KTM EXC 125

erkhart
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
11.3.2003 21:46

ViestiKirjoittanut erkhart » 23.3.2005 20:58

Miten on, pitääkö sinne takaiskarin alapään silmälaakeriin laittaa jotain teflon- vaseliinia tms. Ohjekirjassa sanotaan ettei mitään rasvoja sinne, mutta joku sanos jossain huollossa että sinne pitäis teflon vaseliinia laittaa, ettei vesi pääse laakeriin.
Viimeksi muokannut erkhart päivämäärä 24.3.2005 1:18, muokattu yhteensä 1 kerran
Renthal
Paikkakunta:
Jämsä
Liittynyt:
12.9.2003 16:41

ViestiKirjoittanut Renthal » 23.3.2005 21:46

erkhart kirjoitti:Miten on, pitääkö sinne takaiskarin alapään silmälaakeriin laittaa jotain teflon vaseliinia tms. Ohjekirjassa sanotaan ettei mitään rasvoja sinne, mutta joku sanos jossain huollossa että sinne pitäis teflon vaseliinia laittaa, ettei vesi pääse laakeriin.


Minä olen ymmärtäny sillein, että se kielto koskee suihkepulloissa olevia voiteluaineita jotka sisältävät liuottimia tms. mistä laakeri ei tykkää.
Vaihdoin siniseen.
Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53

ViestiKirjoittanut Motul » 24.3.2005 0:53

Olettekos etupumppujen stefoja vaihdellet mopoihinne? Jopas tulikin nopeasti tänään tenkkapo eteen kun yritin saada vähän pölysuojia pois putken alapäästä.

Saattoi olla, että olin jo niin väsynytkin kyn garratin gt37:kaa laitettiin kaverin kanssa hänen tekemään uuteen pakosarjaan kiinni, joka taas laitettiin miniin kiinni, plaa plaa.

Kuitenkin... Ei kait tuossa mitään ihme jippoa ole? Otin pumpun suojamuovit (usd) pois eestä ja vähän koitin talttapäällä niitä saada irvistämään.

Jelppa me.
0-100 hetkessä! Entäs 100--> hmm...
erkhart
Paikkakunta:
Lieto
Liittynyt:
11.3.2003 21:46

ViestiKirjoittanut erkhart » 24.3.2005 1:19

Renthal kirjoitti:
erkhart kirjoitti:Miten on, pitääkö sinne takaiskarin alapään silmälaakeriin laittaa jotain teflon vaseliinia tms. Ohjekirjassa sanotaan ettei mitään rasvoja sinne, mutta joku sanos jossain huollossa että sinne pitäis teflon vaseliinia laittaa, ettei vesi pääse laakeriin.


Minä olen ymmärtäny sillein, että se kielto koskee suihkepulloissa olevia voiteluaineita jotka sisältävät liuottimia tms. mistä laakeri ei tykkää.


Juu ei saa laittaa laakereihin crc tai vastaavaa tavaraa. Mutta nyt siis eri juttu kyseessä.
suomursu
Liittynyt:
2.12.2004 0:51

ViestiKirjoittanut suomursu » 24.3.2005 1:37

Kannattaa ihan pienellä ruuvarilla ensin tehdä hiukan rakoa sinne pölysuojan ja vastinpinnan väliin ja sitten vaan kammeta tasaisesti pölysuojaa kiertäen se vähitellen pois paikaltaan. Etenkin silloin jos siinä reunassa on jo edellisten asennuskertojen vaurioita.
Hommaa tehdessä on syytä olla myös erityisen varovainen niiden ylimpien renkaiden kanssa, ettei vaan yhtäöän vaurioita pinnoitetta. Ilmastointiteippi on taas hyvä apuväline liukuputken yläpäähän uusia stefoja asennettaessa, ettei riko stefan huulta.
Ja muistahan kiristää se vaimentimen yläpää sormin ennen kuin laitat jousen paikalleen, eiköhän se siitä.
Mopolla metsään ja työntämällä takasin!
Hawks
Pyörä:
KTM 690SM, 200SX
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
22.3.2005 23:43

