Samurai 200cc

arrow-95
Pyörä:
rieju mrx -07
Liittynyt:
1.11.2009 22:03
kaasari

ViestiKirjoittanut arrow-95 » 28.5.2010 15:10

kuin iso kaasari täs 200cc on vakiona :D :D
yz250f
Pyörä:
yamaha yz250f,rieju mrt -10
Paikkakunta:
Suonenjoki
Liittynyt:
21.1.2010 21:27

ViestiKirjoittanut yz250f » 28.5.2010 16:22

kaltsu1995 kirjoitti:kuin iso kaasari täs 200cc on vakiona :D :D

oiskoha ollu 26mm,valaiskoot viisaammat jos oon väärässä
Miika08
Pyörä:
Suzuki pv, kawasika kx, tunturi sport -74
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
15.4.2007 13:19

ViestiKirjoittanut Miika08 » 1.7.2010 2:18

Löytyykö keneltäkkään tämmöseen sähkökaaviota?
Tein ite, säästin.
http://www.motot.net/galleria/56107
Areon
Liittynyt:
18.2.2010 22:08
Hohhoijaa

ViestiKirjoittanut Areon » 5.7.2010 23:45

Olen vähän sitä mieltä että... Että on parempi säästää ne rahat jotka pistäisit tuollaiseen "Samurai 200cc" , mitä nyt kuullut ja lukenut näistä vehkeistä niin en kauhean montaa positiivistä kommenttia löydä? Säästä mielummin se pari vuotta ja osta joku käytetty piikki tai joku muu sinne mökeille tai poluille. Turha pilata ajokokemuksia näillä vehkeillä... itse en suosittele kenellekkään näitä vehkeitä..
mick79
Liittynyt:
10.6.2008 21:46

ViestiKirjoittanut mick79 » 18.9.2010 13:45

Mikähän on Samurai 200cc mopetissa, kun ei meinaa käydä kunnolla? Polkasemalla turha yrittää, startilla pitkään pyörittämällä saa jossain vaiheessa käyntiin, mutta käy huonosti. Ei tyhjäkäyntiä, muutenkin pätkii ja papattaa... Käytin juuri kaasarin irti, ja tarkistin että kaikki suuttimet ja kanavat on auki. Käynti ei parantunut :(
Tulpan käytin myös poissa, kipinää tulee.
Palexd
Pyörä:
Honda CBR 600cc & Thumpstar
Liittynyt:
31.5.2006 8:13

ViestiKirjoittanut Palexd » 18.9.2010 20:10

mick79 kirjoitti:Mikähän on Samurai 200cc mopetissa, kun ei meinaa käydä kunnolla? Polkasemalla turha yrittää, startilla pitkään pyörittämällä saa jossain vaiheessa käyntiin, mutta käy huonosti. Ei tyhjäkäyntiä, muutenkin pätkii ja papattaa... Käytin juuri kaasarin irti, ja tarkistin että kaikki suuttimet ja kanavat on auki. Käynti ei parantunut :(
Tulpan käytin myös poissa, kipinää tulee.

Onko se joskus kuitenkin käynyt ja et sen jälkeen ole kaasarin säätöihin koskenut? Entäs oletko tarkistanut että onko siinä imuvuotoja? Imukaula ja imukaulan tiivisteet ehjänä?
Hyväkuntoinen ja laadukasta tekoa oleva Thumpstar-minicrossi myytävänä halvalla, YV:tä jos kiinnostaa!
mick79
Liittynyt:
10.6.2008 21:46

ViestiKirjoittanut mick79 » 23.9.2010 10:16

Palexd kirjoitti:Onko se joskus kuitenkin käynyt ja et sen jälkeen ole kaasarin säätöihin koskenut? Entäs oletko tarkistanut että onko siinä imuvuotoja? Imukaula ja imukaulan tiivisteet ehjänä?

En osaa sanoa miten on käynyt, tuossa kunnossa ostin. Myyjä sanoi, että 3 tuntia ajettu. Kai se on uutena toiminut oikein, luulis että olis muuten palautettu liikkeeseen?
Veikkaan että säädöt on perusasennossa.
Paljonko sen kaasarin sivussa olevan ruuvin pitää olla auki? Tyhjäkäynnin säätöneula, vai mikä se onkaan? Ei siis se joka menee luistille, josta ohjataan tyhjäkäynnin kierroksia.

Imuvuotoja yritin tutkia, ainakin se osittain kuminen kurkkuosa vaikuttaisi olevan ihan ok kunnossa.

Pakoputki vuoti heti pytyn jälkeen, sen korjasin. Äänenvaimennin on läpi-mallia, eli siellä ei ole mitään ääntä hiljentävää...

Entäs Cdi-boksi, siihenhän tulee kaksi liitintä. Toisessa liittimessä on kaksi johtoa, musta jossa valkonen raita ja punainen jossa musta raita. Kumminko päin nuo johdot pitää olla liittimessä? Jos katsoo liitintä johtojen suunnasta, ja se lukitusklipsi on ylöspäin... Kävin nimittäin läpi kaikki liitokset, ja tuota irrottaessani kämmäsin, lähti vain johdot irti liittimeltä.

Pakoputki oli polttanut maajohdon eristeen rikki. Ei pitäs varmaan vaikuttaa mitenkään. Myöskin startin releelle menevät johdot oli eristevikaisia. Korjaan ne kyllä, mutta ei kai noiden pitäisi vaikuttaa käyntiin?
mick79
Liittynyt:
10.6.2008 21:46

ViestiKirjoittanut mick79 » 26.9.2010 10:48

Cdi-boksin johdot kytketty. Kokeilin ensin toisinpäin, ei tullut kipinää. Muutin toisinpäin, ja kipinä tuli. Boksi kesti testin.

