2-t öljyt

'fer
Liittynyt:
8.3.2006 23:17

ViestiKirjoittanut 'fer » 9.3.2006 10:34

Voiko eri merkkisiä/laatuja esim. mineraaleja ja synteettisiä sekoittaa keskenään vai tapahtuuko jonkinlainen sakkaantuminen??
- Castroller -
uijui
Pyörä:
Suzuki RM250K8 Ice, Pitpro Lite, KTM Superduke 08
Liittynyt:
28.7.2005 18:11

ViestiKirjoittanut uijui » 9.3.2006 12:31

'fer kirjoitti:Voiko eri merkkisiä/laatuja esim. mineraaleja ja synteettisiä sekoittaa keskenään vai tapahtuuko jonkinlainen sakkaantuminen??


Kannattaa kokeilla ennen käyttämistä. Jotkut öljyt eivät tykkää toisistaan yksinkertaisesti.

Jake
Allekirjoitus poistettu. *****
LazyBoy
Paikkakunta:
Asikkala
Liittynyt:
30.8.2004 16:17

ViestiKirjoittanut LazyBoy » 9.3.2006 13:03

Ei kannata synteettistä ja mineraalista öljyä sekotella keskenään.
Ite sekotin, tulppa meni kesken enskan, ja mun piti autolla hakea pyörä, ku ei ollu varatulppaa^^
biblo
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
7.12.2004 17:54

ViestiKirjoittanut biblo » 9.3.2006 15:56

hmm millasta öljyä kannattaa käyttää seoksessa... `? varmaan valvoline on ihan ok?
HoLe
Pyörä:
250sxf, sr50 factory & pv
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
28.7.2005 17:09

ViestiKirjoittanut HoLe » 9.3.2006 16:06

Hae tukusta racing x:ää. 120¤ 12 purkin laatikko, ei oo paha hinta ;)
Viimeksi muokannut HoLe päivämäärä 9.3.2006 16:07, muokattu yhteensä 1 kerran
biblo
Paikkakunta:
kuopio
Liittynyt:
7.12.2004 17:54

ViestiKirjoittanut biblo » 9.3.2006 16:07

vois olla mutta kun saan 3e litra valvolinee...
ajattelin että se varmaan ihan ok seokseen
Juhis*
Liittynyt:
14.1.2005 20:46

ViestiKirjoittanut Juhis* » 9.3.2006 18:33

Kokemuksia ei vielä ole Valvolinesta. Mutta tallista löytyy pari purkkia. Käytän sitä kunhan ensin saan muut käytettyä. Gustafssonin Petteriltä ostin sano että kylällä (radalla) ilmeisesti porukat on 2-t vehkeissä tota käyttäny. Öljy siis jotain ihan peruskamaa... Tiedä sitten...
SMK;-)
Paikkakunta:
Mansester
Liittynyt:
22.9.2005 11:43

ViestiKirjoittanut SMK;-) » 10.3.2006 1:12

Synteettisiä ja mineraaliöljyjä ei kannata sekoittaa keskenään. Sen sijaan samat normit täyttäviä mineraaliöljyjä pitäisi voida huoletta sekoittaa keskenään. Synteettisten kanssa tilanne on sama, mutta pitäisi tarttis kirjoittaa isolla.

Mulla on tasan 3 öljyä mitä enää käytän. Bel-Ray H1R, Shellin ADV.-R.-X. ja TB:n Bike. Bel-Ray vs. Shell erot: 1) H1R värjää bensan selvemmin, ei siis vaaraa dementian kourissakaan lykätä tuplaöljyjä kannuun 2) Jos säädöt on turhan rikkaalla, alkaa H1R:llä oireilu selkeämmin: tuntuu riesalta, mutta auttaa oikeesti havaitsemaan lumeentuneen putsarin ajoissa (tuli opittua Sysmässä helmikuun lopussa). Noissa synteettisissä vaan sattuu olemaan yksi iso ongelma, niiden tarkka annostelu pakkasessa on mahdotonta. Eli ellen satu muistamaan kotona kaataa öljyä valmiiksi, niin laitan huoltikan pihassa Bike'a.

Valvolinea tuli mitta viimeisen kerran täyteen eilen. Putsariöljy on yhtä lohdutonta talvella kuin mikä tahansa muukin räkä (No-Toil on AINOO OIKEE!), ja toi 2-T -öljy on semmosta tulpanpurijaa ettei pahempaa ole. Ei kyllä millään mene mun kaaliini kuinka voi LÄMMIN ja oikein toimiva kone purasta uuden tulpan tuosta vaan ja kun sen tuolla rännissä kaivaa esiin niin elektrodien väli on TÄYNNÄ öljyä. Ja seuraava 5.8km ja sama juttu. Ja ei kun autolle, kannu alle, hana auki ja sekoittelmaan Bikee, bensojen vaihto ja a vot, kyllä pelas....siihen asti kun putsari alko tukkeentua. Vaan eipä mennyt tulppaa.

