Suzuki RM

Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 19.6.2011 14:51

Laatikkoöljyä.. Motul Gear Oil esimerkiks. Toimii se kyllä ihan koneöljylläkin, motorex tms. Motonetin öljyllä, tälläkin hetkellä sellaset sisässä.
malo
Liittynyt:
3.11.2007 23:55
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut malo » 19.6.2011 16:01

Rx-Tuomo kirjoitti:Oon kuullu, että Rm:ssä on aika heikko tuo pakoaukonsäädin. Mikä osa siitä menee yleensä hajalle? Pystyykö tuon pakoaukonsäätimen ottamaan pois käytöstä jolloin hajoamisen vaaraa ei ole? Eipä tuossa tunnu nytkään olevan alavääntöä yhtään, että ei periaatteessa haittaa vaikka lähtisi loputkin.

Joo tämäki on todettu ainakin mun pyörässä, pakosäädin halkes(kaulalta), mutta ei päässy tippumaan sylinteriin. Ei niitä säätimiä ainakaa kannate ottaa pois sieltä, ite en huomannu mitään eroa,vaikka oli 1 säädin pois käytöstä.

mikulov kirjoitti:kyllä tuohon kiinnileikkaamiseen täytyy syy löytää( öljyseos, ilmavuoto,liian pieni välys,laiha seos tms.) , "sisäänajo" ei ole tarpeen, mm-tasollakin laitetaan erään uusi mäntä eikä taatusti sisään ajeta.


Ajoin 3% seoksilla 2h lämmitin hyvin, ja melko rauhallista ajoa aluksi.
tämän jälkee leipas, kun otin viivat, eli ei ainakaa ole imuvuotoja,koska ei jää kiekat huutamaan välyksenki pitäs olla oikea, koska sylinteri putkitettiin koneistamolla,männän mukaan.
tulppa oli ruskea,eli seokset kohillaan.
Ihme homma,ku oli pakopuolelta lähtenyt kaikki teflonit sylinteriin ja männänrengas jumissa. teflonit lähtenyt Jonku verran myös imupuoleta. Kannataako ite alkaa hoonaamaan tuota sylinteriä,vai suosiolla viedä pajalle.?
miten tietää/ voi korjata ,jos jäähdytin järjestelmässä on ilmaa?
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mikulov » 19.6.2011 17:26

käytä koneistamolla hoonattavana. ,..ei sinne pitäisi jäädä ilmaa kun täytät "piripintaan", kiehuiko nesteet silloin kun katastrofi tapahtui? ,hieman outo juttu on..
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pmc » 19.6.2011 18:06

malo kirjoitti:Sylinteri putkitettiin koneistamolla,männän mukaan.

Eiköhän syy ole pelkästään tässä. Teräsputki vaatii erillaiset männänrenkaat ja onko noita pinnoitettuja mäntiä tarkoitettu teräsputkelle? Wiseco on yksi niistä harvoista mäntämerkeistä, johon saa vaihtoehtoisia männänrenkaita. Teräsputki vaatii myös huomattavasti suuremman männän välyksen. Nykyaikaisten pyörien sylinterejä ei kannata putkittaa, korjaushitsaus + pinnoitus tulee pitkällä tähtäimellä aina halvemmaksi.
Rx-Tuomo
Pyörä:
Suzuki RM 125 98
Liittynyt:
12.10.2001 3:00
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Rx-Tuomo » 19.6.2011 19:12

Joo tämäki on todettu ainakin mun pyörässä, pakosäädin halkes(kaulalta), mutta ei päässy tippumaan sylinteriin. Ei niitä säätimiä ainakaa kannate ottaa pois sieltä, ite en huomannu mitään eroa,vaikka oli 1 säädin pois käytöstä.


Sen takia olisin säätimen ottamassa pois, että, jos sattuu tapahtumaan isompi vahinko. Joten osaisko joku neuvoa, että miten tuon säätimen saa pois käytöstä?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut jot » 19.6.2011 23:03

kyllä huonosti menee jos pakoaukon säätimen pois joutuu ottamaan.
Rx-Tuomo
Pyörä:
Suzuki RM 125 98
Liittynyt:
12.10.2001 3:00
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Rx-Tuomo » 19.6.2011 23:13

jo kirjoitti:kyllä huonosti menee jos pakoaukon säätimen pois joutuu ottamaan.


Kiitos vastauksesta.
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 22.6.2011 18:32

kaverin 80cc rm:ästä rupes ajon jälkeen vuottaa jostai letkusta mikä tuli koneesta ni jotai valkosta nestettä, eli kysymys kuuluu mitä tämä mystinen aine on*?
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pmc » 22.6.2011 22:04

sliksi:D kirjoitti:kaverin 80cc rm:ästä rupes ajon jälkeen vuottaa jostai letkusta mikä tuli koneesta ni jotai valkosta nestettä, eli kysymys kuuluu mitä tämä mystinen aine on*?

Kovat kaverit osaisivat itsekin seurata letkua ja tutkia mihin letkun toinen pää on kytketty?

Jos pitää alkaa arvailemaan jostain jotain jonnekin, niin veikkaisin mystisen aineen olevan jäähdyttimen ylivuotoletkusta tulevaa jäähdytysnestettä. On aivan normaalia, että ylivuotoletkusta tulee vähän nestettä (muutamia tippoja) ajon jälkeen koneen ollessa todella kuuma. Jos nestettä tulee koko ajan selvästi, niin kannentiiviste vuotaa.
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 22.6.2011 22:55

letkun pää menee magneeton vierestä koneen sisälle
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 22.6.2011 22:56

Ettei vaan ois vaihteistoöljyt? Jos on ihan helvetisti ajettu niin ekana menee harmaaks, sen jälkeen valkoseks.
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 22.6.2011 23:01

täytyy käskee kaverin vaihtaa öljyt
mitä w mitä öljyä kannattaa laittaa?
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mikulov » 24.6.2011 13:45

jäähdytysnestettä vaihteistoöljyn seassa jos on suht. valkoista väriltään. ,vesipumpun stefa vaihtoon.
sliksi_
Pyörä:
Cagiva Mito -06
Paikkakunta:
Uusikaupunki
Liittynyt:
19.6.2010 19:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut sliksi_ » 24.6.2011 16:32

oisko 10w30 hyvää öljyy
mikulov
Pyörä:
KTM SX-F 450 -14, TM 450 -05
Paikkakunta:
Kausala
Liittynyt:
30.4.2010 15:31
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut mikulov » 24.6.2011 16:46

ok., hieman ohutta kyllä kesäkelille.