2-t öljyt

Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 7.5.2008 15:36

Tonetzki kirjoitti:http://www.motocross-shop.de/motocross-shop/index.php?cPath=29_270

No enpä tiedä saako sitä sen halvemmalla kun suomestakaan tukkupakkauksittain. Eri asia jos on jotain suhteita tms.


On niitä muitakin kauppoja Saksassa kun tuo, vaik tuol on suht. edulliset hinnat verrattuna muihin Saksalaisiin kauppoihin mihin oon törmänny. Tuolta sain kyllä halvalla Motorexin vaihteistoöljyä, 4 litraa ~19¤ kun oli tarjouksessa.
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
Keijo-crossi
Liittynyt:
17.10.2004 15:59

ViestiKirjoittanut Keijo-crossi » 7.5.2008 20:53

Minä hommaan 2t öljyni lähimmästä teboilin liikkeestä, 20e 4litraa ja vaihteisto öljyksi mobil delvacc MX 15-40w 20litran purkin hintaan 50e.


Mut tilatkaa saksasta vaan niin hyvä tulee ;)
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 8.5.2008 9:45

AlluMan kirjoitti:
Tonetzki kirjoitti:http://www.motocross-shop.de/motocross-shop/index.php?cPath=29_270

No enpä tiedä saako sitä sen halvemmalla kun suomestakaan tukkupakkauksittain. Eri asia jos on jotain suhteita tms.


On niitä muitakin kauppoja Saksassa kun tuo, vaik tuol on suht. edulliset hinnat verrattuna muihin Saksalaisiin kauppoihin mihin oon törmänny. Tuolta sain kyllä halvalla Motorexin vaihteistoöljyä, 4 litraa ~19¤ kun oli tarjouksessa.


Paljos maksoit posteja?
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 8.5.2008 9:58

Tonetzki kirjoitti:
AlluMan kirjoitti:
Tonetzki kirjoitti:http://www.motocross-shop.de/motocross-shop/index.php?cPath=29_270

No enpä tiedä saako sitä sen halvemmalla kun suomestakaan tukkupakkauksittain. Eri asia jos on jotain suhteita tms.


On niitä muitakin kauppoja Saksassa kun tuo, vaik tuol on suht. edulliset hinnat verrattuna muihin Saksalaisiin kauppoihin mihin oon törmänny. Tuolta sain kyllä halvalla Motorexin vaihteistoöljyä, 4 litraa ~19¤ kun oli tarjouksessa.


Paljos maksoit posteja?


Postit oli ~15¤. Tilasin kahden kaverin kanssa eli bauttiarallaa vitonen jäi siis henkilöä kohden. Ja paketti oli siis suht. iso. ;)
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
tuntsa
Pyörä:
Yamaha DT 125X
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
23.12.2005 13:50

ViestiKirjoittanut tuntsa » 5.6.2008 19:04

2 vuotta olen käyttänyt Yamaha YZ 80cc Nesteen 2t öljyy 6¤ 1L 2,5-3% suhteella aina on pelannut hyvin.
kartzi
Pyörä:
Daltton
Paikkakunta:
Nurmes City
Liittynyt:
28.6.2006 16:49

ViestiKirjoittanut kartzi » 5.6.2008 19:20

willik kirjoitti:
Tommi_ kirjoitti:3.5% seos on kyllä liian iso

Vitut... Siis jos sitä öljyä on vaikka 1% bensan seassa niin ja mummoilette menemään niin se karstottuu ihan yhtälailla, kun joku 4% seoksella ajava. Kun ajaa kunnolla menemään niin se ei karstotu yhtään sen ihmeämmin. Ja konetta auotaan sen verran usein, että palotila ja pakokanavat yms. puhistuu sen verran vaikka karstoittuiskin niin se kyllä huuattamalla palaa helvettiin ja kauden lopussa taas puhistetaan. Joten varmasti voitelu pelaa, kun käyttää vähän isompaa seosta ja voi turvallisesti ajella menemään ilman leikkautumis riskiä.
Kuten aikasemmin sanoin niin mikroautolla ajettiin noin 8% seoksella ja ei sekään karstottunu? Sanokaa nyt sitten miksi?
Ennemin annatte öljyä ja koitatte säätää kaasuttimen kunnolla niin ei sotke putken päätäkään.
3.5% muka ei oo liian iso?? ja paskat! 3.5% pitäs ajaa kyll täysillä kierroksilla ja kukas muka sanonu ett ajetta 1% bensal?
Pande
Pyörä:
Yamaha yz250 -04
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
20.8.2007 15:27

ViestiKirjoittanut Pande » 5.6.2008 22:03

Ite ajan 2.5% seoksella.

Aikasemmin käytin tts ja mielestäni oli hyvä, ostin sitä nytkin mutta hieman valuu ölppää putken päästä, niin ostin nyt edellisen omistajan käyttämää motorexiä.
Saman hintaisia suurinpiirtein ja molemmat laadukkaita öljyjä.