Eli kyllä noilla öljyillä on paljon eroa. Halvoista ainoa käyttökelpoinen on ollut TB:n Bike, sen ainoa ongelma on karstaaminen pidemmän päälle. Kannattaa siis ihan oikeasti käyttää jotain parempaa kamaa, joka pesee riittävästi. Omasta kokemuksesta hyviä sellaisia on Bel-Ray ja Shell, molemmissa puolensa.
www.dymatech.tk Enduuroa ;-)
MotoXer
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
2.2.2006 11:38

ViestiKirjoittanut MotoXer » 10.3.2006 11:49

Putsarin saa tiivistettyä lumelta hyvin ku tukit kotelon lähes joka reunasta jollain huovalla tai kumimatosta leikatuilla lätkillä. Itellä tulpattu kotelon etuosasta, pohjasta(vedenpoisto) ja täältä tulee suurin osa lumesta!, päältä, takaa ja osittain sivuilta. Sivuille jätin ilmanottoreikien kohdalle riittävän aukon. Moottori saa riittävästi ilmaa ja voi vetää vaikka puolen metrin puuterissa ilman tukkeutumisongelmia.
Futari
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
3.9.2005 0:00

ViestiKirjoittanut Futari » 19.3.2006 18:37

kellään kokemusta motulin 710:stä? täyssynteettistä sekin..
Dirt
Pyörä:
250f
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
22.9.2004 16:53

ViestiKirjoittanut Dirt » 19.3.2006 21:59

Mulla löytyy tankista Motul 600, hyväähän sekin on.
Näin on
-Montturacing-
Liittynyt:
18.3.2006 14:40

ViestiKirjoittanut -Montturacing- » 19.3.2006 23:08

castrollin tts:ää oon tankkiin kaatanu ja mtx:ää laatikkoon... tohon moppoon oon mobilin extra 2t ja lootaan motulin transoilia laittanu
Saunamajor
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.12.2005 20:33

ViestiKirjoittanut Saunamajor » 29.3.2006 18:21

SMK;-) kirjoitti:Synteettisiä ja mineraaliöljyjä ei kannata sekoittaa keskenään. Sen sijaan samat normit täyttäviä mineraaliöljyjä pitäisi voida huoletta sekoittaa keskenään. Synteettisten kanssa tilanne on sama, mutta pitäisi tarttis kirjoittaa isolla.

Mulla on tasan 3 öljyä mitä enää käytän. Bel-Ray H1R, Shellin ADV.-R.-X. ja TB:n Bike. Bel-Ray vs. Shell erot: 1) H1R värjää bensan selvemmin, ei siis vaaraa dementian kourissakaan lykätä tuplaöljyjä kannuun 2) Jos säädöt on turhan rikkaalla, alkaa H1R:llä oireilu selkeämmin: tuntuu riesalta, mutta auttaa oikeesti havaitsemaan lumeentuneen putsarin ajoissa (tuli opittua Sysmässä helmikuun lopussa). Noissa synteettisissä vaan sattuu olemaan yksi iso ongelma, niiden tarkka annostelu pakkasessa on mahdotonta. Eli ellen satu muistamaan kotona kaataa öljyä valmiiksi, niin laitan huoltikan pihassa Bike'a.

Valvolinea tuli mitta viimeisen kerran täyteen eilen. Putsariöljy on yhtä lohdutonta talvella kuin mikä tahansa muukin räkä (No-Toil on AINOO OIKEE!), ja toi 2-T -öljy on semmosta tulpanpurijaa ettei pahempaa ole. Ei kyllä millään mene mun kaaliini kuinka voi LÄMMIN ja oikein toimiva kone purasta uuden tulpan tuosta vaan ja kun sen tuolla rännissä kaivaa esiin niin elektrodien väli on TÄYNNÄ öljyä. Ja seuraava 5.8km ja sama juttu. Ja ei kun autolle, kannu alle, hana auki ja sekoittelmaan Bikee, bensojen vaihto ja a vot, kyllä pelas....siihen asti kun putsari alko tukkeentua. Vaan eipä mennyt tulppaa.

Eli kyllä noilla öljyillä on paljon eroa. Halvoista ainoa käyttökelpoinen on ollut TB:n Bike, sen ainoa ongelma on karstaaminen pidemmän päälle. Kannattaa siis ihan oikeasti käyttää jotain parempaa kamaa, joka pesee riittävästi. Omasta kokemuksesta hyviä sellaisia on Bel-Ray ja Shell, molemmissa puolensa.


Minkä verran on öljyillä litrahintaa suunnilleen?
(tällä hetkellä mobilin jotain 2t öljyä eikä oikeen jaksais luottaa voiteluun)
Kyllä mies kivun kestää, muttei häpeää...
Ju$a
Liittynyt:
2.3.2005 22:58

ViestiKirjoittanut Ju$a » 29.3.2006 18:46

shellin öljyjä saa siinä 6-8¤/ltr, castrollia (r2/tts 12-18¤, mobili 8-13¤

kaipa nuo antaa jotain suunntaa :|
muista en tiiä, oon käyttäny vaan mobilii(2-t racing) ja castrolliii
R2
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
21.1.2006 13:04

ViestiKirjoittanut R2 » 29.3.2006 22:31

Millasii jokemuksii porukoil on tost shellin 2t täys synteettisest?