KTM EXC 125

Kapanos
Paikkakunta:
Zimbabwe
Liittynyt:
19.5.2004 21:21

ViestiKirjoittanut Kapanos » 10.8.2005 0:13

Niihän ne taitaa olla ;)


Tota tässä oli ajatuksissa nyt ostaa tollanen ja laittaa seisotaan ja sen aikaa kunnessaa kortin eli ens keväänä niin ajaa radalla/montulla

Mikäs tollasessa harraste käytössä montulla on männä vaihto väli ja mitäs muuta kuin ilmanputsaria ketjujen rasvauksia kannattaa tehdä?

Ja millon on laakereiden,kiertokangen ym tollasen vaihto ja tekeehän ne sen liikkeessä? en uskalla alaa yläkertaa enempää avaamaan :)
Power is nothing without control ;)
Pärrääjä
Pyörä:
GSX-R 1000 -01
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.8.2003 10:54

ViestiKirjoittanut Pärrääjä » 10.8.2005 0:20

30h välein mäntä
RxDriver
Liittynyt:
14.5.2004 21:03

ViestiKirjoittanut RxDriver » 10.8.2005 0:45

Fincross.Net kirjoitti:PYÖRÄN YLEISTÄ HUOLTOA
Ilmasuodatin tulee pestä ja öljytä mielellään jokaiselle ajokerralle. pölyisissä olosuhteissa suodattimia menee useampiakin yhdellä ajokerralla. Suodattimet on hyvä pestä liuotinpesuaineella ja sen jälkeen yleispesuaineella ja kuumalla vedellä. vaihtoehtoisesti voi käyttää suodatinvalmistajien pesuaineita. Anna suodattimen kuivaa kunnolla ennen öljyämistä. Öljytyn suodattimen olisi hyvä antaa kuivaa jokusia tunteja ennen asentamista paikalleen. 4-t pyörissä juuri öljytyn suodattimen asentaminen paikalleen voi aiheuttaa tyhjäkäynti/käynnistysongelmia. Syynä on se että suodattimesta saattaa irrota öljyä, joka joutuu tyhjäkäyntipiirin pieniin kanaviin ja tukkii ne.

Kytkimen massa- ja välilevyjen kestävyys riippuu täysin ajotyylistä. Toisilla kuskeilla kytkin saattaa kestää 50 – 70 tuntia, joillain 10 – 15 tuntia. Jos kytkin on alumiinisilla välilevyillä, eivät massalevyt kulu juurikaan, mutta jos kytkin on teräksisillä välilevyillä, on massalevyjen paksuus syytä mitata ja verrata valmistajan antamiin ohjearvoihin.
Kytkinkorin (kytkinkello) kestävyys vaihtelee merkeittäin aika paljon. Kun kytkinkorissa ja kytkimen keskiössä on havaittavissa kulumaa (koloja) on se syytä uusia. Kulunut kytkinkello aiheuttaa kytkimen toimintaan ongelmia, kytkin ei irrota kunnolla ja saattaa nykiä luistatettaessa.

Männän vaihtoväli riippuu ajotavasta ja vauhdista, mutta 125.ssa suosittelen max.vaihtoväliksi harrastuskäytössä 30 tehollista ajotuntia, aktiivisessa kisa/treenikäytössä 10 – 15 tuntia riippuen pyörämerkistä. 80:sissa vaihtoväli on lyhyempi hieman, 250:ssa pidempi, mutta yli 30 tehollista ajotuntia ei tulisikatiivisessa kisa/harrastekäytössä ylittää.


Mäntä kannattaa vaihtaa hyvissä ajoin ennenkuin käy näin. Silloin on haussa myös uusi sylinteri.

Vaihteistoöljyt on syytä vaihtaa joka toisen/kolmannen ajokerran jälkeen. Jos kytkin on alumiinisilla välilevillä, on öljynvaihtoväli lyhyempi.

Vaihteistoöljynä voi käyttää siihen tarkoitukseen suunniteltuja tuotteita, joissa on kytkimen lisäaine mukana. Vaihtoehtoisesti voi käyttää myös API SG –luokan mineraaliöljyä ( moottoriöljyä) viskositeetiltaan 10w40 tai 10w30. Missään tapauksessa ei tule käyttää täyssynteettistä / osasynteettistä moottoriöljyä.

Läppäkurkun läppien kuntoa kannattaa tarkkailla säännöllisesti noin 10-15 ajotunnin välein. Riippuen ajotyylista ja pyörästä läpät kestävät 20 – 50 ajotuntia, mutta saattavat ”irvistää” jo ennen sitä. Läppien tulee olla reunoiltaan ehjät ja niiden tulee istua tiiviisti läppärunkoa vasten.

