Suzuki RM

Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 29.3.2006 18:42

No ihmisiä erilaisia. Mulla ei vaan oikeasti löydy kestävyyttä piikin tai 250 nelarin sarvissa 2kisaa oon ajanut ja en oo muuta positiivista löytänyt kuin hyppyreissä, uskomattoman kevyt ilmassa ihan kuin perhosella lentäis :) Mutta hermot mulla siinä menee myös vaihteitten kanssa ja niissä älyttömissä kiekoissa. Oon tottunut voimaan ja vääntöön mutta piikkinen tai 250 nelari oli henkilökohtaisesti huono juttu mulle. Olen tosi käsi niissä vehkeissä.

15min on mulla maksimi sarjoissa täysillä, siit edespäin ei jaks millään ajaa täysillä kun meinaa taju lähteä :)
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 29.3.2006 19:20

Kyllä isollakin pyörälläkin vaihteita käytetään, kun oikeen kovaa mennään, eikä vaan körötellä kolmosella. Harvassa ovat vaan ne kaverit jotka aivan oikeasti osaavat käyttää kaikki ison pyörän tehot hyödykseen. Itse ainakin tykkään ajaa piikkisellä ennemmin, kun sillä jaksaa ajaa täyttä vauhtia radallakin kauemminkin, kuin pari kierrosta putkeen.
Jos crossia meinaa oikein oikeasti oppia ajamaan niin kannattaa aluksi ajella pienellä pyörällä. FMX touhuun puolikas on varmaankin järkevämpi laite.
Taitaa nämä suurimmat uhoajat, jotka ajavat isoilla pyörillä, ajella pikemminkin niillä jossain pelloilla ja metsäteillä kuin tosissaan radalla.
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 29.3.2006 19:46

Joni_ kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Ja kummallakin mennään samanlaisia kierrosaikoja.


Esitä perustelusi.


Rata millä me ajetaan on lyhyt ja tekninen. Ja piikki on oma ja nelari kaverin. Ei ollut tarkoitus sanoa, että piikillä ja isolla mennään yhtä kovaa radalla kuin radalla ja kuskista riippumatta...
Allekirjoitus poistettu. *****
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 29.3.2006 19:53

motoxxx kirjoitti:Kyllä isollakin pyörälläkin vaihteita käytetään, kun oikeen kovaa mennään, eikä vaan körötellä kolmosella. Harvassa ovat vaan ne kaverit jotka aivan oikeasti osaavat käyttää kaikki ison pyörän tehot hyödykseen. Itse ainakin tykkään ajaa piikkisellä ennemmin, kun sillä jaksaa ajaa täyttä vauhtia radallakin kauemminkin, kuin pari kierrosta putkeen.
Jos crossia meinaa oikein oikeasti oppia ajamaan niin kannattaa aluksi ajella pienellä pyörällä. FMX touhuun puolikas on varmaankin järkevämpi laite.
Taitaa nämä suurimmat uhoajat, jotka ajavat isoilla pyörillä, ajella pikemminkin niillä jossain pelloilla ja metsäteillä kuin tosissaan radalla.
Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3 ;) Olet kyllä väärässä jos kaikki isoilla pyörällä ajajat uhoavat pelloilla ja metässä.
Viimeksi muokannut Keijo-crossi päivämäärä 29.3.2006 20:06, muokattu yhteensä 1 kerran
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 29.3.2006 20:05

Keijo-crossi kirjoitti:
motoxxx kirjoitti:Kyllä isollakin pyörälläkin vaihteita käytetään, kun oikeen kovaa mennään, eikä vaan körötellä kolmosella. Harvassa ovat vaan ne kaverit jotka aivan oikeasti osaavat käyttää kaikki ison pyörän tehot hyödykseen. Itse ainakin tykkään ajaa piikkisellä ennemmin, kun sillä jaksaa ajaa täyttä vauhtia radallakin kauemminkin, kuin pari kierrosta putkeen.
Jos crossia meinaa oikein oikeasti oppia ajamaan niin kannattaa aluksi ajella pienellä pyörällä. FMX touhuun puolikas on varmaankin järkevämpi laite.
Taitaa nämä suurimmat uhoajat, jotka ajavat isoilla pyörillä, ajella pikemminkin niillä jossain pelloilla ja metsäteillä kuin tosissaan radalla.
Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3 ;)


näimpä.. toiset tykkää muhkummasta. :)
Atmosphere.
Paikkakunta:
rovaniemi
Liittynyt:
3.9.2005 18:46

ViestiKirjoittanut Atmosphere. » 29.3.2006 20:53

ihan kait se on sama millä sitä ajaa...kunhan se on puolikas ja suzuki :D
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 29.3.2006 20:59

Keijo-crossi kirjoitti:Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3 ;) Olet kyllä väärässä jos kaikki isoilla pyörällä ajajat uhoavat pelloilla ja metässä.


En todellakaan tarkoittanut niin, että kaikki isoilla pyörillä ajavat eivät aja radalla. Oma pikkuveljenikin on ajanut 250cc 2t pyörällä jo viimeiset neljä vuotta. Jutun pointti on se, että kannattaa opetella ajamaan piikillä kunnolla ennenkuin siirtyy isompaan. Se on sitten täysin makuasia ajaako jatkossa isolla pyörällä vai piikillä. Itselle on ainakin toistaiseksi riittänyt piikkisen tehot radalla, eikä ole ollut mitään suurempaa halua vaihtaa isompaan pyörään. Mun puolesta sä Keijo saat ajaa niin isolla mopolla kuin itse tykkäät.
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 29.3.2006 22:11

motoxxx kirjoitti:
Keijo-crossi kirjoitti:Mun mielestä kannattaa ajella semmosella miltä itsestä tuntuu ja kyllä niillä muillakin vaihteilla tulee ajettua kuin 3 ;) Olet kyllä väärässä jos kaikki isoilla pyörällä ajajat uhoavat pelloilla ja metässä.


