2-t öljyt

Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 4.9.2009 15:55

lerppa kirjoitti:
Cagiva wmx 125cc kirjoitti:joo tuli taas kirjoteltua omiaan :) joo sitä 2-t oon pistämäs pensan sekaan, mut siit ei o hajua mitä sinne lootan laitan, sen tiän et sitä tulee 7dl ku siinä koneen kyljes lukkee nii :)
mp kaupasta kannattaa siinä tapauksessa hakea saat neuvot kaupanpäälle,älä ainakaan mene laittamaan mitään synteettisiä autoöljyjä sillä ne pilaa kytkinlevyt joku perus 10w-30 voi toimia mutta en suosittele

Minä oon aina laittanu 2t pyörän moottoriin aina perus mineraalit sisään. En vaan ymmärrä miks sinne pitäs laittaa kalliit MP-käyttöön tehdyt öljyt. Jos tietoo on niin saa valaista asiasta.
lerppa
Liittynyt:
12.3.2007 19:35

ViestiKirjoittanut lerppa » 4.9.2009 17:59

joskus kattonut ajon jälkeen kun ollut normaalit öljyt koneessa niin ihan semmoista vaahtopaskaa ollut öljy,delvacilla myös kokeilin ja kytkin ei toiminut minun mielestä niin herkästi.Mutta omalla pyörällä saa ajaa vaikka ilman öljyä jos haluaa
ranne putos..
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 4.9.2009 18:56

Mikes kirjoitti:
lerppa kirjoitti:
Cagiva wmx 125cc kirjoitti:joo tuli taas kirjoteltua omiaan :) joo sitä 2-t oon pistämäs pensan sekaan, mut siit ei o hajua mitä sinne lootan laitan, sen tiän et sitä tulee 7dl ku siinä koneen kyljes lukkee nii :)
mp kaupasta kannattaa siinä tapauksessa hakea saat neuvot kaupanpäälle,älä ainakaan mene laittamaan mitään synteettisiä autoöljyjä sillä ne pilaa kytkinlevyt joku perus 10w-30 voi toimia mutta en suosittele

Minä oon aina laittanu 2t pyörän moottoriin aina perus mineraalit sisään. En vaan ymmärrä miks sinne pitäs laittaa kalliit MP-käyttöön tehdyt öljyt. Jos tietoo on niin saa valaista asiasta.


Mä käytän tossa 2t:ssä Teboilin EP 80w-90 öljyä lootassa. On toiminut ok. Wehnä ainakin ajeli sillä 250 Honkkelillaan satoja tunteja jäärataa ko. öljyillä.
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.9.2009 0:12

Valaistusta mm. Mikesille: Jääradalla tuskin ikinä missään tilanteessa kytkimen tarttis toimia yhtä herkästi ja täsmällisesti kuin vaikka niljaisessa kivimäessä kaatumisen jälkeen uudelleen liikkeelle lähdettäessä. Eiköhän siellä jäällä ole edelleenkin ne samat ongelmat, koneet viritetään äärimmilleen ja sitten taistellaan kytkimen luistamista vastaan, kun jäykimmät mahdolliset jouset mitä pesiin mahtuu on ruuvattu paikalleen, voi enää pelata öljyllä. Se kuinka on/off irrottaminen tapahtuu on pitämiseen nähden jo toissijasta, se tapahtuuko se just joka liipasulla samalla lailla ja kaikissa lämpötiloissa lienee täysin toissijasta.

