2-t öljyt

terba
Liittynyt:
31.3.2004 17:11

ViestiKirjoittanut terba » 13.11.2005 15:02

Aikasamanlaisia litkuja noi Motulin ja Castrolin, täyssynteettistä tavaraa. Varsinaisia eroja en ole itse huomannut vaikka molempia olen käyttänyt. Ota vaikka molempia puolet. Tärkeetä vaan on löytää se oikee seossuhde niin ei karstota pahemmin. Eipä niillä lootaöljyillä niin väliä ole kunhan siitä öljystä se kytkimen lisäaine löytyy. Pääasiahan niissä lootaöljyissä että vaihtaa tarpeeksi usein.
Omnic
Pyörä:
ZX-10R
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
3.3.2004 22:47

ViestiKirjoittanut Omnic » 13.11.2005 15:07

Juu, kiitosta.
Mut mitä eroo on et laittaa vähän tykympää lotaa öljyy?
Esim just se 10w30 --> 10w40
Arki sulle liian vaativaa,soitat talkkarin lamppua vaihtamaan,
sun isäs sun autos takaa, pyyhkijän sulat viet huollossa vaihtaa.
Juha.N
Liittynyt:
15.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Juha.N » 13.11.2005 16:30

Kylmemmillä keleillä saattaa takerrella.
a.c.e
Pyörä:
Honda Monkey
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
10.10.2001 3:00

ViestiKirjoittanut a.c.e » 13.11.2005 19:36

Omnic kirjoitti:Castrol R2 vai Motul 600, et kumpi karstottaa vähemmän? Molemmat maksaa ~8e/l saksassa...


Mistä puljusta noin halvalla löytyy?
terba
Liittynyt:
31.3.2004 17:11

ViestiKirjoittanut terba » 19.11.2005 19:14

tommosta tuli mieleen että voisko tonne piikkisen 2-tahdin laatikkoon pistää hyvin mielin jotain teollisuudessa käytettävää ihan hyvälaatusta hydrauliikkaöljyä vai puuttuuko siitä jotain lisäaineita (esim. kytkinlisäaine tjs)? ei löytyny tuolta shellin sivuilta niin tarkkaa tietoo. en muista ihan tarkkaa nimee tosta öljystä mut jotain shellin tellus:ta tais olla. oisko jollain tietoa tästä?
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 20.11.2005 22:10

Mun käsittääkseni hydraliöljyltä vaaditaan kyllä ihan eri ominaisuuksia mitä laatikkoöljyltä. Ja viskositeetitkin on ihan erillaiset näiden öljyjen välillä ja hajukin on ihan erillainen. Voithan sä sinne tunkee vaikka vettä, jos nyt välttämättä haluut.
Fleshgear
Pyörä:
Rm & Exc
Paikkakunta:
Nokia
Liittynyt:
25.11.2003 13:41

ViestiKirjoittanut Fleshgear » 20.11.2005 22:22

Automaattivaihteistoöljy toimii parhaiten ympäri vuoden.. Kunhan joskus ja jouluna vaihtaa.
Juuei siisjoo.
Idiootti
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
7.10.2005 14:40

ViestiKirjoittanut Idiootti » 29.11.2005 9:52

Ite käytän Motul 800 -öljyä. (3% seokset) Ja lootassa motulin transoilia. Pyörä on Kawasaki KX 85.
sape
Pyörä:
Suzuki GSX600F
Paikkakunta:
Mäntsälä
Liittynyt:
23.4.2005 20:39

ViestiKirjoittanut sape » 14.2.2006 12:27

KaTooM kirjoitti:Laakereiden(kiertokangen ylä- ja alapään, kampiakselin runkolaakereiden) kannalta yli 3% seos on suotava. Männän voiteluun ei niin suurta seossuhdetta kuitenkaan tarvi. Itselleni ainakin laakerit painavat enemmän vaakakupissa kuin mäntä.

Synteettistä 2-tahtiöljyä kannattaa käyttää vain 80cc ja 125cc koneissa, sekä 250cc koneissa jos ajaa korkeilla kierroksilla(pro-kuskit). Synteettinen öljy vaatii kunnolla palaakseen korkeampaa lämpötilaa kuin mineraalipohjainen. Siksi kallis synteettinen 2-tahtiöljyä vain sotkee paikkoja matalakierroksisissa koneissa. Esim. 500cc koneessa halpa mineraalipohjainen 2-tahtiöljy toimii esim. 3%:n seoksella paremmin ja puhtaammin kuin kallis synteettinen 2-tahtiöljy 1,5%:n seoksella(joka on siis suositeltava seossuhde 500:sessa).

