Suzuki RM

SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 17.3.2011 0:43

Noi tunnit nyt ei kerro mitään vaan kuinka kuluneet ne renkaat on? Jos renkaat on kulunu, vaihda, jos mäntäkin on, vaihda mäntä.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 18.3.2011 1:09

Jos jollain sattuisi olemaan piikkiseen RM Suzukiin (-2007) kytkinkoppaa ylimääräisenä, niin laittakaa yv:tä. Kiire olisi...
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 22.3.2011 23:29

Ei sillä niin väliä oo mitä sisäkammioon laitat, kunhan pistät tarpeeks. Se loppu kyl tulee yli kun painat männänvarren sisään. Sit kasaat normaalisti ja lirautat ulkokammioon liemet sisään. Sopis käyttä vaakaa niin saat tarkasti sen määrän, tossa keulassa 10ml heitto tekee liki saman mitä normi USD:ssä 20ml/n. 20mm.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 25.3.2011 18:31

Voihan vittu nyt sit... Eli nyt oli kaikki jo suunniteltu että tuo pytty menis pinnoitukseen, MUTTA eihän tuon vuoden rämään saa kuin valupyttyyn mäntiä... Eli nyt sitten vissiin on pakko viedä se putkitukseen kun ei käytettyäkään sylinteriä mistään löydy. Vai osaisko joku nyt viä sanoa mistä sais männän nicasil pinnoitettuun sylinteriin?
Pyörä oli siis se -88 vuoden 250 rämä
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 26.3.2011 1:19

Oot vissiin pistäny BR Pro Serviceen meiliä asiasta?
Olisko nyt ihan mahdoton asia lähettää se pytty ja mäntä sinne jotta vois ihan oikeesti kattoo onko se kummiskin -89? Kato kun olis aika fiksua tilata koko paketti samasta paikasta niin tulis yhteensopivat osat ja pinnotuskin samalla... nääs mittaamalla se selvii mikä mäntä sinne kuuluu.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 26.3.2011 10:59

No kyl mää oon aikas varma että se on -88 pytty. Mitä mää nyt oon monista räjäytykuvista kattonut ja vertaillut, ja tullu kyl siihe tulokseen etä on 88. Mikäli noi kuvat ny mitään sitten paikkansa pitää...
Esim tuolla:
http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php? ... ry_id=4334

Mutta samankokoinen mäntä on tuossa 1989 mallissa kuin tuossa 1988, siis halkaisijaltaan molemmissa se 67mm mutta onko se sitten paljonkin erilainen jostain muualta se mäntä?
JM82
Pyörä:
KTM 250SX -16, KTM 150SX -13, Honda CR 125R -86, Husaberg FE 650 smoto -08
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
8.5.2003 19:28

ViestiKirjoittanut JM82 » 26.3.2011 15:12

Mikäs vaikeus tuossa männän löytämisessä on? Samaiselta sivulta, missä on tuo sylinterin räjäytyskuva, löytyy alkuperäinen mäntäsarja sun pyörään. http://www.mp-osat.fi/suzuki/index.php? ... ry_id=4338 osa nro. 1
http://www.youtube.com/watch?v=JdXWY6ICs-c
http://www.youtube.com/watch?v=Mod_6dG__Qw
<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 26.3.2011 18:11

niinhän se näkyy olevan mutta kun soitin tuonne niin niillä ei sitten kuulemma ollut tuota mäntää.
Tietääkö joku mistä noita alkuperäismäntiä vois saada?
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 27.3.2011 0:19

Ei mistään käytännössä. Edelleen ilmanen neuvo: mistä ikinä meinaat mäntää tai pinnotusta hommata, kysy että saat molemmat samasta paikkaa ja tilaa sit, lähetä vanhat sinne kun oot sopinu asian. Ellei semmonen sovi, vaihda firmaa. Tässä maassa moni alan firma vaan kärvistelee, kilpailua ihan liikaa, osa silti palvelee... vaikka nostankin "kisaan hännän pystyyn" niin kato allekirjotus ja laita meiliä, on ollu tapana hoitaa asiat ihan oikeesti asiakkaan kannalta parhaalla tavalla.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
nieminen-racing
Pyörä:
yamaha wr 450 2010 yamaha yz 250 2007
Liittynyt:
19.6.2004 15:08

ViestiKirjoittanut nieminen-racing » 1.4.2011 13:34

morjens, mites ku ois tollanen 08 piikkinen rämä tulossa vaihdossa ni mites kuinka hyvin saa alkuperäisiä osia? ja onko nui ollut kuinka päteviä pyöriä enskassa?
niinvarmaanjoo1
Pyörä:
KTM
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
27.1.2009 23:49