Kiertokangella ja runkolaakereilla ajaa käytöstä ja huollosta riippuen 70 – 100 tehollista tuntia turvallisesti. 80 ja 125:ssa kannattaa vaihto tehdä 50-70 tunnin paikkeilla. Samalla vaihdetaan tietysti kampiakselin tiivisteet ja ainakin vetoakselin laakeri ja tiiviste.
[31.7] Pari uutta kuvaa lisätty

Christian Pfeiffer - "It's not safe to ride slowly."
Kapanos
Paikkakunta:
Zimbabwe
Liittynyt:
19.5.2004 21:21

ViestiKirjoittanut Kapanos » 10.8.2005 12:06

eli tossa linkissä minkä spine^ heitti ois kenties kohta puolin sitten alakerta remppaa?

mimmones kytkin näissä sitten on että onko toi alumiini levy vai se toinen?
ja ihan mielenkiinnosta jos tiedätte niin miten noin vaihteistö oljyjä,läppiä,kytkintä kannattaa vaihtaa katuajoaassa?
Power is nothing without control ;)
Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53

ViestiKirjoittanut Motul » 10.8.2005 15:46

Tähän meni sitten tämäkin topicci...
Oretna
Pyörä:
450 crf
Liittynyt:
16.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut Oretna » 10.8.2005 15:57

Kapa!, usko vaan säkin, katuajot muualle, siellä kyllä tiedetään tai sit soitat maahantuojalle ja kysyt siltä.
(LATE)
Paikkakunta:
järvenpää
Liittynyt:
24.5.2004 16:10
kk

ViestiKirjoittanut (LATE) » 10.8.2005 17:31

http://www.motot.net/kuvat/thumbnails.php?album=4760 Siinä sulle mopo! Laitat ens keväänä rekkariin,mukaa tulee kaikki katuhilut ja vakio osat,ostat samalla multa piikki renkaat ja aelet koko talven-->keväällä sit siirryt sinne kadun puolelle
Lauri-
Pyörä:
Husqvarna TE450
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
26.2.2004 20:25

ViestiKirjoittanut Lauri- » 10.8.2005 20:20

EXC:n vakkarisuuttimien koko? Helvetin keihinin kaasuttimessa on kaikki luvut ihan erilaisia.
Ritari ässä Eläkeläinen
Paikkakunta:
Sipoo
Liittynyt:
21.11.2001 3:00

ViestiKirjoittanut Ritari ässä » 10.8.2005 21:28

Ota ohjekirja käteen ja katso sieltä! Jos et omista niin oma on menetyksesi.

En minäkään enää muista kuin että pääsuutin oli 185, ja neula taisi olla NOZH. Omassa oli kesällä 48 tyhjis mutta muistelisin että vakio oli pienempi tj.
(LATE)
Paikkakunta:
järvenpää
Liittynyt:
24.5.2004 16:10
kk

ViestiKirjoittanut (LATE) » 10.8.2005 21:31

Ritari ässä kirjoitti:Ota ohjekirja käteen ja katso sieltä! Jos et omista niin oma on menetyksesi.

En minäkään enää muista kuin että pääsuutin oli 185, ja neula taisi olla NOZH. Omassa oli kesällä 48 tyhjis mutta muistelisin että vakio oli pienempi tj.

47,omassa 48 ja toimii proosti
RxDriver
Liittynyt:
14.5.2004 21:03

ViestiKirjoittanut RxDriver » 10.8.2005 21:37

Ritari ässä kirjoitti:Ota ohjekirja käteen ja katso sieltä! Jos et omista niin oma on menetyksesi.

En minäkään enää muista kuin että pääsuutin oli 185, ja neula taisi olla NOZH. Omassa oli kesällä 48 tyhjis mutta muistelisin että vakio oli pienempi tj.


tyhjäkäynti suutin on vakiona 38.. neulasta en tiedä mutta alimmassa lovissa, ja suutin oli joku.. tt-suutin on 195.. ja ilma 1,0 auki
[31.7] Pari uutta kuvaa lisätty

Christian Pfeiffer - "It's not safe to ride slowly."
Wille123
Liittynyt:
9.7.2003 17:07

ViestiKirjoittanut Wille123 » 10.8.2005 23:06

Miten teillä on noin isot suuttimet? mulla oli 185 liian iso ja piti lyödä 180!
Pärrääjä
Pyörä:
GSX-R 1000 -01
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
29.8.2003 10:54

ViestiKirjoittanut Pärrääjä » 10.8.2005 23:10

Wille123 kirjoitti:Miten teillä on noin isot suuttimet? mulla oli 185 liian iso ja piti lyödä 180!


Noq ne ajelee kadulla nääs.
suomursu
Liittynyt:
2.12.2004 0:51

ViestiKirjoittanut suomursu » 11.8.2005 1:01

Kyllä 180/182 pitäisi olla kesällä hyvä. Näillä keleillä tuo suurempi ja pikkusen pakkasen puolelle asti&kin vielä menee. Sitten 185/188.
En näe kyllä mitään järkeä käyttää yhtään 188 suurempaa millään kelillä millä ajaa ylipäänsä voi. Tyhjäkäynti 48, talvella ehkä 50.
Ja jos kadulla jaa, niin ei mikään kone kestä mennä sen minkä kulkee kierrokset tapissa suurimmalla vaihteella, pidempiä välityksiä vaaditaan.
Mopolla metsään ja työntämällä takasin!
pv jätkä
Paikkakunta:
porvo
Liittynyt:
21.6.2005 23:49

ViestiKirjoittanut pv jätkä » 11.8.2005 1:13

kam ul on tämne.. menee kuulemma 180.. . aika hyv in vai mitä?? kuullemma on melkee 45,7 hummaa....
ehtitään nais ysyäävää?????