Motorossissakin on jo enempi väliä ja kun perusharrastajalla ei ole budjettia uusia kytkinlevyjä joka ajokerran jälkeen niin kallein tapa säästää on voitelu. Lisäks pienen kilpamoottorin rattaissa pintapaineet saattaa olla 3x sen mitä autojen askeissa, että haluaako 3-10 x kaudessa avata lohkot ja uusia laakereita ja rattaita? Ottaa nyt huomioon, että pyörimisnopeudet tuplaantuu = öljyn vaahtoutumisominaisuksissa liikutaan ihan eri vaatimustasoilla. Ei kannata verra että MM-kuskitkin sitä ja tätä, ne ajaa kaudessa useemman mopon LOPPUUN.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 5.9.2009 8:09

SMK) kirjoitti:Valaistusta mm. Mikesille: Jääradalla tuskin ikinä missään tilanteessa kytkimen tarttis toimia yhtä herkästi ja täsmällisesti kuin vaikka niljaisessa kivimäessä kaatumisen jälkeen uudelleen liikkeelle lähdettäessä. Eiköhän siellä jäällä ole edelleenkin ne samat ongelmat, koneet viritetään äärimmilleen ja sitten taistellaan kytkimen luistamista vastaan, kun jäykimmät mahdolliset jouset mitä pesiin mahtuu on ruuvattu paikalleen, voi enää pelata öljyllä. Se kuinka on/off irrottaminen tapahtuu on pitämiseen nähden jo toissijasta, se tapahtuuko se just joka liipasulla samalla lailla ja kaikissa lämpötiloissa lienee täysin toissijasta.

Motorossissakin on jo enempi väliä ja kun perusharrastajalla ei ole budjettia uusia kytkinlevyjä joka ajokerran jälkeen niin kallein tapa säästää on voitelu. Lisäks pienen kilpamoottorin rattaissa pintapaineet saattaa olla 3x sen mitä autojen askeissa, että haluaako 3-10 x kaudessa avata lohkot ja uusia laakereita ja rattaita? Ottaa nyt huomioon, että pyörimisnopeudet tuplaantuu = öljyn vaahtoutumisominaisuksissa liikutaan ihan eri vaatimustasoilla. Ei kannata verra että MM-kuskitkin sitä ja tätä, ne ajaa kaudessa useemman mopon LOPPUUN.


Ei taida mitään rossi vehjettä saada viritettyä niin paljon, että kytkin luistas. En oo ainakaan koskaan kuullu. Mut hei eihän jäällä voi ottaa on/off starttia ja kytkimen toiminta siinä on todella tärkeetä Saattaa tulla aika syvä monttu jäähän kun nostat sen kytkimen suoraan ylös. Itellä toi YZ on ihan pelkästään harraste crossissa ja viime 2t pelistä on jo aika paljon aikaa. Mun ajeluissa on se ja sama kuinka se kytkin oikeen toimii. Enkä oo mitään erikoisuuksia huomannu, mun mielestä pelaa ihan täydellisesti.

Onkohan toi kytkinlevyjen uusiminen pikkasen liioteltua, kun ois mun pitäny vissiin jo parit tohon puolikkaaseen hommata. Nyt kyl ollu pari kk ajamatta kun joutuu oleen täällä Venäjällä hommissa. Joku saattas saada melkein ajamattoman ylivuotisen Yamahan halvalla jos kiinnostaa. Mitä noita pitämään kun ei oikeen kerkee koskaan ajamaan. Ai niin sil on muuten ajettu perus moottoriöljyllä, mut muuten oon kyl pitäny siitä erinomaista huolta :)
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.9.2009 18:57

No en kyllä sanonut, että jäällä kytkin kävis on/off. Ja Delvacilla kytkin toimii muutaman ajokerran hyvin, sen jälkeen ei ja eroon siitä pääsee vaan ostamalla uudet levyt - öljyn vaihto kunnolliseen ei enää auta.
Mä en kyllä ole muuta kuin lukenut iceroadracing'n sivuja viime talvena ja jäi ainakin mieleen iso kotari ja joku pikkunelari, joissa oli ongelmaa kytkimen kanssa. Tais olla CRF, kun mullakin luisti vakiojousilla sen jälkeen kun ne kuristukset oli poistettu. Rossimallin jousilla piti, mutta olihan siinä silti vähempi tehoa kuin vakiokrossissa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Suomto
Pyörä:
450f
Liittynyt:
4.2.2004 17:56

ViestiKirjoittanut Suomto » 5.9.2009 19:25

SMK) kirjoitti:Ja Delvacilla kytkin toimii muutaman ajokerran hyvin, sen jälkeen ei ja eroon siitä pääsee vaan ostamalla uudet levyt - öljyn vaihto kunnolliseen ei enää auta.