ViestiKirjoittanut niinvarmaanjoo1 » 1.4.2011 14:05

Kyllähän siihen osia saa ihan mitä vaan. ;) Itte sain 96vm suzukiinkin aina osat helposti ja nopeesti.
kozi
Pyörä:
KX250F
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.4.2006 15:38

ViestiKirjoittanut kozi » 1.4.2011 15:14

Päteviä ovat enskassa. Valot katsastukseen saa ilman erillisiä valopuolia tms. Menee vakio änkällä enskakatsastuksista läpi. Moottorikin hyvä, häviää kuitenkin kotarille alaväännössä. Tosi ketteriä pujotella puiden välissä!
Welli17
Pyörä:
Suzuki Rm-z 250
Paikkakunta:
yki
Liittynyt:
3.8.2007 22:21
RM-Z 250 2004

ViestiKirjoittanut Welli17 » 3.4.2011 19:48

Suzuki miehet.. Onko varmuutta käykö kawasakin käyn. polkimet suzukiin? 4-t:ssa han samaa konettaki vissii käytetty? Omasta 04 rm-z:sta uupunee poljin, ja tiedossa ois yks 2005 4-t 250 kxf:n poljin.. sopiikohan se?? :) KESÄ TULLOO EIKÄ JAKSAIS TYÖNNELLÄ -> :P
suzukiana
Pyörä:
Suzuki RM 125 -95
Paikkakunta:
Pudasjärvi
Liittynyt:
16.3.2006 23:45

ViestiKirjoittanut suzukiana » 4.4.2011 21:18

Elikkäs pyörä on Suzuki RM 125 -95. Pärrässä on ollut sellaista vikaa että on tulppia alkanut syömään oikeen kunnolla. Oon aiemmin tutkinut vikaa polttoaine puolelta. Mutta tänään päätin alkaa tutkiin sähköpuoltakin kun ei polttoainepuolella tunnu vikaa olevan. Mittailin magneetosta tulevien johtojen ja puolan arvoja.
Ensiöpuolalta (eli magneetolta) tuli kyllä oikea jännite mutta vastus sitten oli n.100 Ohmin luokkaa vaikka se pitäs olla 18-30 Ohm.
Impulssikäämiltä pitäs tulla 3v jännite tai enemmän, mutta sieltä tuli vain 1v. Eli meneekö se vaihtoon?
Ja sytytyspuola, siinä pitäs olla tulpanhatun ja puolalle menevän johdon välinen vastus 12-21kOhm mutta mittari ei sano mitään? Maan ja puolalle menevän johdon välillä pitäs tulla 210 volttia muttei tullut kuin 150 volttia enimmillään. Meneekö puolakin vaihtoon? Mitähän pirua tuon kanssa tekee?
disme
Pyörä:
Yamaha YZ 250F -10
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
14.10.2008 20:43
Nestekytkintä Suzuki RM 250??

ViestiKirjoittanut disme » 4.4.2011 23:33

Laitetaampa nyt tänne, kun kyseisestä pyörästä nimenomaisesti on kyse, vaikka ihan yleispätevä aihehan tämä oikeastaan on.. anygays.. 8)

Meikäläisen siroissa sormissa ei oikein tahdo piisata pidemmillä lenkeillä jerkkua lipsutella tuon Raimon melkoisen jäykkää kytkintä, joten kysyisin onko täällä miten onnistuneesti korvattu näitä vaijerikytkimiä tarvikenestekytkimillä? Ja minkälaista mallia suosittelisitte?

Edelliselä omistajalla oli ollut tässä kiinni paljon kehuttu Maguran yleismalli, mutta hintalappu on siinä aika suolainen, päälle 300 rahaa... :s

Olisiko näistä halvemmista vaihtoehdoista mihinkään: http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=274

http://www.wandamotor.fi/product_info.p ... ts_id=1904

Alempi ainakin teki ihmeitä 125cc kiinancrossin hervottoman jäykälle kytkimelle, mutta onko tuo letku liian lyhyt isompaan pyörään? Tokihan sen voisi vaihtaa, muttakuneijaksaisialkaanussimaann..

Ja ei ainakaan kauheasti harmita, jos ja kun tuollaisen onnistuu rikkomaan, sillä kestävähän tuo ei varmasti ole :D Mutta niin se oli Magurakin hajonnut ihan peruskaatumisessa, saisihan noita leluja 10 yhden sellaisen hinnalla..

Jos jollain kokemusta vastaavista systeemeistä tämäntyyppisissä pyörissä, niin olisin kiitollinen jos jakaisitte tiedon kanssani! :)