiedetään mikä sen sun 200cc kinkki oli....Ota 250 Sky, laita siihen iskarit, siirrä jalkatapit ja jarrupolkimen palautusjousi ei mutaan riitä eli lisää ulkonen lisäks kuten rossipyörissäkin, sä pärjäät sillä mainiosti. Kisapyöriä saa aika paljon laittaa, se on fakta. Vanhemman joutuu yleensä rakentaan kokonaan uusiks, mitä enempi vuosi, sitä enempi osin tai koknaan laiminyötyjä vuosia. Kinkinkin voi ostaa käytetyn, jos sen ostaa semmoselta kuka on kisäpyöriin tottunu, yleensä enempi kun tarpeeks huollettu. Mutta ne laatuerot on edelleen suuria, laadukkaita on markkinoilla hyvin vähän. Myös Shineen joutuu vaihtamaan kunnon keulan ennen pitkää, kun kinkkikeulassa on menny toleranssit väärin ja liikkeessä huollattaminen käy kalliksi. Vaikka onkin suhteellisen kunnollinen sekin keula.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
richart-_-
Pyörä:
Honda cr 250 -96
Paikkakunta:
muonio
Liittynyt:
24.10.2007 18:06

ViestiKirjoittanut richart-_- » 8.9.2010 9:20

Eikös se ole niin että, samurain koneet kestää sisäisesti hyvin mutta ulkoisesti hajoaa ns. mangeeton koppa, polkimet, putken jengat ja joskus jopa koko mangeetto, silloin kun ketjut lähtee irti kovassa vauhdissa.
sehän on selvää että rungot eivät kestä maastossa juuri ajamista. Itsellä meni 110cc sekä 200cc samuraista, runko, vanteet, taka swingi, keula putket ja ties mitä muuta.
Nyt kesällä vaihtanu honda cr 250cc -96 ei ole rungossa ollu mitään vikaa ja tehoa löytyy, ainoa - on että kone ei kestä kauan.
Saako mistään näitä kiinalaisia tela sarjoja halvalla?
|Jalmari|
Liittynyt:
29.4.2009 22:29
Inner Rotor Kit

ViestiKirjoittanut |Jalmari| » 9.9.2010 18:02

Käykö 110cc samuraista irti otettu inner rotor kitti suoraan 150cc samuraihin joka on siis loncinilla...? Ja käyköhän ihan perus mikunin 32 kaasari KO laitteeseen?
Jalmari arvostaa jos vastaukset löytyisi mahdollisimman pian. Ja samalla voi heittää jos tietää sivuja KO laitteen suuttimille (pitkiä outoja suuttimia, ei ole nähnyt ikinä tämä)
kurseikko
Paikkakunta:
Jkl
Liittynyt:
7.4.2008 20:30

ViestiKirjoittanut kurseikko » 10.9.2010 8:44

SMK) kirjoitti:Kurseikko, kun me molemmat tiedetään mikä sen sun 200cc kinkki oli....Ota 250 Sky, laita siihen iskarit, siirrä jalkatapit ja jarrupolkimen palautusjousi ei mutaan riitä eli lisää ulkonen lisäks kuten rossipyörissäkin, sä pärjäät sillä mainiosti. Kisapyöriä saa aika paljon laittaa, se on fakta. Vanhemman joutuu yleensä rakentaan kokonaan uusiks, mitä enempi vuosi, sitä enempi osin tai koknaan laiminyötyjä vuosia. Kinkinkin voi ostaa käytetyn, jos sen ostaa semmoselta kuka on kisäpyöriin tottunu, yleensä enempi kun tarpeeks huollettu. Mutta ne laatuerot on edelleen suuria, laadukkaita on markkinoilla hyvin vähän. Myös Shineen joutuu vaihtamaan kunnon keulan ennen pitkää, kun kinkkikeulassa on menny toleranssit väärin ja liikkeessä huollattaminen käy kalliksi. Vaikka onkin suhteellisen kunnollinen sekin keula.


Kyllä tiedetään mitä nuo halvat kinnerit on ja sillä olen koettanut valistaa muitakin. Sky 250 ja shine vaikuttavat jo asiallisimmilta. Silti otan seuraavatksi pyöräksi 2t EXC kotarin josta rupean jalostamaan itselle sopivaa.Tulee nykyään ajettua muuallakin kuin metsässä niin saisi voimaakin olla vähän enempi
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 11.9.2010 23:39

Ei sen väliä minkä euron valitset, porkkanahype tosin aiheuttaa sen ettei ainakaan vaihtopyörissä ole enää juuri muuta valittavissa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
TRM
Liittynyt:
18.8.2010 9:57
Syysterveiset...

ViestiKirjoittanut TRM » 5.10.2010 12:27

Sänkipelto crossit on tältä syksyltä sitten ohi. Pellot on kynnetty ja siihen se joka syksyinen ilo loppuu :( . Keula taas kohti soramonttua :D Hyvin pelitti Zongshen. Valomaski tuli hankittua ja hyvin sain sen sovitettua perustarvikkeilla mitä maskin mukana tuli. Kysymys olisi että onko jollain kokemusta/tietoa miten saisi siihen myös valot kätevimmin asennettua ettei jäisi maski pelkäksi koristeeksi. En ole hirveesti noita sähkömmia tehnyt nääs...
Hyviä kurakelejä kaikille kinkkikuskeille :P !!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.