Samalla ostin motorexin laatikko öljytkin :)
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 5.6.2008 22:58

kartzi kirjoitti:
willik kirjoitti:
Tommi_ kirjoitti:3.5% seos on kyllä liian iso

Vitut... Siis jos sitä öljyä on vaikka 1% bensan seassa niin ja mummoilette menemään niin se karstottuu ihan yhtälailla, kun joku 4% seoksella ajava. Kun ajaa kunnolla menemään niin se ei karstotu yhtään sen ihmeämmin. Ja konetta auotaan sen verran usein, että palotila ja pakokanavat yms. puhistuu sen verran vaikka karstoittuiskin niin se kyllä huuattamalla palaa helvettiin ja kauden lopussa taas puhistetaan. Joten varmasti voitelu pelaa, kun käyttää vähän isompaa seosta ja voi turvallisesti ajella menemään ilman leikkautumis riskiä.
Kuten aikasemmin sanoin niin mikroautolla ajettiin noin 8% seoksella ja ei sekään karstottunu? Sanokaa nyt sitten miksi?
Ennemin annatte öljyä ja koitatte säätää kaasuttimen kunnolla niin ei sotke putken päätäkään.
3.5% muka ei oo liian iso?? ja paskat! 3.5% pitäs ajaa kyll täysillä kierroksilla ja kukas muka sanonu ett ajetta 1% bensal?


Niinkun willik sanoi, ei se ole jos kaasari on säädetty oikein. Enemmän kaasarin säädöt vaikuttaa karstottumiseen, kun jos öljyä on liikaa. Itse kuitenkin käytän n. 2.5% seoksella, ja ajan varman päälle hitusen rikkaalla kaasarin säädöillä. Kaveri ajoi 1,5% seoksella, ja toimi aivan hyvin. Mut sillä oikin se kaasari sit säädetty ammattilaisen käsissä.
kartzi
Pyörä:
Daltton
Paikkakunta:
Nurmes City
Liittynyt:
28.6.2006 16:49

ViestiKirjoittanut kartzi » 6.6.2008 10:00

Tonetzki kirjoitti:
kartzi kirjoitti:
willik kirjoitti:
Tommi_ kirjoitti:3.5% seos on kyllä liian iso

Vitut... Siis jos sitä öljyä on vaikka 1% bensan seassa niin ja mummoilette menemään niin se karstottuu ihan yhtälailla, kun joku 4% seoksella ajava. Kun ajaa kunnolla menemään niin se ei karstotu yhtään sen ihmeämmin. Ja konetta auotaan sen verran usein, että palotila ja pakokanavat yms. puhistuu sen verran vaikka karstoittuiskin niin se kyllä huuattamalla palaa helvettiin ja kauden lopussa taas puhistetaan. Joten varmasti voitelu pelaa, kun käyttää vähän isompaa seosta ja voi turvallisesti ajella menemään ilman leikkautumis riskiä.
Kuten aikasemmin sanoin niin mikroautolla ajettiin noin 8% seoksella ja ei sekään karstottunu? Sanokaa nyt sitten miksi?
Ennemin annatte öljyä ja koitatte säätää kaasuttimen kunnolla niin ei sotke putken päätäkään.
3.5% muka ei oo liian iso?? ja paskat! 3.5% pitäs ajaa kyll täysillä kierroksilla ja kukas muka sanonu ett ajetta 1% bensal?


Niinkun willik sanoi, ei se ole jos kaasari on säädetty oikein. Enemmän kaasarin säädöt vaikuttaa karstottumiseen, kun jos öljyä on liikaa. Itse kuitenkin käytän n. 2.5% seoksella, ja ajan varman päälle hitusen rikkaalla kaasarin säädöillä. Kaveri ajoi 1,5% seoksella, ja toimi aivan hyvin. Mut sillä oikin se kaasari sit säädetty ammattilaisen käsissä.
niin tietysti kun kaasari on säädetty oikein mutta silti minua epäilyttää tuo 3.5% itse olen ajanut tähän asti 3% ja se kyllä potkii paskaa ulos putkesta ja savuttaa aika paljon. ajattelin vaihtaa sen 2.5% tai alle. mutta eihän jollain vaikka 6% pysty edes ajamaan vaikka olisi ammattilaisen käsissä kaasari säädetty.
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 6.6.2008 10:11

No toi 6% on kaksinkertanen määrä mistä puhuttiin :D Mutta kukin taaplaa tyylillään. E: Suositushan on se 2-2,5%, eli itse en ainakaan näe syytä miks sinne pitäis laittaa enemmän. Mun vauhti ei tartte paksumpia seoksia ;)
Lahis
Pyörä:
TM Enduro 125 -02
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
14.6.2006 23:34

ViestiKirjoittanut Lahis » 6.6.2008 14:39

Voi pojat mitä juttua taas. Jokainen laittaa sen verran mitä tykkää ja miten pyörä säädetty. :D
KATSO ILMOITUKSENI: http://www.motot.net/talli/kayttaja/42437
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 8.6.2008 10:41

Näimpä.
kurkku
Pyörä:
rs 125 -03, kx 80
Liittynyt:
5.4.2008 19:51

ViestiKirjoittanut kurkku » 9.6.2008 18:37

Mitä ketjuöljyä porukka käyttää ja mikä on parasta?
echo
Liittynyt:
12.11.2006 19:17

ViestiKirjoittanut echo » 9.6.2008 18:44

kurkku kirjoitti:Mitä ketjuöljyä porukka käyttää ja mikä on parasta?


motorexi on huippukamaa mutta se on myös kohtalaisen kallista.
TapuK
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
5.12.2002 13:32

ViestiKirjoittanut TapuK » 9.6.2008 18:44

kurkku kirjoitti:Mitä ketjuöljyä porukka käyttää ja mikä on parasta?

CRC adhesive lubricant:ia