2-t öljyt

Pattes798
Pyörä:
TM MX250 2T -13
Liittynyt:
25.4.2011 11:21
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Pattes798 » 20.6.2012 17:18

likis123 kirjoitti:ite oon tehny aina 10% seokset kun meinas kytkin alkaa luistaan 125rm 2010. het kun laitto 10% seokset niin ei kytkin luista ja kone ei huuda nii paljoo kaasu pohjassa. Oon aika nuori lajin parissa mut kuulemma antaa paremma voitelun toi ja sit tosiaa mäntäkää ei kulu



Säädäppä se kytkin kohdalleen, niin voitkin sitten vähentää öljyseokseen 2,5%... :D
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 20.6.2012 17:35

likis123 kirjoitti:ite oon tehny aina 10% seokset kun meinas kytkin alkaa luistaan 125rm 2010. het kun laitto 10% seokset niin ei kytkin luista ja kone ei huuda nii paljoo kaasu pohjassa. Oon aika nuori lajin parissa mut kuulemma antaa paremma voitelun toi ja sit tosiaa mäntäkää ei kulu
Minä kans on pitänyt nelarissakin 8% seosta näin hyttysaikaan
KarsTa
Liittynyt:
7.3.2010 21:58
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut KarsTa » 3.7.2012 23:28

Itse suosin rypsiöljyä talvisin, palmuöljyä näin kesäisin
Myynnissä M10x40 12.9 kuusikolopultteja 2kpl. ->yv:llä yhteyttä :)
tukemies2
Liittynyt:
23.5.2008 22:43
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut tukemies2 » 8.7.2012 6:25

Teboilin 2-T bikea 2.25-2.75% seoksilla keleistä riippuen. Uuden männän sisään ajossa 3-3.25%. Ja savuntuotosta ei tietoakaan heti kun kone käy lämpimäksi. Laatikossa lilluu ibonen öljyt.
Kari_runk
Liittynyt:
5.12.2005 15:36
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Kari_runk » 8.7.2012 9:53

Teboil 2-t mix 1,8-2% Hyvin pelaa. älkää laittako liikaa öljyä, ei mitään hyötyä
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 8.7.2012 11:10

Kari_runk kirjoitti:Teboil 2-t mix 1,8-2% Hyvin pelaa. älkää laittako liikaa öljyä, ei mitään hyötyä
Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä
Kari_runk
Liittynyt:
5.12.2005 15:36
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Kari_runk » 8.7.2012 13:00

[/quote]Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä[/quote]



4% on öljyn tuhlausta, ei missään vehkeessä tartte yli 2%, vaikka olis kuinka "hyvää" tai "huonoa"
KTM 300xc -10
KTM 250 sx-f -10
KTM 450 exc -08
KTM 450 exc -07
KTM 400 exc -06
KTM 300 exc -05
KTM 300 exc -04
YAMAHA yz250 -03
YAMAHA wr250f-02
YAMAHA wr250f-01
YAMAHA yz125 -99
YAMAHA yz125 -97
SUZUKI rm125 -91
CRhonkkeli
Liittynyt:
21.6.2011 13:34
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut CRhonkkeli » 8.7.2012 13:05

mantsapoika kirjoitti:
Kari_runk kirjoitti:Teboil 2-t mix 1,8-2% Hyvin pelaa. älkää laittako liikaa öljyä, ei mitään hyötyä
Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä


Itse ostin nyt kokeeksi Bel-Ray Si-7, 2T-öljyä. n. 20€ 1l puteli täyssynteettistä öljyä. Huomasin, että ajaessani melkein 10km siirtymää hiekkatietä pitkin niin alkoi tulemaan ihan kunnon öljyvanaa vaimentimen päästä. Tosin sitten, kun ajelin metsässä ja pyörää tuli kierrätettyä enemmän öljyn tulo väheni vaimentimen päästä, liekkö harhoja kuvittelin? :s Käytin 3% seosta.