Purin jälleen kaasarin. Jostain syystä tiputti bensaa. Puhdistin kaikki kanavat erittäin tarkasti, ja suuttimet myös. Sitten kasaamisvaiheessa katsoin sen kohokammion pohjan ylivuotoputkea, tai tulvintaputki ehkä parempi nimitys. Jos bensan pinta nousee liian korkealle, niin tämä putki päästää liiat ulos. Sehän oli halki koko matkalta!

Hioin viilalla kyljen sileäksi, ja toholla lämmitin kuumaksi. Sitten kolvilla pidin kuumana ja laitoin tinaa. Kai siitä ihan ok tuli, ainakaan en puhaltelemalla huomannut vuotoa enään.

Kaasari kasaan, ja kerran kone hörähtikin jo polkasemalla. Starttaamalla sitten käyntiin, kävi jopa tyhjäkäyntiäkin! Testiajo, ja 20 metrin jälkeen alkoi käymään taas huonommin, ja sammui. Sitten sai taas starttailla ennenku lähti uudestaan, ja taas kävi huonosti :(

Kummatkin kävin siis läpi, sekä sähköt että kaasarin. Kummastakohan se vika nyt sitten löytyy? Voisiko olla viallinen Cdi-boksi? Bensalinjassa on suodatin, ja kaasari oli taatusti puhdas. Voisiko silti olla jokin roska kaasarissa? Tai muuta vikaa kaasarissa? Paljonko se kaasarin pohjassa oleva neula pitää olla auki? Oli valmiiksi 2 + varttikierroksen, säädin samaan. Hitto menee hermot kohta tuon kanssa.
mick79
Liittynyt:
10.6.2008 21:46

ViestiKirjoittanut mick79 » 28.9.2010 21:57

Uusi akku, uusi tulppa, uusi kaasari, uutta sähköosaa. Nyt toimii.

/lisäys:
niin joo, ja se kaasarin pohjassa oleva oli uudessa kaasarissa auki 3 ja puoli kiekkaa.
propioneer
Pyörä:
mbk x-limit,125 rockbike/crz
Paikkakunta:
Perho
Liittynyt:
11.7.2007 11:52

ViestiKirjoittanut propioneer » 15.2.2011 21:31

onko 110cc/125cc vaakamyllyissä sama cdi boksi kuin 150/200/250cc samuraissa? ostin justii leikkikaluks tollasen 250cc samurain pikkasen sähkövikasena ilman cdi boksia kaverilta ja ei mitää muistikuvaa et millanen boksi tossa o vakiona.?

noita 110/125/150 vaakamyllyjen cdi bokseja on hyllyt täynnä et käykö ne tuohon? ja mistä uusia mäntiä tuohon ( vissii zongshen 250cc mylly)
Tämä teksti voidaan lisätä kirjoittamiisi viesteihin. Käytössä on 300 merkin rajoitus.
rämppä69
Liittynyt:
17.3.2006 15:22
Re: Samurai 200cc

ViestiKirjoittanut rämppä69 » 1.7.2011 18:15

No niin, kertokaapas viisaammat, ku tuossa aukasin tuon 200cc samurain tuon vauhtipyörän puoleisen kopan, ni valahti kuutio öljyä tantereeseen. Kuuluuko tuon mottiöljyn päästä tuonne osastolle, vaiko vuotaako tuo nyt sitten jostain tota öljendaalia tuonne.???
Ropone_
Paikkakunta:
Mänttä-Vilppula
Liittynyt:
26.1.2010 11:43
Re: Samurai 200cc

ViestiKirjoittanut Ropone_ » 27.7.2011 18:53

Tietääkös kukaan onko -06 ja -07 koneet täysin samanlaiset? Etenkin mäntä?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55
Re: Samurai 200cc

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 13.11.2011 12:35

Onko näiden koneissa samat mitat kuin pienemmissä 125cc pystykoneissa?? kiinnityksiltään lähinnä. Paljonko tälläinen kulkee raskaammilla väleillä? meneekö satanen rikki? Miten helposti hajoilevat?
Kellään tietoa ketjujaosta? :)
tomppeli94
Pyörä:
250cc peevee ja aprilia rx
Liittynyt:
23.3.2010 21:43
Re: Samurai 200cc

ViestiKirjoittanut tomppeli94 » 5.1.2012 14:50

rämppä69 kirjoitti:No niin, kertokaapas viisaammat, ku tuossa aukasin tuon 200cc samurain tuon vauhtipyörän puoleisen kopan, ni valahti kuutio öljyä tantereeseen. Kuuluuko tuon mottiöljyn päästä tuonne osastolle, vaiko vuotaako tuo nyt sitten jostain tota öljendaalia tuonne.???


kuuluu olla öljyä magneetonkopan sisällä
tomppeli94
Pyörä:
250cc peevee ja aprilia rx
Liittynyt:
23.3.2010 21:43
Re: Samurai 200cc

ViestiKirjoittanut tomppeli94 » 5.1.2012 14:52

kalleppi3 kirjoitti:Onko näiden koneissa samat mitat kuin pienemmissä 125cc pystykoneissa?? kiinnityksiltään lähinnä. Paljonko tälläinen kulkee raskaammilla väleillä? meneekö satanen rikki? Miten helposti hajoilevat?
Kellään tietoa ketjujaosta? :)


ketjujakoa entiiä vakiona mutta tuontitukusta ainaki saa 420 jaolla olevia etu ja taka rattaita