Valoa kansalle joka pimeässä ajelee

DeLeTeD
Pyörä:
250 SX
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
19.4.2005 15:48

ViestiKirjoittanut DeLeTeD » 3.11.2005 17:20

wert kirjoitti:Niih, tai sit biltemasta tämmönen niin näkee varmasti vähän paremmin.
haha :P kylläpäs sai taas hyvät naurut ;) mut tollasenha vois kiinnittää vaikka pikaliimalla maskiin kiinni.
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 3.11.2005 18:50

DeLeTeD kirjoitti:
wert kirjoitti:Niih, tai sit biltemasta tämmönen niin näkee varmasti vähän paremmin.
haha :P kylläpäs sai taas hyvät naurut ;) mut tollasenha vois kiinnittää vaikka pikaliimalla maskiin kiinni.


jesarilla...ja sitten taakse sellane kullanvärinen ja se lasi maalattuna punaseks...
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 3.11.2005 19:48

plank kirjoitti:ootko ihan varma ettet oo mitannu watteja...

Kuinka monella täällä on mittari millä pystyy watteja mittaamaan?
Ylipäänsä kuinka moni täällä osaa kytkeä tehoa mittaavan mittarin oikein polttamatta sähköjä/mittarin sulaketta?
Sähköalan ammattilainen olen enkä kertaakaan ole etes nähny watteja mittaavaa mittaria. Nykyään kyllä jo korkeakoulutettava, että ehkä nyt näen sen kohta.
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 3.11.2005 20:02

eihän sitä suoraan mittarilla saa suoraan vaan tarvii tehä muutama laskutoimitus ja mittaa muutama muu asia...takoitin lähinnä että onko väärä vee laitettu perään...
willik
Pyörä:
exc&RR
Paikkakunta:
MLI/Jkl
Liittynyt:
2.1.2004 19:25

ViestiKirjoittanut willik » 3.11.2005 20:18

Seli seli... :D
-Gotham Squad-
Acme Motorsport
h.hartikainen
Liittynyt:
28.1.2003 11:24

ViestiKirjoittanut h.hartikainen » 5.11.2005 21:02

mistä sitä sais jonku hyvän ja sopuhintaisen valomaskin tohon yamaha wr250 vm-96 kun siinä on nii surkeet valot et ei toista..
onpas lihavalla sedällä ruma mopo ja nahkaliivi!!!!
Niquzai
Paikkakunta:
Klaukkala
Liittynyt:
4.9.2004 15:42

ViestiKirjoittanut Niquzai » 5.11.2005 23:56

itelläni on tossa cr:ässä jälkiasennuksena valopuola.. ihan hyvin silläki näkee mut se kypärä valo saattas olla parempi..
Ride hard or don't ride at all.
FrisCo
Pyörä:
Yamaha ja Suzuki
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
3.10.2005 13:53
Dodii..

ViestiKirjoittanut FrisCo » 13.11.2005 21:59

Kauankos tommonen vihree kannallinen kouluelektroniikan ledi palaa suunnillee?
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 13.11.2005 23:10

Vai 80V, kuinkas suurella kuormalla?
Eikös suomursu just sanonu, että jos ne valot kuluttaa KAIKEN niin et tarvii säädintä?
Esimerkki: Paskin pyörä mitä ikinä olen omistanut (suhteutettuna toki ikäänsä ja ajotunteihin), Kawi KXF, virtapää tuotti 23W, siis huom. 23 wattia, jo reippailla kierroksilla. Tämä siis mitattuna vastuksen yli P=U*U/R. 35W 12V polttimon yli jännite oli näillä kierroksilla sitten 10V, eli sellainen keltainen myrskylyhty. 48V 35W polttimo olisi varmuudella palanut kirkkaammin, syystä että pienemmällä virralla tulee jännitehäviöitä paljon vähemmän.
Willik, en tiedä mitä tarkoitat "ammattilaisella", tai kuinka harvassa käytetään, mutta ainakin TTKK:n korkeajännipuolella labroissa mitattiin induktioon perustuvalla wattimittarilla jotain vertailuarvoja. Sähköenergiatekniikka taisi olla kurssiin nimi, jossain-94--99 välissä sen kävin, noita pakkopullakursseja vähemmän sähköstä kiinnostuneille.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
FrisCo
Pyörä:
Yamaha ja Suzuki
Paikkakunta:
Anjalankoski
Liittynyt:
3.10.2005 13:53
Dodii..

ViestiKirjoittanut FrisCo » 14.11.2005 17:19

juu aattelin vähä yksinkertasempaa vastaust :D
s304
Liittynyt:
5.5.2005 18:52

ViestiKirjoittanut s304 » 16.11.2005 22:46

On tuossa yksi ylimääräinen skootterin akku, jossa luki että 30min 4ampeeria. Eli antaako se 30min ajan 12*4=48w?
Voisin siis käyttää noin 50w valotehoa puolituntia kerrallaan? Noinko paljon valokin syö akkua? Ajattelin vain jos rakentaisi jonkun akkuvirityksen tuohon crossiin kun ei kehtaisi valopuolaa ostaa kalliin hinnan takia....
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 16.11.2005 23:04

Juuri noin.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
s304
Liittynyt:
5.5.2005 18:52

ViestiKirjoittanut s304 » 16.11.2005 23:21

Ok.

Voisiko joku selittää vielä tuon valopuolan periaatteen, varsinkin kun jos se on erillinen, kun ajattelin vain että olisiko sitä mahdollista itse rakennella. Mitä se magneetto antaa ulos?
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 17.11.2005 0:07

Elikkä rautasydän, lakattua kuparijohtoa käärittynä ympärille, magneetit 'vauhtipyörässä' induktoi vaihtovirtaa puolan avulla johtoihin, jotka ovat kuparilangan eri päissä. Tarvitset jännitteensäätimen tai ns. diodin eli tasasuuntaus-sillan, joka päästä lävitseen vain yksisuuntaista virtaa. Sen jälkeen kytket mahdollisen akun ja valot. Saat laturin tehtyä tuon diodin avulla. Kannattaa huomioida akun latauskyky diodia valitessa.
Eli suurempi arvoinen diodi päästää väemmän jännitettä lävitseen.
Lakka on johdoissa sen takia ettei tule oikosulkua, eli kannattaa olla tarkkana jos itse teet käämin. Paksummasta piuhasta on helpompi tehdä.
- Paras sijoitus paikka akulle on ilmanputsarikotelossa tai valomaskin takana, kiinni pumpuissa.
Juuei siisjoo.
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 17.11.2005 1:39

Häh?
En saanu Nokian miehen selityksiin mitään tolkkua, mutta palaan asiaan yön nukuttuani...sen verran tajusin, että ei valoja varten tarvii tasasuuntaajaa/diodeja, mutta akkua ladataksen tarvii kyllä...
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)