Mikä ero on synteettisillä öljyillä verrattuna mineraaliöljyihin, onko niissä mitään eroa voitelussa/karstaamisessa? Mineraalit näyttävät olevan järkiään halvempia... 8o
Anssi_L
Pyörä:
450 SX-F 2013
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
4.8.2005 14:27
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Anssi_L » 8.7.2012 13:50

No, kun antaa hanaa niin öljy sekä palaa paremmin että lentää rööristä pidemmälle. Oman kokemukseni mukaan jos ei antanut tarpeeksi kaasua niin parempi öljy valui pakoputkesta, huonompi vissiin paloi ei-nestemäiseksi.
mantsapoika
Liittynyt:
29.10.2011 16:19
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut mantsapoika » 8.7.2012 14:35

Kari_runk kirjoitti:
Mitä "huonompi" öljy niin sitä vähemmän sitä pitää laitaa,nää huippuöljyt ei karstaa vaikka laittaa 4% seoksen.Aika hyvä mittari on se että valuuko öljypaska vana vaimentimen päästä[/quote]



4% on öljyn tuhlausta, ei missään vehkeessä tartte yli 2%, vaikka olis kuinka "hyvää" tai "huonoa"[/quote]Joo ei todellakaan tarvi yli 2%,mutta moni kun ostaa halpis öljyä niin laittaa sitä varoiksi vähän enemmän mistä ei ole mitään muutakun haittaa,karstaa vaan kaikki paikat mitä nää "huippu"öljyt ei tee vaikka laittas vähän enemmän.
Itse ajoin teboilin synteettisellä silloin kun 2-tahti pyörä oli
ilexxx
Pyörä:
Suzuki RM125 -06
Paikkakunta:
Mäkkylä
Liittynyt:
20.6.2005 0:05
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut ilexxx » 8.7.2012 16:34

No itte ainakin laitan vähän päälle 3 % ku lukee käyttöohjeessakin että 1 osa öljyä 30 osaan bensaa. en oikein luota tuollaittee siihen 2 % Ja jostain olen lukenut että mukamas 5% seoskaan ei olis tuhlausta, muttamutta. Ken näistä mahtaa oikeesti mitään tietää :lol:
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut jot » 8.7.2012 22:32

Ennen ajoin teboilin 2t bikellä mutta sen jälkeen ku 2 pyörää leikkasi öljyn takia kiinni vaihdoin motuliin. 3% aina seoksena eikä kyllä valuta yhtään putken päästä.
Husse82
Liittynyt:
17.5.2011 21:10
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut Husse82 » 9.7.2012 15:33

jo kirjoitti:Ennen ajoin teboilin 2t bikellä mutta sen jälkeen ku 2 pyörää leikkasi öljyn takia kiinni vaihdoin motuliin. 3% aina seoksena eikä kyllä valuta yhtään putken päästä.


Itse käytän usein Teboilin 2t Bikeä 2.5% seoksena eikä ainakaan vielä ole vanha 250 Kotka leiponut, eikä myöskään kovassa käytössä olevat moottorisahat. Eikä 2t vesiskootteri, siimaviimeistelijä tai perämoottori. Mistä tiedät että pyöräsi leikkasivat juurikin öljyn johdosta??
jot
Liittynyt:
29.9.2006 19:20
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut jot » 9.7.2012 17:11

Olen samaa öljyä käyttäny enne sitä 3-4 vuotta. Sitten tosiaan leipoi kiinni pyörät. Toisessa mäntä. 10h ajettu, mittasin ja rengastin 2-3h ennen kuin rengas suli mäntään kiinni liiallisen kuumenemisen takia.

Toinen tapaus samasta öljy kannusta tehdyt seokset. Petilaakerit jotka oli juuri koitettu kampuran päästä ja todettu toimiviksi ja olivat n.20h ajetut. Siisti käyntinen peli ja silti leipoi vähän normaalia pitemmällä suoralla.

Molemmissa pyörissä oli vielä seokset rikkaan puolella ja lopullisten säätöjen haku oli vielä käynnissä. Seoksia on kenenekään turha edes yrittää syyttää, koska tapahtuneen jälkeen molemmat pyörät korjasin ja ovat olleet kovassa käytössä (toinen tosin myyty) ja seoksia tuosta laihennettu.

En ainakaan itse keksinyt mitään muuta selitystä. Ja tuosta eteenpäin olen ilomielin ostanu "parempaa" öljyä.
HegeX_
Pyörä:
Honda CR250R -92
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
31.5.2010 17:00
Re: 2-t öljyt

ViestiKirjoittanut HegeX_ » 13.7.2012 23:40

Galluppi, mitäs ölppää suositteleet Honda CR250r 92
Motorex 2t CrossPower, Castrol PowerRS joku muu, mikä?

Vaihteistoon?

ps. eikös se öljyvana änkän päässä oo vaan merkki siitä et voitelu pelaa? :lol:
HONDA
The Power of Dreams