Vielä yksi asia on se että "uusissa" lyijyttömissä, korkeaoktaanisissa( oktaaniluku yli 95) bensiineissä on oktaanilukua korotettu aineilla jotka eivät pääsääntöisesti sovi yhteen 2-tahtiöljyjen kansa. Varsinkaan synteettisten. Siksihän mm. husqvarnakin myy omaa erityistä valmiiksisekoitettua 2-tahtibensaansa moottorisahoihin ym. Ja siksi vanhaa(sanotaan nyt vaikka vuoden seissyttä) itsesekoitettua 2-tahtibensaa ei saa käyttää. Öljy pitää siis sekoittaa bensiiniin vasta juuri ennen käyttöä, tai ainakin siten että 2-tahtibensa ei loju viikkoja tai ainakaan kuukausia käyttämättömänä. Tai käyttää 95:sta 98:n sijaan, jos se on mahdollista. Korkeaa oktaanilukua kyllä kaivattaisiin nakutuksen vaaran takia, mutta tämä on vähän kaksipiippuinen juttu.
tuolla mopoilu puolella ei kunnon öljy "tietäjiä" ole niin kysyn täällä, kannataako siis tommosessa pv:ssä käyttää täys synteettisiä öljyjä? Vai voiko huoletta laittaa jtn 3¤/l 2t teboil öljyä (eli mineraali pohjaista)? kyseessä on semmoset lievästi 7000-9000 kiertävä vehje (ajossa)
Tonetzki
Pyörä:
Yamaha yz 125 '05
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
11.6.2004 22:50

ViestiKirjoittanut Tonetzki » 14.2.2006 16:22

tunge sinne NESTEEN 2 teetä niin pelaa ja suttaa.
miksu-
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
27.5.2004 18:22

ViestiKirjoittanut miksu- » 15.2.2006 16:44

Käyttelin viime kesän Teboilin 2t bikea räsässä niin mäntä ja kansi oli syksyllä ihan puhtaat, paitsi pakoaukonsäädin oli pikkusen karstassa. Hyvää ainetta tuokin hintaansa nähden.
pp-sport
Liittynyt:
6.6.2003 12:41
Kottaranen

ViestiKirjoittanut pp-sport » 20.2.2006 19:31

Yks tuttu käyttää kotarin piikissä tota teboilin bikeä.Ja hyvin on pelit soinnu.
Futari
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
3.9.2005 0:00

ViestiKirjoittanut Futari » 21.2.2006 18:23

joo o.. eli valaskaas mua tosta enskan lootaöljyistä ku esim mtx:ää tehään mineraalisena, synteettisenä ja täyssynteettisenä. ja lainaten Fincrossin sivuilt:

"Vaihteistoöljynä voi käyttää siihen tarkoitukseen suunniteltuja tuotteita, joissa on kytkimen lisäaine mukana. Vaihtoehtoisesti voi käyttää myös API SG –luokan mineraaliöljyä ( moottoriöljyä) viskositeetiltaan 10w40 tai 10w30. Missään tapauksessa ei tule käyttää täyssynteettistä / osasynteettistä moottoriöljyä."

elikkäs mikä on ongelma täyssynteettisel moottoriöljyl?
Viimeksi muokannut Futari päivämäärä 22.2.2006 9:55, muokattu yhteensä 1 kerran
plank
Paikkakunta:
Pekola city
Liittynyt:
27.12.2004 21:10

ViestiKirjoittanut plank » 21.2.2006 18:46

Futari kirjoitti:joo o.. eli valaskaas mua tosta ensakan lootaöljyistä ku esim mtx:ää tehään mineraalisena, synteettisenä ja täyssynteettisenä. ja lainaten Fincrossin sivuilt:

"Vaihteistoöljynä voi käyttää siihen tarkoitukseen suunniteltuja tuotteita, joissa on kytkimen lisäaine mukana. Vaihtoehtoisesti voi käyttää myös API SG –luokan mineraaliöljyä ( moottoriöljyä) viskositeetiltaan 10w40 tai 10w30. Missään tapauksessa ei tule käyttää täyssynteettistä / osasynteettistä moottoriöljyä."

elikkäs mikä on ongelma täyssynteettisel moottoriöljyl?


nihin aika usein on lisätty kaikennäkösiä kitkaa vähentäviä aineita. jos sitä laittaa laatikkoon nii alkaa kytkin luistaa
Pykis
Paikkakunta:
Kuopijo
Liittynyt:
18.6.2003 12:56

ViestiKirjoittanut Pykis » 21.2.2006 21:05

Ja autoissa kun kuiva kytkin, eli se ei ole "mitenkään" yhteydessä auton laatikkoon. Niissä voidaan sitten käyttää moottoriöljyssä kaikennäköisiä kitkan vähentimiä.