ViestiKirjoittanut Hawks » 25.3.2005 13:43

oiskos kellään vilkkujen kytkentäkaaviota tuohon kotariin ku pitäs saada sellaset laitettua?
jahnu
Liittynyt:
9.10.2004 16:25

ViestiKirjoittanut jahnu » 29.3.2005 11:45

mutta mitäs helvettiä sitten jos se on kiero se kytkinkoppa?! Uuden kytkinkopan hankinta saattais olla hyvin kallis vaihtoehto
Skotti
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
2.9.2003 20:32

ViestiKirjoittanut Skotti » 29.3.2005 12:15

Lyö uus ja paksumpi tiiviste kiinni. Ellei kaupasta löydy paksua käy hakee esim. autotarvikeliikkeestä sitä paksua tiivistepaperii ja askartelet ite sen tiivarin.
wert
Paikkakunta:
Järvenpää
Liittynyt:
13.9.2002 9:49

ViestiKirjoittanut wert » 29.3.2005 13:07

Tai viet koneistamolle sen kopan. Ei sitä varmaankaan niin niukaksi ole tehty, ettei siitä vois ottaa muutamaa kymmenystä pois. Sekin auttaa jo paljon.
http://www.srracing.fi - EKS Brand ajolasit, USWE juomareput, Van Hasselt tehoputket. Klikkaa linkkiä ja tsekkaa tuotteet!
jahnu
Liittynyt:
9.10.2004 16:25

ViestiKirjoittanut jahnu » 29.3.2005 20:27

joo mä kävin hakeen tiiviste arkin jo tossa vähän aikasemmin nyt vaan uupuuu noi kytkimenpuolen pultit ku ne vähän heikossa hapessa eikä niitä kaikkia edes ole olemassa. tosiaan se paperista askartelu jäi vähän vaiheeseen ku tuntu perkeleen hankalalta se sisälmyksen piirtäminen ulkoo kyll onnistu hyvin :D taiteilian lahjat jääny meikäläiseltä verestä nääs pois :D mut täytyy nyt jotain koittaa kehitellä luultavasti vien työstettäväks sen johonkin metallifirmaan jollei se nyt rupee sit pitään.. oon muuten kuullut että toi olis kmt:ssä jonkun näkönen "sukuvika" pitääkö paikaansa että ktm:ssä menee kopat helposti kieroksi?
Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53

ViestiKirjoittanut Motul » 29.3.2005 22:22

Ktm:ät ovat kaikki yhtä sukuvikaa ;)
0-100 hetkessä! Entäs 100--> hmm...
Tony Eightyseven
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
11.4.2004 16:33

ViestiKirjoittanut Tony Eightyseven » 29.3.2005 22:31

Viikonloppuna vaihdoin öljyt ktm:ään niin ihmettelin et jopas läks toinen öljyn poisto mutteri helposti auki, no siinä kun laitoin sitä kiinni niin eihän se sit kiristynykkään mihinkään. Jengat menny rungosta -.-
YarRr
jahnu
Liittynyt:
9.10.2004 16:25

ViestiKirjoittanut jahnu » 30.3.2005 0:58

sit vaan jenkaa vääntään :D
Motul
Pyörä:
Enduro & MX, Raptor700, R1
Paikkakunta:
Etelä
Liittynyt:
20.1.2004 23:53

ViestiKirjoittanut Motul » 30.3.2005 13:48

Mulla meni just öljymäärän tarkistus kolosta kierteet. Ei parane kyllä kovin piukkaan väännellä noita kierteitä.
0-100 hetkessä! Entäs 100--> hmm...
Blackfoot
Pyörä:
Suzuki RM-Z 250 -08
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
16.4.2003 17:04

ViestiKirjoittanut Blackfoot » 30.3.2005 14:24

Tony Eightyseven kirjoitti:Viikonloppuna vaihdoin öljyt ktm:ään niin ihmettelin et jopas läks toinen öljyn poisto mutteri helposti auki, no siinä kun laitoin sitä kiinni niin eihän se sit kiristynykkään mihinkään. Jengat menny rungosta -.-

Oston jälkeen ekan öljynvaihdon yhteydessä mulla kävi sama homma magneeton puolelta (edellisellä omistajalla menny). Pitää viedä laitattaa helicoil siihen. Kummalta puolelta sulla on menny ne kierteet ?