Suzuki RM

<Gilera>
Pyörä:
Gilera RCR -07, Suzuki RM 250
Liittynyt:
23.11.2009 17:16
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut <Gilera> » 30.4.2011 21:50

kuuluukos tuolla kiertokangen alapäässä olla tuollasita sivuttaisvälystä mitä kuvassa näkyy? Kiertokangessa ei muuten ole mitään väljyyttä ylös/alas suunnassa. Mietin vain että kuuluuko siis näissä vehkeissä olla tuollaista väljyyttä, vai meneekö uus kiertokanki sarja tilaukseen?

http://www.motot.net/galleria/kuva55590/
lundgvist
Liittynyt:
29.4.2011 19:10
Re: Suzuki RM:n korkeus

ViestiKirjoittanut lundgvist » 1.5.2011 11:36

-Zone- kirjoitti:
lundgvist kirjoitti:...tuntuu liian korkealta..)

Motocrossiin on vähän huono madaltaa, kun jousituksesta menetetään samalla suurin hyöty.

Kiitos vastaukstasi, aluksi saa hypyt vaikka jäädä hyppimättä - kunhan saa rällätä muuten, joten joustosta voin tinkikä kunhan vaan olis vähän luontevampi lähtöasento jne. ja ylipääntään sais poljettua pyörää käyntiin pelkäämättä nurin menoa :)
Varmaan kyllä ku vauhtiin pääsee ja tulee sinuiksi pyörän kans unohtuu nämä pituus pelot.. ja toivottavasti joskus ajetaan taitavammin kuin muut - ainahan sitä lujaa pääsee mut hiljaa ajaminen se vaikeeta on :)
pmc
Pyörä:
YZ250F + YZ250
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
29.3.2009 12:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut pmc » 1.5.2011 11:46

<Gilera> kirjoitti:kuuluukos tuolla kiertokangen alapäässä olla tuollasita sivuttaisvälystä mitä kuvassa näkyy? Kiertokangessa ei muuten ole mitään väljyyttä ylös/alas suunnassa. Mietin vain että kuuluuko siis näissä vehkeissä olla tuollaista väljyyttä, vai meneekö uus kiertokanki sarja tilaukseen?

http://www.motot.net/galleria/kuva55590/

2T pyörien kampiakseleita on kahdella eri tavalla toteutettuja. Kiertokanki keskitetään joko männällä eli kiertokangen yläpäässä ei ole sivuttaista väljää. Keskitys voidaan hoitaa myös kiertokangen alapäässä, jolloin kiertokangen yläpää "ui" sivuttain. Voitelun takia ensiksi mainittu tapa on käytössä yleisesti nykypyörissä.

Valmistaja ilmoittaa kuinka paljon kiertokanki saa "keinua" eli alapää pidetään paikallaan ja yläpäästä kiertokankea heilutetaan sivulle. Tarkista valmistajan ohjearvo, mutta arvot on yleensä siinä 2mm molemmin puolin riippuen kiertokangen pituudesta / keskilaakerin mitoista.
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 1.5.2011 19:21

Kuinka paljon tuommoseen Suzuki RM 125cc 2002 crossiin pitäs laittaa vaihteistoöljyä? Ja mitä öljyjä suosittelisitte siihen?
[^lollero^]
Liittynyt:
19.7.2010 23:46
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut [^lollero^] » 1.5.2011 21:04

Eikö lue öljy määrää lohkoissa 8o , ainaskin näissä uudemmissa lukee jossain siinä öljy korkin lähettyvillä ja motuli on todettu hyväksi.
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 7.5.2011 12:30

Kyllähän se lukee, olikohan 750ml tms.
disme
Pyörä:
Yamaha YZ 250F -10
Paikkakunta:
Kuhmoinen
Liittynyt:
14.10.2008 20:43
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut disme » 10.5.2011 23:54

Mikähän vattu tällä hetkellä Suzukin maahantuojalla oikein kusee? Itse vein raimon takaiskarin heti Päitsin jälkeen huoltoon Jämsään Kytöselle, ja muutaman kerran sitä käynyt sen jälkeen kyselemässäkin, mutta aina sama laulu; vieläkään ei ole maahantuojalta saatavissa stefaa tohon takapamppuun??

Parhaat ajokelit menossa, ja metsään olis just nyt otollista tehdä uutta enskapätkää, kun heinä ei vielä kasva.. pikkuhiljaa alkaa jo vituttamaan.. :paha:

Jos joku väitti että Puro oli perseestä maahantuojana niin joo.. :lol: Temmin kanssa ollut vuosikausiin mitään ongelmia minkään osan saannin kanssa, Sutkan kanssa taas tunnu toimivan yhtään mikään. :paha: :paha: :itku:
Hepex
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
13.9.2008 22:15
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Hepex » 11.5.2011 23:00

Jos se on maahantuojaltakin loppu eikä sitä tilata erikseen (näin se joskus on, sama se oli Hondalla, tilasivat venttiilit vasta 2vk tilauksesta Japanista, samalla siis kun muita osia, halvemmaks tulee) tietysti stefahan tulis vaikka kirjeessä, en tiedä.
Rx-Tuomo
Pyörä:
Suzuki RM 125 98
Liittynyt:
12.10.2001 3:00
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Rx-Tuomo » 4.6.2011 20:09

Paljonko 98 vuoden 125 rm:ssä on tehoa ja löytyykö tyyppivikoja?
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut jot » 4.6.2011 23:46

on tehoa, luultavasti jotain vähä alle 40hp. Jos sitä tarvitsee täällä erikseen kysyä nii sitä on liikaa.
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut ilexxx » 5.6.2011 0:01

jo kirjoitti:on tehoa, luultavasti jotain vähä alle 40hp. Jos sitä tarvitsee täällä erikseen kysyä nii sitä on liikaa.

miinus se noin 10hp xD sellane reilu 30 olis lähempään :lol:
PKS
Pyörä:
KTM SX 250 -13, Gas Gas EC 300 -07, KTM EXC 525 -06
Paikkakunta:
Pello
Liittynyt:
25.10.2006 21:57
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut PKS » 5.6.2011 15:44

joku karvan pääle 30 takapyörältä luulisin
Rx-Tuomo
Pyörä:
Suzuki RM 125 98
Liittynyt:
12.10.2001 3:00
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Rx-Tuomo » 5.6.2011 23:34

Mitenkäs tämän rm:n saa käymään tyhjäkäyntiä? En löytäny ku ilmaruuvin. Onko muita keinoja ku kaasuvaijerin säätö tiukemmalle?
Suiza_88
Pyörä:
Pv74, MH74, WR144
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
10.4.2008 18:07
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Suiza_88 » 6.6.2011 0:25

On siinä myös tyhjäkäyntiruuvi, tosin hieman erilaisen näköinen kuin ilmaruuvi. Kato ohjekirjasta niin varmaan aukeaa asiat? ;)
Tarjoilkaa WR125 sylinteriä!
Rx-Tuomo
Pyörä:
Suzuki RM 125 98
Liittynyt:
12.10.2001 3:00
Re: Suzuki RM

ViestiKirjoittanut Rx-Tuomo » 6.6.2011 1:21

Ei oo ohjekirjaa, mutta jostain ulkomaalaiselta foorumilta luin, että tyhjäkäynti säädettäisiin ryypyn nuppia pyörittämällä. Pitää testata.