Ai? :roll:
Miksi mä en oo huomannut mitään eroa kytkimen toiminnassa Delvacin ja Durablendin välillä? Nyt Delvacilla ajoa takana 50h, eikä voi olla muuta kuin tyytyväinen ja sitä ennen käytin Durablendiä 20h ajan. Samat kytkinlevyt on edelleen.
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 5.9.2009 21:05

SMK) kirjoitti:No en kyllä sanonut, että jäällä kytkin kävis on/off. Ja Delvacilla kytkin toimii muutaman ajokerran hyvin, sen jälkeen ei ja eroon siitä pääsee vaan ostamalla uudet levyt - öljyn vaihto kunnolliseen ei enää auta.
Mä en kyllä ole muuta kuin lukenut iceroadracing'n sivuja viime talvena ja jäi ainakin mieleen iso kotari ja joku pikkunelari, joissa oli ongelmaa kytkimen kanssa. Tais olla CRF, kun mullakin luisti vakiojousilla sen jälkeen kun ne kuristukset oli poistettu. Rossimallin jousilla piti, mutta olihan siinä silti vähempi tehoa kuin vakiokrossissa.


Ei luista kygä +25% teholla. Ainakaan Suzukin 2t 250 08.
Allekirjoitus poistettu. *****
<hussemies>
Pyörä:
Husqvarna cr 125
Liittynyt:
30.8.2009 10:24

ViestiKirjoittanut <hussemies> » 5.9.2009 23:04

valaiskaa tietämätöntä mitä öljyy pitää ostaa ja mihin pitää laittaa muuhun kuin bensan sekaan
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 5.9.2009 23:58

Vaihteisto ja kytkin!

Joo, ajakaas pojjaat trialia hetki ja kottakaas välillä jotain paskaa laitetta ja uutta herkkää peliä. Sit tajuutte eron. Enskassa on ihan mettässä paikoin trialia, lähes joka kisassa. Sit on keinotekoset esteet, jotka ei ole luontoa kummempia, mutta toisilla menee vaan pupu pöksyyn kun on yleisöö ja tehty paikka. Esim. Silvanin ex-suikassa oli parempi kykä kuin ikinä missään koittamassani.
Ja jos tehoa lisää 25% niin väitän, ettei yksikään vakiokykä pidä, joka niin sanoo, puhuu silkkaa paskaa/ei vaan tajuu et LUISTAA tai ei ikinä käytä maksimvääntöö. Vai uskotteko tosiaan että jossian kisapelillä olis 25% ylimitotettu mitään? Ha ha, sallikaa mun nauraa...
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
Mikes
Pyörä:
Suzuki GSXR -89 TBO
Liittynyt:
18.2.2003 14:04

ViestiKirjoittanut Mikes » 6.9.2009 8:14

SMK) kirjoitti:Ja jos tehoa lisää 25% niin väitän, ettei yksikään vakiokykä pidä, joka niin sanoo, puhuu silkkaa paskaa/ei vaan tajuu et LUISTAA tai ei ikinä käytä maksimvääntöö. Vai uskotteko tosiaan että jossian kisapelillä olis 25% ylimitotettu mitään? Ha ha, sallikaa mun nauraa...