En todellakaan tarkoittanut niin, että kaikki isoilla pyörillä ajavat eivät aja radalla. Oma pikkuveljenikin on ajanut 250cc 2t pyörällä jo viimeiset neljä vuotta. Jutun pointti on se, että kannattaa opetella ajamaan piikillä kunnolla ennenkuin siirtyy isompaan. Se on sitten täysin makuasia ajaako jatkossa isolla pyörällä vai piikillä. Itselle on ainakin toistaiseksi riittänyt piikkisen tehot radalla, eikä ole ollut mitään suurempaa halua vaihtaa isompaan pyörään. Mun puolesta sä Keijo saat ajaa niin isolla mopolla kuin itse tykkäät.
No juu siis nimen omaan kannattaa opetella ajaa pienemmällä ensin, olihan mullakin piikki ja ajelin joku 2vuotta sen kanssa. En ymmärtänyt ihan heti tota "täytyy oppii kunnolla ajaa pienemmällä" juttuu, luulin että tarvii olla joku a luokan piikkikuski ennen kun siirtyy isompaan :)
rotaxxx
Paikkakunta:
Piela
Liittynyt:
12.1.2004 22:38

ViestiKirjoittanut rotaxxx » 30.3.2006 12:21

Jahas, muitakin painimassa rm:n kanssa. Meikäläinen on kans katellu tollasta 04-05 puolikasta rm:ää mutta sitten olen miettinyt että onkohan se liian kärttyinen peli viedä jossain metikössä ja poluilla. Kesäisin kun ei oikeaa motocross rataa ole ihan lähellä,parit hiekkamontut saattaisi kyllä löytyä. Talvella jäällä. Kyllä se vaan näkyy olevan semmoinen kuume ettei hellitä ennenku rm on tallissa.
OSP!
-SPEC-
Paikkakunta:
Turk-kusee
Liittynyt:
22.4.2003 20:29

ViestiKirjoittanut -SPEC- » 30.3.2006 13:37

rotaxx, kyllä se tollaseen käyttöön on kivempi ku piikkinen.
www.oxracing.com
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 30.3.2006 13:43

-SPEC- kirjoitti:rotaxx, kyllä se tollaseen käyttöön on kivempi ku piikkinen.


Jep vois olla, jäällä ainakin piikillä pidemmillä radoilla ajaminen on melkoista kierrätystä.

Jake
Allekirjoitus poistettu. *****
Renthal
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
12.9.2003 16:41

ViestiKirjoittanut Renthal » 30.3.2006 14:17

Eihän puolikkaat mitään ihmissyöjiä ole.
Itse jos hankkisin puolikkaan (tai minkä tahansa pyörän), niin ensinmäisenä simmaisin ja säätelisin jousituksen kohdilleen, nimittäin kyllähän piikkikin tuntuu lähtevän hanskasta jos iskunvaimennus ei vastaa ajoa.
Vaihdoin siniseen.
-SPEC-
Paikkakunta:
Turk-kusee
Liittynyt:
22.4.2003 20:29

ViestiKirjoittanut -SPEC- » 30.3.2006 14:41

Jutustelu menee kyl nyt enemmän puolikkaan ja piikkisen vertailuun...

Omasta moposta meni nyt takaiskari paskaks.
pohjaanlyöntikumi ja kaasupussi meni ainakin vaihtoon, vieläku sais ilmattua sen paskan =/
meni hermot ja litra öljyä joten annoin iskarin suosiolla jollekki ketä sen homman osaa.
Talvella ollu ongelmia kaasarin säätöjen kaa, ei meinaa millään kiertää keskialueelta, eri suuttimia kyllä kokeiltu. pitänee ottaa pakoaukonsäädin auki ja tutkia jumittaako se tjtn. neulan mallinkin vois tsekata, mutta kohtahan on jo kevät ja kesä....

Kuvassa joku vittuuntunut LazyFaggåt:
Kuva
rotaxxx
Paikkakunta:
Piela
Liittynyt:
12.1.2004 22:38

ViestiKirjoittanut rotaxxx » 30.3.2006 15:04

Jeps. Kävin tuossa jo uudenkin hinnat katsastamassa paikallisesta, siis puolikkaan. Tulin siihen tulokseen että kyllä riittää meikäläiselle alkuun parivuotta vanhakin. Pari viikkoa ja sitten on varmasti tallin perukalla crossi :)
OSP!
=DJ MegaMela=
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
30.8.2004 15:37

ViestiKirjoittanut =DJ MegaMela= » 3.4.2006 16:19

Tietääkö kukaan käykö 125cc RM:n vm. -88 katteet ja kuraläppä vm 1991 80cc RM:ään. Kiitokset vastauksista :)
O: Honda CB twin 125cc:n pakoputket.
Tarjouksia tulemaan YV:llä.
M: SpeedFightin undertray, Doppler airsystem, PV:n osia...Tarjouksia YV:nä
SR:n virit myynnissä...Ottakaa yhteyttä!