Ikävä kyllä täytyy todeta et siinä Suzukissa toi +25% onnistuu, kun on stanuna aika lapanen. Ja se kytkin ei sit todellakaan luista. Mitä ihmettä väität vastaan, kun et oo sellasta laitetta nähny. Nyt on vaan parempi niellä ylpeytensä ja olla hiljaa asiasta mistä ei mitään tiedä! +20% tarjoo muun merkkiset 2502T laitteet ja niissäkin toimii kytkin. On tuolla munkin 2t Yamahalla ajettu 10h +20% tehoilla, mineraaliöljyillä ja vieläkin se kytkin pelaa. Ja ei varmasti oo luistanu kertaakaan!
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 6.9.2009 18:07

Mikes kirjoitti:
SMK) kirjoitti:Ja jos tehoa lisää 25% niin väitän, ettei yksikään vakiokykä pidä, joka niin sanoo, puhuu silkkaa paskaa/ei vaan tajuu et LUISTAA tai ei ikinä käytä maksimvääntöö. Vai uskotteko tosiaan että jossian kisapelillä olis 25% ylimitotettu mitään? Ha ha, sallikaa mun nauraa...


Ikävä kyllä täytyy todeta et siinä Suzukissa toi +25% onnistuu, kun on stanuna aika lapanen. Ja se kytkin ei sit todellakaan luista. Mitä ihmettä väität vastaan, kun et oo sellasta laitetta nähny. Nyt on vaan parempi niellä ylpeytensä ja olla hiljaa asiasta mistä ei mitään tiedä! +20% tarjoo muun merkkiset 2502T laitteet ja niissäkin toimii kytkin. On tuolla munkin 2t Yamahalla ajettu 10h +20% tehoilla, mineraaliöljyillä ja vieläkin se kytkin pelaa. Ja ei varmasti oo luistanu kertaakaan!


Jep,

nyt ei SMK):n väittäminen auta. Kytkin pitää kyllä, vaikkei olla vielä ihan 60hp paremmalla puolella. Luultavasti se pitäs sielläkin. Ja vehkeellä on ajettu nyt se 50-60h.

Tuo Suzuki on tosiaan vakiona ihan naurettava laama. Eka kertaa kun sitä ajoin vakiona viriviri piikin jälkeen jäällä niin meinas itku päästä. Esim kotarin parhaissa vuosimalleissa (muistaakseni 04) samaan tehoon tarvitaan vakiosta vain n +10%.
Allekirjoitus poistettu. *****
SMK)
Pyörä:
Sherco SE 450i -12 "ADV"
Liittynyt:
19.11.2008 12:13

ViestiKirjoittanut SMK) » 6.9.2009 20:11

Uskotaan uskotaan, vaikka ymmälläni olenkin! Ja hei, en väittänyt luistamisen olevan tietoa, esitin kait aika selkeesti miksi niin oletan. Hyvä jos/kun pitää. Tuntuma-asiaa se ei muuta, joihinkin tarkoituksiin (kuten jäälle) varmaan okei, ei joka paikkaan. Ja noista teidän kyllä mistä puhun, sen verran montaa pyörää ja kytkintä olen koittanu... no, toisiin ei edes hyvää kytkintä saa, mutta ei sitä silti tarvi entisestään kamaloittaa.
BR Pro Service offroad varosat, voitelu, renkaat, alan työt
Sherco endurot
http://www.facebook.com/pages/BR-Pro-Se ... 7755961413
motomies3
Pyörä:
derbi x-treme r 06
Liittynyt:
15.10.2008 16:41
että näin

ViestiKirjoittanut motomies3 » 15.11.2009 1:17

joskus tuli omaan mopoon lorautettua tankilla sillee suunillee ne seokset suoraan purkista, niin mähmää tuli änkän päästä oikein kunnolla.(pipetti jäi kämpille :D)
xQ
Pyörä:
yz250f -11
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
20.11.2005 23:36

ViestiKirjoittanut xQ » 16.11.2009 23:52

motomies3 kirjoitti:joskus tuli omaan mopoon lorautettua tankilla sillee suunillee ne seokset suoraan purkista, niin mähmää tuli änkän päästä oikein kunnolla.(pipetti jäi kämpille :D)


no tämäpäs oli opettavainen tarina tänne kurapuolelle!